cpg1251
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
28 жовтня 2015 року м. Київ К/800/53787/14
Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:
головуючого суддів при секретарі судового засідання за участю представника позивачаЗайця В.С. (суддя-доповідач), Донця О.Є., Стрелець Т.Г., Корінець Ю.О., Ніколаєнко О.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні касаційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «Вертикаль ТВ» на ухвалу Окружного адміністративного суду міста Києва від 17 липня 2014 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 30 вересня 2014 року у справі за позовом Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення до відкритого акціонерного товариства «ТВ Центр», товариства з обмеженою відповідальністю «Вертикаль ТВ» про визнання іноземних програм такими, що не відповідають законодавству, тимчасову заборону розповсюдження програми, -
ВСТАНОВИВ:
01 липня 2014 року Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення пред'явила позов до відкритого акціонерного товариства «ТВ Центр» про визнання такими, що не відповідають Законам України та Європейській конвенції про транскордонне телебачення іноземної програми «ТВ Центр-International» (ВАТ «ТВ Центр») та тимчасово заборонити розповсюдження програми «ТВ Центр-International» у багатоканальних телемережах на території України.
Також 01 липня 2014 року Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення (далі Національна рада) направлено до суду клопотання про забезпечення адміністративного позову, в якому позивач просив зобов'язати ВАТ «ТВ Центр», ТОВ «Вертикаль ТВ» та провайдерів програмної послуги, які уклали угоди із ТОВ «Вертикаль ТВ», тимчасово припинити ретрансляцію в багатоканальних мережах на території України іноземної програми «ТВ Центр-International» до вирішення справи по суті.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва 17 липня 2014 року, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 30 вересня 2014 року, клопотання Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення задоволено частково.
Зобов'язано ТОВ «Вертикаль ТВ» та провайдерів програмної послуги, які уклали угоди із ТОВ «Вертикаль ТВ», тимчасово припинити ретрансляцію в багатоканальних мережах на території України іноземної програми «ТВ Центр-International» до вирішення справи по суті.
Не погоджуючись із прийнятими рішеннями судів першої та апеляційної інстанцій скаржник подав касаційну скаргу.
У касаційній скарзі ТОВ «Вертикаль ТВ», посилаючись на порушення судами норм процесуального права, просить рішення судів першої та апеляційної інстанцій скасувати та прийняти нове рішення, яким в задоволенні клопотання про забезпечення адміністративного позову відмовити.
Заслухавши доповідача, перевіривши доводи касаційної скарги, матеріали справи, колегія суддів Вищого адміністративного суду України вважає, що касаційна скарга задоволенню не підлягає.
Судами встановлено, що ВАТ «ТВ Центр» є засновником електронного засобу масової інформації під назвою «ТВ Центр-International» (ТVСІ) (свідоцтво МПТР РФ про реєстрацію ЗМІ Ел № 77-6439 від 05 серпня 2002 року; форма розповсюдження: телепрограма), яке зареєстроване і здійснює діяльність відповідно до законодавства Російської Федерації.
ТОВ «Вертикаль-ТВ» відповідно до рішення Національної ради №941 від 20 травня 2009 року визнано суб'єктом інформаційної діяльності (свідоцтво серія ДР - НР №00067 від 14 липня 2009 року)
ТОВ «Вертикаль-ТВ» згідно ліцензійного договору № 09/080/114 від 10 березня 2009 року, укладеного з ВАТ «ТВ Центр», отримало право на використання на території України електронного засобу масової інформації під назвою «ТВ Центр-International» (ТVСІ).
На підставі проведеного 07 та 11 травня 2014 року моніторингу Національна рада прийшла до висновку, що телепрограма «ТВ Центр-International», яка ретранслюється у багатоканальниx мережах провайдерів програмної послуги на території України, порушує частину 7 статті 4, статті 6 та 42 Закону України «Про телебачення і радіомовлення», статтю 28 Закону України «Про інформацію» та вимоги Європейської конвенції про транскордонне телебачення, а саме здійснює розпалення міжетнічної ворожнечі, пропаганди винятковості, зверхності або неповноцінності осіб за ознаками, ідеології, належності до тієї чи іншої нації.
Враховуючи зазначене Національна рада звернулась із даним позовом до суду.
З метою недопущення порушення інформаційної безпеки держави, що проявляється в поширенні завідомо спотвореної інформації, яка розпалює міжнаціональну ворожнечу та може привести до громадських заворушень, Національна рада звернулась із клопотанням про забезпечення адміністративного позову, в якому просила зобов'язати ВАТ «ТВ Центр», ТОВ «Вертикаль ТВ» та провайдерів програмної послуги, які уклали угоди із ТОВ «Вертикаль ТВ», тимчасово припинити ретрансляцію в багатоканальних мережах на території України іноземної програми «ТВ Центр-International» до вирішення справи по суті.
Суд першої інстанції, задовольняючи дане клопотання, послався на положення статтей 117, 118 Закону України «Про основи національної безпеки», положення Законів України «Про інформацію», «Про телебачення і радіомовлення», положення Європейської конвенції про транскордонне телебачення та прийшов до висновку про наявність підстав для задоволення клопотання.
Суд апеляційної інстанції із цими висновками суду першої інстанції погодився та залишив ухвалу Окружного адміністративного суду міста Києва 17 липня 2014 року без змін.
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України із правовою позицією судів першої та апеляційної інстанцій погоджується із огляду на наступне.
Частиною 2 статті 117 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд за клопотанням позивача або з власної ініціативи може постановити ухвалу про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, якщо існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, або захист цих прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, а також якщо очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень.
Частиною 1 статті 17 Конституції України передбачено, що захист суверенітету і територіальної цілісності України, забезпечення її економічної та інформаційної безпеки є найважливішими функціями держави, справою всього Українського народу.
Статтею 1 Закону України «Про основи національної безпеки України» визначено, що загрози національній безпеці - наявні та потенційно можливі явища і чинники, що створюють небезпеку життєво важливим національним інтересам України.
Відповідно до статті 3 Закону України «Про інформацію» серед основних напрямів державної інформаційної політики є забезпечення інформаційної безпеки України.
Згідно статті 28 Закону України «Про інформацію» інформація не може бути використана для закликів до повалення конституційного ладу, порушення територіальної цілісності України, пропаганди війни, насильства, жорстокості, розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, вчинення терористичних актів, посягання на права і свободи людини.
Частинами 1, 2 статті 42 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» передбачено, що ретрансляція телерадіопрограм та передач, зміст яких відповідає вимогам Європейської конвенції про транскордонне телебачення, на території України не обмежується. Порядок ретрансляції регулюється цим Законом.
Суб'єкт господарювання, який перебуває під юрисдикцією України, має на меті здійснювати ретрансляцію програм та передач і отримав на це дозвіл від правовласника (виробника), який не підпадає під юрисдикцію держави - члена Європейського Союзу або держави, яка ратифікувала Європейську конвенцію про транскордонне телебачення, має право здійснювати ретрансляцію програм та передач лише за умови відповідності їх змісту вимогам законодавства України, Європейської конвенції про транскордонне телебачення та у разі їх включення до переліку програм, що ретранслюються, за рішенням Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення.
Згідно статті 4 Європейської конвенції про транскордонне телебачення, ратифікованої із заявою та застереженням Законом України від 17 грудня 2008 року, сторони забезпечують свободу самовираження й інформації відповідно до статті 10 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, гарантують свободу прийому й не обмежують ретрансляцію на своїх територіях програмних послуг, які відповідають умовам цієї Конвенції.
Враховуючи зазначені обставини колегія суддів Вищого адміністративного суду України вважає, що суд першої інстанції прийшов до правильного висновку про задоволення клопотання про забезпечення адміністративного позову.
Доводи, викладені в касаційній скарзі, не спростовують висновків судів першої та апеляційної інстанцій та встановлених обставин справи.
Відповідно до частини 1 статті 224 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.
Оскільки суди першої та апеляційної інстанції не допустили порушень норм матеріального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій, підстав для задоволення касаційної скарги немає.
Керуючись статтями 220, 221, 223, 224, 230, 231 КАС України, -
УХВАЛИВ:
Касаційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «Вертикаль ТВ» залишити без задоволення, а ухвалу Окружного адміністративного суду міста Києва 17 липня 2014 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 30 вересня 2014 року - без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути переглянута Верховним Судом України з підстав, у строк та у порядку, визначеними статтями 237, 238, 239-1 Кодексу адміністративного судочинства України.
Судді:
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 28.10.2015 |
Оприлюднено | 05.11.2015 |
Номер документу | 53117393 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Заяць В.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні