Ухвала
від 04.09.2014 по справі 810/122/14-а
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 810/122/14-а Головуючий у 1-й інстанції: Скрипка І. М. Суддя-доповідач: Кузьменко В. В.

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

04 вересня 2014 року м. Київ

Колегія Київського апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого - судді Кузьменко В. В.,

суддів Василенка Я. М., Степанюка А. Г.,

за участю секретаря Рипік О. А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Києві справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «АТ Механіка» до Білоцерківської районної державної адміністрації Київської області, Державного кадастрового реєстратора Управління Державного земельного агентства у Білоцерківському районі Київської області, треті особи: Товариство з обмеженою відповідальністю «Земля-БЦ», Приватне підприємство «Паралель Плюс Експерт», Комунальне підприємство Білоцерківської міської ради «Білоцерківтепломережа», про визнання протиправними дій і рішення, скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії, за апеляційною скаргою Державного кадастрового реєстратора Управління Державного земельного агентства у Білоцерківському районі Київської області та апеляційною скаргою Комунального підприємства Білоцерківської міської ради «Білоцерківтепломережа» на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 25.04.2014 року, -

В С Т А Н О В И Л А :

Позивач звернувся до суду з позовом та просив визнати протиправним та скасувати розпорядження №386 від 28 серпня 2013 року «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки Комунальному підприємству Білоцерківської міської ради «Білоцерківтепломережа» в адміністративних межах Терезинської селищної ради»; визнати протиправними дії щодо державної реєстрації у Державному земельному кадастрі земельної ділянки та зобов'язати внести зміни в земельно-облікові документи та скасувати державну реєстрацію в Державному земельному кадастрі земельної ділянки.

Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 25.04.2014 року позовні вимоги задоволено частково.

Не погоджуючись з зазначеним судовим рішенням, відповідач Державний кадастровий реєстратор Управління Державного земельного агентства у Білоцерківському районі Київської області та Комунальне підприємство Білоцерківської міської ради «Білоцерківтепломережа» подали апеляційні скарги, в яких просять скасувати постанову суду першої інстанції як таку, що постановлена з порушенням норм матеріального права, та прийняти рішення, яким позов залишити без задоволення в повному обсязі.

В судове засідання з'явилися учасники процесу. Представник апелянта КП Білоцерківська міська рада «Білоцерківтепломережа» підтримав апеляційні скарги та просив їх задовольнити. Представник позивача та третьої особи «Земля-БЦ» просили залишити постанову суду першої інстанції без змін.

Інші учасники процесу в судове засідання не з'явилися, про розгляд справи повідомлені належним чином, що не перешкоджає вирішенню спірного питання відповідно до ч. 4 ст. 196 КАС України.

Заслухавши суддю-доповідача, учасників процесу, перевіривши матеріали справи, доводи скарг, колегія суддів вважає, що апеляційні скарги задоволенню не підлягають з таких підстав.

Згідно зі ст.ст. 198 ч. 1 п. 1, 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Суд першої інстанції всебічно, повно та об'єктивно розглянув справу, правильно встановив обставини, наданим доказам дав правильну правову оцінку і прийшов до обґрунтованого висновку про наявність підстав для часткового задоволення позовних вимог.

З матеріалів справи вбачається, що АТ «Механіка» 27.12.2001 року з прилюдних торгів придбало нежитлову будівлю станції вуглекислоти з комплектом обладнання, площею 741,9 кв. м., що знаходиться в місті Біла Церква по вул. Храпачанській, 70, яке належало ВАТ «Білоцерківсільмаш» та нежитлова будівля, площею 741,9 кв. м., зареєстрована у Білоцерківському бюро технічної інвентаризації.

20.05.2002 року Білоцерківським районним відділом земельних ресурсів складено висновок щодо передачі в оренду АТ «Механіка» земельної ділянки загальною площею 0,9071 га по вул. Храпачанській, 70 в місті Біла Церква на території Терезинської селищної ради Білоцерківського району Київської області; вказано про погодження розробленої Білоцерківською регіональною філією Київського регіонального центру державного земельного кадастру технічної документації по оформленню такої земельної ділянки в оренду та про можливість її відведення товариству «Механіка».

При виготовленні технічної документації із землеустрою було погоджено межі відповідної ділянки із суміжними землевласниками і землекористувачами, у тому числі із КП БМР «Білоцерківтепломережа», що підтверджується актом про встановлення на місцевості та погодження зовнішньої межі земельної ділянки від 13.03.2002 року.

03.04.2003 року розпорядженням Білоцерківської РДА Київської області №103 затверджено технічну документацію щодо передачі в оренду АТ «Механіка» вказаної земельної ділянки та вилучено ділянку із земель ВАТ «Білоцерківсільмаш» з передачею в дострокову оренду (строком на 5 років) з правом викупу акціонерному товариству «Механіка» під розміщення виробничої бази.

12.05.2010 року Білоцерківська районна рада Київської області рішенням №28-478 затвердила технічну документацію з нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 0,9071 га, яка надається в оренду АТ «Механіка» під розміщення виробничої бази за рахунок земель несільськогосподарського призначення в адміністративних межах Терезинської селищної ради.

09.07.2010 року Білоцерківська РДА надала дозвіл АТ «Механіка» на розробку технічної документації із землеустрою щодо складання документів, які посвідчують право оренди на відповідну земельну ділянку для розміщення виробничої бази в адміністративних межах Терезинської селищної ради.

01.09.2010 року складено Акт визначення та погодження меж землекористування АТ «Механіка», підпис під яким проставлено і директором Комунального підприємства Білоцерківської міської Ради «Білоцерківтепломережа».

Розпорядженням Білоцерківської районної державної адміністрації Київської області продовжено термін дії дозволу на розробку технічної документації до 29.11.2013 року.

10.01.2013 року позивач звернувся до відділу земельного агентства в Білоцерківському районі із заявою про державну реєстрацію земельної ділянки, а 20.02.2013 року із проханням зробити в технічній документації із землеустрою відмітку про кадастровий номер земельної ділянки.

Згідно копії кадастрового плану земельної ділянки, на ньому проставлено відповідний номер 3220455500:06:005:0050.

Земельну ділянку у державному земельному кадастрі зареєстровано не було, запропоновано надати обмінний файл у форматі оформлення результатів робіт із землеустрою в електронному вигляді належної якості.

Тобто, у Державному земельному кадастрі відсутні відомості щодо земельної ділянки із кадастровим номером 3220455500:06:005:0050.

18.06.2013 року Білоцерківська РДА, розпорядженням №218, надала дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо надання в постійне користування земельної ділянки Комунальному підприємству Білоцерківської міської ради «Білоцерківтепломережа» в межах Терезинської селищної ради за адресою м. Біла Церква, вул. Храпачанська, 70-а.

15.07.2013 року відділом Держземагентства у Білоцерківському районі Київської області надано висновок №06-17/648 про погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею 2,9155 га в постійне користування для обслуговування нежитлового приміщення в адміністративних межах Терезинської селищної ради Білоцерківського району Київської області Комунальному підприємству Білоцерківської міської ради «Білоцерківтепломережа» за адресою м. Біла Церква, вул. Храпачанська, 70-а.

28.08.2013 року, оскаржуваним розпорядженням Білоцерківської РДА Київської області №386, затверджено вказаний проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 2,9155 га у постійне користування КП БМР «Білоцерківтепломережа» із наданням у постійне користування.

Позивачем подано зведений план ділянки, якою користується ТОВ «АТ Механіка» та наданої у постійне користування КП БМР «Білоцерківтепломережа», розроблений ТОВ «Земля-БЦ», з якого вбачається, що межі земельної ділянки, наданої в постійне користування КП БМР «Білоцерківтепломережа», наклалися на межі земельної ділянки, на яку позивачу надано дозвіл на розробку технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право оренди на земельну ділянку та на якій розташовані об'єкти нерухомості, належні позивачу.

У зв'язку із зазначеними обставинами площа земельної ділянки ТОВ «АТ Механіка», яка становила 0,9071 га, зменшилась на 0,4000 га.

Рішенням Державного кадастрового реєстратора Управління Держземагенства у Білоцерківському районі від 17.09.2013 року №РВ-3200047372013 позивачу відмовлено у внесенні відомостей про земельну ділянку площею 0,9071 га за адресою: м. Біла Церква, вул. Храпачанська, 70 до Державного земельного кадастру через знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини.

Згідно ч. 1 ст. 123 ЗК України надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.

Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі: надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення; формування нової земельної ділянки (крім поділу та об'єднання).

Надання у користування земельної ділянки, зареєстрованої в Державному земельному кадастрі відповідно до Закону України "Про Державний земельний кадастр", право власності на яку зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, без зміни її меж та цільового призначення здійснюється без складення документації із землеустрою.

Надання у користування земельної ділянки в інших випадках здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).

У такому разі розроблення такої документації здійснюється на підставі дозволу, наданого Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування, відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, крім випадків, коли особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки у користування, набуває право замовити розроблення такої документації без надання такого дозволу.

Згідно ст. 125 ЗК України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Відповідно до вимог ст. 126 ЗК України, право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

За ст. 186-1 ЗК України, проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок усіх категорій та форм власності підлягає обов'язковому погодженню з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що здійснює реалізацію державної політики у сфері земельних відносин.

Підставою для відмови у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації.

У разі якщо проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки підлягає обов'язковій державній експертизі землевпорядної документації, погоджений проект подається замовником або розробником до центрального органу виконавчої влади, що здійснює реалізацію державної політики у сфері земельних відносин, або його територіального органу для здійснення такої експертизи.

Органам, зазначеним у частинах першій - третій цієї статті, при погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки забороняється вимагати: додаткові матеріали та документи, не включені до проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки відповідно до статті 50 Закону України «Про землеустрій»; надання погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки будь-якими іншими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями; проведення будь-яких обстежень, експертиз та робіт.

Кожен орган здійснює розгляд та погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки самостійно та незалежно від погодження проекту іншими органами, зазначеними у частинах першій - третій цієї статті, у визначений законом строк.

Пунктом 3.12 Інструкції про встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та їх закріплення межовими знаками, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 18 травня 2010 року N 376, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16 червня 2010 оку за N 391/17686, закріплення межовими знаками меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) здійснюється виконавцем у присутності власника (користувача) земельної ділянки, власників (користувачів) суміжних земельних ділянок або уповноваженою ним (ними) особою.

Повідомлення власників (користувачів) суміжних земельних ділянок про дату і час проведення робіт із закріплення межовими знаками меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) здійснюється виконавцем завчасно, не пізніше ніж за п'ять робочих днів до початку робіт із закріплення межовими знаками меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).

Повідомлення надсилається рекомендованим листом, кур'єрською поштою, телеграмою чи за допомогою інших засобів зв'язку, які забезпечують фіксацію повідомлення.

Закріплення межовими знаками меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) може здійснюватися за відсутності власників (користувачів) суміжних земельних ділянок у випадку їх нез'явлення, якщо вони були належним чином повідомлені про час проведення вищезазначених робіт, про що зазначається у акті прийомки-передачі межових знаків на зберігання.

Земельній ділянці, відомості про яку внесені до Державного земельного кадастру, присвоюється кадастровий номер. Кадастровий номер земельної ділянки є її ідентифікатором у Державному земельному кадастрі.

Згідно норм ч. 1 ст. 21 Закону №3613-VI відомості про межі земельної ділянки вносяться до Державного земельного кадастру: на підставі відповідної документації із землеустрою щодо формування земельних ділянок - у випадках, визначених ст. 79-1 ЗК України, при їх формуванні; на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) - у разі встановлення (відновлення) меж земельної ділянки за її фактичним використанням відповідно до ст. 107 ЗК України; на підставі проектів землеустрою щодо впорядкування існуючих землеволодінь - у разі зміни меж суміжних земельних ділянок їх власниками.

За нормами ст. 24 Закону, державна реєстрація земельної ділянки здійснюється при її формуванні шляхом відкриття Поземельної книги на таку ділянку.

Державна реєстрація земельних ділянок здійснюється за місцем їх розташування відповідним Державним кадастровим реєстратором центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Державна реєстрація земельних ділянок здійснюється за заявою: особи, якій за рішенням органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування надано дозвіл на розроблення документації із землеустрою, що є підставою для формування земельної ділянки при передачі її у власність чи користування із земель державної чи комунальної власності, або уповноваженої нею особи; власника земельної ділянки, користувача земельної ділянки державної чи комунальної власності (у разі поділу чи об'єднання раніше сформованих земельних ділянок) або уповноваженої ними особи; органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування (у разі формування земельних ділянок відповідно державної чи комунальної власності).

Підставою для відмови у здійсненні державної реєстрації земельної ділянки є: розташування земельної ділянки на території дії повноважень іншого Державного кадастрового реєстратора; подання заявником документів, передбачених частиною четвертою цієї статті, не в повному обсязі; невідповідність поданих документів вимогам законодавства; знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини.

З матеріалів справи встановлено, що районна державна адміністрація надала дозвіл на розробку технічної документації із землеустрою щодо складання документів, які посвідчують право оренди на земельну ділянку позивачу; однак, в особі відповідних органів і посадових осіб, не переконалася чи не збігаються земельні ділянки при затвердженні проекту землеустрою комунального підприємства «Білоцерківтепломережа».

Такі дії є неправомірними та оскаржуване розпорядження підлягає визнанню протиправним та скасуванню.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що дії з боку Державного кадастрового реєстратора відповідають вимогам чинного законодавства, оскільки він не мав можливості встановити факт накладання меж земельних ділянок.

Перевіривши мотивування судового рішення та доводи апеляційних скарг, відповідно до вимог ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод щодо справедливого судового розгляду, врахувавши ст. 8 КАС України, відповідно до якої суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського Суду з прав людини, судова колегія вважає, що апеляційні скарги задоволенню не підлягають.

Керуючись ст.ст. 8, 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, п. 2, 3, 4, 5, 6, 9 постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України «Про судове рішення в адміністративній справі» від 20.05.2013 № 7 колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А :

Апеляційні скарги Державного кадастрового реєстратора Управління Державного земельного агентства у Білоцерківському районі Київської області та Комунального підприємства Білоцерківської міської ради «Білоцерківтепломережа» на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 25.04.2014 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «АТ Механіка» до Білоцерківської районної державної адміністрації Київської області, Державного кадастрового реєстратора Управління Державного земельного агентства у Білоцерківському районі Київської області, треті особи: Товариство з обмеженою відповідальністю «Земля-БЦ», Приватне підприємство «Паралель Плюс Експерт», Комунальне підприємство Білоцерківської міської ради «Білоцерківтепломережа», про визнання протиправними дій і рішення, скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії - залишити без задоволення.

Постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 25.04.2014 року - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання в повному обсязі, тобто з 09.09.2014 року, шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя: В. В. Кузьменко

Судді: А. Г. Степанюк

Я. М. Василенко

Повний текст ухвали виготовлено 09.09.2014 року.

Головуючий суддя Кузьменко В. В.

Судді: Василенко Я.М.

Степанюк А.Г.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.09.2014
Оприлюднено12.09.2014
Номер документу40430907
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/122/14-а

Постанова від 14.05.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Заяць В.С.

Ухвала від 01.10.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Заяць В.С.

Ухвала від 01.10.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Заяць В.С.

Ухвала від 04.09.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кузьменко В. В.

Ухвала від 04.09.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кузьменко В. В.

Ухвала від 10.06.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кузьменко В. В.

Постанова від 25.04.2014

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Скрипка І.М.

Ухвала від 20.03.2014

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Скрипка І.М.

Ухвала від 04.03.2014

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Скрипка І.М.

Ухвала від 04.03.2014

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Скрипка І.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні