Постанова
від 08.07.2014 по справі 610/2480/14-а
БАЛАКЛІЙСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 610/2480/14-а

2-а/610/63/2014

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08.07.2014 року Балаклійський районний суд Харківської області у складі:

головуючого - судді Носова Г.С.,

за участі секретаря - Пархоменко С.С.,

представника позивача - Калашник О.М.,

представника відповідача - Хлопузяна Р.Д.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Кворум" до Червонодонецької селищної ради Балаклійського району Харківської області про визнання незаконним та скасування рішення Червонодонецької селищної ради Балаклійського району Харківської області від 13 травня 2014 року за № 1193-1V,

ВСТАНОВИВ:

13.06.2014 року позивач звернувся до суду із позовом, в якому просив визнати незаконним та скасувати рішення Червонодонецької селищної ради Балаклійського району Харківської області від 13 травня 2014 року за № 1193-1V.

Ухвалою судді від 16.06.2014 року було відкрито провадження у справі та призначено судове засідання на 02.07.2014 року.

В судовому засіданні 02.07.2014 року було оголошено перерву до 08.07.2014 року для надання додаткових доказів.

В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги і просив їх задовольнити.

В обґрунтування своїх вимог позивач зазначив, що Червонодонецька селищна рада Балаклійського району Харківської області 13 травня 2014 року прийняла рішення №1193-1V, яким затвердила «Порядок утримання та розміщення лінійно-кабельних споруд та комунікаційного обладнання в смт. Червоний Донець». Зазначене рішення вважає незаконним, оскільки воно не відповідає вимогам Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». Зазначений нормативно-правовий акт є регуляторним, який спрямований на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб»єктами господарювання. Для регуляторних актів існує чітко визначена процедура прийняття, яка закріплена в ЗУ«Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». Були порушені вимоги ст.36 даного закону, де зазначено, що Ругуляторний акт не може бути прийнятий або схвалений уповноваженим на це органом чи посадовою особою місцевого самоврядування, якщо наявна хоча б одна з таких обставин: відсутній аналіз регуляторного впливу, проект регуляторного акта не був оприлюднений. Відповідач порушив вимоги ЗУ«Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», що призвело до неможливості проведення обговорювання проекту регуляторного акту у формі громадських обговорень та суб»єкти, чиї права порушені порядком, не мали можливості внести свої пропозиції та зауваження, а також дізнатися своєчасно про таке рішення та про порушення своїх прав.

Крім того, позивач вважає, що зазначений порядок розміщення та утримання лінійно-кабельних споруд та комунікаційного обладнання (технічних елементів та засобів телекомунікації) в смт. Червоний Донець, також не відповідає законодавству України. Позивач вважає, що зазначений в п.2.1.1. Порядку обов»язок розміщення та встановлення телекомунікаційних мереж, мереж зв»язку, іншого слабкострумового обладнання та встановлення додаткових пристроїв (технічних елементів та засобів телекомунікацій) в житлових будинках та об»єктах балансоутримувачем яких є Підприємство житлово-комунального господарства «Червонодонецьке» тільки на підставі відповідних договорів, укладених з ЖКГ «Червонодонецьке», не ґрунтується на законі, оскільки чинне законодавство не передбачає необхідності укладання таких договорів з ПЖКГ.

Представник Червонодонецької селищної ради Балаклійського району Харківської області, заперечуючи проти задоволення позову, посилався на те, що оскаржуване ТОВ «Кворум» рішення було прийнято в межах своїх повноважень, а позов необґрунтований та такий, що не підлягає задоволенню з таких підстав.

Червонодонецька селищна рада є представницьким органом місцевого самоврядування, який наділений правом представляти інтереси відповідної територіальної громади і приймати від її імені рішення.

Спеціальним законом, який визначає систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування є Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» .

Первинним суб'єктом місцевого самоврядування, основним носієм його функцій і повноважень є територіальна громада села, селища, міста. Сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України , цим та іншими законами.

Рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або Законам України визнаються незаконними в судовому порядку.

Територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно. Від імені та в інтересах територіальних громад права суб»єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради. ( ст.. 60 ч.1, ч.5 ст. 16 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»).

Представницькі органи місцевого самоврядування вправі приймати рішення про передачу іншим органам окремих повноважень щодо управління майном, яке належить до комунальної власності. Так, рішенням Червонодонецької селищної ради від 30.11.2000 року створено підприємство комунальної власності - підприємство житлово-комунального господарства «Червонодонецьке», якому 23.01.2001 року було передано житлові будинки комунальної власності на праві господарського відання (Рішення Червондонецької селищної ради від 23.01.2001р).

ПЖКГ «Червонодонецьке» відповідно до Статуту створене з метою задоволення потреб територіальної громади, зокрема, щодо благоустрою території відповідної територіальної громади, розвитку житлового господарства, утримання та житлово-комунального обслуговування житлових будинків населення. Саме з метою забезпечення збереження, недопущення знищення та псування майна територіальної громади і було прийнято оскаржуване рішення.

Виконання Червонодонецькою селищною радою та ЖКГ «Червонодонецьке» обов'язку щодо забезпечення збереження об'єктів житлового та нежитлового фонду в належному стані буде неможливим без здійснення контролю за суб'єктами, які виконують роботи по розміщенню та утриманню на цих об'єктах телекомунікаційних мереж, мереж зв'язку та іншого слабкострумового обладнання. Укладання договору з оператором, провайдером телекомунакацій дасть змогу здійснювати контроль за збереженням майна в ході виконання робіт по розміщенню та утриманню телекомунікаційних мереж, мереж зв»язку та іншого слабкострумного обладнання. Уклавши договір з ЖКГ «Червонодонецьке» оператор, провайдер телекомунікацій, тим самим отримує дозвіл (згоду) власника об»єкта житлового будинку на проведення робіт, а власник, через уповноважену особу, фактично убезпечує себе від заподіяних збитків внаслідок самовільного розміщення на об»єктах житлового фонду лінійно-кабельних споруд та комунікаційного обладнання.

Представник відповідача зазначає, що відповідно до Порядку розміщення та утримання лінійно-кабельних споруд та комунікаційного обладнання (технічних елементів та засобів телекомунікацій) в смт. Червоний Донець будівництво (розміщення) та обслуговування (експлуатація) телекомунікаційних мереж, мереж зв'язку та іншого слабкострумового обладнання в житлових будинках та об'єктах, що віднесені до комунальної власності територіальної громади селища Червоний Донець та сіл Червона гірка, Дальня Шебелинка, Прогрес, Копанка Балаклійського району Харківської області, балансоутримувачем яких є Підприємство житлово-комунального господарства «Червонодонецьке», здійснюється лише після укладення відповідного договору з Підприємством житлово-комунального господарства «Червонодонецьке».

Одночасно, Червонодонецька селищна рада зазначає про безпідставність тверджень Позивача щодо недотримання радою, при прийнятті оскаржуваного регуляторного акта, вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». Так, на виконання вимоги ст.9 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» Червонодонецькою селищною радою у Районній інформаційній газеті «Вісті Балаклійщини» від 28.03.2014р. № 24 опубліковано проект рішення «Про затвердження Порядку розміщення та утримання лінійно-кабельних споруд та комунікаційного обладнання (технічних елементів та засобів телекомунікацій) в смт. Червоний Донець» та Аналіз впливу регуляторного акта. На виконання вимог ст.12 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» радою у Районній інформаційній газеті «Вісті Балаклійщини» від 16.05.2014р. №38 опубліковано рішення Червонодонецької селищної ради від 13.05.2014р. №1193-VI, яким затверджено Порядок розміщення та утримання лінійно-кабельних споруд та комунікаційного обладнання (технічних елементів та засобів телекомунікацій) в смт. Червоний Донець.

Вислухавши пояснення представників сторін, дослідивши письмові докази по справі, суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача задовленню не підлягають, виходячи з наступних підстав.

Червонодонецька селищна рада Балаклійського району Харківської області 13 травня 2014 року прийняла рішення №1193-1V, яким затвердила «Порядок розміщення та утримання лінійно-кабельних споруд та комунікаційного обладнання ( технічних елементів та засобів телекомунікацій) в смт. Червоний Донець».

Судовим розглядом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Кворум» (далі ТОВ «Кворум»), ідентифікаційний код юридичної особи - 30193431, розташоване в селищі міського типу Червоний Донець Балаклійського району Харківської області по вул. Жовтневій будинок № 5-а, дата проведення державної реєстрації - 18.12.1998 року, здійснює діяльність у сфері телевізійного мовлення .

Такий вид діяльності регулюється Законами України «Про телекомунікації» «Про телебачення і радіомовлення», Постановами Кабінету Міністрів «Про затвердження Правил надання та отримання телекомунікаційних послуг» від 11 квітня 2012 року №295, Про затвердження Правил охорони ліній електрозв»язку від 29 січня 1996 року № 135.

ТОВ «Кворум» більше 11 років надає телекомунікаційні послуги, має всі дозвіли та ліцензії на право надання послуг з технічного обслуговування та експлуатації телемереж на будівництво та експлуатацію систем кабельного телебачення у смт. Червоний Донець Харківської області.

Спеціальним законом, який визначає систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування є Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» .

Відповідно до ст.ст. 6 , 10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» первинним суб'єктом місцевого самоврядування, основним носієм його функцій і повноважень є територіальна громада села, селища, міста. Сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України , цим та іншими законами.

Згідно з ст.59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або Законам України визнаються незаконними в судовому порядку.

Частиною 1 ст.60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» закріплено, що територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення , заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.

Статтею 143 Конституції України визначено, що територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування управляють майном, що є в комунальній власності.

Правом комунальної власності, відповідно до ст.1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», є право територіальної громади володіти, доцільно, економно, ефективно користуватися і розпоряджатися на свій розсуд і в своїх інтересах майном, що належить їй, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування.

Частиною 5 ст.16 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» встановлено, що від імені та в інтересах територіальних громад права суб'єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради.

Відповідно до ч.5 ст.60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правоможності щодо володіння, користування та розпорядження об'єктами права комунальної власності.

Відповідно до п.п.2 п.б) ст.30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до повноважень органів місцевого самоврядування належить здійснення відповідно до законодавства контролю за належною експлуатацією та організацією обслуговування населення підприємствами житлово-комунального господарства, за технічним станом, використанням та утриманням інших об'єктів нерухомого майна усіх форм власності .

Статтею 15 Житлового кодексу Української РСР встановлено, що виконавчі комітети районних, міських, районних у містах Рад народних депутатів у межах і в порядку, встановлених законодавством Союзу РСР, цим Кодексом та іншими актами законодавства Української РСР, на території району, міста, району в місті здійснюють державний контроль за використанням і схоронністю житлового фонду (частина перша статті 30) та здійснюють контроль за утриманням будинків, що належать громадянам (стаття 154).

Згідно зі ст.30 Житлового кодексу Української РСР державний контроль за використанням і схоронністю житлового фонду здійснюється Радами народних депутатів, їх виконавчими і розпорядчими органами, а також спеціально уповноваженими на те державними органами в порядку, встановленому законодавством Союзу РСР.

Згідно зі ст.154 Житлового кодексу Української РСР виконавчі комітети місцевих Рад народних депутатів здійснюють контроль за утриманням будинків (квартир), що належать громадянам.

За змістом ст.29 Житлового кодексу Української РСР державний контроль за використанням і схоронністю житлового фонду має своїм завданням забезпечити додержання всіма міністерствами, державними комітетами, відомствами, державними, кооперативними та іншими громадськими підприємствами, установами, організаціями, житлово-будівельними кооперативами, службовими особами та громадянами порядку розподілу житлової площі і надання громадянам жилих приміщень, правил користування житловим фондом і утримання його в технічно справному стані.

Згідно ч. 1 ст. 11 Закону України «Про телекомунікації» взаємодія операторів телекомунікацій з органами державної влади та органами місцевого самоврядування стосовно отримання ними телекомунікаційних послуг здійснюється на договірних засадах відповідно до законодавства України.

Так, Рішенням LХХ сесії VI скликання Червонодонецької селищної ради від 13.05.2014р. №1193-VI затверджено Порядок розміщення та утримання лінійно-кабельних споруд та комунікаційного обладнання (технічних елементів та засобів телекомунікацій) в смт. Червоний Донець ( а.с. 16).

Відповідно до вказаного рішення на суб'єктів господарювання, що здійснюють розміщення та утримання лінійно-кабельних споруд та комунікаційного обладнання на об'єктах житлового та нежитлового фонду покладено обов'язок, перед проведенням відповідних робіт укласти договір з ПЖКГ «Червонодонецьке» - балансоутримувачем цього майна, що відповідає за збереження та вжиття передбачених діючим законодавством заходів по підтриманню в належному стані закріпленого за ним майна.

Підприємство житлово-комунального господарства «Червонодонецьке» створене відповідно до рішення ХІІІ сесії Червонодонецької селищної ради 23-го скликання від 30.11.2000р..

Згідно пунктів 3.1, 3.2, 3.3, 3.4 Статуту ЖКГ «Червонодонецьке» підприємство створене з метою задоволення потреб територіальної громади, зокрема, щодо благоустрою території відповідної територіальної громади, розвитку житлового господарства, утримання та житлово-комунального обслуговування житлових будинків населення.

Згідно з ч.2 ст.24 Житлового кодексу Української РСР житлово-експлуатаційні організації забезпечують схоронність житлового фонду і належне його використання, високий рівень обслуговування громадян, а також контролюють додержання громадянами правил користування жилими приміщеннями, утримання жилого будинку і придомової території.

В судовому засіданні встановлено, що Червонодонецькою селищною радою у Районній інформаційній газеті «Вісті Балаклійщини» від 21.03.2014р. №22 опубліковано повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного акту, у примірнику Районної інформаційної газети «Вісті Балаклійщини» від 28.03.2014р. №24 опубліковано проект рішення «Про затвердження Порядку розміщення та утримання лінійно-кабельних споруд та комунікаційного обладнання (технічних елементів та засобів телекомунікацій) в смт. Червоний Донець» та Аналіз впливу регуляторного акта. На виконання вимог ст.12 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» радою у Районній інформаційній газеті «Вісті Балаклійщини» від 16.05.2014р. №38 опубліковано рішення Червонодонецької селищної ради від 13.05.2014р. №1193-VI, яким затверджено Порядок розміщення та утримання лінійно-кабельних споруд та комунікаційного обладнання (технічних елементів та засобів телекомунікацій) в смт. Червоний Донець. Також в примірнику Районної інформаційної газети «Вісті Балаклійщини» № 50 від 27.06.2014 року опубліковано оголошення про оскарження рішення Червонодонецької селищної ради від 13.05.2014 року № 1193-VI.

У відповідності зі ст.159 КАС України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає помилковими посилання представника позивача щодо порушення процедури прийняття регуляторного акту, недотримання вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». Зі змісту публікації не вбачається порушення прав позивача, щодо унеможливлення подання пропозицій, а питання щодо їх не врахування є компетенцією ради. Порушення прав позивача при виконанні процедури прийняття рішення які б вплинули на його правомірність з матеріалів справи не вбачається.

Отже, відсутній факт протиправності дій Червонодонецької селищної ради, оскаржуване рішення прийнято з дотриманням встановленої законодавством процедури та порядку, у межах повноважень селищної ради та з метою, з якою ці повноваження надані - в даному випадку - забезпечення збереження, не допущення знищення та псування комунального майна і майна громадян, впорядкування та забезпечення контролю за розміщенням телекомунікаційних мереж, мереж зв'язку та іншого слабкострумового обладнання в житлових будинках та об'єктах комунальної власності.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 10-11, 18, 71, 158-171 КАС України , -

ПОСТАНОВИВ :

В задоволенні адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю "Кворум" до Червонодонецької селищної ради Балаклійського району Харківської області про визнання незаконним та скасування рішення Червонодонецької селищної ради Балаклійського району Харківської області від 13 травня 2014 року за № 1193-1V -відмовити повністю .

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Балаклійський районний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня отримання її копії апеляційної скарги.

Повний текст постанови виготовлено 14.07.2014 року.

СУДДЯ Г.С. Носов

СудБалаклійський районний суд Харківської області
Дата ухвалення рішення08.07.2014
Оприлюднено17.07.2014
Номер документу39728311
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —610/2480/14-а

Ухвала від 19.03.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голяшкін О.В.

Ухвала від 13.03.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голяшкін О.В.

Ухвала від 28.11.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голяшкін О.В.

Ухвала від 10.11.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голяшкін О.В.

Ухвала від 19.08.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Водолажська Н.С.

Ухвала від 04.08.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Водолажська Н.С.

Постанова від 08.07.2014

Адміністративне

Балаклійський районний суд Харківської області

Носов Г. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні