Ухвала
від 29.08.2014 по справі 903/426/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

"29" серпня 2014 р. справа №903/426/13

Суддя господарського суду Волинської області Войціховський В.А., при секретарі судового засідання Боснюк Ю.П.,

за участю:

Григор'єв В.В. - ліквідатор

Романік Т.М. - головний державний інспектор юридичного відділу Луцької ОДПІ ГУ Міндоходів у Волинській області (дов. №147 від 11.11.2013р.)

розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання ліквідатора Григор'єва Валерія Васильовича

про затвердження ліквідаційного балансу та звіту про роботу ліквідатора

у справі

за заявою Луцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Волинській області, м. Луцьк

до приватного підприємства "Торговий дім "КАМАК", м. Луцьк

про банкрутство

ВСТАНОВИВ: ухвалою господарського суду від 29.04.2013р. було порушено провадження у справі про банкрутство приватного підприємства "Торговий дім "КАМАК" (м. Луцьк, вул. Ковельська, 62/25, код ЄДРПОУ 35594259), введено мораторій на задоволення вимог кредиторів та процедуру розпорядження майном боржника, розпорядником майна підприємства призначено арбітражного керуючого Кравчука Г.П., з метою виявлення усіх кредиторів та осіб, які виявили бажання взяти участь у санації боржника зобов'язано кредитора здійснити офіційне оприлюднення про порушення справи про банкрутство ПП "ТД "КАМАК" шляхом опублікування оголошення в офіційних друкованих органах, вжито заходів щодо забезпечення вимог кредиторів шляхом заборони боржнику та власнику майна (органу, уповноваженому управляти майном) боржника приймати рішення щодо ліквідації, реорганізації боржника, відчужувати основні засоби та предмети застави, а також призначено розгляд справи в попередньому засіданні.

На виконання вимог суду заявником було подано до офіційного друкованого органу - газети "Голос України" від 02.07.2013р. №119(5619) оголошення про порушення судом провадження у справі про банкрутство ПП "Торговий дім "КАМАК" та заявлення грошових вимог кредиторів в тридцятиденний термін з дня публікації оголошення.

За наслідками розгляду справи в попередньому судовому засіданні ухвалою від 08.08.2013р. було затверджено реєстр вимог кредиторів ПП "Торговий дім "КАМАК" згідно котрого вимоги кредиторів визнані в наступному розмірі: Луцької ОДПІ ГУ Міндоходів у Волинській області на суму 1 692 710,50 грн., з яких: 1 135 925 грн. - вимоги третьої черги, 556 785,50 грн. - вимоги шостої черги.

Постановою господарського суду від 05.09.2013р. процедуру розпорядження майном у справі про банкрутство приватного підприємства "Торговий дім "КАМАК" було припинено, ПП "ТД "КАМАК" визнано банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру строком на шість місяців, ліквідатором підприємства призначено арбітражного керуючого Григор'єва Валерія Васильовича (Свідоцтво Міністерства юстиції України про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) від 12.03.2013р. НОМЕР_2, АДРЕСА_2 , ідентифікаційний номер НОМЕР_1), зобов'язано ліквідатора в п'ятиденний термін з дня прийняття судом постанови подати до офіційного друкованого органу оголошення про визнання ПП "ТД "КАМАК" банкрутом і відкриття його ліквідаційної процедури.

При цьому судом було також визначено дату проведення судового засідання стосовно розгляду заяв кредиторів з вимогами за зобов'язаннями боржника, проміжного звіту ліквідатора про виконану роботу в ліквідаційній процедурі та проміжного ліквідаційного балансу підприємства-банкрута.

Публікація оголошення про визнання ПП "ТД "КАМАК" банкрутом і відкриття щодо нього ліквідаційної процедури була здійснена 18.09.2013р. в газеті "Голос України" №173.

У встановлений Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" двохмісячний термін з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури до господарського суду заяви про визнання грошових вимог до боржника від кредиторів не надходили.

Ухвалою суду від 25.11.2013р. у справі було визначено, що особи, вимоги яких до боржника заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними кредиторами, а їх вимоги погашаються в шосту чергу, погоджено попередній звіт ліквідатора приватного підприємства "Торговий дім "КАМАК" Григор'єва В.В., а також зобов'язано ліквідатора виконати ліквідаційну процедуру банкрута у строк, встановлений постановою господарського суду Волинської області від 05.09.2013р., за результатами роботи по ліквідації підприємства-банкрута надати суду обґрунтований остаточний звіт про виконану роботу, всі докази, що свідчать про виконання ліквідаційної процедури, у тому числі, акти інвентаризації майна, перелік ліквідаційної маси, акти оцінки майна, відомості про реалізацію об'єктів ліквідаційної маси, договори купівлі-продажу майна банкрута та акти приймання передачі майна, остаточний реєстр вимог кредиторів з доказами про розміри задоволених вимог кредиторів, докази про закриття рахунків в банківських установах, копії повідомлень органу державної податкової служби, пенсійного фонду, центру зайнятості про закінчення ліквідаційної процедури, докази, що свідчать про стягнення дебіторської заборгованості, або докази, що свідчать про неможливість стягнення дебіторської заборгованості, відшкодування витрат ліквідатора, інші документи, що свідчать про виконану ліквідатором роботу з ліквідації банкрута, забезпечити збереженість архівних документів банкрута, які підлягають обов'язковому зберіганню, ліквідаційний баланс банкрута та пояснювальну записку до нього.

Поруч з цим ухвалою суду від 16.09.2013р. клопотання арбітражного керуючого Кравчука Г.П. про затвердження звіту про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат було задоволено частково. Витрати розпорядника майна Кравчука Г.П., пов'язані з провадженням у справі про банкрутство: 136,62 грн. витрат, пов'язаних із відправленням поштової кореспонденції, 64,20 грн. витрат, пов'язаних із отриманням інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, 459,12 грн. витрат, пов'язаних із відрядженнями (проїздом), 270 грн. пов'язаних із відрядженнями (добові виплати) покладено на ПП "ТД "КАМАК", як такі, що підлягають задоволенню у першу чергу, сплату грошової винагороди розпоряднику майна Кравчуку Г.П. за фактичне виконання покладених на нього обов'язків в сумі 9 384,55 грн. покладено на ПП "ТД "КАМАК", як такі, що підлягають задоволенню у першу чергу, в іншій частині в задоволенні клопотання арбітражного керуючого Кравчука Г.П. про затвердження звіту про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат відмовлено.

Постановою Рівненського апеляційного господарського суду від 05.11.2013р. ухвалу господарського суду від 16.09.2013р. було скасовано в частині зменшення витрат арбітражного керуючого на відрядження та в частині покладення сплати винагороди арбітражного керуючого за виконання повноважень розпорядника майна на ПП "ТД "КАМАК", а також викладено резолютивну частину ухвали в наступній редакції:

"1. Клопотання арбітражного керуючого Кравчука Г.П. про затвердження звіту про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат задоволити.

2. Витрати розпорядника майна Кравчука Г.П., пов'язані з провадженням у справі про банкрутство: 136,62 грн. витрат, пов'язаних із відправленням поштової кореспонденції, 64,20 грн. витрат, пов'язаних із отриманням інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, 459,12 грн. витрат, пов'язаних із відрядженнями (проїздом), 2064,60 грн. пов'язаних із відрядженнями (добові виплати) покласти на ПП "ТД "КАМАК", як такі, що підлягають задоволенню у першу чергу.

3. Сплату грошової винагороди розпоряднику майна Кравчуку Г.П. за фактичне виконання покладених на нього обов'язків в сумі 9 384,55 грн. покласти на ініціюючого кредитора - Луцьку ОДПІ."

Також ухвалою суду від 30.01.2014р. було відмовлено в задоволенні заяви арбітражного керуючого Кравчука Г.П. про покладення субсидіарної відповідальності за зобов'язаннями банкрута на керівника та учасників ПП "ТД "КАМАК".

13 серпня 2014 року ліквідатором ПП "Торговий дім "КАМАК" Григор'євим В.В. за результатами своєї роботи було надано суду для відповідного розгляду та затвердження звіт про роботу ліквідатора від 13.08.2014р. №01-12/88, ліквідаційний баланс підприємства-банкрута, остаточний реєстр вимог кредиторів підприємства та документи у висвітлення вжитих в процесі ліквідаційної процедури заходів.

Поруч з цим ліквідатором було надано суду протокол зборів комітету кредиторів ПП "Торговий дім "КАМАК" від 13.08.2014р. №1 на котрих прийнято рішення про схвалення ліквідаційного балансу та звіту арбітражного керуючого про проведену роботу в процедурі ліквідації, подання визначених документів на затвердження до суду, звернення до господарського суду із клопотанням про завершення ліквідаційної процедури та ліквідацію ПП "Торговий дім "КАМАК".

Ухвалою суду від 13.08.2014р. відповідне клопотання ліквідатора було призначене до розгляду в судовому засіданні на 29.08.2014р.

Присутній в судовому засіданні ліквідатор просить суд представлений ліквідаційний баланс та звіт про роботу затвердити, приватне підприємство "Торговий дім "КАМАК" ліквідувати та припинити у зв'язку з цим провадження у справі. При цьому вказує, що підстави для висновків щодо фіктивного прихованого банкрутства підприємства чи доведення суб'єкта господарювання до банкрутства відсутні, засвідчує, що для проведення аналізу ліквідатором були використані всі можливі відповіді на запити, здійснені під час ліквідаційної процедури, для повного погашення грошових вимог кредиторів у банкрута відсутні майнові активи, що свідчить про неможливість відновлення платоспроможності ПП "ТД "КАМАК".

Стосовно клопотання ліквідатора, затвердження ліквідаційного балансу підприємства-банкрута та звіту ліквідатора, припинення у зв'язку з цим провадження у справі, присутня в судовому засіданні представник Луцької ОДПІ ГУ Міндоходів у Волинській області заперечень не висловила.

Повідомлений належним чином про день та час розгляду справи судом арбітражний керуючий Кравчук Г.П., котрим у даній справі виконувались обов'язки розпорядника майна та вимоги котрого включені ліквідатором до остаточного реєстру вимог кредиторів із визначенням першої черги їх задоволення, в судове засідання не з'явився, правом на ознайомлення з матеріалами справи не скористався.

За наслідками дослідження в судовому засіданні матеріалів справи і додатково долучених арбітражним керуючим до неї документів, господарським судом було прийнято рішення стосовно можливості задоволення відповідного клопотання ліквідатора, затвердження наданого суду ліквідаційного звіту та балансу, ліквідацію приватного підприємства "Торговий дім "КАМАК" та припинення у зв'язку з цим провадження у справі.

При цьому господарським судом було взято до уваги наступні обставини:

У відповідності до довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців №4344191 від 02.11.2009р. приватне підприємство "Торговий дім "КАМАК" було зареєстроване в якості суб'єкта господарської діяльності виконавчим комітетом Луцької міської ради 04 грудня 2007 року, місцезнаходження підприємства: м. Луцьк, вул. Ковельська, 62/25, правовий статус юридична особа, код ЄДРПОУ 35594259.

Згідно ст. 37 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" від 22.12.2011р. №4212-VI (далі Закон про банкрутство) ліквідація - припинення суб'єкта підприємницької діяльності, визнаного господарським судом банкрутом, з метою здійснення заходів щодо задоволення в порядку цього Закону вимог кредиторів шляхом продажу його майна.

Згідно із ст. 41 Закону про банкрутство, ліквідатор - фізична особа, яка відповідно до судового рішення господарського суду організовує здійснення ліквідаційної процедури боржника, визнаного банкрутом, та забезпечує задоволення вимог кредиторів у встановленому цим Законом порядку.

Ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження: приймає до свого відання майно боржника, забезпечує його збереження; виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; проводить інвентаризацію та оцінку майна банкрута; аналізує фінансове становище банкрута; виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута; очолює ліквідаційну комісію та формує ліквідаційну масу; пред'являє до третіх осіб вимоги щодо повернення банкруту сум дебіторської заборгованості; має право отримувати кредит для виплати вихідної допомоги працівникам, що звільняються внаслідок ліквідації банкрута, який відшкодовується згідно з цим Законом позачергово за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута; з дня визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури повідомляє працівників банкрута про звільнення та здійснює його відповідно до законодавства України про працю; заявляє в установленому порядку заперечення щодо заявлених до боржника вимог поточних кредиторів за зобов'язаннями, які виникли під час провадження у справі про банкрутство і є неоплаченими; подає до суду заяви про визнання недійсними правочинів (договорів) боржника; вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб; передає в установленому порядку на зберігання документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових документів підлягають обов'язковому зберіганню; продає майно банкрута для задоволення вимог, внесених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Законом; повідомляє про своє призначення державний орган з питань банкрутства в десятиденний строк з дня прийняття рішення господарським судом та надає державному органу з питань банкрутства відповідну інформацію для ведення Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство; веде реєстр вимог кредиторів; здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

З дня призначення ліквідатора до нього переходять права керівника (органів управління) юридичної особи-банкрута.

Відповідно до положень ст. 46 Закону про банкрутство, після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються: відомості за результатами інвентаризації майна боржника та перелік ліквідаційної маси; відомості про реалізацію об'єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу; копії договорів купівлі-продажу та акти приймання-передачі майна; реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів; довідка архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню; для акціонерних товариств - копія розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій, засвідчена Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку; для емітентів цінних паперів - копія звіту про наслідки погашення цінних паперів, засвідчена Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.

Звіт ліквідатора має бути схвалений комітетом кредиторів, власником майна (органом, уповноваженим управляти майном) боржника (для державних підприємств або підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує 50 відсотків).

На виконання постанови господарського суду від 05.09.2013р. та ухвали суду від 05.03.2014р. ліквідатором приватного підприємства "Торговий дім "КАМАК" відповідно до ст. 41 Закону про банкрутство вчинялись дії на виконання заходів ліквідаційної процедури, що також знайшло своє відображення в ухвалах суду від 25.11.2013р. та від 05.03.2014р.

Судом взято до уваги, що ліквідатором на виконання вимог законодавства подавались відомості державному органу з питань банкрутства щодо процедури банкрутства ПП "Торговий дім "КАМАК".

З метою з'ясування інформації стосовно майнових активів ПП "Торговий дім "КАМАК" ліквідатором було скеровано запити до Головного управління Держземагентства у Волинській області, Луцької ОДПІ ГУ Міндоходів у Волинській області, Луцького ВРЕВ ВДАІ УМВС України у Волинській області, реєстраційної служби Луцького міського управління юстиції, Державної інспекції сільського господарства у Волинській області, Управління Держгірпромнагляду у Волинській області, Головного управління юстиції у Волинській області.

На подані запити ліквідатором було отримано наступні відповіді:

Головним управлінням Держземагентства у Волинській області було повідомлено, що станом на 01.01.2013р. за ПП "Торговий дім "КАМАК" земельні ділянки не зареєстровані.

Луцькою ОДПІ у ГУ Міндоходів у Волинській області було повідомлено, що станом на 30.09.2013р. відсутні відомості про майно ПП "Торговий дім "КАМАК", що є предметом податкової застави, остання податкова звітність підприємством подана до Луцької ОДПІ ГУ Міндоходів у Волинській області з податку на прибуток 26.02.2010р. за 2009 рік, з податку на додану вартість 20.01.2010р. за грудень 2009 року, а також було надано відомості про банківські рахунки банкрута.

Луцьким ВРЕВ ВДАІ УМВС України у Волинській області було повідомлено, що за ПП "ТД "КАМАК" транспортні засоби не зареєстровано;

Реєстраційною службою Луцького районного управління юстиції було відмовлено ліквідатору у наданні запитуваної інформації з посиланнями на ст. 28 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".

У зв'язку з викладеним, 18 жовтня 2013 року ліквідатором було направлено до господарського суду клопотання про зобов'язання реєстраційну службу Луцького районного управління юстиції надати повну інформацію про зареєстроване нерухоме майно та зареєстровані земельні ділянки за ПП "Торговий дім "КАМАК".

Ухвалою господарського суду від 21.10.2013р. клопотання ліквідатора було задоволене. На виконання зазначеної ухвали суду реєстраційною службою було надано ліквідатору інформацію про те, що нерухоме майно та земельні ділянки за ПП "Торговий дім "КАМАК" не зареєстровані.

Державною інспекцією сільського господарства України у Волинській області своєю довідкою було повідомлено, що трактори, самохідні шасі, самохідні сільськогосподарські, дорожньо-будівельні, меліоративні, причипні, начіпні машини за ПП "Торговий дім "КАМАК" не зареєстровані.

Управлінням Держгірпромнагляду у Волинській області було повідомлено, що за ПП "ТД "КАМАК" будь-які вантажопідіймальні крани, крани-екскаватори, однорейкові візки, талі, кранові підйомники, лебідки для підіймання вантажу і (або) працівників, колиски для підіймання працівників, вантажозахоплювальні органи (гаки, грейфери, вантажопіднімальні магніти, кліщові захвати та ін.), знімні вантажозахоплювальні пристрої не зареєстровані.

Управлінням державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Волинській області було повідомлено, що згідно з інформації з Єдиного державного реєстру виконавчих проваджень по Волинській області встановлено, що на примусовому виконанні у Першому відділі державної виконавчої служби Луцького міського управління юстиції перебувало виконавче провадження з примусового виконання наказу господарського суду Волинської області №04/177-1 від 07.04.2009р. про стягнення з ПП "Торговий дім "КАМАК" на користь ТОВ "Сталь-Інвест" 42 781,26 гр. заборгованості. Виконавчий лист повернуто стягувачу.

Також, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру виконавчих проваджень по Волинській області ліквідатором було встановлено, що на примусовому виконанні у Другому відділі державної виконавчої служби Луцького міського управління юстиції перебувало виконавче провадження з примусового виконання виконавчого листа Волинського окружного адміністративного суду по справі №19366/09/0370 від 23.08.2011р. про стягнення з активів ПП "Торговий дім "КАМАК" в дохід держави податкового боргу в сумі 1 629 853,30 грн. Виконавчий лист повернуто стягувачу.

З метою виявлення майнових активів банкрута ліквідатором було проведено інвентаризацію основних засобів ПП "ТД "КАМАК", оформлену актом інвентаризації основних засобів від 02.12.2013р., згідно якого основні засоби у банкрута відсутні.

Проведено було також інвентаризацію товарно-матеріальних цінностей ПП "ТД "КАМАК", оформлену актом інвентаризації товарно-матеріальних цінностей від 02.05.2013р., згідно якого товарно-матеріальні цінності в банкрута відсутні.

30 вересня 2013 року ліквідатором на адресу арбітражного керуючого Кравчука Г.П., який виконував у справі повноваження розпорядника майна, було направлено лист з клопотанням щодо передачі документів, печаток, штампів, матеріальних та інших цінностей, котрі були отримані розпорядником майна під час виконання відповідних повноважень.

Листом від 18.10.2013р. №120/02-01 арбітражний керуючий Кравчук Г.П. повідомив, що під час виконання повноважень розпорядника майна у справі про банкрутство ПП "ТД "КАМАК" печатки, штампи, матеріальні та інші цінності посадовими особами боржника не передавалися.

17 жовтня 2013 року ліквідатором на адресу колишнього директора ПП "Торговий дім "КАМАК" ОСОБА_4 було скеровано лист з вимогою передачі ліквідатору бухгалтерської та іншої документації, печаток і штампів, матеріальних та інших цінностей банкрута. Зазначені листи направлялись на адресу ПП "Торговий дім "КАМАК" (м. Луцьк, вул. Ковельська, 62/25) та на адресу місця проживання ОСОБА_4 (АДРЕСА_1). Відповіді на запити отримано не було.

09 січня 2014 року до господарського суду рекомендованою поштовою кореспонденцією від арбітражного керуючого Кравчука Г.П. надійшла заява від 03.01.2014р. №02-01/176 про покладення субсидіарної відповідальності за зобов'язаннями банкрута на керівника та учасників приватного підприємства "Торговий дім "КАМАК".

Ухвалою господарського суду від 30.01.2014р. в задоволенні заяви арбітражного керуючого Кравчука Г.П. від 03.01.2014р. №02-01/176 про покладення субсидіарної відповідальності за зобов'язаннями банкрута на керівника та учасників приватного підприємства "Торговий дім "КАМАК" було відмовлено.

При цьому судом засвідчено, що питання стягнення в судовому порядку із третіх осіб, які відповідно до законодавства несуть субсидіарну відповідальність за зобов'язаннями боржника у зв'язку з доведенням його до банкрутства (засновників (учасників, акціонерів) або інших осіб, у тому числі з керівника боржника) можливе не інакше як за відповідним клопотанням (поданням, заявою, вимогою) ліквідатора, вчиненими арбітражним керуючим в процесі здійснення заходів ліквідаційної процедури за умови встановлення та належного підтвердження факту вчинення цими особами дій, котрі вплинули на доведення боржника до банкрутства. Питання щодо стягнення тих чи інших сум в судовому порядку за заявою інших учасників у справі про банкрутство не можуть бути предметом окремого судового розгляду.

З метою з'ясування можливості стягнення в судовому порядку заборгованостей підприємства-банкрута із третіх осіб, які відповідно до законодавства несуть субсидіарну відповідальність за зобов'язаннями боржника у зв'язку з доведенням його до банкрутства (засновників (учасників, акціонерів) або інших осіб, у тому числі з керівника боржника), а також встановлення фактів вчинення цими особами дій, котрі вплинули на доведення ПП "ТД "КАМАК" до банкрутства, 10 березня 2014 року ліквідатором було направлене звернення до прокуратури Волинської області із проханням надати інформацію про результати досудового розслідування кримінальної справи №55-047-09 та інформацію про наявність порушених кримінальних справ і проваджень щодо засновників ПП "ТД "КАМАК" ОСОБА_5 та ОСОБА_4.

Також ліквідатором було подане клопотання до господарського суду про витребування від державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Луцького міського управління юстиції у Волинській області реєстраційної справи ПП "ТД "КАМАК" для встановлення наявності або відсутності можливості несення субсидіарної відповідальності засновниками підприємства у зв'язку з його банкрутством (доведенням до банкрутства).

Ухвалою господарського суду від 02.04.2014р. клопотання ліквідатора було задоволене та зобов'язано при цьому державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Луцького МУЮ у Волинській області надати суду матеріали реєстраційної справи ПП "ТД "КАМАК".

За результатами ознайомлення ліквідатором із матеріалами реєстраційної справи та здійснення аналізу Статуту ПП "ТД "КАМАК" на предмет наявності положень щодо субсидіарної відповідальності засновників, було встановлено, що відповідно до п. 3.4. Розділу 3. "Юридичний статус та права підприємства" Статуту ПП "ТД "КАМАК" підприємство відповідає за своїми зобов'язаннями всім своїм майном, на яке відповідно до чинного законодавства може бути звернено стягнення. Положень про додаткову відповідальність засновників Статут підприємства не містить.

Субсидіарна відповідальність не передбачена і в Розділі 4 "Права та обов'язки учасників підприємства" Статуту та в Розділі 9 "Припинення діяльності" Статуту ПП "ТД "КАМАК".

Відповідно до п. 3.5. Розділу 3 "Юридичний статус та права підприємства" Статуту, підприємство керується у своїй діяльності цим Статутом та чинним законодавством України.

За результатами викладеного здійснено висновки про те, що у разі відсутності у Статуті підприємства-банкрута положень про субсидіарну відповідальність учасників, у останніх не виникає додаткових зобов'язань перед приватним підприємством "Торговий дім "КАМАК".

Також, в рамках зазначених заходів, 10 квітня 2014 року ліквідатором на адресу Головного управління Міндоходів у Волинській області було направлене звернення про надання інформації щодо результатів розслідування кримінальної справи №55-047-09 та наявності кримінальних проваджень стосовно службових осіб ПП "Торговий дім "КАМАК".

У своїй відповіді від 15.05.2014р. №55-047-09 Головне управління Міндоходів у Волинській області повідомило ліквідатора Григор'єва В.В. про те, що кримінальна справа №55-047-09 була скерована в прокуратуру Волинської області для направлення за підслідністю до органів внутрішніх справ. Згідно інформації УМВС України у Волинській області, вказана кримінальна справа закрита на підставі п. 2 ст. 6 КПК України, при цьому також проінформовано, що у провадженні слідчих слідчого управління фінансових розслідувань ГУ Міндоходів у Волинській області відсутні кримінальні провадження стосовно службових осіб ПП "Торговий дім "КАМАК".

За таких обставин ліквідатором здійснено висновки про відсутність правових підстав для звернення до суду із клопотанням про стягнення в судовому порядку заборгованостей підприємства-банкрута із третіх осіб, які відповідно до законодавства несуть субсидіарну відповідальність за зобов'язаннями боржника у зв'язку з доведенням його до банкрутства (засновників (учасників, акціонерів) або інших осіб.

16 травня 2014 року ліквідатором колишньому директору ОСОБА_4 (на адресу ПП "ТД "КАМАК": м. Луцьк, вул. Ковельська, 62/25, та на адресу місця проживання ОСОБА_4: АДРЕСА_1) було повторно направлено листи з вимогами передачі бухгалтерської та іншої документації, печаток і штампів, матеріальних та інших цінностей підприємства-банкрута. Відповіді на листи ліквідатором отримано не було.

Ліквідатором було проінформовано комітет кредиторів ПП "ТД "КАМАК" про фінансово-економічний стан банкрута, відсутність майнових активів банкрута, про обставини процедури банкрутства ліквідатором було повідомлено комітет кредиторів ПП "Торговий дім "КАМАК", яким 13.08.2014р. було прийнято рішення про погодження звіту ліквідатора та доцільності подання до господарського суду на затвердження звіту ліквідатора і ліквідаційного балансу.

Судом встановлено, що в процедурі банкрутства ПП "ТД "КАМАК" через відсутність коштів (майна для реалізації) розрахунки з кредиторами не проводились.

До остаточного реєстру вимог кредиторів ПП "ТД "КАМАК" ліквідатором було включено вимоги наступних кредиторів: Луцької ОДПІ ГУ Міндоходів у Волинській області на суму 1 692 710,50 грн., а також заборгованість боржника перед арбітражним керуючим Кравчуком Г.П. (згідно постанови Рівненського апеляційного господарського суду від 05.11.2013р.) на суму 2 724,54 грн.

Відповідно до ч. 1 ст. 46 Закону про банкрутство після завершення усіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс

Відповідно до ч. 2 ст. 46 названого Закону, якщо за результатами ліквідаційної процедури після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна, господарський суд виносить ухвалу про ліквідацію юридичної особи - банкрута.

Господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора або окремих кредиторів виносить ухвалу про затвердження звіту ліквідатора.

Отже, законодавством передбачено певну сукупність дій, яку необхідно вчинити ліквідатору в ході ліквідаційної процедури, та перелік додатків до звіту ліквідатора, які подаються суду разом із зазначеним звітом та є предметом дослідження в судовому засіданні за підсумками ліквідаційної процедури; подання звіту здійснюється ліквідатором за наслідком всіх проведених нім дій в ході ліквідаційної процедури.

Якщо за результатами ліквідаційного звіту після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна, господарський суд виносить ухвалу про ліквідацію банкрута. Копія цієї ухвали направляється органу, який здійснив державну реєстрацію особи - банкрута, органам державної статистики, органам державної податкової служби за місцезнаходженням банкрута.

Згідно ч. 5 ст. 45 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" вимоги, не задоволені за недостатністю майна, вважаються погашеними.

В процесі розгляду заяви ліквідатора, звітів про його роботу та обґрунтовуючих їх документів судом було встановлено, що за наслідками здійснення ліквідаційної процедури ліквідатором було вчинено належні дії по виявленню активів та пасивів боржника, доведено неможливість відновлення платоспроможності боржника внаслідок вжитих ліквідатором заходів та необхідність його ліквідації. Вказані висновки про встановлені обставини відповідають дійсності та підтверджуються достовірними доказами, дослідженими в судовому засіданні та долученими до справи.

Судом також встановлені відсутність у ПП "ТД "КАМАК" дебіторських заборгованостей, наявного у третіх осіб майна, котре б належало банкруту.

Враховуючи викладене, суд вважає за необхідне звіт ліквідатора затвердити.

Пунктом 6 ч. 1 ст. 83 Закону про банкрутство передбачено, що суд припиняє провадження у справі про банкрутство, якщо затверджено звіт ліквідатора в порядку, передбаченому цим Законом.

У випадках, передбачених п.п. 4-7 ч. 1 ст. 83 Закону про банкрутство, господарський суд в ухвалі про припинення провадження у справі зазначає, що вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Законом строк або відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.

Враховуючи викладене, та беручи до уваги, що за результатами ліквідаційної процедури у підприємства-банкрута не було виявлено достатнього майна, а також грошових коштів, за рахунок яких було б можливе погашення кредиторських вимог, суд прийшов до висновку, що вимоги кредиторів ПП "ТД "КАМАК" слід вважати погашеними, зазначеного суб'єкта господарської діяльності-банкрута необхідно ліквідувати, а провадження у справі припинити.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 37, 41-49 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст.ст. 80, 86, 87 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -

УХВАЛИВ:

1. Представлений суду звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс приватного підприємства "Торговий дім "КАМАК" (м. Луцьк, вул. Ковельська, 65/25, код ЄДРПОУ 35594259) затвердити.

2. Приватне підприємство "Торговий дім "КАМАК" (м. Луцьк, вул. Ковельська, 65/25, код ЄДРПОУ 35594259) ліквідувати.

3. Зобов'язати державного реєстратора вчинити дії, передбачені Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" та спрямовані на припинення державної реєстрації приватного підприємства "Торговий дім "КАМАК" (м. Луцьк, вул. Ковельська, 65/25, код ЄДРПОУ 35594259).

4. Провадження у справі про банкрутство приватного підприємства "Торговий дім "КАМАК" (м. Луцьк, вул. Ковельська, 65/25, код ЄДРПОУ 35594259) припинити.

5. Встановити, що вимоги конкурсних кредиторів приватного підприємства "Торговий дім "КАМАК", які не були заявлені в установлений Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" строк або відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами є такими, що не підлягають виконанню.

6. Примірник ухвали суду надіслати:

- Луцькій об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління Міндоходів у Волинській області;

- арбітражному керуючому Кравчуку Г.П.;

- арбітражному керуючому Григор'єву В.В.;

- відділу державної виконавчої служби Луцького міського управління юстиції;

- сектору з питань банкрутства Головного управління юстиції у Волинській області;

- Головному управлінню статистики у Волинській області;

- реєстраційній службі Луцького міського управління юстиції Волинської області.

Суддя В.А. Войціховський

СудГосподарський суд Волинської області
Дата ухвалення рішення29.08.2014
Оприлюднено03.09.2014
Номер документу40282429
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —903/426/13

Ухвала від 22.10.2013

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Тимошенко О.М.

Ухвала від 13.11.2014

Господарське

Вищий господарський суд України

Ткаченко Н.Г.

Ухвала від 16.10.2014

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Огороднік К.М.

Судовий наказ від 29.08.2014

Господарське

Господарський суд Волинської області

Войціховський Віталій Антонович

Ухвала від 29.08.2014

Господарське

Господарський суд Волинської області

Войціховський Віталій Антонович

Ухвала від 29.08.2014

Господарське

Господарський суд Волинської області

Войціховський Віталій Антонович

Ухвала від 13.08.2014

Господарське

Господарський суд Волинської області

Войціховський Віталій Антонович

Ухвала від 02.04.2014

Господарське

Господарський суд Волинської області

Войціховський Віталій Антонович

Ухвала від 28.03.2014

Господарське

Господарський суд Волинської області

Войціховський Віталій Антонович

Ухвала від 05.03.2014

Господарське

Господарський суд Волинської області

Войціховський Віталій Антонович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні