17/185а
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
01025, м.Київ, пров. Рильський, 8 т. (044) 278-46-14
УХВАЛА
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
18.12.06 р. № 17/185а
Київський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого: Григоровича О.М.
суддів: Гольцової Л.А.
Рябухи В.І.
при секретарі: Решоткіній Т.О.
За участю представників:
-позивача: Маценко В.П. (дов. від 07.12.06 № 01-15/1483),
-відповідача: Свиридов В.В. (начальник), Савочка В.В. (дов. від 12.12.06 № 331),
-прокуратури: Кушніренко Ю.В. (посвідч. від 27.07.06 №611),
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційне подання Військового прокурора Чернігівського гарнізону в інтересах держави вособі Будинкоуправління №2 Гончарівської квартирно-експлуатаційної частини району
на постанову Господарського суду Чернігівської області від 03.10.2006
у справі № 17/185а (Кушнір І.В.)
за позовом Державної інспекції з контролю за цінами в Чернігівській області
до Будинкоуправління №2 Гончарівської квартирно-експлуатаційної частини району
про стягнення 95 567,82 грн.,
18.12.06 у судовому засіданні відповідно до пункту 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України оголошено вступну та резолютивну частини ухвали.
ВСТАНОВИВ:
Державна інспекція з контролю за цінами в Чернігівській області (далі-позивач) звернулася до Господарського суду Чернігівської області з позовом до Будинкоуправління №2 Гончарівської квартирно-експлуатаційної частини району (далі-відповідач) про стягнення з відповідача 95 567,82 грн. необґрунтовано одержаної виручки та штрафу, накладених рішенням позивача “Про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін” від 19.04.06 №13 (далі – рішення від 19.04.06 № 13).
Постановою Господарського суду Чернігівської області від 03.10.06 позов задоволено повністю.
Військовий прокурор Чернігівського гарнізону в інтересах держави в особі відповідача, не погоджуючись з постановою суду, вніс апеляційне подання, в якому просить її скасувати у зв'язку з неповним з'ясуванням обставин, що мають значення для справи, та прийняти нову постанову, якою відмовити Державній інспекції з контролю за цінами в Чернігівській області у задоволенні позову.
У письмових запереченнях на апеляційне подання позивач, заперечуючи проти доводів, викладених в апеляційному поданні, зазначив, що постанова місцевого суду є законною і обґрунтованою, прийнятою судом у відповідності до норм матеріального і з дотриманням норм процесуального права при повному та всебічному з'ясуванні всіх обставин справи. На його думку, постанову слід залишити без змін, а апеляційне подання Військового прокурора Чернігівського гарнізону – без задоволення.
Заслухавши пояснення представників осіб, які беруть участь у справі, дослідивши наявні докази, обговоривши доводи подання, колегія суддів вважає, що апеляційне подання не підлягає задоволенню з наступних підстав.
07.04.06 позивачем було проведено перевірку правильності формування та застосування цін (тарифів) на житлово-комунальні послуги Будинкоуправлінням № 2 Гончарівської квартирно-експлуатаційної частини району, про що складено Акт №004576.
Перевіркою встановлено, що відповідач за період з 01.07.05 по 28.02.06 в порушення порядку встановлення та застосування цін і тарифів при нарахуванні плати за житлово-комунальні послуги замість діючих тарифів, затверджених (погоджених) розпорядженням Чернігівської обласної державної адміністрації від 07.02.02 № 65, рішеннями виконавчого комітету Гончарівської селищної ради від 27.04.00 № 32 та від 24.09.04 № 88 застосовував тарифи, затверджені рішеннями виконавчого комітету Гончарівської селищної ради від 27.07.05 № 55, від 22.09.05 № 75 та від 29.12.05 № 94, які не були оприлюднені і не набрали чинності відповідно до ст. 57 Конституції України, п. 5 ст. 59 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, ч.5 ст.12 Закону України “Про заходи державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”.
В порушення розпорядження Чернігівської обласної державної адміністрації від 07.02.02 № 65 “Про квартирну плату” та рішення виконавчого комітету Гончарівської селищної ради від 27.04.00 № 32 “Про погодження вартості одиниці тепла, виробленої квартальною котельною смт. Гончарівське на 2000 р. та погодження тарифів на житлово-комунальні послуги для населення” відповідачем при нарахуванні квартирної плати застосовувалися тарифи в розмірах, вищих ніж встановлено. Сума зайво нарахованої плати за період з 01.07.05 по 28.02.06 склала 52 223,54 грн., а сума необґрунтовано одержаної виручки з урахуванням заборгованості становить 30 067,10 грн.
За період з 01.01.06 по 28.02.06 при нарахуванні послуг з опалення відповідачем застосовувалися тарифи, затверджені рішенням виконавчого комітету Гончарівської селищної ради від 29.12.05 № 94 “Про затвердження тарифів на квартплату, опалення та підігрів гарячої води”, яке не було офіційно оприлюднено і не набрало чинності.
В порушення рішення виконавчого комітету Гончарівської селищної ради від 24.09.04 № 88 “Про погодження вартості одиниці тепла 1 Гкал, виробленої квартальною котельною сел. Гончарівського, та тарифів на житлово-комунальні послуги для населення і приватних госпрозрахункових підприємств на 2004-2005 роки” відповідачем при нарахуванні плати за опалення застосовувалися вищі тарифи ніж ті, що встановлені згаданим рішенням.
Сума зайво нарахованої плати за період з 01.01.06 по 28.02.06 становить 4479,01 грн., в тому числі з населення, що користується пільгами, -- 773,97 грн., сума необґрунтовано одержаної виручки з урахуванням заборгованості становить 1788,84 грн.
Всього за період з 01.07.05 по 28.02.06 відповідачем було зайво нараховано 56702,55 грн. плати за житлово-комунальні послуги (52223,54 грн. – квартирна плата, 4479,01 грн. – опалення), в тому числі з населення, яке користується пільгами 9 798,2 грн. (9024,23 грн. – квартирної плати, 773,97 грн. – опалення). Всього сума необґрунтовано одержаної виручки з урахуванням заборгованості становить 31 855,94 грн.
За результатами розгляду матеріалів перевірки відповідача позивач 19.04.06, керуючись ст.14 Закону України “Про ціни і ціноутворення”, прийняв рішення №13 “Про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін”, яким вирішив вилучити у відповідача в доход Державного бюджету 31855,94 грн. та стягнути з останнього штраф у сумі 63711,88 грн.
Відповідно до ч.1 ст.13 Закону України “Про ціни і ціноутворення” державний контроль за цінами здійснюється при встановленні і застосуванні державних фіксованих та регульованих цін і тарифів. При цьому контролюється правомірність їх застосування та додержання вимог законодавства про захист економічної конкуренції.
Частиною 1 ст. 14 вказаного Закону встановлено, що вся необґрунтовано одержана підприємством, організацією сума виручки в результаті порушення державної дисципліни цін та діючого порядку визначення вартості будівництва, що здійснюється із залученням коштів Державного бюджету України, бюджету Автономної Республіки Крим, місцевих бюджетів, а також коштів державних підприємств, установ та організацій, підлягає вилученню в доход відповідного бюджету залежно від підпорядкованості підприємства, організації. Крім того, в позабюджетні фонди місцевих Рад стягується штраф у двократному розмірі необґрунтовано одержаної суми виручки.
Рішення від 19.04.06 № 13 було оскаржено відповідачем до господарського суду.
Постановою Господарського суду Чернігівської області від 27.07.06 у справі №12/200 за позовом Військового прокурора Чернігівського гарнізону в інтересах держави в особі Будинкоуправління №2 Гончарівської квартирно-експлуатаційної частини району до Державної інспекції з контролю за цінами в Чернігівській області, третя особа Гончарівська селищна Рада про визнання недійсним рішення від 19.04.06 №13 про застосування до Будинкоуправління № 2 Гончарівської КЕЧ економічних санкцій в сумі 95 567,82 грн. Військовому прокурору у позові відмовлено повністю. Дана постанова сторонами та прокурором не оскаржувалася, отже набрала законної сили.
Як вбачається з постанови Господарського суду Чернігівської області від 27.07.06 у справі № 12/200, місцевий суд дійшов висновку про правомірність прийняття Державною інспекцією з контролю за цінами в Чернігівській області рішення від 19.04.06 №13
Частиною 1 ст. 72 Кодексу адміністративного судочинства України (далі-КАС України) встановлено, що обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Доводи Військового прокурора, викладені в апеляційному поданні, колегія суддів не приймає до уваги, оскільки вони були предметом розгляду справи № 12/200 та розглянуті місцевим судом.
Доказів, що підтверджують виконання відповідачем рішення позивача від 19.04.06 та добровільну сплату необґрунтовано одержаної суми виручки та штрафу останнім не було надано ні суду 1-ої інстанції, ні апеляційному суду.
Керуючись ст.ст. 160, 167, 198, 200, 205, 206, 212 та 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Постанову Господарського суду Чернігівської області від 03.10.06 у справі №17/185а залишити без змін, а апеляційне подання Військового прокурора Чернігівського гарнізону в інтересах держави в особі Будинкоуправління №2 Гончарівської квартирно-експлуатаційної частини району - без задоволення.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена протягом одного місяця з дня виготовлення ухвали в повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Ухвалу виготовлено та підписано 21.12.06
Головуючий суддя Григорович О.М.
Судді
Гольцова Л.А.
Рябуха В.І.
Суд | Київський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 18.12.2006 |
Оприлюднено | 03.09.2007 |
Номер документу | 497680 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Київський апеляційний господарський суд
Григорович О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні