Ухвала
від 27.05.2014 по справі 2-а-861/09
ЛУГИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Лугинський районний суд Житомирської області

Справа № 2-а-861/09

Провадження по справі № 6-а/281/935/14

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 травня 2014 року смт. Лугини

Лугинський районний суд Житомирської області

в складі: головуючого - судді - Нечуй Б.П.

за участю секретаря - Чудакової Ю.П.

розглянувши подання відділу примусового виконання рішення управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції в Житомирській області про зміну способу і порядку виконання судового рішення, -

В С Т А Н О В И В:

В провадженні суду перебувала адміністративна справа №2-А-861/09 за позовом ОСОБА_1 до обласного центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат, управління праці та соціального захисту населення Лугинської районної державної адміністрації та управління Пенсійного фонду України в Лугинському районі Житомирської області про стягнення не виплачених коштів, передбачених Законом України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи".

Постановленим по справі судовим рішенням стягнуто з УПСЗН Лугинської РДА на користь ОСОБА_1 3030,00 грн. не виплачених коштів, передбачених ст. 37 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" та стягнуто з управління Пенсійного фонду України в Лугинському районі Житомирської області на користь ОСОБА_1 15150,00 грн. не виплачених коштів, передбачених ст. 39 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи".

Згідно ухвали апеляційного суду Житомирської області постанову Лугинського районного суду від 10.08.2011 року скасовано в частині задоволення позову і прийнято нову. Зобов'язано управління Пенсійного фонду України в Лугинському районі Житомирської області та управління праці та соціального захисту населення Лугинської районної державної адміністрації нарахувати та забезпечити виплату ОСОБА_1 щомісячної державної соціальної допомоги, передбаченої ст. ст. 37,39 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" за період з 23.09.2004 року по 31.08.2005 року.

Виконавчий лист по справі перебуває на виконанні у відділі примусового виконання рішення управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції в Житомирській області.

Державний виконавець звернувся до суду із поданням, в якому просив змінити спосіб і порядок виконання вищевказаного судового рішення, із зобов'язання провести відповідні виплати на стягнення з УПСЗН Лугинської РДА 5982,10 грн., посилаючись на положення ст. 7 Закону України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень".

Зазначав, що згідно повідомлення УПСЗН Лугинської РДА проведено перерахунок недоплаченої щомісячної грошової допомоги в зв'язку з обмеженням споживання продуктів харчування місцевого виробництва та особистого підсобного господарства відповідно до рішення суду, в загальній сумі 5982,10 грн.

Представник відділу примусового виконання рішення управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції в Житомирській області в судове засідання не з'явився, надіслав заяву про розгляд справи без його участі.

Представник УПСЗН Лугинської РДА в судове засідання не з'явився, хоча й був повідомлений належним чином про дату, час і місце розгляду справи.

Представник управління Пенсійного фонду України в Лугинському районі Житомирської області в судове засідання не з'явився, хоча й був повідомлений належним чином про дату, час і місце розгляду справи.

Представник обласного центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат в судове засідання не з'явився, хоча й був повідомлений належним чином про дату, час і місце розгляду справи.

ОСОБА_1 в судове засідання не з'явилася, хоча й була повідомлена належним чином про дату, час і місце розгляду справи.

Суд, дослідивши докази по справі, дійшов висновку, що подання задоволенню не підлягає з наступних підстав.

Статтею 14 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що судове рішення, яким закінчується розгляд справи в адміністративному суді, ухвалюється іменем України. Постанови та ухвали суду в адміністративних справах, що набрали законної сили, є обов'язковими до виконання на всій території України. Невиконання судових рішень тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

З матеріалів справи вбачається, що постановою Лугинського районного суду від 04.11.2009 року стягнуто з УПСЗН Лугинської РДА на користь ОСОБА_1 3030,00 грн. не виплачених коштів, передбачених ст. 37 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" та стягнуто з управління Пенсійного фонду України в Лугинському районі Житомирської області на користь ОСОБА_1 15150,00 грн. не виплачених коштів, передбачених ст. 39 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи".

Згідно ухвали апеляційного суду Житомирської області постанову Лугинського районного суду від 10.08.2011 року скасовано в частині задоволення позову і прийнято нову. Зобов'язано управління Пенсійного фонду України в Лугинському районі Житомирської області та управління праці та соціального захисту населення Лугинської районної державної адміністрації нарахувати та забезпечити виплату ОСОБА_1 щомісячної державної соціальної допомоги, передбаченої ст. ст. 37,39 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" за період з 23.09.2004 року по 31.08.2005 року.

За приписами пункту другого частини четвертої статті 105 КАС України адміністративний позов може містити вимоги про зобов'язання відповідача - суб'єкта владних повноважень прийняти рішення або вчинити певні дії. У разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову про зобов'язання відповідача вчинити певні дії (п. 2 ч. 2 ст. 162 КАС України).

Аналіз резолютивної частини судового рішення та аналіз зазначених процесуальних норм дають підстави зробити висновок про те, що зобов'язання, покладені на відповідача судом, є позовними вимогами як обраним судом видом захисту порушених прав позивача, які суд задовольнив.

За таких обставин відділ примусового виконання рішення управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції в Житомирській області просив змінити не спосіб виконання постанови суду, а судове рішення по суті позовних вимог і вирішити додаткову позовну вимогу про стягнення коштів, яка не була предметом розгляду та дослідження адміністративного суду під час прийняття цієї постанови.

Крім того, частиною першою статті 263 КАС України встановлено, що за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення (відсутність коштів на рахунку, відсутність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо), державний виконавець може звернутися до адміністративного суду першої інстанції, незалежно від того, суд якої інстанції видав виконавчий лист, що видав виконавчий лист, із поданням, а особа, яка бере участь у справі, та сторона виконавчого провадження - із заявою про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.

Підставою для застосування правил цієї норми є обставини, що перешкоджають належному виконанню судового рішення в адміністративній справі: ускладнюють його виконання або роблять неможливим. Для відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення такою обставиною може бути недостатність коштів на рахунку, стихійне лихо, для зміни способу чи порядку виконання судового рішення - неможливість виконання судового рішення внаслідок відсутності, пошкодження або знищення об'єкта стягнення або з інших причин.

Таким чином, для відстрочення, розстрочення виконання рішення та зміни способу його є такі підстави: для розстрочення та відстрочення - обставини, що ускладнюють виконання, а для зміни способу і порядку виконання - обставини, які роблять виконання неможливим.

З матеріалів справи вбачається, що виконання судового рішення неможливе через відсутність коштів, виплата яких буде здійснена за наявності відповідного фінансування з Державного бюджету України.

Отже, виконання судового рішення фактично можливе, хоча й за певних умов, тому відсутні підстави для зміни способу виконання судового рішення, в зв'язку із чим в задоволенні подання відділу примусового виконання рішення управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції в Житомирській області необхідно відмовити.

На підставі викладеного та керуючись ст. 263 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

Відмовити в задоволенні подання відділу примусового виконання рішення управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції в Житомирській області про зміну способу і порядку виконання судового рішення Лугинського районного суду №2-А-861/09 за позовом ОСОБА_1 до управління праці та соціального захисту населення Лугинської районної державної адміністрації та управління Пенсійного фонду України в Лугинському районі Житомирської області про зобов'язання проведення перерахунку та виплати коштів, передбачених ст. ст. 37,39 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи".

Апеляційна скарга на ухвалу суду може бути подана до Житомирського апеляційного адміністративного суду протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали суду.

Суддя Б.П.Нечуй

СудЛугинський районний суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення27.05.2014
Оприлюднено02.06.2014
Номер документу38933210
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-861/09

Ухвала від 27.05.2014

Адміністративне

Лугинський районний суд Житомирської області

Нечуй Б. П.

Ухвала від 29.12.2011

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Чумаченко Т.А.

Постанова від 26.06.2009

Адміністративне

Богуславський районний суд Київської області

Якутюк B.C.

Постанова від 10.06.2009

Адміністративне

Солом'янський районний суд міста Києва

Українець В. В.

Постанова від 18.10.2010

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Попко Я.С.

Постанова від 08.09.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Земляна Г.В.

Постанова від 21.04.2009

Адміністративне

Микитівський районний суд м.Горлівки

Попов В.В.

Постанова від 29.04.2009

Адміністративне

Голосіївський районний суд міста Києва

Антонова Н.В.

Ухвала від 14.09.2009

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Харченко С.В.

Ухвала від 27.02.2009

Адміністративне

Мукачівський міськрайонний суд Закарпатської області

Слюсарчук В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні