УХВАЛА
про зупинення провадження в адміністративній справі
м. Черкаси
10 липня 2014 року Справа № 823/8/14
Черкаський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого-судді Орленко В.І.,
при секретарі - Дудці Г.О.,
за участю представника позивача товариства з обмеженою відповідальністю "Фірма "Черкаси-СфераКТ" Школьної І.П. - за довіреністю від 19.11.2012,
представника відповідача Черкаської митниці Міндоходів Бондар Н.І. - за довіреністю від 11.10.2013 №01/11-06/43-2037,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Фірма "Черкаси-СфераКТ" до Черкаської митниці Міндоходів про визнання протиправними та скасування рішення, картки відмови, зобов'язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
До Черкаського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом звернулося товариство з обмеженою відповідальністю "Фірма "Черкаси-СфераКТ", в якому з урахуванням уточнення позовних вимог просить:
- визнати протиправним та скасувати рішення Черкаської митниці №902000003/2013/206784/2 від 02.09.2013р. про коригування митної вартості товарів в частині збільшення митної вартості товарів на суму 117880,00 грн.;
- визнати протиправною та скасувати картку відмови Черкаської митниці у митному оформленні товарів №902000003/2013/00064 від 02.09.2013р.;
- зобов'язати Черкаську митницю підготувати висновок про повернення з Державного бюджету України надмірно зарахованих до бюджету митних платежів у вигляді податку на додану вартість у розмірі 23914,42 грн.
Ухвалою Черкаського окружного адміністративного суду від 04.04.2014 у справі №823/8/14 призначено товарознавчу експертизу, проведення якої доручено експертам Черкаського відділення Київського науково-дослідного інституту судових експертиз; провадження в адміністративній справі зупинено до одержання результатів експертизи.
20.05.2014 до суду надійшло клопотання завідувача сектору інженерно-технічних та товарознавчих досліджень Черкаського відділення КНДІСЕ Радзіховського В.О., що виконує судово-товарознавчу експертизу за ухвалою суду від 04.04.2014р. по адміністративній справі №823/8/14. У вказаному клопотанні експерт просить уточнити питання: «Яка вартість сталі, імпортованої в Україну згідно контракту від 11.04.2013р. №804/00186217-32193, вид та марка якої вказані в специфікації від 12.07.2013р. №16/3-4706, станом на дату складання специфікації - 12.07.2013р. та станом на дату імпорту в Україну - 01.09.2013р. ?»; та надати письмові роз'яснення щодо поставленого питання: яка саме вартість (митна, ринкова в Україні, залишкова з урахуванням товарного стану) мається на увазі в поставленому питанні.
Ухвалою суду від 10.07.2014 поновлено провадження у справі для вирішення клопотання експерта.
10 липня 2014 року в судовому засіданні за участю представників сторін уточнюється питання, що виносилось на товарознавчу експертизу: «Яка вартість сталі, імпортованої в Україну згідно контракту від 11.04.2013р. №804/00186217-32193, вид та марка якої вказані в специфікації від 12.07.2013р. №16/3-4706, станом на дату складання специфікації - 12.07.2013р. та станом на дату імпорту в Україну - 01.09.2013р. ?».
Зокрема, суд з'ясовує, яка саме вартість (митна, ринкова в Україні, залишкова з урахуванням товарного стану) мається на увазі в поставленому питанні.
Представник позивача зазначає, що у питанні, що виносилось на експертизу, мається на увазі ринкова вартість сталі в Україні.
Представник відповідача заперечував проти проведення товарознавчої експертизи в адміністративній справі, зазначивши, що встановлення ринкової вартості товару не вплине на результати розгляду адміністративної справи.
Заслухавши пояснення та доводи представників сторін, розглянувши подані документи і матеріали, суд дійшов висновку про необхідність призначення судової товарознавчої експертизи у справі.
Згідно ч. 1 ст. 69 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експерта.
Відповідно до статті 81 Кодексу адміністративного судочинства України для з'ясування обставин, що мають значення для справи і потребують спеціальних знань у галузі науки, мистецтва, техніки, ремесла тощо, суд може призначити експертизу. Призначається судова експертиза лише у разі дійсної потреби у спеціальних знаннях для встановлення фактичних даних, що входять до предмета доказування, тобто у разі, коли висновок експерта не можуть замінити інші засоби доказування. Правом просити суд призначити експертизу наділені всі особи, що беруть участь у справі, які, в той же час, мають право також подати суду питання, на які потрібна відповідь експерта. Кількість і зміст питань, за якими має бути проведена експертиза, визначаються судом.
Як вбачається з адміністративного позову, спірні відносини між сторонами виникли у зв'язку з тим, що відповідачем визначена митна вартість імпортованої позивачем сталі у розмірі 2136487,66 російських рублів (512760 грн.), а позивач, з посиланням на Контракт з нерезидентом - ВАТ "Северсталь" (Росія) - та платіжні документи, наполягає на тому, що митна вартість товару складає 1639120,00 російських рублів (394880,40 грн.).
З оскаржуваного рішення відповідача вбачається, що використані декларантом відомості про митну вартість та обраний метод її визначення не підтверджені документально (наявні розбіжності у документах, наданих митниці: інвойсі від 19.08.2013р. №0000011797, специфікації від 12.07.2013р. №16/3-4706 до зовнішньоекономічного договору від 11.04.2013р. №804/00186217-32193, та в самому договорі).
Декларантом додатково надано експертний висновок від 30.08.2013р. №137/13, в якому відсутні відомості, що підтверджують митну вартість товарів, зокрема: експертний висновок містить ряд розбіжностей та неточностей, що детально описані в оскаржуваному рішенні.
Таким чином, в оскаржуваному рішенні відповідача в порядку здійснення митного контролю встановлено невідповідність заявленої митної вартості товару та вартості операцій з подібними товарами у максимально наближений період до даного ввезення.
Натомість, в адміністративному позові позивач стверджує, що документи, подані ним до митного органу з метою підтвердження заявлених відомостей про митну вартість товарів, містять усю необхідну інформацію про вартість товару, будь-які розбіжності в них відсутні.
В рамках судового розгляду справи суд не може з'ясувати, яка ринкова вартість сталі, придбаної товариством з обмеженою відповідальністю "Фірма "Черкаси-СфераКТ" згідно Контракту №804/00186217-32193 від 11.04.2013р., оскільки для цього потрібні спеціальні знання у сфері товарознавства.
Враховуючи те, що правильність визначення вартості товару має значення для вирішення даної справи по суті, з метою всебічного та об'єктивного розгляду справи, для з'ясування обставин щодо вартості імпортованої сталі, суд вважає за потрібне призначити судову товарознавчу експертизу у даній справі.
Оскільки для проведення зазначеної експертизи потрібний значний час, на підставі п.3 ч.2 ст.156 Кодексу адміністративного судочинства України суд вважає за необхідне зупинити провадження у справі до одержання результатів експертизи.
Керуючись ст.ст. 81, п. 3 ч. 2 ст. 156, ст.ст. 160, 165 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
1). Призначити по справі №823/8/14 товарознавчу експертизу, на вирішення якої поставити питання:
"Яка ринкова вартість сталі, імпортованої в Україну згідно контракту від 11.04.2013 №804/00186217-32193, вид та марка якої вказані в специфікації від 12.07.2013 №16/3-4706, станом на дату складання специфікації - 12.07.2013р. та станом на дату імпорту в Україну - 01.09.2013р.?".
2) Проведення експертизи доручити експертам Черкаського відділення Київського науково-дослідного інституту судових експертиз (18002, м. Черкаси, вул. Леніна, 31/1).
Надіслати до Черкаського відділення Київського науково-дослідного інституту судових експертиз матеріали адміністративної справи №823/8/14.
3) Попередити експертів про кримінальну відповідальність, передбачену ст.ст. 384, 385 Кримінального кодексу України.
4) Оплату за проведення експертизи покласти на позивача товариство з обмеженою відповідальністю "Фірма "Черкаси-СфераКТ" (18031, м. Черкаси, вул. Пролетарська, 114, ідентифікаційний код 37239634). Попередити позивача, що за відсутності оплати суд може скасувати ухвалу про призначення судової експертизи.
5). Зобов'язати сторін надати експерту всі необхідні документи для вирішення поставлених перед ним питань.
6). Зобов'язати Черкаське відділення Київського науково-дослідного інституту судових експертиз після проведення експертизи надіслати висновок експерта та матеріали справи №823/8/14 до Черкаського окружного адміністративного суду.
7). Провадження у справі №823/8/14 за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Фірма "Черкаси-СфераКТ" до Черкаської митниці Міндоходів про визнання протиправними та скасування рішення, картки відмови, зобов'язання вчинити певні дії, зупинити до одержання результатів експертизи.
8). Копію ухвали надіслати сторонам по справі.
Ухвала в частині призначення судом експертизи оскарженню окремо від постанови суду не підлягає. Ухвала в частині зупинення провадження в адміністративній справі підлягає оскарженню в загальному порядку, визначеному статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України .
Суддя В.І. Орленко
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.07.2014 |
Оприлюднено | 21.08.2014 |
Номер документу | 40199762 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні