ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
79010, м.Львів, вул.Личаківська,81
УХВАЛА
25.06.14 Справа № 914/1174/14
м. Львів
Львівський апеляційний господарський суд в складі колегії:
Головуючого - судді Кордюк Г.Т.
суддів Гриців В.М.
Якімець Г.Г.
одержавши апеляційну скаргу Управління комунальної власності Департаменту економічної політики Львівської міської ради № 2302-вих-1811 від 20.06.2014 року
на рішення Господарського суду Львівської області від 06.06.2014 року
у справі № 914/1174/14
за позовом: Управління комунальної власності Департаменту економічної політики Львівської міської ради, м. Львів
до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю "Смоківниця", м. Львів
про стягнення 178 161,60 грн.
Управління комунальної власності Департаменту економічної політики Львівської міської ради подало апеляційну скаргу на рішення господарського суду Львівської області від 06.06.2014 року.
Крім цього, скаржником до апеляційної скарги додано заяву № 2302-вих-1812 від 20.06.2014 року про відстрочення сплати судового збору за подання апеляційної скарги до прийняття судового рішення апеляційним господарським судом.
Відповідно до положень ст. 8 Закону України "Про судовий збір", враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі. Суд може зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати на підставі, зазначеній у частині першій цієї статті.
Пунктом 3.1 постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 21.02.2013 року № 7 "Про деякі питання практики застосування розділу VI Господарського процесуального кодексу України" визначено, що єдиною підставою для вчинення господарським судом дій, зазначених у статті 8 Закону України "Про судовий збір", є врахування ним майнового стану сторін. Особа, яка заявляє відповідне клопотання, повинна навести доводи і подати докази на підтвердження того, що її майновий стан перешкоджав (перешкоджає) сплаті нею судового збору у встановленому порядку і розмірі.
При цьому, оскільки статтею 129 Конституції України як одну із засад судочинства визначено рівність усіх учасників судового процесу перед законом і судом, отже, в тому числі й органів державної влади, то самі лише обставини, пов'язані з фінансуванням установи чи організації з Державного бюджету України та відсутністю у ньому коштів, призначених для сплати судового збору, не можуть вважатися підставою для звільнення від такої сплати.
Господарський суд вправі вчинити дії, про які йдеться у статті 8 Закону, і зі своєї ініціативи з наведенням в ухвалі відповідних мотивів.
Пунктом 12 Інформаційного листа Вищого господарського суду України № 01-06/1175/2011 від 25.08.2011 року «Щодо судового збору» (із змінами і доповненнями) визначено, що єдиною підставою для вчинення судом дій зазначених у ст. 8 Закону України «Про судовий збір» є врахування ним майнового стану сторони. Обґрунтування пов'язаних з цим обставин, які свідчать про неможливість або утруднення в здійсненні оплати судового збору у встановлених законом розмірах і в строки, покладається на заінтересовану сторону.
Відповідно частини 1 ст. 33 Господарського процесуального кодексу, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Враховуючи вищенаведене, колегія суддів вважає, подану апелянтом заяву про відстрочення сплати судового збору не обґрунтованою та безпідставною, оскільки до останньої не додано жодного доказу майнового стану апелянта, який би свідчив про не можливість сплатити судовий збір, а тому відмовляє у відстроченні сплати судового збору.
Окрім цього, колегія суддів вважає за необхідне зазначити, що згідно підпункту 4 пункту 2 частини 2 статті 4 Закону України «Про судовий збір» за подання до господарського суду апеляційної скарги на рішення суду ставка судового збору становить 50 відсотків ставки, що підлягає сплаті при поданні позовної заяви, а у разі подання позовної заяви майнового характеру - 50 відсотків ставки, обчисленої виходячи з оспорюваної суми.
Відповідно до п. 2.15 постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 21.02.2013 року № 7 «Про деякі питання практики застосування розділу VI Господарського процесуального кодексу України», Законом України «Про судовий збір» передбачено сплату судового збору з апеляційної та касаційної скарг на рішення суду виходячи саме з оспорюваної суми. При цьому оспорюваною є та сума, із стягненням якої не погоджується особа, що подає скаргу.
Як вбачається з апеляційної скарги, позивач оскаржує рішення місцевого господарського суду повністю та просить апеляційний господарський суд скасувати рішенням господарського суду Львівської області від 06.06.2014 року у даній справі та прийняти нове рішення, яким позовні вимоги задоволити повністю.
Однак, колегія суддів звертає увагу апелянта на те, що місцевим господарським судом позовні вимоги задоволено частково та стягнуто з відповідача на користь позивача 17 816,16 грн. неустойки. В частині стягнення 160 345,44 грн. неустойки - відмовлено.
Таким чином, колегія суддів вважає, що рішення місцевого господарського суду належало оскаржити в частині відмови від позову та за подання апеляційної скарги апелянт має сплатити 1 603,45 грн. (160 345,44 грн.* 2% / 50%) .
З огляду на наведене, колегія суддів вважає, що заява Управління комунальної власності Департаменту економічної політики Львівської міської ради до задоволення не підлягає, оскільки відсутні об'єктивні підстави для відстрочення сплати судового збору за подання апеляційної скарги на рішення господарського суду Львівської області від 06.06.2014 року.
Враховуючи вищенаведене, Львівський апеляційний господарський суд визнав подані матеріали достатніми для прийняття апеляційної скарги до провадження.
Керуючись ст.ст. 86, 98 ГПК України, суд, -
УХВАЛИВ:
1. У задоволенні заяви Управління комунальної власності Департаменту економічної політики Львівської міської ради № 2302-вих-1812 від 20.06.2014 року про відстрочення сплати судового збору за подання апеляційної скарги на рішення господарського суду Львівської області від 06.06.2014 року - відмовити.
2. Прийняти апеляційну скаргу Управління комунальної власності Департаменту економічної політики Львівської міської ради до свого провадження.
3. Призначити розгляд апеляційної скарги в судовому засіданні на 10 год . 45 хв. 03.07.2014 р. у приміщенні Львівського апеляційного господарського суду за адресою: 79010, м. Львів, вул. Личаківська, 81 в залі судового засідання згідно зі списком на дошці оголошень.
4. Зобов'язати позивача подати судовій колегії докази сплати судового збору у розмірі 1 603,45 грн. за подання апеляційної скарги на рішення суду .
5. Зобов'язати відповідача подати судовій колегії письмовий з нормативним і документальним обґрунтуванням відзив на апеляційну скаргу.
6. Участь представників сторін.
7. Дану ухвалу направити сторонам рекомендованим листом з повідомленням про вручення.
Головуючий - суддя Кордюк Г.Т.
суддя Гриців В.М.
суддя Якімець Г.Г.
Суд | Львівський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 25.06.2014 |
Оприлюднено | 01.07.2014 |
Номер документу | 39442652 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Львівський апеляційний господарський суд
Кордюк Г.Т.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні