Ухвала
від 19.03.2015 по справі 610/2480/14-а
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 березня 2015 року м.Київ К/800/47578/14

Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:

головуючий суддя Голяшкін О.В. (доповідач),

судді Заяць В.С.,

Стрелець Т.Г.,

розглянувши в попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Кворум» на постанову Балаклійського районного суду Харківської області від 08 липня 2014 року та ухвалу Харківського апеляційного адміністративного суду від 19 серпня 2014 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Кворум» до Червонодонецької селищної ради Балаклійського району Харківської області про скасування рішення,-

ВСТАНОВИВ:

У червні 2014 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Кворум» звернулося до суду з позовом до Червонодонецької селищної ради Балаклійського району Харківської області, в якому просило визнати незаконним та скасувати рішення Червонодонецької селищної ради Балаклійського району Харківської області від 13 травня 2014 року №1193-ІV.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що оскаржуване рішення, яким затверджено Порядок утримання лінійно-кабельних споруд та комунального обладнання в смт.Червоний Донець, є незаконним, оскільки не відповідає вимогам Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». Крім того, позивач вважає, що зазначений у п.2.1.1 вказаного Порядку обов'язок розміщення та встановлення телекомунікаційних мереж, мереж зв'язку, іншого слабкострумового обладнання та встановлення додаткових пристроїв (технічних елементів та засобів телекомунікацій) в житлових будинках та об'єктах, балансоутимувчем яких є Підприємство житлово-комунального господарства «Червонодонецьке», тільки на підставі відповідних договорів, укладених з ЖКГ «Червонодонецьке», не ґрунтується на законі, оскільки чинне законодавство не передбачає необхідності укладання таких договорів з ПЖКГ.

Постановою Балаклійського районного суду Харківської області від 08 липня 2014 року, залишеною без змін ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 19 серпня 2014 року, повністю відмовлено у задоволення адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Кворум».

При винесенні рішень суди першої та апеляційної інстанцій виходили із додержання відповідачем встановленої процедури прийняття регуляторних актів та порядку їх оприлюднення, правомірності дій Червонодонецької селищної ради та оскаржуваного рішення.

Не погоджуючись із вказаними рішеннями судів першої та апеляційної інстанцій, Товариство з обмеженою відповідальністю «Кворум» звернулося до Вищого адміністративного суду України з касаційною скаргою, в якій, посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права, просить судові рішення скасувати, ухвалити нове рішення, в якому задовольнити повністю позовні вимоги.

У касаційній скарзі зазначає, що відповідачем порушено процедуру оприлюднення регуляторного акту, що призвело до чисельних порушень законодавства, прав та законних інтересів, передбачених, зокрема, статтею 6 Закону України «Про засади державної регуляторної політики».

Червонодонецька селищна рада Балаклійського району Харківської області у поданих запереченнях на касаційну скаргу зазначила, що відповідачем дотримано процедуру прийняття оскаржуваного регуляторного акту. Просить касаційну скаргу залишити без задоволення, судові рішення - без змін.

Заслухавши доповідача, обговоривши доводи касаційної скарги, перевіривши правильність застосування судами норм матеріального та процесуального права, колегія суддів вважає, що касаційна скарга не підлягає задоволенню виходячи з наступного.

Як вбачається із матеріалів справи та встановлено судами попередніх інстанцій, 21 березня 2014 року у газеті «Вісті Балаклійщини» №22 опубліковано повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного акта, у якому зазначено, що згідно з процедурою регуляторної діяльності, Червонодонецькою селищною радою Балаклійського району Харківської області розроблено проект рішення «Про затвердження Порядку утримання лінійно-кабельних споруд та комунікаційного обладнання (технічних елементів та засобів телекомунікацій) в смт.Червоний Донець». Зазначено, що метою даного регуляторного акта є впорядкування та забезпечення контролю за розміщенням телекомунікаційних мереж, мереж зв'язку та іншого слабкострумового обладнання (технічних елементів та засобів телекомунікацій) в житлових будинках та об'єктах комунальної власності територіальної громади селища Червоний Донець, балансоутримувачем яких є Підприємство житлово-комунального господарства «Червонодонецьке». Зауваження та пропозиції щодо проекту регуляторного акта приймаються розробником проекту - Червонодонецькою селищною радою у письмовій формі протягом одного місяця, з дня оприлюднення проекту регуляторного акта та відповідного аналізу регуляторного впливу.

28 березня 2014 року у газеті «Вісті Балаклійщини» № 24 опублікований проект рішення «Про затвердження Порядку розміщення та утримання лінійно-кабельних споруд та комунікаційного обладнання (технічних елементів та засобів телекомунікацій) в смт.Червоний Донець» та Аналіз впливу регуляторного акта.

13 травня 2014 року Червонодонецькою селищною радою Балаклійського району Харківської області прийнято рішення №1193-ІV «Про затвердження Порядку утримання лінійно-кабельних споруд та комунального обладнання в смт.Червоний Донець». Вказаним рішенням селищна рада вирішила:

1) затвердити Порядок розміщення та утримання лінійно-кабельних споруд та комунікаційного обладнання (технічних елементів та засобів комунікації) в смт.Червоний Донець (Додаток 1);

2) затвердити Типовий договір на розміщення та утримання лінійно-кабельних споруд та комунікаційного обладнання (технічних елементів та засобів телекомунікацій) в смт.Червоний Донець (Додаток 2), та Акти обстеження елементів телекомунікаційної мережі (Додаток 3);

3) суб'єктам господарювання, які вже розмістили телекомунікаційні мережі, мережі зв'язку та інше слабкострумове обладнання (технічні елементи та засоби телекомунікацій) в житлових будинках та об'єктах комунальної власності територіальної громади селища Червоний Донець, сіл, балансоутримовачем яких є Підприємство житлово-комунального господарства «Червонодонецьке» до набрання чинності цим рішенням, привести свою документацію у відповідність з цим Порядком та укласти відповідні договори;

4) оприлюднити рішення в районній газеті «Вісті Балаклійщини».

16 травня 2014 року вказане рішення Червонодонецької селищної ради Балаклійського району №1193-ІV офіційно оприлюднено шляхом розміщення публікації в районній інформаційній газеті «Вісті Балаклійщини» за номером №38.

Як встановлено ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Спеціальним законом, який визначає систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування є Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні».

Відповідно до ст.ст.6, 10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» первинним суб'єктом місцевого самоврядування, основним носієм його функцій і повноважень є територіальна громада села, селища, міста, у містах з районним поділом територіальні громади районів у містах діють як суб'єкти права власності. Сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Згідно п.п.2 п.«б» ч.1 ст.30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до повноважень органів місцевого самоврядування належить здійснення відповідно до законодавства контролю за належною експлуатацією та організацією обслуговування населення підприємствами житлово-комунального господарства, торгівлі та громадського харчування, побутового обслуговування, транспорту, зв'язку, за технічним станом, використанням та утриманням інших об'єктів нерухомого майна усіх форм власності, за належними, безпечними і здоровими умовами праці на цих підприємствах і об'єктах; прийняття рішень про скасування даного ними дозволу на експлуатацію об'єктів у разі порушення нормативно-правових актів з охорони праці, екологічних, санітарних правил, інших вимог законодавства.

Згідно ч.ч.1, 2 ст.59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом.

Частиною 5 ст.59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування нормативно-правового характеру набирають чинності з дня їх офіційного оприлюднення, якщо органом чи посадовою особою не встановлено пізніший строк введення цих актів у дію.

Відповідно до ч.10 ст.59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування підлягають обов'язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації». Проекти актів органів місцевого самоврядування оприлюднюються в порядку, передбаченому Законом України «Про доступ до публічної інформації», крім випадків виникнення надзвичайних ситуацій та інших невідкладних випадків, передбачених законом, коли такі проекти актів оприлюднюються негайно після їх підготовки.

Відповідно до ч.12 ст.59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування, які відповідно до закону є регуляторними актами, розробляються, розглядаються, приймаються та оприлюднюються у порядку, встановленому Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

Відповідно до ст.1 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» регуляторним актом, зокрема, є прийнятий уповноваженим регуляторним органом, до яких відносяться і органи місцевого самоврядування, офіційний письмовий документ, який встановлює, змінює чи скасовує норми права, застосовується неодноразово та щодо невизначеного кола осіб і який або окремі положення якого спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб'єктами господарювання, незалежно від того, чи вважається цей документ відповідно до закону, що регулює відносини у певній сфері, нормативно-правовим актом.

Згідно ч.1 ст.9 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» кожний проект регуляторного акта оприлюднюється з метою одержання зауважень і пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об'єднань. Частиною 1 ст.13 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» передбачено, що план діяльності регуляторного органу з підготовки проектів регуляторних актів та зміни до нього оприлюднюються шляхом опублікування в друкованих засобах масової інформації цього регуляторного органу, а у разі їх відсутності - у друкованих засобах масової інформації, визначених цим регуляторним органом, та/або шляхом розміщення плану та змін до нього на офіційній сторінці відповідного регуляторного органу в мережі Інтернет.

Відповідно до ч.2 ст.13 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного акта з метою одержання зауважень і пропозицій, проект регуляторного акта та відповідний аналіз регуляторного впливу оприлюднюються шляхом опублікування в друкованих засобах масової інформації розробника цього проекту, а у разі їх відсутності - у друкованих засобах масової інформації, визначених розробником цього проекту, та/або шляхом розміщення на офіційній сторінці розробника проекту регуляторного акта в мережі Інтернет.

Судами встановлено та із матеріалів справи вбачається, що у відповідності до вищезазначених положень Закону у друкованому засобі масової інформації - районній інформаційній газеті «Вісті Балаклійщини» відповідачем в межах встановленого Законом строку були опубліковані повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного акту, проект рішення та рішення Червонодонецької селищної ради № 1193-VI від 13 травня 2014 року про затвердження регуляторного акту, Аналіз впливу регуляторного акта, а також оголошення про оскарження рішення. Також, зазначена інформація була розміщена на офіційному веб-сайті відповідача.

Відповідно до ч.3 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Оскаржуване рішення Червонодонецької селищної ради Балаклійського району Харківської області «Про затвердження Порядку утримання лінійно-кабельних споруд та комунального обладнання в смт.Червоний Донець» від 13 травня 2014 року №1193-ІV вищезазначеним вимогам не суперечить. При його прийнятті відповідачем додержані вимоги Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», рішення прийнято на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та законами України.

Доводи касаційної скарги встановлених обставин справи та висновків судів попередніх інстанцій не спростовують та не дають підстав для висновку про неправильне застосування судами попередніх інстанцій норм матеріального чи процесуального права, яке призвело або могло призвести до неправильного вирішення справи.

Відповідно до ч.3 ст.220-1 КАС України суд касаційної інстанції відхиляє касаційну скаргу і залишає рішення без змін, якщо відсутні підстави для скасування судового рішення.

Керуючись ст.ст.220, 220-1, 223, 224, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Кворум» відхилити.

Постанову Балаклійського районного суду Харківської області від 08 липня 2014 року та ухвалу Харківського апеляційного адміністративного суду від 19 серпня 2014 року залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту ухвалення і може бути переглянута Верховним Судом України з підстав, у строки та в порядку, передбачених статтями 237 - 239-1 Кодексу адміністративного судочинства України.

Судді

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення19.03.2015
Оприлюднено03.04.2015
Номер документу43407982
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —610/2480/14-а

Ухвала від 19.03.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голяшкін О.В.

Ухвала від 13.03.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голяшкін О.В.

Ухвала від 28.11.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голяшкін О.В.

Ухвала від 10.11.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голяшкін О.В.

Ухвала від 19.08.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Водолажська Н.С.

Ухвала від 04.08.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Водолажська Н.С.

Постанова від 08.07.2014

Адміністративне

Балаклійський районний суд Харківської області

Носов Г. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні