Ухвала
від 19.08.2014 по справі 610/2480/14-а
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УКРАЇНА

Харківський апеляційний адміністративний суд

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 серпня 2014 р.Справа № 610/2480/14-а

Головуючий 1 інстанції: Носов Г.С.

Доповідач: Водолажська Н.С.

Колегія суддів у складі:

Головуючий суддя Філатов Ю.М.,

Суддя Водолажська Н.С., Суддя Бенедик А.П.

при секретарі Зарицька Т.В.

за участю:

представника позивача - Калашник О.М.

представника відповідача - Хлопузян Р.Д.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю «Кворум» на постанову Балаклійського районного суду Харківської області від 08.07.2014р. по справі № 610/2480/14-а

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Кворум»

до Червонодонецької селищної ради Балаклійського району Харківської області

про скасування рішення,

ВСТАНОВИЛА:

Позивач, ТОВ «Кворум», звернувся до Балаклійського районного суду Харківської області з позовом, в якому просив визнати незаконним та скасувати рішення Червонодонецької селищної ради Балаклійського району Харківської області №1193-ІV від 13.05.14 р.

Постановою Балаклійського районного суду Харківської області від 08.07.14 р. по справі № 610/2480/14-а було відмовлено у задоволенні позову.

Позивач не погодився з рішенням суду і подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову Балаклійського районного суду Харківської області від 08.07.14 р. по справі № 610/2480/14-а та постановити нове рішення, яким задовольнити позов, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального законодавства з підстав, наведених в апеляційній скарзі.

Відповідач подав письмові заперечення на апеляційну скаргу, де наполягає на законності судового рішення, просить залишити його без змін, а апеляційну скаргу без задоволення.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши постанову суду першої інстанції, дослідивши доводи апеляційної скарги, заперечення на неї та пояснення представників сторін в судовому засіданні, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено в суді апеляційної інстанції, що рішенням Червонодонецької селищної ради № 1193-1V від 13.05.14 р. затверджений Порядок розміщення та утримання лінійно-кабельних споруд та комунікаційного обладнання (технічних елементів та засобів телекомунікацій) в смт Червоний Донець, яким встановлений єдиний порядок встановлення побутових індивідуальних та супутникових антен телебачення і радіопередавальних засобів інформації та зв'язку у житловому фонді - багатоквартирних будинках, що обліковуються на балансі ЖКГ «Червонодонецьке», шляхом укладення договорів з останнім.

За змістом даного рішення необхідність його прийняття була обумовлена самостійним встановленням власниками квартир багатоквартирних будинків без дотримання правил та будівельних норм побутових та супутникових антен телебачення і радіо передавальних засобів інформації та зв'язку, що призвело до хаотичного, неконтрольованого процесу втручання в конструкції будинку та необхідності забезпечити безпеку мешканців будинків під час проведення таких робіт. Зазначеним рішенням здійснюється місцеве регулювання шляхом затвердження єдиного Порядку встановлення побутових індивідуальних та супутникових антен телебачення і радіопередавальних засобів інформації та зв'язку у житловому фонді - багатоквартирних будинках, що обліковуються на балансі ЖКГ «Червонодонецьке».

Не погоджуючись з даним рішенням, ТОВ «Кворум» (ідентифікаційний код юридичної особи - 30193431, розташоване в смт Червоний Донець Балаклійського району Харківської області по вул. Жовтневій будинок № 5-а, дата проведення державної реєстрації - 18.12.98 р., здійснює діяльність у сфері телевізійного мовлення), оскаржило його до суду, посилаючись на порушення процедури прийняття регуляторних актів, а саме: порядку оприлюднення таких актів.

Відмовляючи у задоволенні позову, суд першої інстанції дійшов висновку про те, що посилання позивача на порушення процедури прийняття регуляторного акту, недотримання вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» є безпідставними, оскільки зі змісту публікації не вбачається порушення прав позивача, щодо унеможливлення подання пропозицій; порушень прав позивача при виконанні процедури прийняття рішення які б вплинули на його правомірність з матеріалів справи не вбачається, а тому відсутній факт протиправності дій Червонодонецької селищної ради, а оскаржуване рішення прийняте з дотриманням встановлених законодавством процедури та порядку, у межах повноважень селищної ради та з метою, з якою ці повноваження надані - в даному випадку - забезпечення збереження, не допущення знищення та псування комунального майна і майна громадян, впорядкування та забезпечення контролю за розміщенням телекомунікаційних мереж, мереж зв'язку та іншого слабкострумового обладнання в житлових будинках та об'єктах комунальної власності.

Колегія суддів погоджується з рішенням суду першої інстанції з огляду на наступне.

З матеріалів справи вбачається, що на виконання вимог ст. 9 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» Червонодонецькою селищною радою у Районній інформаційній газеті «Вісті Балаклійщини» № 22 від 21.03.14 р. опубліковане повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного акту, у примірнику Районної інформаційної газети «Вісті Балаклійщини» № 24 від 28.03.14 р. опублікований проект рішення «Про затвердження Порядку розміщення та утримання лінійно-кабельних споруд та комунікаційного обладнання (технічних елементів та засобів телекомунікацій) в смт Червоний Донець» та Аналіз впливу регуляторного акта. На виконання вимог ст. 12 вищевказаного Закону радою у Районній інформаційній газеті «Вісті Балаклійщини» № 38 від 16.05.14 р. опубліковане рішення Червонодонецької селищної ради № 1193-VI від 13.05.14 р., яким затверджений Порядок розміщення та утримання лінійно-кабельних споруд та комунікаційного обладнання (технічних елементів та засобів телекомунікацій) в смт. Червоний Донець. Також в примірнику Районної інформаційної газети «Вісті Балаклійщини» № 50 від 27.06.14 р. опубліковане оголошення про оскарження рішення Червонодонецької селищної ради № 1193-VI від 13.05.14 р.

Оскаржуваним рішення на суб'єктів, що здійснюють розміщення та утримання лінійно-кабельних споруд та комунікаційного обладнання на об'єктах житлового та нежитлового фонду, покладений обов'язок перед проведенням відповідних робіт укласти договір з ЖКГ «Червонодонецьке» - балансоутримувачем цього майна, створеним рішенням Червонодонецької селищної ради від 30.11.00 р., який відповідає за збереження та вжиття передбачених діючим законодавством заходів по підтриманню в належному стані закріпленого за ним майна.

Згідно ст. 6 та ст. 10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» первинним суб'єктом місцевого самоврядування, основним носієм його функцій і повноважень є територіальна громада села, селища, міста. Сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами. Відповідно п. 2.б ст. 30 вказаного Закону до повноважень органів місцевого самоврядування належить здійснення відповідно до законодавства контролю за належною експлуатацією та організацією обслуговування населення підприємствами житлово-комунального господарства, торгівлі та громадського харчування, побутового обслуговування, транспорту, зв'язку, за технічним станом, використанням та утриманням інших об'єктів нерухомого майна усіх форм власності, за належними, безпечними і здоровими умовами праці на цих підприємствах і об'єктах; прийняття рішень про скасування даного ними дозволу на експлуатацію об'єктів у разі порушення нормативно-правових актів з охорони праці, екологічних, санітарних правил, інших вимог законодавства.

Згідно ст. 154 ЖК України виконавчі комітети місцевих Рад народних депутатів здійснюють контроль за утриманням будинків (квартир), що належать громадянам.

В ч. 1 ст. 11 Закону України «Про телекомунікації» встановлено, що взаємодія операторів телекомунікацій з органами державної влади та органами місцевого самоврядування стосовно отримання ними телекомунікаційних послуг здійснюється на договірних засадах відповідно до законодавства України.

Відповідно ст. 59 «Про місцеве самоврядування в Україні» рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос. Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або Законам України визнаються незаконними в судовому порядку. Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування підлягають обов'язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації». Проекти актів органів місцевого самоврядування оприлюднюються в порядку, передбаченому Законом України «Про доступ до публічної інформації», крім випадків виникнення надзвичайних ситуацій та інших невідкладних випадків, передбачених законом, коли такі проекти актів оприлюднюються негайно після їх підготовки.

З матеріалів справи вбачається, що відповідно ст. 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» на запит позивача № 14 (вхід. 359) від 02.06.14 р. про видачу рішення сесії Червонодонецькою селищною радою була надана відповідь № 537 від 10.06.14 р. та рішення № 1193-VI від 13.05.14 р. «Про затвердження Порядку розміщення та утримання лінійно-кабельних споруд та комунікаційного обладнання в смт Червоний Донець у новій редакції», також додатково повідомлено, що інформацію Червонодонецької селищної ради можна отримати на офіційному веб-сайті із зазначенням його електронної адреси.

Згідно ч. 1 п. 2 ст. 15 Закону України «Про доступ до публічної інформації» розпорядники інформації зобов'язані оприлюднювати нормативно-правові акти, акти індивідуальної дії (крім внутрішньоорганізаційних), прийняті розпорядником, проекти рішень, що підлягають обговоренню, інформацію про нормативно-правові засади діяльності.

В ч. 1 ст. 13 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» закріплено, що план діяльності регуляторного органу з підготовки проектів регуляторних актів та зміни до нього оприлюднюються шляхом опублікування в друкованих засобах масової інформації цього регуляторного органу, а у разі їх відсутності - у друкованих засобах масової інформації, визначених цим регуляторним органом, та/або шляхом розміщення плану та змін до нього на офіційній сторінці відповідного регуляторного органу в мережі Інтернет. Відповідно ч. 4 ст. 9 вищевказаного Закону проект регуляторного акта разом із відповідним аналізом регуляторного впливу оприлюднюється у спосіб, передбачений ст. 13 цього Закону, не пізніше п'яти робочих днів з дня оприлюднення повідомлення про оприлюднення цього проекту регуляторного акта.

Матеріалами справи підтверджено, що у відповідності до вищезазначених положень Закону таким друкованим засобом масової інформації визначена районна інформаційна газета «Вісті Балаклійщини», в якій відповідачем в межах встановленого Законом строку були опубліковані повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного акту, проект рішення та рішення Червонодонецької селищної ради № 1193-VI від 13.05.14 р. про затвердження регуляторного акту, Аналіз впливу регуляторного акта, а також оголошення про оскарження рішення Червонодонецької селищної ради № 1193-VI від 13.05.14 р.

Крім того, рішенням Червонодонецької селищної ради № 1180-ІV від 28.04.14 р. «Про офіційний веб-сайт Червонодонецької селищної ради у мережі Інтернет» запроваджене офіційне джерело інформації Червонодонецької селищної ради - офіційний веб-сайт, де також була опублікована зазначена інформація.

З огляду на вищевказане, порушень встановленої Законом процедури прийняття регуляторних актів та порядку їх оприлюднення з матеріалів справи не вбачається. Щодо доводів апеляційної скарги про те, що судом першої інстанції в порушення норм матеріального та процесуального права не була призначена технічна експертиза та залучені свідки, колегія суддів зазначає, що згідно норм КАС України для з'ясування обставин, що мають значення для справи і потребують спеціальних знань, суд може призначити експертизу, про що виноситься ухвала та зупиняється провадження у справі. Як вбачається з матеріалів справи, суд першої інстанції не визнав за необхідне призначити судову експертизу у даному випадку та залучити свідків, тому не була винесена ухвала про призначення судової експертизи та залучення свідків.

Таким чином, вищевказані обставини були визнані достатніми для висновків суду першої інстанції про відсутність підстав для задоволення позову. Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, оскільки доводи апеляційної скарги їх не спростували.

Зважаючи на те, що постанова Балаклійського районного суду Харківської області від 08.07.14 р. по справі № 610/2480/14-а прийнята з дотриманням вимог чинного матеріального та процесуального законодавства, колегія суддів не виявила підстав для її скасування.

Керуючись ст. ст. 160, 165, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 209, 254 КАС України колегія суддів, -

УХВАЛИЛА:

Апеляційну скаргу ТОВ «Кворум» на постанову Балаклійського районного суду Харківської області від 08.07.14 р. по справі № 610/2480/14-а - залишити без задоволення.

Постанову Балаклійського районного суду Харківської області від 08.07.14 р. по справі № 610/2480/14-а позовом ТОВ «Кворум» до Червонодонецької селищної ради Балаклійського району Харківської області про скасування рішення - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили негайно з моменту її проголошення і може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України шляхом подання касаційної скарги протягом двадцяти днів з моменту виготовлення повного тексту.

Головуючий суддя (підпис)Водолажська Н.С. Судді (підпис) (підпис) Філатов Ю.М. Бенедик А.П.

Повний текст ухвали виготовлений та підписаний 26.08.2014 року.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.08.2014
Оприлюднено01.09.2014
Номер документу40270972
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —610/2480/14-а

Ухвала від 19.03.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голяшкін О.В.

Ухвала від 13.03.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голяшкін О.В.

Ухвала від 28.11.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голяшкін О.В.

Ухвала від 10.11.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голяшкін О.В.

Ухвала від 19.08.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Водолажська Н.С.

Ухвала від 04.08.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Водолажська Н.С.

Постанова від 08.07.2014

Адміністративне

Балаклійський районний суд Харківської області

Носов Г. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні