ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 Вн. №27/274 У Х В А Л А про забезпечення адміністративного позову 17 липня 2014 року м. Київ № 826/9266/14 за позовом Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення до Відкритого акціонерного товариства "ТВ Центр" (юридична особа за законодавством Російської Федерації)Товариства з обмеженою відповідальністю "Вертикаль-ТВ" про визнання іноземних програм такими, що не відповідають законодавству, тимчасову заборону розповсюдження програми Суддя О.В.Головань Представники: без виклику сторін Обставини справи: Позовні вимоги заявлені про визнання такими, що не відповідають Законам України та Європейській конвенції про транскордонне телебачення, іноземної програми "ТВ Центр-International" (ОАО "ТВ Центр"), тимчасової заборони розповсюдження програми "ТВ Центр-International" (ОАО "ТВ Центр") у багатоканальних мережах на території України. Ухвалою суду від 17.07.14 р. відкрито провадження у справі та призначено її до розгляду в попередньому судовому засіданні на 04.08.14 р. о 14:00. Одночасно з подачею позову позивачем подано клопотання про забезпечення адміністративного позову шляхом зобов'язання Відкритого акціонерного товариства "ТВ Центр", Товариства з обмеженою відповідальністю "Вертикаль-ТВ" та провайдерів програмної послуги, які уклали угоду з Товариством з обмеженою відповідальністю "Вертикаль-ТВ", тимчасово припинити ретрансляцію в багатоканальних телемережах на території України іноземної програми "ТВ Центр-International" (ОАО "ТВ Центр") до вирішення справи по суті. Клопотання обґрунтоване тим, що за результатами моніторингу, проведеного 07.05.14р., 11.05.14 р. і який триває по сьогоднішній день, зафіксовано ряд грубих порушень Закону України "Про телебачення і радіомовлення" та Європейської конвенції про транскордонне телебачення при ретрансляції іноземної програми "ТВ Центр-International" у багатоканальних мережах провайдерів програмної послуги на території України. Зокрема, головною темою та характерною особливістю інформаційних та інформаційно-аналітичних передач "ТВ Центр-International" є розпалення міжетнічної ворожнечі, пропаганди винятковості, зверхності або неповноцінності осіб за ознаками ідеології, належності до тієї чи іншої нації. Вказане, на думку позивача, свідчить про існування очевидної загрози порушення інформаційної безпеки держави, що проявляється в поширенні завідомо спотвореної інформації, яка розпалює міжнаціональну ворожнечу та може призвести до громадських заворушень. Ознайомившись з клопотанням та позовними матеріалами, суд вважає його обґрунтованим та задовольняє частково з таких підстав. Згідно ст. 117 КАС України суд за клопотанням позивача або з власної ініціативи може постановити ухвалу про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, якщо існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, або захист цих прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, а також якщо очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень. В даному випадку, на думку суду, позивачем надано докази існування очевидної небезпеки заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача та інформаційної безпеки держави до ухвалення рішення в адміністративній справі, оскільки надані суду результати моніторингу при ретрансляції іноземної програми "ТВ Центр-International" у багатоканальних мережах провайдерів програмної послуги на території України дають підстави для висновку про свідоме розпалення міжетнічної ворожнечі, пропаганди винятковості, зверхності або неповноцінності осіб за ознаками ідеології, належності до тієї чи іншої нації у вказаній іноземній програмі. Згідно ст. 17 Конституції України забезпечення інформаційної безпеки є однією із найважливіших функцій держави, справою всього Українського народу. Згідно ст. 1 Закону України "Про основи національної безпеки" національна безпека - захищеність життєво важливих інтересів людини і громадянина, суспільства і держави, за якої забезпечуються сталий розвиток суспільства, своєчасне виявлення, запобігання і нейтралізація реальних та потенційних загроз національним інтересам, зокрема, у сфері забезпечення свободи слова та інформаційної безпеки. Загрози національній безпеці визначаються даним законом як наявні та потенційно можливі явища і чинники, що створюють небезпеку життєво важливим національним інтересам України. Інформаційна безпека України, як один із видів національної безпеки, означає захист національного інформаційного простору України від розповсюдження спотвореної або забороненої для поширення за законодавством України інформаційної продукції. Згідно ст. 3, 28 Закону України "Про інформацію" визначено, що основними напрямами державної інформаційної політики є, зокрема, забезпечення рівних можливостей щодо створення, збирання, одержання, зберігання, використання, поширення, охорони, захисту інформації, забезпечення інформаційної безпеки України. Інформація не може бути використана для закликів до повалення конституційного ладу, порушення територіальної цілісності України, пропаганди війни, насильства, жорстокості, розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, вчинення терористичних актів, посягання на права і свободи людини. Згідно ст. 42 Закону України "Про телебачення та радіомовлення" ретрансляція телерадіопрограм та передач, зміст яких відповідає вимогам Європейської конвенції про транскордонне телебачення, на території України не обмежується. Суб'єкт господарювання, який перебуває під юрисдикцією України, має на меті здійснювати ретрансляцію і отримав на це дозвіл від правовласника (виробника), який не підпадає під юрисдикцію країни, що входить до Європейського Союзу, або країни, яка ратифікувала Європейську конвенцію про транскордонне телебачення, зобов'язаний адаптувати зміст призначених для ретрансляції програм до вимог законодавства України. Згідно ст. 4 Європейської конвенції про транскордонне телебачення, ратифікованої із заявою та застереженням Законом України від 17.12.08 р., сторони забезпечують свободу самовираження й інформації відповідно до статті 10 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, гарантують свободу прийому й не обмежують ретрансляцію на своїх територіях програмних послуг, які відповідають умовам цієї Конвенції. В той же час, заявлене в якості відповідача у справі Відкрите акціонерне товариство "ТВ Центр", будучи виробником вказаних програм, не є їх розповсюджувачем та території України, тоді як ретрансляцію програм на території України здійснює Товариство з обмеженою відповідальністю "Вертикаль-ТВ". Відповідно, вжиття заходів до забезпечення позову у вигляді зобов'язання припинити ретрансляцію в багатоканальних телемережах на території України іноземної програми "ТВ Центр-International" (ОАО "ТВ Центр") до вирішення справи по суті, стосується Товариства з обмеженою відповідальністю "Вертикаль-ТВ" та провайдерів програмної послуги, які уклали угоди з Товариством з обмеженою відповідальністю "Вертикаль-ТВ", проте, не стосується виробника програми, який безпосередньо ретрансляцію не здійснює. Згідно ст. 118 КАС України клопотання про забезпечення адміністративного позову розглядається не пізніше наступного дня після його одержання й у разі обґрунтованості та терміновості вирішується ухвалою негайно без повідомлення відповідача та інших осіб, які беруть участь у справі. На підставі вищевикладеного, ст. 117, 118, 186 КАС України, суд, - УХВАЛИВ: 1. Клопотання Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення про вжиття заходів до забезпечення адміністративного позову задовольнити частково. 2. Зобов'язати Товариство з обмеженою відповідальністю "Вертикаль-ТВ" (83001, м. Донецьк, вул. Постишева, 105, код ЄДРПОУ 36306992) та провайдерів програмної послуги, які уклали угоду з Товариством з обмеженою відповідальністю "Вертикаль-ТВ", тимчасово припинити ретрансляцію в багатоканальних телемережах на території України іноземної програми "ТВ Центр-International" (ОАО "ТВ Центр") до вирішення справи по суті. 3. В задоволенні решти клопотання відмовити. 4. Ухвала може бути оскаржена в порядку ст. 186 КАС України. 5. Ухвала підлягає негайному виконанню, оскарження ухвали не зупиняє її виконання та не перешкоджає розгляду справи. Суддя О.В. Головань
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 17.07.2014 |
Оприлюднено | 28.07.2014 |
Номер документу | 39913916 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Головань О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні