cpg1251
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
01 вересня 2014 року м. Київ К/800/55160/13
Вищий адміністративний суд України у складі суддів:
головуючого - Цвіркуна Ю.І. (суддя-доповідач), Ланченко Л.В., Сіроша М.В.,
розглянувши у попередньому судовому засіданні адміністративну справу
за касаційною скаргою Державної податкової інспекції у м. Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області
на постанову Черкаського окружного адміністративного суду від 22.04.2013 року
та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 10.10.2013 року
у справі № 823/785/13-а
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Електра»
до Державної податкової інспекції у м. Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області
про визнання незаконними дій,
встановив:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Електра» звернулось до суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у м. Черкасах Черкаської області Державної податкової служби про визнання незаконними дій.
Постановою Черкаського окружного адміністративного суду від 22.04.2013 року, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 10.10.2013 року, позов задоволено повністю. Визнано незаконними дії Державної податкової інспекції у м. Черкасах Черкаської області Державної податкової служби щодо проведення та організації документальної позапланової невиїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Електра», в результаті якої складено акт від 05.10.2012 року №256/22-11/32584174 «Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Електра» з питань господарських взаємовідносин з Товариством з обмеженою відповідальністю «Лугпромстройсантехмонтаж» за період з 01.04.2011 року по 31.08.2011 року».
Не погоджуючись із рішеннями судів першої та апеляційної інстанцій, відповідач звернувся до Вищого адміністративного суду України з касаційною скаргою, в якій просить рішення судів попередніх інстанцій скасувати, прийняти нове рішення, яким у позові відмовити, посилаючись на порушення судами норм матеріального та процесуального права.
В запереченнях на касаційну скаргу позивач з вимогами та доводами скаржника не погоджується, просить залишити без змін рішення судів попередніх інстанцій.
Ухвалою судді Вищого адміністративного суду України від 03.12.2013 року замінено Державну податкову інспекцію у м. Черкасах Черкаської області Державної податкової служби її правонаступником - Державною податковою інспекцією у м. Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши правильність застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального і процесуального права, правової оцінки обставин справи, колегія суддів встановила наступне.
Судами першої та апеляційної інстанцій встановлено, що за результатами документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Електра» з питань взаємовідносин з ТОВ «Лугпромстройсантехмонтаж» за період з 01.04.2011 року по 31.08.2011 року, проведеної на підставі наказу начальника Державної податкової інспекції у м. Черкасах Черкаської області Державної податкової служби від 24.05.2012 року №986, відповідачем складено акт від 05.10.2012 року №256/22-11/32584174.
Задовольняючи позов, суди попередніх інстанцій прийшли до висновку щодо протиправності дій податкового органу щодо проведення даної документальної позапланової невиїзної перевірки позивача.
Колегія суддів суду касаційної інстанції, з урахуванням норм податкового законодавства, чинних на час виникнення відповідних правовідносин, погоджується з висновками судів попередніх інстанцій, з огляду на таке.
Відповідно до п. 79.1 ст. 79 Податкового кодексу України документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником органу державної податкової служби рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом.
Згідно з пп. 78.1.1 п. 78.1. ст. 78 Податкового кодексу України документальна позапланова перевірка здійснюється за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.
В силу п. 79.2 ст. 79 Податкового кодексу України документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби виключно на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки.
Судами попередніх інстанцій встановлено, що підставами для проведення перевірки ТОВ «Електра» було визначено пп. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78, п.п. 79.1, 79.2 ст. 79 Податкового кодексу України.
Позапланова виїзна перевірка, яка визначена пп. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України, здійснюється за умови наявності податкової інформації, що свідчить про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства та у разі, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби.
Встановлено, що відповідний запит від 06.08.2012 року №18118/22-2119 відповідачем направлено на адресу позивача простим листом без повідомлення про вручення.
23.08.2012 року листом від №69 позивач повідомив відповідача про неможливість надати первинні документи по господарським операціям з ТОВ «Лугпромстройсантехмонтаж» у зв'язку з їх втратою через зміну офісного приміщення, а також надіслав акт про втрату документів від 20.08.2012 року.
Згідно із п. 44.5 ст.44 Податкового кодексу України у разі втрати, пошкодження або дострокового знищення документів, зазначених в пунктах 44.1 і 44.3 цієї статті, платник податків зобов'язаний у п'ятиденний строк з дня такої події письмово повідомити контролюючий орган за місцем обліку в порядку, встановленому цим Кодексом для подання податкової звітності, та контролюючий орган, яким було здійснено митне оформлення відповідної митної декларації.
Платник податків зобов'язаний відновити втрачені документи протягом 90 календарних днів з дня, що настає за днем надходження повідомлення до контролюючого органу.
У разі неможливості проведення перевірки платника податків у випадках, передбачених цим підпунктом, терміни проведення таких перевірок переносяться до дати відновлення та надання документів до перевірки в межах визначених цим підпунктом строків.
Судами попередніх інстанцій встановлено, що втрата документів оформлена позивачем з порушенням вимог п. 6.10 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 року № 88, у зв'язку з чим у відповідача не було підстав для перенесення термінів перевірки.
Однак, у даній справі суди правомірно задовольнили позов зважаючи на те, що відповідач не виконав всіх обов'язкових умов для здійснення документальної позапланової невиїзної перевірки, зокрема, належним чином не повідомив позивача про дату початку та місце проведення перевірки, що підтверджується матеріалами справи та встановлено в судовому засіданні.
За таких обставин підстави для задоволення касаційної скарги відсутні.
Доводи, викладені в касаційній скарзі, не спростовують висновків судів попередніх інстанцій та встановлених обставин справи.
З урахуванням викладеного, є підстави вважати, що судами першої та апеляційної інстанцій ухвалено обґрунтовані рішення, які постановлені з дотриманням норм матеріального і процесуального права, підстав для їх скасування не вбачається.
Стаття 220 Кодексу адміністративного судочинства України визначає межі перегляду судом касаційної інстанції.
Відповідно до частини третьої статті 220-1 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції відхиляє касаційну скаргу і залишає рішення без змін, якщо відсутні підстави для скасування судового рішення.
Керуючись ст.ст. 220, 221-1, 223, 230 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ухвалив:
Касаційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області відхилити.
Постанову Черкаського окружного адміністративного суду від 22.04.2013 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 10.10.2013 року у справі № 823/785/13-а залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили у порядку та строки, передбачені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України, та на неї може бути подана заява про перегляд судових рішень Верховним Судом України з підстав та в порядку, передбачених статтями 236-239-1 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий Ю.І.Цвіркун
Судді Л.В.Ланченко
М.В.Сірош
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 01.09.2014 |
Оприлюднено | 12.09.2014 |
Номер документу | 40426375 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Цвіркун Ю.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні