17/185а
ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ
Господарський суд Чернігівської області
14000 м. Чернігів, проспект Миру 20 Тел. 7-38-36, факс 7-44-62
Іменем України
ПОСТАНОВА
"03" жовтня 2006 р. Справа № 17/185а
м. Чернігів « 03 »жовтня 2006р.
Суддя Кушнір І.В. розглянув у відкритому судовому засіданні за участю:
Секретаря судового засідання: Чепурна О.В.
Представника Позивача: Маценко В.П. –головний спеціаліст-юрисконсульт, дов.№01-15/565 від 24.05.06р.;
Представника Відповідача: не з`явився.
матеріали справи №17/185а
За ПОЗОВОМ: Державної інспекції з контролю за цінами в Чернігівській області
14000, м. Чернігів, вул. Щорса, 12
До ВІДПОВІДАЧА: Будинкоуправління №2 Гончарівської квартирно-експлуатаційної частини району
15058, Чернігівська область, Чернігівський район, смт. Гончарівське, вул. Танкістів, 118
Про стягнення 95567,82 грн.
СУТЬ СПОРУ:
Державною інспекцією з контролю за цінами в Чернігівській області пред`явлено позов до Будинкоуправління №2 Гончарівської квартирно-експлуатаційної частини району про стягнення 95567,82 грн. необґрунтовано одержаної виручки та штрафу, накладених рішенням Позивача про застосування економічних санкцій №13 від 19.04.2006р.
Відповідач відзив на позовну заяву або письмові пояснення суду не надав, в судовому засіданні представники Відповідача проти позову заперечили, зазначивши, що рішення Позивача про застосування санкцій є необґрунтованим, оскільки у зв'язку з обмеженням фінансування видатків Гончарівської селищної ради на інформаційну діяльність з приводу висвітлення власної діяльності в засобах масової інформації, селищною радою було прийнято рішення про оприлюднення інформації про підвищення тарифів шляхом її розміщення на дошках об'яв в самому селищі.
В судові засідання, призначені на 19.09.06р. та 03.10.06р. Відповідач представника для участі в судовому засіданні не направив, хоча був належним чином повідомлений про час та місце розгляду справи (поштові повідомлення про вручення поштового відправлення №156235 та №173890 свідчить про вручення ухвали та повісток 05.09.2006р. та 20.09.06р.). За таких обставин, неявка представника Відповідача не перешкоджає розгляду справи по суті. Справа розглядається за наявними матеріалами.
Заслухавши представника Позивача та дослідивши надані докази, суд -
ВСТАНОВИВ :
Згідно ч.1 ст.13 Закону України “Про ціни і ціноутворення” від 03.12.90р. N507-XII:
“Державний контроль за цінами здійснюється при встановленні і застосуванні державних фіксованих та регульованих цін і тарифів. При цьому контролюється правомірність їх застосування та додержання вимог законодавства про захист економічної конкуренції.”
Державною інспекцією з контролю за цінами в Чернігівській області була проведена перевірка правильності формування і застосування цін (тарифів) Будинкоуправлінням №2 Гончарівської квартирно-експлуатаційної частини, за результатами якої складено акт №004576 від 07.04.2006р.
Як вбачається з акту, перевіркою було встановлено, що Будинкоуправління № 2 Гончарівської квартирно-експлуатаційної частини за період з 01.07.2005 року по 28.02.2006 року при нарахуванні плати за послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій застосовувало тарифи на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій затверджені рішеннями виконавчого комітету Гончарівської селищної Ради від 27.07.2005 року №55 та від 22.09.2005 року №75, які не були офіційно оприлюднені і не набрали чинності відповідно до ст. 57 Конституції України, п. 5 ст. 59 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, частини 5 ст. 12 Закону України „Про засади державної регуляторної політики в сфері господарської діяльності”.
В порушення розпорядження Чернігівської обласної державної адміністрації від 07.02.2002 року №65 „Про квартирну плату” та рішення виконавчого комітету Гончарівської селищної Ради від 27.04.2000 року № 32 „Про погодження вартості одиниці тепла” виробленої квартальною котельнею смт. Гончарівське на 2000 рік та погодження тарифів житлово-комунальних послуг для населення” Будинкоуправлінням № 2 Гончарівської квартирно-експлуатаційної частини при нарахуванні квартплати застосовувались тарифи в розмірах вищих за встановлені, в результаті цього сума зайво нарахованої плати за період з 01.07.2005 року по 28.02.2006 року склала 52 223 грн. 54 коп., а сума необґрунтовано одержаної виручки з урахуванням заборгованості становить 30 067 грн. 10 коп.
За період з 01.01.2006 року по 28.02.2006 року при нарахуванні послуг з опалення Будинкоуправління № 2 при нарахуванні плати за послуги з опалення застосувало тарифи затверджені рішенням виконавчого комітету Гончарівської селищної Ради від 29.12.2005 року № 94, яке не було офіційно оприлюднено і не набрало чинності відповідно до ст. 75 Конституції України, п. 5 ст. 59 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, частини 5 ст. 12 Закону України „Про засади державної регуляторної політики в сфері господарської діяльності”.
В порушення рішення виконавчого комітету Гончарівської селищної Ради від 24.09.2004 року №88 Будинкоуправлінням № 2 при нарахуванні плати за опалення застосовувались тарифи в розмірах вищих за встановлені. В результаті цього сума зайво нарахованої плати за період з 01.01.2006 року по 28.02.2006 року склала 4479,01 грн., в тому числі з населення, що користується пільгами 773,97 грн., сума необґрунтовано одержаної виручки з урахуванням заборгованості становить 1788 грн. 84 коп.
Всього за період з 01.07.2005 року по 28.02.2006 року Будинкоуправлінням № 2 Гончарівської КЕЧ сума зайво нарахованої плати за житлово-комунальні послуги склала 56702,55 грн. (з них за квартирну плату –52223, 54 грн., опалення 4479,01 грн.), в тому числі з населення, що користується пільгами 9798,2 грн. ( в тому числі за квартирну плату –9024,23 грн., опалення 773,97грн.). Сума необґрунтовано одержаної виручки з урахуванням заборгованості становить 31855 грн. 94 коп. (за квартирну плату –30067,1 грн., опалення –1788 грн. 84 коп.).
Відповідно до ч.1 ст.14 даного Закону:
“Вся необґрунтовано одержана підприємством, організацією сума виручки в результаті порушення державної дисципліни цін та діючого порядку визначення вартості будівництва, що здійснюється із залученням коштів Державного бюджету України, бюджету Автономної Республіки Крим, місцевих бюджетів, а також коштів державних підприємств, установ та організацій підлягає вилученню в доход відповідного бюджету залежно від підпорядкованості підприємства, організації. Крім того, в позабюджетні фонди місцевих Рад стягується штраф у двократному розмірі необґрунтовано одержаної суми виручки.”
За матеріалами перевірки Державною інспекцією з контролю за цінами в Чернігівській області прийнято рішення № 13 від 19.04.2006р. про застосування до Будинкоуправління № 2 Гончарівської КЕЧ економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін, зокрема, розпорядження Чернігівської обласної державної адміністрації від 07.02.2002 року № 65 „Про квартирну плату”, рішення Гончарівської селищної Ради від 27.04.2000 року № 32 „Про погодження вартості одиниці тепла, виробленої квартальною котельнею смт. Гончарівське на 2000 рік та погодження тарифів на житлово-комунальні послуги для населення”, рішення виконавчого комітету Гончарівської селищної Ради від 24.09.2004 року № 88 „Про погодження вартості одиниці тепла 1 Гкал виробленої квартальною котельнею сел. Гончарівського та тарифів на житлово-комунальні послуги для населення і приватних госпрозрахункових підприємств на 2004-2005 роки”, та вилучення відповідно до ст.14 Закону України “Про ціни і ціноутворення” з Будинкоуправління № 2 Гончарівської КЕЧ у доход державного бюджету 31 855 грн. 94 коп. необґрунтовано отриманої виручки та стягнення штрафу у сумі 63711 грн. 88 коп. за вищевказане порушення.
Дане рішення було оскаржене Відповідачем до суду.
Постановою господарського суду Чернігівської області від 27.07.06р. по справі №12/200 військовому прокурору Чернігівського гарнізону, діючому в інтересах держави в особі Будинкоуправління № 2 Гончарівської КЕЧ, в позові про визнання недійсним вищенаведеного рішення про застосування економічних санкцій було відмовлено. Дане судове рішення сторонами та Прокурором не оскаржено, а отже набрало законної сили.
Як вбачається з даної постанови, суд дійшов висновку, що Державною інспекцією з контролю за цінами в Чернігівській області правомірно було прийнято рішення № 13 від 19.04.2006р. про застосування до Будинкоуправління № 2 Гончарівської КЕЧ економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін, та вилучення відповідно до ст.14 Закону України “Про ціни і ціноутворення” з Будинкоуправління № 2 Гончарівської КЕЧ у доход державного бюджету 31 855 грн. 94 коп. необґрунтовано отриманої виручки за період з 01.07.2005р. по 28.02.06р. та стягнення штрафу у сумі 63711 грн. 88 коп. за вищевказане порушення.
Таким чином, вищенаведене рішення про застосування до Відповідача економічних санкцій на даний момент є чинним.
Згідно ч.1 ст.72 Кодексу адміністративного судочинства України:
“Обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.”
З урахуванням викладеного, суд не приймає заперечення представників Відповідача, оскільки вони вже були предметом розгляду справи №12/200, та їм була надана відповідна оцінка господарським судом Чернігівської області.
Враховуючи, що Відповідач добровільно не сплатив 95567,82 грн. зайво отриманої виручки та штрафу, Позивач звернувся з відповідною позовною заявою.
За викладених обставин позов є обґрунтованим та підлягає задоволенню в повному обсязі.
При вирішенні питання розподілу судових витрат суд виходить з наступного.
Відповідно до ч.4 ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України:
“У справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.”
Покладення на Відповідача держмита у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, даною статтею взагалі не передбачено.
На підставі викладеного, суд не знаходить підстав для покладення на Відповідача обов'язку сплачувати держмито за розгляд даної справи.
Керуючись ст.ст.94, 158-163, п.6 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд –
П О С Т А Н О В И В :
1. Позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Будинкоуправління №2 Гончарівської квартирно-експлуатаційної частини району (15058, Чернігівська область, Чернігівський район, смт. Гончарівське, вул. Танкістів, 118, код 22993102, р/р6005301126 в Чернігівському відділенні Ощадбанку №7903, МФО 343239) на користь Державного бюджету України (р/р31118106600522, одержувач –Держбюджет Чернігівського району, банк УДК в Чернігівській області, МФО 853592, код22826386) 31855 грн. 94 коп. необґрунтовано отриманої виручки та 63711 грн. 88 коп. штрафу.
Виконавчий лист видати після набрання постановою законної сили в разі надходження заяви особи, на користь якої ухвалено судове рішення.
3. Дана Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного господарського суду в наступному порядку. Про апеляційне оскарження рішення суду першої інстанції спочатку подається заява. Обґрунтування мотивів оскарження і вимоги до суду апеляційної інстанції викладаються в апеляційній скарзі. Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
4. Дана Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова або ухвала суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
5. Дана Постанова після набрання законної сили, є обов'язковою для осіб, які беруть участь у справі, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України. Обставини, які були встановлені постановою, що набрала законної сили, в одній адміністративній справі не можуть оспорюватися в іншій судовій справі за участю тих самих сторін.
Суддя І.В. Кушнір
Суд | Господарський суд Чернігівської області |
Дата ухвалення рішення | 03.10.2006 |
Оприлюднено | 28.08.2007 |
Номер документу | 402637 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Чернігівської області
Кушнір І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні