Постанова
від 21.05.2014 по справі 808/1575/14
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 травня 2014 року 13:18Справа № 808/1575/14 м.Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Татаринова Д.В., при секретарі судового засідання Білоус А.О., розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовною заявою Долинської сільської ради Запорізького району Запорізької області до Державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Запорізького районного управління юстиції ГУЮ у Запорізькій області, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Спеціалізованого комунального підприємства «Ритуальна служба» Запорізької районної ради про скасування державної реєстрації юридичної особи та зобов'язання вчинити певні дії,

за участю представників:

від позивача - Варяник О.В. (довіреність № 25 від 05 березня 2014 року);

від відповідача - Лісовська О.С. (довіреність від 01 грудня 2013 року);

від третьої особи - Марковський М.С. (довіреність № 7 від 15 квітня 2014 року),

ВСТАНОВИВ:

28 лютого 2014 року до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Долинської сільської ради Запорізького району Запорізької області (далі - позивач, Долинська СР) до Державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Запорізького районного управління юстиції ГУЮ у Запорізькій області (далі - відповідач, Державний реєстратор), у якому позивач просить суд (з урахуванням уточнень):

- скасувати державну реєстрацію юридичної особи шляхом постанови рішення щодо припинення юридичної особи - Спеціалізоване комунальне підприємство «Ритуальна служба» Запорізької районної ради (ідентифікаційний код 37521177, місцезнаходження: 70413, Запорізька область, Запорізький район, с. Широке, вул. Радянська, 1) - шляхом визнання не чинним запису про реєстрацію даної юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 17 лютого 2011 року за № 1 085 102 0000 001358, вчиненого державним реєстратором юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Запорізького районного управління юстиції;

- зобов'язати державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Запорізького районного управління юстиції внести запис до Єдиного державного реєстру щодо припинення юридичної особи - Спеціалізоване комунальне підприємство «Ритуальна служба» Запорізької районної ради (ідентифікаційний код 37521177, місцезнаходження: 70413, Запорізька область, Запорізький район, с. Широке, вул. Радянська, 1), що не пов'язано з її банкрутством на підставі судового рішення.

В обґрунтування позову зазначено, що 11 лютого 2014 року Дніпропетровським апеляційним адміністративним судом винесено постанову, якою скасовано рішення Запорізької районної ради Запорізької області «Про створення спеціалізованого комунального підприємства «Ритуальна служба» Запорізької районної ради» № 2 від 28 січня 2011 року. Позивач вважає, що якщо рішення Запорізької районної ради № 2 від 28 січня 2014 року скасоване, то і державна реєстрація юридичної особи повинна бути скасована шляхом внесення до Єдиного державного реєстру запису про її припинення.

Ухвалою суду від 27 березня 2014 року судом до участі у справі залучено третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Спеціалізоване комунальне підприємство «Ритуальна служба» Запорізької районної ради (далі - третя особа, СКП «Ритуальна служба» ЗРР).

14 квітня 2014 року до суду від відповідача надійшли письмові заперечення. В обґрунтування заперечень зазначено, що Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд скасовуючи рішення № 2 від 28 січня 2014 року «Про створення спеціалізованого комунального підприємства «Ритуальна служба» Запорізької районної ради» не визнав недійсною державну СКП «Ритуальна служба» Запорізької районної ради та не зобов'язав жодну особу вчинити дії на виконання рішення суду, в тому числі, і дії щодо припинення юридичної особи. У запереченнях також зазначено, що відповідно до Закону № 755 та технічних можливостей АРМ ЄДР (автоматизоване робоче місце Єдиного державного реєстру) поняття скасування державної реєстрації юридичної особи шляхом визнання нечинним запису про реєстрацію даної юридичної особи в ЄДР юридичних та фізичних осіб-підприємців не існує.

У судовому засіданні представник позивача підтримав позов, з підстав зазначених у позові (з урахуванням уточненого позову, поданого 28 квітня 2014 року) та прохав суд задовольнити позов повністю.

Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечив повністю, з підстав зазначених, у письмових запереченнях та прохав суд відмовити у задоволенні позову.

Представник третьої особи у судовому засіданні прохав відмовити у задоволенні позову з підстав, зазначених у письмових запереченнях від 16 травня 2014 року.

Вислухавши думку представників сторін, розглянувши матеріали та з'ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, судом встановлено наступне.

28 січня 2011 року Запорізькою районною радою Запорізької області прийнято рішення року № 2 «Про створення спеціалізованого комунального підприємства «Ритуальна служба» Запорізької районної ради».

17 лютого 2011 року Запорізькою районною державною адміністрацією Запорізької області внесено запис в Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців № 1 085 102 0000 001358 про державну реєстрацію юридичної особи - Спеціалізоване комунальне підприємство «Ритуальна служба» Запорізької районної ради (код ЄДРПОУ 37521177, місцезнаходження: 70413, Запорізька область, Запорізький район, село Широке, вулиця Радянська, будинок 1).

11 лютого 2014 року Дніпропетровським апеляційним адміністративним судом винесено постанову по справі № 2а-15651/11(2а/334/165/2013), якою, зокрема, скасоване рішення Запорізької районної ради Запорізької області «Про створення спеціалізованого комунального підприємства «Ритуальна служба» Запорізької районної ради» № 2 від 28 січня 2011 року. Постанова обґрунтована тим, що чинним законодавством повноваження щодо забезпечення утримання в належному стані кладовищ, інших місць поховання та їх охорони, а також щодо створення спеціалізованих комунальних підприємств безпосередньо надано лише сільським, селищним та міським радам. Доказів делегування зазначених повноважень від Долинської сільської ради Запорізького району Запорізької області до Запорізької районної ради Запорізької області відповідачем не надано.

Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців регулюються Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» № 755-IV від 15 травня 2003 року (із змінами та доповненнями у редакції Закону № 441-VII від 05 вересня 2013 року).

Статтею 33 Закону України № 755-IV передбачено, що юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням державних органів, прийнятим у випадках, передбачених законом.

Юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.

Частиною 1 статті 38 Закону України № 755-IV передбачено, що суд, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи, у день набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення. Дата надходження відповідного судового рішення вноситься державним реєстратором до журналу обліку реєстраційних дій.

За приписами частини 2 статті 38 Закону України № 755-IV, підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є: визнання судом недійсною державної реєстрації юридичної особи через допущені при її створенні порушення, які не можна усунути, а також в інших випадках, встановлених законом.

Пунктом 2 частини 1 статті 104 Цивільного кодексу України передбачено, що юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації.

Юридична особа ліквідується за рішенням суду про ліквідацію юридичної особи через допущені при її створенні порушення, які не можна усунути, за позовом учасника юридичної особи або відповідного органу державної влади (пункт 2 частини 1 статті 110 ЦК України).

Таким чином, позивача не можна визнати особою, наділеною повноваженнями щодо ініціації припинення юридичної особи з підстав визнання недійсною державної реєстрації юридичної особи через допущені при її створенні порушення, які не можна усунути, в порядку адміністративного судочинства.

Частиною 1 статті 6 КАС України встановлено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.

Таким чином, об'єктом захисту в адміністративному судочинстві є порушені суб'єктом владних повноважень права, свободи та інтереси позивача, як юридичної особи.

Відповідно до положень Закону України «Про місцеве самоврядування» № 280/97-ВР від 21 травня 1997 року (із змінами та доповненнями), сільський, селищний, міський голова звертається до суду щодо визнання незаконними актів інших органів місцевого самоврядування, місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій, які обмежують права та інтереси територіальної громади, а також повноваження ради та її органів.

Згідно з частиною 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Суд при вирішенні справи повинен виходити з приписів частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідно до яких, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, адміністративні суди перевіряють: чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до предмету позову відповідачем рішення не приймались, дії не вчинялись та не допускалась бездіяльність, оскільки відповідно до Закону № 755-IV не встановлено порядок скасування державної реєстрації юридичної особи або припинення юридичної особи за підстав наявності рішення суду про скасування розпорядження про створення юридичної особи.

Судом не можуть бути задоволені позовні вимоги Долинської сільської ради Запорізького району Запорізької області тільки на підставі скасованого розпорядження Запорізької районної ради, оскільки Законом № 755-IV, а саме статтею 38 передбачено порядок державної реєстрації припинення юридичної особи на підставі судового рішення, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи.

Рішення суду стосовно визнання судом недійсної державної реєстрації юридичної особи через допущені при її створені порушення не приймалось та не є предметом розгляду даної справи.

У відповідності до вимог статті 86 Кодексу адміністративного судочинства України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Згідно з частинами 1, 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Документи, на підставі яких відповідачем проведено державну реєстрацію юридичної особи СКП «Ритуальна служба» ЗРР та внесено запис про реєстрацію даної юридичної особи до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 17 лютого 2011 року за № 1 085 102 0000 001358 на час реєстрації юридичної особи були чинними, не скасованими, недійсними чи незаконними в судовому порядку не визнані, то правових підстав для задоволення позову не має.

На підставі вищевикладеного та керуючись статтями 94, 158, 160, 161, 162, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволені адміністративного позову відмовити у повному обсязі.

Постанова набирає законної сили відповідно до частини 1 статті 254 КАС України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами встановленими статтями 185-186 КАС України.

Суддя Д.В. Татаринов.

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.05.2014
Оприлюднено20.06.2014
Номер документу39279045
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/1575/14

Постанова від 21.05.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Ухвала від 15.06.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Васильченко Н.В.

Ухвала від 15.04.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Васильченко Н.В.

Постанова від 21.05.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Ухвала від 21.05.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Ухвала від 21.05.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Ухвала від 28.04.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Ухвала від 03.03.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні