Ухвала
від 01.07.2014 по справі 817/1569/14
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

Справа № 817/1569/14

01 липня 2014 року м. Рівне

Рівненський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Шарапи В.М., за участю секретаря судового засідання Климчук В.В. та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі:

позивача: ОСОБА_1,

відповідача: представники Шекель І.В., Скиданчук В.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом:

ОСОБА_1 доДержавного реєстратора Реєстраційної служби Рівненського міського управління юстиції Рівненської області про визнання дій протиправними, визнання реєстрації недійсною, припинення юридичної особи та зобов'язання вчинення певних дій,

ВСТАНОВИВ:

До Рівненського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 до Державного реєстратора Реєстраційної служби Рівненського міського управління юстиції Рівненської області про визнання дій протиправними, визнання реєстрації недійсною, припинення юридичної особи та зобов'язання вчинення певних дій.

Під час розгляду питання заміни неналежного відповідача встановлено, що частина спору є правовідносинами, які виникли не у зв'язку із здійсненням суб'єктом владних повноважень владних управлінських функцій, чи публічним формуванням суб'єкта владних повноважень шляхом виборів або референдуму.

ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Реєстраційної служби Рівненського міського управління юстиції, Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "КАЛИНА РІВНЕ" про визнання дій протиправними, визнання реєстрації недійсною, припинення юридичної особи, зобов'язання вчинення певних дій.

Відповідно до ч. 3 ст. 50 КАС України, відповідачем в адміністративній справі є суб'єкт владних повноважень, якщо інше не встановлено цим Кодексом. Згідно з ч. 4 ст. 50 КАС України, громадяни України, іноземці чи особи без громадянства, їх об'єднання, юридичні особи, які не є суб'єктами владних повноважень, можуть бути відповідачами лише за адміністративним позовом суб'єкта владних повноважень: 1) про тимчасову заборону (зупинення) окремих видів або всієї діяльності об'єднання громадян; 2) про примусовий розпуск (ліквідацію) об'єднання громадян; 3) про примусове видворення іноземця чи особи без громадянства з України; 4) про обмеження щодо реалізації права на мирні зібрання (збори, мітинги, походи, демонстрації тощо); 5) в інших випадках, встановлених законом.

Пунктом 7 частини 1 статті 3 КАС України визначено, що справою адміністративної юрисдикції є переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень. Отже, спори між фізичною особою та юридичною особою, яка не наділена у спірних правовідносинах статусом суб'єкта владних повноважень, за своєю природою не є публічно-правовими та не підлягають розгляду в порядку адміністративного судочинства.

Абзацом 9 частини 1 статті 1 Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" від 29.11.2001 року №2866-III передбачено, що об'єднанням співвласників багатоквартирного будинку є юридична особа, створена власниками для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання неподільного та загального майна. Таким чином, Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "КАЛИНА РІВНЕ" не здійснює по відношенню до позивача жодних владних управлінських функцій та не виступає у спірних правовідносинах суб'єктом владних повноважень, а тому спір між даною юридичною особою та ОСОБА_1 не є публічно-правовим та не підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 157 КАС України, суд закриває провадження у справі якщо справу не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства. За наведених обставин, суд приходить до висновку, що провадження у справі в частині позовних вимог ОСОБА_1 до Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "КАЛИНА РІВНЕ" слід закрити.

Згідно з ч. 2 ст. 157 КАС України, якщо провадження у справі закривається з підстави, встановленої пунктом 1 частини першої цієї статті, суд повинен роз'яснити позивачеві, до юрисдикції якого суду віднесено розгляд таких справ. Частиною 2 статті 9 Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" від 29.11.2001 року №2866-III встановлено, що членство в об'єднанні є добровільним і може набуватися одночасно з створенням об'єднання при проведенні установчих зборів, а також індивідуально, на основі письмової заяви, в будь-який момент його існування. Як вбачається із матеріалів справи, ОСОБА_1 не набув членства у Об'єднанні співвласників багатоквартирного будинку "КАЛИНА РІВНЕ". Спори, пов'язані зі створенням, діяльністю, управлінням та припиненням діяльності юридичної особи, якщо однією зі сторін у справі не є її учасник, не є корпоративними спорами, а тому розгляд даної категорії справ віднесено до юрисдикції місцевого загального суду.

Керуючись п.1 ч.1 ст. 157, ст.165 Кодексу адміністративного судочинства України, суд-

У Х В А Л И В:

Провадження у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Реєстраційної служби Рівненського міського управління юстиції, Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "КАЛИНА РІВНЕ" про визнання дій протиправними, визнання реєстрації недійсною, припинення юридичної особи, зобов'язання вчинення певних дій закрити в частині позовних вимог до Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "КАЛИНА РІВНЕ".

Роз'яснити позивачу, що розгляд даної справи віднесено до юрисдикції місцевого загального суду.

Повторне звернення з тією самою позовною заявою до Рівненського окружного адміністративного суду не допускається.

Ухвала суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Житомирського апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. У разі якщо ухвалу було постановлено в письмовому провадженні або згідно з частиною третьою статті 160 КАС України, або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії ухвали суду безпосередньо в суді, то п'ятиденний строк на апеляційне оскарження ухвали суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії ухвали суду.

Суддя Шарапа В.М.

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.07.2014
Оприлюднено04.07.2014
Номер документу39539687
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —817/1569/14

Ухвала від 01.07.2014

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Шарапа В.М.

Ухвала від 02.06.2014

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Шарапа В.М.

Ухвала від 21.08.2014

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Шарапа В.М.

Ухвала від 01.07.2014

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Шарапа В.М.

Ухвала від 28.08.2014

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Шарапа В.М.

Ухвала від 21.08.2014

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Шарапа В.М.

Ухвала від 01.07.2014

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Шарапа В.М.

Ухвала від 02.06.2014

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Шарапа В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні