Україна КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
28 травня 2014 року Справа № П/811/664/14
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дегтярьової С.В. розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом: Приватного підприємства «Укрстартранс», 25000, м. Кіровоград, вул. Генерала Родімцева, 83 В
до відповідача 1: Управління Укртрансінспекції у Кіровоградській області, 25000, м. Кіровоград, вул. Автолюбителів, 2
до відповідача 2: Дочірнього підприємства «Кіровоградський облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України», 25015, м. Кіровоград, вул. Полтавська, 38
про визнання протиправною та скасування постанови,
за участю:
секретаря судового засідання - Ярошук Т.О.,
представників:
позивача - не з'явився,
відповідача 1 - не з'явився,
відповідача 2 - не з'явився,
Приватне підприємство «Укрстартранс» звернулось з позовом, в подальшому уточненим, до Управління Укртрансінспекції у Кіровоградській області, вказавши третьою особою Дочірнє підприємство «Кіровоградський облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» про визнання протиправною та скасування постанови №014690 від 18.09.2013 року про застосування фінансових санкцій в розмірі 1 700,00 грн., визнання недійсними результатів проведеного 13.09.2013 року за допомогою пересувних автомобільних ваг габаритно-вагового контролю транспортного засобу ПП «Укрстартранс» марки МАН д/н НОМЕР_1 з напівпричепом марки ПАНАВ д/н НОМЕР_2 та скасування акта №103 від 13.09.2013 року про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів та розрахунку зважування до акту №103.
Ухвалю від 14.05.2013 року змінено статус Дочірнього підприємства «Кіровоградський облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» з третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на другого відповідача.
Ухвалою від 28.05.2014 року закрито провадження по справі щодо частини позовних вимог, а саме - в частині визнання недійсними результатів проведеного 13.09.2013 року за допомогою пересувних автомобільних ваг габаритно-вагового контролю транспортного засобу ПП «Укрстартранс» марки МАН д/н НОМЕР_1 з напівпричепом марки ПАНАВ д/н НОМЕР_2, скасування акта №103 від 13.09.2013 року про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів та розрахунку зважування до акту №103.
В обґрунтування позовних вимог позивач вказує, що відповідач не мав права застосовувати для здійснення габаритно-вагового контролю транспортного засобу пересувні автомобільні ваги, оскільки вони не проходили державну метрологічну атестацію з метою встановлення відповідності технічних характеристик ваг у режимі зважування в процесі руху вимогам технічної документації виробника та відповідно не мають свідоцтва про державну метрологічну атестацію. Окрім цього, відповідачем порушено порядок розгляду адміністративних правопорушень, адже позивачу не було вручено жодних документів, довідок, актів, розрахунків та не було повідомлено про розгляд справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт, а тому позивач був позбавлений можливості захистити свої права.
Відповідачем до суду подано письмові заперечення проти адміністративного позову, які обґрунтовані тим, що перевірка проведена правомірно, оскаржувана постанова винесена на підставі, в межах повноважень та у спосіб визначені чинним законодавством України.
В судове засідання представник позивача не з'явився, про дату час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, про що свідчить судова розписка (а.с.103).
Представники відповідачів в судове засідання не з'явилися, подали клопотання про розгляд справи в письмовому провадженні (а.с.114).
Згідно з ч.1 ст.41 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.
Дослідивши подані позивачем та відповідачами документи і матеріали, заслухавши в попередніх судових засіданнях пояснення сторін, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, адміністративний суд,
ВСТАНОВИВ:
13 вересня 2013 року державними інспекторами проведено рейдову перевірку, в ході якої було перевірено належний позивачу транспортний засіб, який здійснював перевезення вантажу.
За наслідками перевірки складено акт №059943 від 13.09.2013р. проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, яким зафіксовано порушення позивачем вимог законодавства про автомобільний транспорт, а саме - надання послуг з перевезення вантажів з перевищенням вагових обмежень без оформлення дозволу, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами, чим порушено вимоги ст.48 Закону України «Про автомобільний транспорт» (а.с.69). Факт перевантаження оформлено актом №103 від 13.09.2013р. про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів на автомобільній дорозі: Н-14 Олександрівка-Кіровоград-Миколаїв км:78+812 (а.с.68, 158).
Судом встановлено, що водій автомобіля ОСОБА_1 з актом ознайомлений, про що свідчить його підпис (а.с.69).
Відносини між автомобільними перевізниками, замовниками транспортних послуг, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, пасажирами, власниками транспортних засобів, а також їх відносини з юридичними та фізичними особами - суб'єктами підприємницької діяльності, які забезпечують діяльність автомобільного транспорту та безпеку перевезень регулюються Законом України «Про автомобільний транспорт» №2344-III від 05.04.2001 р. (далі - Закон №2344-III).
Статтею 6 Закону № 2344-III, зокрема, передбачено, що центральний орган виконавчої влади з питань автомобільного транспорту забезпечує проведення державної політики на автомобільному транспорті через урядові органи державного управління на автомобільному транспорті, службу міжнародних автомобільних перевезень та місцеві органи виконавчої влади і органи місцевого самоврядування. Нормативно-правові акти центрального органу виконавчої влади з питань автомобільного транспорту, видані в межах його компетенції, обов'язкові до виконання на території України.
Державному контролю підлягають усі транспортні засоби українських та іноземних перевізників, що здійснюють автомобільні перевезення пасажирів та вантажів на території України.
Відповідно до п.п.3, 4 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №1567 від 08.11.2006р. (далі - Порядок №1567) органами державного контролю на автомобільному транспорті є Укртрансінспекція, її територіальні органи - управління в Автономній Республіці Крим, обласні, Київське та Севастопольське міські, районні управління. Державний контроль на автомобільному транспорті здійснюється посадовими особами органу державного контролю у форменому одязі, які мають відповідне службове посвідчення, направлення на перевірку, сигнальний диск (жезл) та індивідуальну печатку, шляхом проведення планових, позапланових та рейдових перевірок (перевірок на дорозі).
Планові, позапланові та рейдові перевірки можуть проводитися із залученням спеціалістів органів внутрішніх справ і науково-дослідних установ (за погодженням з їх керівниками) з питань, що належать до їх компетенції.
Згідно п.15 Порядку №1567 під час проведення рейдової перевірки перевіряється виключно, зокрема, наявність визначених статтями 39 і 48 Закону документів, на підставі яких здійснюються перевезення автомобільним транспортом.
У разі виявлення в ході перевірки транспортного засобу порушення законодавства про автомобільний транспорт посадовими особами, що провели перевірку, складається акт за формою згідно з додатком 3. (п.21 Порядку №1567)
Пунктом 27 Порядку №1567 передбачено, що за наявності підстав керівник органу державного контролю або його заступник виносить постанову про застосування адміністративно-господарських штрафів, яка оформляється згідно з додатком 5.
Відповідно до ст.48 Закону №2344-III автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред'являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення.
Документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є: для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством; для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством.
Частиною 4 статті 48 Закону №2344-III передбачено, що у разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень обов'язковим документом також є дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами, або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових або габаритних обмежень над визначеними законодавством становить менше семи відсотків.
Згідно статті 1 Закону №2344 великоваговий транспортний засіб - транспортний засіб з вантажем або без вантажу, хоча б один з вагових параметрів якого перевищує встановлені на території України допустиму максимальну масу чи осьове навантаження.
Статтею 33 Закону України «Про автомобільні дороги» від 08.09.2005 №2862-IV передбачено, що рух транспортних засобів, навантаження на вісь, загальна маса або габарити яких перевищують норми, встановлені державними стандартами та нормативно-правовими актами, дозволяється за погодженнями з відповідними органами у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 27.06.2007 року № 879 «Про заходи збереження автомобільних доріг загального користування» затверджено Порядок здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні (далі - Порядок № 879).
Згідно п.2 Порядку №879 габаритно-ваговий контроль - контроль за проїздом великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування, який включає перевірку відповідності габаритно-вагових параметрів таких транспортних засобів установленим законодавством параметрам і нормам, наявності дозволу на рух за визначеними маршрутами, а також дотримання визначених у дозволі умов та режиму руху транспортних засобів.
Пунктом 32 Порядку №879 встановлено, що перевізник, який має намір використовувати великоваговий та/або великогабаритний транспортний засіб, зобов'язаний не пізніше ніж за три доби звернутися до уповноважених Укравтодором підприємств із заявою про видачу погодження маршруту. Дозвіл на рух великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу видається відповідним підрозділом МВС, що забезпечує безпеку дорожнього руху, після надання погодження маршруту.
Судом встановлено, що дозвіл на рух великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу, що надається відповідним підрозділом МВС, позивач не отримував.
Відповідно до п.22.5 ст.22 Правил дорожнього руху України визначено, що за спеціальними правилами здійснюється дорожнє перевезення небезпечних вантажів, рух транспортних засобів та їх составів у разі, коли хоч один з їх габаритів перевищує за шириною 2,6 м, за висотою від поверхні дороги - 4 м (для контейнеровозів на встановлених Укравтодором і Державтоінспекцією маршрутах - 4,35 м), за довжиною - 22 м (для маршрутних транспортних засобів - 25 м), фактичну масу понад 38 т (на встановлених Укравтодором і Державтоінспекцією маршрутах - до 40 т; для контейнеровозів - понад 44 т, на встановлених для них маршрутах - до 46 т), навантаження на одиночну вісь - 11 т (для автобусів, тролейбусів - 11,5 т), здвоєні осі - 16 т, строєні - 22 т (для контейнеровозів навантаження на одиночну вісь - 11 т, здвоєні осі - 18 т, строєні - 24 т) або якщо вантаж виступає за задній габарит транспортного засобу більш як на 2 м.
Судом встановлено, що транспортний засіб ПП «Укрстартранс» марки МАН д/н НОМЕР_1 з напівпричепом марки ПАНАВ д/н НОМЕР_2, який був зупинений на автодорозі Н-14 Олександрівка-Кіровоград-Миколаїв км:78+812, був зважений на пересувних вагах автомобільного типу CHЕKLODЕ FRЕЕWЕIGH, заводський номер №008212. Відповідно до змісту фіскальної роздруківки результатів зважування загальна вага склала 39 400 кг при допустимій масі 38 000 кг (а.с.67). В зв'язку з цим, Дочірнім підприємством «Кіровоградський облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» складено акт №103 від 13.09.2013 року про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів (а.с.68).
В судовому засіданні представник позивача посилався на те, що відповідач не мав права застосовувати для здійснення габаритно-вагового контролю транспортного засобу пересувні автомобільні ваги, оскільки вони не проходили державну метрологічну атестацію з метою встановлення відповідності технічних характеристик ваг у режимі зважування в процесі руху вимогам технічної документації виробника та відповідно не мають свідоцтва про державну метрологічну атестацію.
Представником відповідача-2 до матеріалів справи надано письмові пояснення, зі змісту яких вбачається, що зважування проводилось за допомогою ваг пересувних автомобільного типу CHЕKLODЕ FRЕЕWЕIGH, заводський номер №008212, які занесені до Державного реєстру ЗВТ України за номером У2570-07, що підтверджується сертифікатом затвердження типу засобів вимірювальної техніки за номером UА-М1/1-2195-2007 від 21.11.2007 р. (а.с.43-55), а тому посилання позивача в цій частині є необґрунтованими.
Окрім цього, відповідно до п.16.1 керівництва по експлуатації ваг пересувних автомобільного типу CHЕKLODЕ FRЕЕWЕIGH, заводський номер №008212, ваги підлягають перевірці перед введенням в експлуатацію та періодичній перевірці один раз на рік (а.с.53).
В судовому засіданні встановлено, що ваги перевірялися вчасно, що підтверджується відповідними відомостями про перевірку (а.с.54).
Позивач також в позові посилався про необізнаність про перевірку та невручення повідомлення про розгляд справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт.
Дані посилання спростовуються фактом вручення водієві відповідного повідомлення про розгляд справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт 18.09.2014 року, що підтверджується відповідним підписом (а.с.70).
Інших аргументів протиправності постанови №014690 від 18.09.2013 року позивачем не наведено, доказів відсутності факту перевищення вагових параметрів суду не надано.
Розглянувши справу про порушення законодавства про автомобільний транспорт, начальником Управлінням винесено постанову №014690 від 18.09.2013р., відповідно до якої за порушення вимог ст.48 Закону №2344-III, а саме не оформлення дозволу , який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами, або документ про внесення плати за проїзд великовагових транспортних засобів, відповідальність за яке передбачена абз.3 ч.1 ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт», до позивача застосовано адміністративно-господарський штраф у сумі 1700 грн. (а.с.9).
Дана постанова була направлена позивачеві поштою, натомість конверт повернувся до Управління Укртрансінспекції у Кіровоградській області за закінченням терміну зберігання. Судом ухвалою від 08.04.2014 року поновлено строк на звернення до суду (а.с.72, 73).
Враховуючи підтвердження факту перевищення допустимого навантаження вантажного автомобіля за відсутності дозволу на перевезення вантажів з перевищенням вагових обмежень, що є порушенням законодавства про автомобільний транспорт, суд вважає, що Управлінням Укртрансінспекції у Кіровоградській області правомірно винесено постанову №014690 від 18.09.2013р. про застосування до відповідача штрафу на загальну суму 1 700,00 грн. за порушення законодавства про автомобільний транспорт.
Оскільки позивачеві відмовлено у задоволенні позовних вимог, а відповідно до положень ч. 3 ст. 4 Закону України «Про судовий збір», ним сплачено лише 10 відсотків розміру ставки судового збору, а тому згідно положень ст.94 КАС України та ст. 4 Закону України «Про судовий збір», з нього необхідно стягнути решту судового збору у розмірі 1 644,30 грн. (1 827,00 - 182,70 грн.).
Керуючись ст. ст. 86, 94, 159 - 163, 167 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні адміністративного позову відмовити в повному обсязі.
Стягнути з Приватного підприємства «Укрстартранс» (код ЄДРПОУ 38094865) на користь Державного бюджету України (на розрахунковий рахунок: 31210206784002, отримувач коштів: УК у м.Кіровограді. /м.Кіровоград/ 22030001; Банк отримувача: ГУ ДКСУ у Кіровоградській області, МФО 823016; Код ЄДРПОУ 38037409; Код класифікації доходів бюджету 22030001; Призначення платежу: судовий збір за позовом Приватного підприємства «Укрстартранс», Кіровоградський окружний адміністративний суд, витрати зі сплати судового збору у розмірі 1 644,30 грн. (одна тисяча шістсот сорок чотири грн. 30 коп.).
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10- денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України - з дня отримання копії постанови у повному обсязі, апеляційної скарги.
Суддя Кіровоградського
окружного адміністративного суду С.В. Дегтярьова
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.05.2014 |
Оприлюднено | 06.06.2014 |
Номер документу | 39052545 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
С.В. Дегтярьова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні