Рішення
від 27.05.2014 по справі 924/321/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"27" травня 2014 р.Справа № 924/321/14

Господарський суд Хмельницької області у складі:

судді Субботіної Л.О., розглянувши матеріали справи

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Гранд Палас" м. Хмельницький

до Публічного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації "Хмельницькгаз" м.Хмельницький

про зобов'язання видати технічні умови на підключення до газопостачання першої черги будівництва 16-ти поверхового 72-х квартирного житлового будинку за адресою: м.Хмельницький, вул. Подільська, 115

Представники сторін:

позивач: Войналович О.М. - представник за довіреністю від 07.04.2014р.

відповідач: Волощук П.Ю. - представник за довіреністю №2043/18 від 17.06.2013р.

Рішення приймається 27.05.2014р., оскільки в судових засіданнях 31.03.2014р., 22.04.2014р., 12.05.2014р. та 26.05.2014р. оголошувалась перерва.

В судовому засіданні відповідно до ч. 2 ст. 85 ГПК України проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Суть спору: позивач звернувся з позовом до суду про зобов'язання видати технічні умови на підключення до газопостачання для поквартирного опалення з використанням котлів із закритою камерою згорання першої черги будівництва 16-ти поверхового 72-х квартирного житлового будинку за адресою: м. Хмельницький, вул. Подільська, 115.

В обґрунтування позову зазначає, що позивач звернувся до відповідача з проханням видати технічні умови на підключення до газопостачання першої черги будівництва 16-ти поверхового 72-х квартирного житлового будинку за адресою: м. Хмельницький, вул.Подільська, 115.

18.10.2013р. відповідачем листом вих. №3966/18 відмовлено у видачі технічних умов на підключення до газопостачання, посилаючись на п.6.34 Державних будівельних норм України "Газопостачання" В.2.5-20-2001, відповідно до яких газові каміни, конвектори, калорифери та інші типи опалювального газового обладнання заводського виготовлення з відводом продуктів згорання через зовнішню стіну будинку допускається передбачати лише для опалення приміщень житлових будинків висотою до 10 поверхів включно. Позивач вважає відмову відповідача безпідставною та незаконною, у зв'язку з чим був змушений звернутися з позовом до суду. При цьому вказує, що відповідно до п. 5 ст. 10 Закону України "Про будівельні норми" позивачем було отримано погодження Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України та Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України на здійснення відхилення від будівельних норм - встановлення газових опалювальних котлів та газових плит у квартирах в 16-ти поверховому житлового будинку за адресою: м. Хмельницький, вул. Подільська, 115. Також можливість такого відхилення від будівельних норм підтверджується витягом з протоколу № 2 засідання секції Науково-технічної ради Мінрегіону від 27.02.2013р.

Представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі, вважає їх правомірними та обґрунтованими, подав письмові докази.

Представник відповідача позов не визнає, вважає його безпідставним та необґрунтованим. У відзиві на позов та письмових поясненнях вказує, що діючим законодавством України не передбачена газифікація 16-ти поверхового житлового будинку, тому відсутні правові підстави для видачі технічних умов. Вказує, що лист Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України та протокол № 2 засідання секції Науково-технічної ради Мінрегіону від 27.02.2013р. носить рекомендаційний характер. Також зазначає, що позивачем не було отримано погодження від Державної служби України з надзвичайних ситуацій. Додатково звертає увагу, що позивачу вже видавались технічні умови, і чинне законодавство України не передбачає повторну видачу технічних умов на один і той же об'єкт будівництва за однією і тією ж адресою. З вказаних підстав просить у позові відмовити. Також у відзиві на позов позивач просив припинити провадження у справі, в зв'язку з відсутністю предмета спору, оскільки ним вже були видані позивачу технічні умови за вказаною адресою.

Судом під час розгляду матеріалів справи встановлено наступне.

Згідно довідки Головного управління статистики у Хмельницькій області АА № 752471 від 12.11.2012р. Товариство з обмеженою відповідальністю "Гранд-Палас" м. Хмельницький здійснює будівництво житлових і нежитлових будівель.

У відповідності до рішення двадцять четвертої сесії Хмельницької міської ради № 34 від 24.04.2013р. було припинено право користування ТОВ "Хмельницькбудінвест" земельною ділянкою, площею 4200 кв.м. за адресою: м.Хмельницький, вул.Подільська, 115 та на підставі даного рішення передано вказану земельну ділянку в оренду ТОВ "Гранд-Палас" строком на три роки (до 24.04.2016р.). Згідно п. 15 договору оренди землі № 202-01-2013/3117682 від 29.10.2013р. земельна ділянка, площею 4200 кв.м., за адресою: м.Хмельницький, вул.Подільська, 115 передається в оренду для будівництва першої черги 72-х квартирного житлового будинку з 4-х квартирним пентхаусом та торгівельними приміщеннями (сектор А); другої черги 16-ти поверхового будинку для офісних та готельних приміщень (секція Б); третьої черги 72-х квартирного житлового будинку з чотирьохквартирним пентхаусом та торгівельними приміщеннями (секція В).

20.12.2007р. акціонерним товариством "Хмельницькгаз" видавались ТОВ "Хмельницькбудінвест" технічні умови № 3160 від 20.12.2007р. на підключення до газових мереж об'єкту за адресою: м.Хмельницький, вул.Подільська, 115 із терміном дії - 2 роки, які передбачали при проектуванні газифікацію окремо розташованої котельні елітного житлового комплексу з вбудовано-прибудованими торгівельними закладами.

В подальшому в зв'язку із зміною фірми замовника на будівництво, 21.02.2014р. ПАТ "Хмельницькгаз" внесені зміни до технічних умов № 3036 від 20.12.2007р., які видані ТОВ "Гранд-Палас" на підключення до газових мереж об'єкту за адресою: м.Хмельницький, вул.Подільська, 115 та передбачають при проектуванні: газифікацію опалювальних котелень елітного житлового комплексу з вбудовано-прибудованими торгівельними закладами.

На даний час ТОВ "Гранд-Палас" здійснює будівництво житлового комплексу за адресою: м.Хмельницький, вул.Подільська, 115.

06.02.2013р. ТОВ "Гранд-Палас" звернулось до Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України (Мінрегіону України) з листом №2/06-13, в якому просило, як виняток, погодити відхилення від вимог ДБН В.2.5-20-2001 "Газопостачання", з влаштування опалювального газового обладнання для по квартирного опалення, гарячого водопостачання та побутових плит в 16-ти поверхових будинках з 1 по 16 поверхи, на об'єктах будівництва житлового комплексу з трьох будинків, по вул.Подільська, 115, Проскурівського підпілля, 157 та одного будинку по вул. Проскурівського підпілля, 165а у м.Хмельницькому.

27.02.2013р. відбулось засідання секції "Містобудування та архітектури, будівництва об'єктів цивільного та промислового призначення, будівельних матеріалів і виробів" Науково-технічної ради Мінрегіону України, на якому розглядалось вищевказане звернення ТОВ "Гранд-Палас". На засіданні було вирішено, враховуючи лист ПАТ "УкрНДІінжпроект" від 20.02.2013р. № 1-40, вважати за можливе встановлення газових опалювальних котлів для по квартирного опалення з використанням котлів із закритою камерою згоряння з відведенням продуктів згоряння через зовнішню стіну будинку, що не суперечить п. 6.34 чинних ДБН В.2.5-20-2001 "Газопостачання", а також газових плит у квартирах в 16-ти поверхових будинках з 1 по 16 поверхи на об'єктах будівництва житлового комплексу з трьох будинків, в тому числі по вул. Подільська, 115 в м.Хмельницькому за умови погодження вказаного питання з Державною службою України з надзвичайних ситуацій, наглядовими органами та експлуатаційними службами міста.

Листом Мінрегіону України позивача було повідомлено про прийняте вищевказане рішення та надіслано витяг з протоколу № 2 засідання секції від 27.02.2013р.

Згідно листа Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України (Держгірпромнагляд України) № 2547/0/6-4/6/13 від 18.03.2013р. Держгірпромнагляд не заперечує проти влаштування опалювального газового обладнання для поквартирного опалення і гарячого водопостачання та побутових плит з 1 по 16 поверхи в трьох 16-ти поверхових житлових будинках по вул.Подільська, 115, Проскурівського підпілля, 157, 165а в м.Хмельницькому за умови: передбачення проектних рішень щодо влаштування належного повітрообміну в приміщеннях; встановлення котлів із закритою камерою згоряння та видаленням продуктів згоряння через зовнішню стіну; дотримання вказівок заводів-виготовлювачів щодо монтажу газових котлів і коаксіальних димоходів; встановлення сигналізаторів до вибухової концентрації газу з відключаючими пристроями і виводом сигналу на диспетчерський пункт та дотримання вимог нормативно-правових актів з промислової безпеки і охорони праці.

Після отримання усіх вищевказаних погоджень позивач звернувся до відповідача із листом № 13/10-13 від 10.10.2013р. щодо видачі технічних умов на підключення до газопостачання першої черги будівництва 16-ти поверхового 72-х квартирного житлового будинку по вул.Подільській, 115 у м.Хмельницькому

Однак, у відповіді № 3966/18 від 18.10.2013р. на вказаний лист ПАТ "Хмельницькгаз" повідомило, що відповідно до п. 6.34 Державних будівельних норм України "Газопостачання" В.2.5-20-2001 газифікація 16-ти поверхового житлового будинку не передбачена, тому надати технічні умови немає правової підстави.

Вважаючи таку відмову неправомірною, позивач звернувся до суду із даним позовом. В ході судового розгляду на виконання вимог суду позивачем було подано в матеріали справи лист Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області №01-1983/05 від 26.05.2014р., згідно якого останнє не заперечує проти влаштування опалювального газового обладнання для по квартирного опалення і гарячого водопостачання та побутових плит з 1 по 16 поверхи на об'єкті будівництва житлового будинку по вул.Подільська, 115 в м.Хмельницькому за умови дотримання вимог нормативно-правових актів з питань пожежної та техногенної безпеки.

Аналізуючи надані по справі докази, оцінюючи їх в сукупності, судом до уваги приймається наступне.

Згідно зі статтею 1 Господарського процесуального кодексу України підприємства, установи, організації, інші юридичні особи (у тому числі іноземні), громадяни, які здійснюють підприємницьку діяльність без створення юридичної особи і в установленому порядку набули статусу суб'єкта підприємницької діяльності (далі - підприємства та організації), мають право звертатися до господарського суду згідно з встановленою підвідомчістю господарських справ за захистом своїх порушених або оспорюваних прав і охоронюваних законом інтересів, а також для вжиття передбачених цим Кодексом заходів, спрямованих на запобігання правопорушенням. Під захистом права розуміється державно-примусова діяльність, спрямована на відновлення порушеного права суб'єкта правовідносин та забезпечення виконання юридичного обов'язку зобов'язаною стороною. Спосіб захисту може бути визначений як концентрований вираз змісту (суті) міри державного примусу, за допомогою якого відбувається досягнення бажаного для особи, право чи інтерес якої порушені, правового результату. Спосіб захисту втілює безпосередню мету, якої прагне досягнути суб'єкт захисту (позивач), вважаючи, що таким чином буде припинене порушення (чи оспорювання) його прав, він компенсує витрати, що виникли у зв'язку з порушенням його прав, або в інший спосіб нівелює негативні наслідки порушення його прав.

За змістом статей 173 та 174 Господарського кодексу України суб'єкт є зобов'язаним вчинити певну дію господарського чи управлінсько-господарського характеру або утриматися від певних дій, а інший суб'єкт - вимагати від зобов'язаної сторони виконання її обов'язку на підставі закону або іншого нормативно-правового акта, що регулює господарську діяльність, акту управління господарською діяльністю, господарського договору та інших угод, внаслідок заподіяння шкоди, придбання або збереження майна за рахунок іншої особи без достатніх на це підстав, у результаті створення об'єктів інтелектуальної власності, інших дій суб'єктів чи подій, з яким закон пов'язує настання правових наслідків у сфері господарювання.

Відповідно до вимог п. 4 ч. 3 ст. 20 Закону України "Про засади функціонування ринку природного газу" постачальники зобов'язані забезпечувати постачання природного газу з дотриманням установлених державними стандартами та нормативно-технічними актами вимог щодо його якості і тиску.

Газотранспортні та газорозподільні підприємства зобов'язані: забезпечувати рівні права доступу до своїх мереж всім суб'єктам ринку природного газу, крім випадків, передбачених законодавством (п.1 ч.2 ст. 21 вказаного Закону).

Статтею 26 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" визначено, що забудова територій здійснюється шляхом розміщення об'єктів будівництва. Суб'єкти містобудування зобов'язані додержуватися містобудівних умов та обмежень під час проектування і будівництва об'єктів. Проектування та будівництво об'єктів здійснюється власниками або користувачами земельних ділянок у такому порядку: 1) отримання замовником або проектувальником вихідних даних; 2) розроблення проектної документації та проведення у випадках, передбачених статтею 31 цього Закону, її експертизи; 3) затвердження проектної документації; 4) виконання підготовчих та будівельних робіт; 5) прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів; 6) реєстрація права власності на об'єкт містобудування.

Основними складовими вихідних даних є: 1) містобудівні умови та обмеження; 2) технічні умови; 3) завдання на проектування (ст. 29 вказаного Закону).

Згідно зі статтею 30 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" технічні умови - комплекс умов та вимог до інженерного забезпечення об'єкта будівництва, які повинні відповідати його розрахунковим параметрам, зокрема щодо водо-, тепло-, енерго- і газопостачання, каналізації, радіофікації, зовнішнього освітлення, відведення зливових вод, телефонізації, телекомунікації, диспетчеризації, пожежної та техногенної безпеки.

Фізична чи юридична особа, яка має намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває в її власності або користуванні, має право на одержання технічних умов згідно із поданою нею заявою.

Технічні умови надаються протягом 15 робочих днів з дня реєстрації відповідної заяви та протягом 30 робочих днів у разі необхідності їх узгодження з власником (користувачем) магістральних інженерних мереж.

Технічні умови повинні відповідати законодавству, містити достовірну інформацію та обґрунтовані вимоги до об'єктів будівництва, а також відповідати намірам заявника щодо забудови земельної ділянки.

Склад, зміст, порядок надання технічних умов та порядок визначення вартості послуг з їх надання визначаються відповідними центральними органами виконавчої влади.

Згідно з п. 1.3 Порядку доступу та приєднання до Єдиної газотранспортної системи України, затвердженого постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики від 19.04.2012 № 420, технічні умови - документ, що визначає комплекс умов і вимог до інженерного забезпечення приєднання та підключення об'єкта системи газопостачання (газоспоживання) замовника до газових мереж і містить вихідні дані для проектування зовнішнього та/або внутрішнього газопостачання.

Пунктом 6.4.1 вказаного Порядку передбачено, що газорозподільне підприємство протягом п'ятнадцяти робочих днів з дня реєстрації відповідної заяви замовника про приєднання до газових мереж на підставі даних про об'єкт замовника та характеристики місця забезпечення потужності, замовленої до приєднання, надає замовнику проект договору на приєднання до газових мереж, до якого додає схему зовнішнього газопостачання стандартного приєднання та технічні умови на внутрішнє газопостачання об'єкта замовника. Якщо поданих до заяви даних про об'єкт замовника недостатньо для формування зазначених документів, ГП протягом п'яти робочих днів з дня реєстрації заяви замовника направляє замовнику письмовий запит щодо уточнення даних про об'єкт замовника.

Судом встановлено, що 20.12.2007р. акціонерним товариством "Хмельницькгаз" видавались ТОВ "Хмельницькбудінвест" технічні умови № 3160 від 20.12.2007р. на підключення до газових мереж об'єкту за адресою: м.Хмельницький, вул.Подільська, 115 із терміном дії - 2 роки, які передбачали при проектуванні газифікацію окремо розташованої котельні елітного житлового комплексу з вбудовано-прибудованими торгівельними закладами.

В подальшому в зв'язку із зміною фірми замовника на будівництво, 21.02.2014р. ПАТ "Хмельницькгаз" внесені зміни до технічних умов № 3036 від 20.12.2007р., які видані ТОВ "Гранд-Палас" на підключення до газових мереж об'єкту за адресою: м.Хмельницький, вул.Подільська, 115 та передбачають при проектуванні: газифікацію опалювальних котелень елітного житлового комплексу з вбудовано-прибудованими торгівельними закладами.

10.10.2013р. позивач звернувся до відповідача із листом № 13/10-13 щодо видачі технічних умов на підключення до газопостачання для по квартирного опалення першої черги будівництва 16-ти поверхового 72-х квартирного житлового будинку по вул.Подільській, 115 у м.Хмельницькому.

Однак, у відповіді № 3966/18 від 18.10.2013р. на вказаний лист ПАТ "Хмельницькгаз" повідомило, що відповідно до п. 6.34 Державних будівельних норм України "Газопостачання" В.2.5-20-2001 газифікація 16-ти поверхового житлового будинку не передбачена, тому надати технічні умови немає правової підстави.

Згідно п. 5.37 Державних будівельних норм України "Будинки і споруди. Житлові будинки. Основні положення ДБН В.2.2-15-2005", затверджених наказом Держбуду України від 18.05.2005 р. №80, розроблення проектів внутрішнього газопостачання житлових будинків виконують відповідно до ДБН В.2.5-20.

Пунктом 6.34 Державних будівельних норм України В.2.5-20-2011 "Газопостачання" визначено, що для опалення приміщень житлових будинків висотою до 10 поверхів включно допускається передбачати газові кімнати, конвектори, калорифери та інші типи опалювального газового обладнання заводського виготовлення з відводом продуктів згоряння через зовнішну стіну будинку (за схемою передбаченою заводом-виготовлювачем). При цьому подачу газу до газового обладнання, встановлюваного в приміщеннях житлового будинку (у тому числі і розташованих у них громадських установ) слід передбачати самостійними відгалуженнями, на яких у місці приєднання до газопроводу повинні установлюватися поза приміщеннями, де встановлено газове обладнання, вимикаючи пристрої. З'єднання труб, що прокладаються в житлових (службових) приміщеннях слід виконувати зварними, різьбові з'єднання допускаються тільки в місцях підключення газопроводу до опалювального газового обладнання та установки вимикаючого пристрою. Газові пальники опалювального газового обладнання повинні бути оснащені автоматикою безпеки та регулювання, які відповідають вимогам розділу 11. При установці зазначених приладів необхідно дотримуватись вимог, передбачених 6.44, 6.46, 6.47.

У відповідності до ч. 1 ст. 11 Закону України "Про будівельні норми" застосування будівельних норм або їх окремих положень є обов'язковим для всіх суб'єктів господарювання незалежно від форми власності, які провадять будівельну, містобудівну, архітектурну діяльність та забезпечують виготовлення продукції будівельного призначення. Міжнародні, регіональні та національні (державні) будівельні норми, правила, стандарти інших держав застосовуються в Україні відповідно до міжнародних договорів України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.

В той же час частиною 5 ст. 10 вищевказаного Закону встановлено, що обґрунтовані відхилення від будівельних норм, що забезпечують дотримання встановлених вимог безпеки у спосіб, не передбачений будівельними нормами, можуть бути погоджені суб'єктом нормування відповідно до встановленого ним порядку.

До суб'єктів нормування у будівництві належать: 1) центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері будівництва; 2) міністерства, до повноважень яких належать питання з нормування у будівництві (ст. 5 Закону України "Про будівельні норми").

Відповідно до Положення про Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, затвердженого Указом Президента України від 31 травня 2011 року № 633/2011, Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України входить до системи органів виконавчої влади і є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної житлової політики і політики у сфері будівництва, архітектури, містобудування та житлово-комунального господарства, до повноважень якого належить, зокрема, затвердження державних будівельних норм.

Отже, Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України є суб'єктом нормування у будівництві.

Листом Мінрегіону України на підставі рішення засідання секції "Містобудування та архітектури, будівництва об'єктів цивільного та промислового призначення, будівельних матеріалів і виробів" Науково-технічної ради Мінрегіону України від 27.02.2013р. було повідомлено позивача про можливість встановлення газових опалювальних котлів для по квартирного опалення з використанням котлів із закритою камерою згоряння з відведенням продуктів згоряння через зовнішню стіну будинку, що не суперечить п. 6.34 чинних ДБН В.2.5-20-2001 "Газопостачання", а також газових плит у квартирах в 16-ти поверхових будинках з 1 по 16 поверхи на об'єктах будівництва житлового комплексу з трьох будинків, в тому числі по вул.Подільська, 115 в м.Хмельницькому, за умови погодження вказаного питання з Державною службою України з надзвичайних ситуацій, наглядовими органами та експлуатаційними службами міста.

Крім того, згідно листа Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області №01-1983/05 від 26.05.2014р., останнє не заперечує проти влаштування опалювального газового обладнання для по квартирного опалення і гарячого водопостачання та побутових плит з 1 по 16 поверхи на об'єкті будівництва житлового будинку по вул.Подільська, 115 в м.Хмельницькому за умови дотримання вимог нормативно-правових актів з питань пожежної та техногенної безпеки.

У відповідності до листа Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України (Держгірпромнагляд України) №2547/0/6-4/6/13 від 18.03.2013р., Держгірпромнагляд не заперечує проти влаштування опалювального газового обладнання для поквартирного опалення і гарячого водопостачання та побутових плит з 1 по 16 поверхи в трьох 16-ти поверхових житлових будинках по вул.Подільська, 115, Проскурівського підпілля, 157, 165а в м.Хмельницькому за умови: передбачення проектних рішень щодо влаштування належного повітрообміну в приміщеннях; встановлення котлів із закритою камерою згоряння та видаленням продуктів згоряння через зовнішню стіну; дотримання вказівок заводів-виготовлювачів щодо монтажу газових котлів і коаксіальних димоходів; встановлення сигналізаторів до вибухової концентрації газу з відключаючи ми пристроями і виводом сигналу на диспетчерський пункт та дотримання вимог нормативно-правових актів з промислової безпеки і охорони праці.

Зважаючи на викладене, суд приходить до висновку, що позивачем було отримано погодження суб'єкта нормування на обґрунтоване відхилення від будівельних норм - встановлення газових опалювальних котлів для по квартирного опалення з використанням котлів із закритою камерою згоряння, а також газових плит у квартирах в 16-ти поверхових будинках з 1 по 16 поверхи на об'єкті будівництва по вул. Подільська, 115 в м.Хмельницькому. Також позивачем було погоджено вказане відхилення від будівельних норм із наглядовим органом - Держгірпромнаглядом України та Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області.

Згідно ч.2 ст.20 ГК України кожний суб'єкт господарювання та споживач має право на захист своїх прав і законних інтересів. Права та законні інтереси зазначених суб'єктів захищаються шляхом, зокрема, присудження до виконання обов'язку в натурі. Аналогічні положення закріплені і в ст.16 ЦК України.

З огляду на викладене, такий спосіб захисту як примусове виконання обов'язку в натурі, застосовується у тих випадках, коли сторона зобов'язана була вчинити певні дії стосовно іншої сторони, але відмовилася або уникає можливості виконати свій обов'язок.

Судом приймається до уваги, що враховуючи приписи статті 174 Господарського кодексу України, ст. 30 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", Порядку доступу та приєднання до Єдиної газотранспортної системи України, затвердженого постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики від 19.04.2012 №420, у відповідача виник обов'язок вчинити дії з видачі позивачу технічних умов на підключення до газопостачання першої черги будівництва 16-ти поверхового 72-х квартирного житлового будинку за адресою: м. Хмельницький, вул. Подільська, 115 за наслідками звернення позивача.

При цьому зважаючи на те, що позивач у відповідності до ч. 5 ст. 10 Закону України "Про будівельні норми" отримав необхідні погодження на відхилення від будівельних норм, то відповідачем безпідставно не було взято до уваги усі вищевказані обставини та неправомірно відмовлено позивачу у видачі технічних умов на підключення до газопостачання для поквартирного опалення з використанням котлів із закритою камерою згоряння першої черги будівництва 16-ти поверхового 72-х квартирного житлового будинку за адресою: м.Хмельницький, вул. Подільська, 115.

Отже, позовні вимог заявлені обґрунтовано, підтверджуються наявними в матеріалах справи доказами та підлягають задоволенню.

В той же час судом звертається увага, що видача технічних умов не звільняє відповідача від обов'язку того, що останні повинні відповідати законодавству, державним стандартам та нормативно-технічним актам, містити достовірну інформацію та обґрунтовані вимоги до об'єктів будівництва.

Доводи відповідача з приводу того, що позивачу вже видавались технічні умови і повторна видача технічних умов на один і той же об'єкт будівництва за однією і тією ж адресою неможлива, судом до уваги не приймаються, оскільки чинним законодавством не передбачено заборони щодо видачі декількох технічних умов на об'єкт за однією і тією ж адресою. Крім того, технічні умови №3036 від 20.12.2007р. із змінами, внесеними 21.02.2014р., що були видані ТОВ "Гранд-Палас" на підключення до газових мереж об'єкту за адресою: м.Хмельницький, вул.Подільська, 115, передбачають при проектуванні лише газифікацію опалювальних котелень елітного житлового комплексу з вбудовано-прибудованими торгівельними закладами.

Також безпідставними є доводи відповідача щодо припинення провадження у справі, у зв'язку з відсутністю предмета спору, так як видані відповідачем технічні умови №3036 від 20.12.2007р. із змінами, внесеними 21.02.2014р., не є аналогічними за своїм змістом із позовними вимогами позивача.

Згідно ст. 49 ГПК України витрати по оплаті судового збору покладаються на відповідача, в зв'язку із задоволенням позовних вимог.

Керуючись ст.ст. 1, 12, 33, 34, 44, 49, 82, 84, 85, 115, 116 Господарського процесуального кодексу України, суд -

В И Р І Ш И В:

Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Гранд Палас" м. Хмельницький до Публічного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації "Хмельницькгаз" м.Хмельницький про зобов'язання видати технічні умови на підключення до газопостачання першої черги будівництва 16-ти поверхового 72-х квартирного житлового будинку за адресою: м.Хмельницький, вул. Подільська, 115 задовольнити.

Зобов'язати Публічне акціонерне товариство по газопостачанню та газифікації "Хмельницькгаз" (м.Хмельницький, Проспект Миру, 41, код 05395598) відповідно до вимог чинного законодавства з врахуванням норм безпеки видати Товариству з обмеженою відповідальністю "Гранд Палас" (м. Хмельницький, вул.Свободи, 14, код 37825093) технічні умови на підключення до газопостачання для поквартирного опалення з використанням котлів із закритою камерою згорання першої черги будівництва 16-ти поверхового 72-х квартирного житлового будинку за адресою: м.Хмельницький, вул. Подільська, 115.

Видати наказ.

Стягнути з Публічного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації "Хмельницькгаз" (м.Хмельницький, Проспект Миру, 41, код 05395598) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Гранд Палас" (м. Хмельницький, вул.Свободи, 14, код 37825093) 1218,00 грн. (одна тисяча двісті вісімнадцять гривень 00 коп.) витрат по оплаті судового збору.

Видати наказ.

Повне рішення складено 02.06.2014р.

Суддя Л.О. Субботіна

Віддрук. 3 прим. : 1 - до справи, 2 - позивачу, 3 - відповідачу.

СудГосподарський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення27.05.2014
Оприлюднено05.06.2014
Номер документу39033540
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —924/321/14

Ухвала від 17.12.2014

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Димбовський В.В.

Ухвала від 12.05.2014

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Субботіна Л.О.

Постанова від 10.06.2015

Господарське

Вищий господарський суд України

Божок В.С.

Ухвала від 26.08.2014

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Бучинська Г.Б.

Ухвала від 12.08.2014

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Бучинська Г.Б.

Ухвала від 22.05.2015

Господарське

Вищий господарський суд України

Божок В.С.

Постанова від 11.03.2015

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Гулова А.Г.

Ухвала від 11.03.2015

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Гулова А.Г.

Ухвала від 16.02.2015

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Сініцина Л.М.

Рішення від 28.01.2015

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Димбовський В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні