ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02 вересня 2014 р.м. ХерсонСправа № 821/2487/14 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Циганій С.І., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Високопільської районної державної адміністрації Херсонської області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії,
встановив:
ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом до Високопільської районної державної адміністрації Херсонської області про визнання дії відповідача щодо відмови у видачі будівельного паспорту на ремонт сараю на земельній ділянці за адресою АДРЕСА_1 неправомірними та зобов'язати відповідача видати будівельний паспорт на ремонт сараю, який розташований за адресою: АДРЕСА_1.
В обґрунтування позовних вимог, позивач зазначив, що згідно договору купівлі продажу житлового будинку від 14.06.2013р. є власником житлового будинку АДРЕСА_1. Складові частини об'єкта нерухомого майна: номер, літера: «Б» - сарай, номер, літера: «В» - туалет, номер, літера: «1-2» - огорожа. Житловий будинок розташований на земельній ділянці для обслуговування житлового будинку господарських будівель і споруд розміром 0,896 га (кадастровий номер 6521855100:04:001:0050), яка є комунальною власністю. Відповідач своїм листом №55 від 30.05.2014р. відмовив у видачі будівельного паспорту на забудову земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1, мотивуючи це невідповідністю державним будівельним нормам, державним стандартам і правилам. Позивач вважає вказану відмову прийнятою з порушенням законодавства України, необґрунтованою та такою, що підлягає скасуванню, крім того просить суд зобов'язати відповідача будівельний паспорт на ремонт сараю.
Від позивача надійшло клопотання про розгляд справи у порядку письмового провадження, позовні вимоги підтримує в повному обсязі.
Від відповідача надійшло заперечення, заява про розгляд справи за відсутності представника відповідача. Позовні вимоги не визнає з підстав, зазначених у письмових запереченнях проти позову.
Відповідно до ч.4 ст.122 КАС України, суд вважає за можливе розглянути адміністративну справу в порядку письмового провадження.
Дослідивши подані сторонами документи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення сторін, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку щодо задоволення заявленого адміністративного позову з огляду на наступне.
Позивач згідно договору купівлі продажу житлового будинку від 14.06.2013р. є власником житлового будинку АДРЕСА_1. Складові частини об'єкта нерухомого майна: номер, літера: «Б» - сарай, номер, літера: «В» - туалет, номер, літера: «1-2» - огорожа. Житловий будинок розташований на земельній ділянці для обслуговування житлового будинку господарських будівель і споруд розміром 0,896 га.
22.05.2014р. позивач звернувся із заявою про видачу будівельного паспорту забудови земельної ділянки за адресою АДРЕСА_1 загальною площою 0,0896га.
Листом №55 від 30.05.2014р. головним спеціалістом сектора містобудування та архітектури високопільської районної державної адміністрації Херсонської області позивачу було відмовлено у видачі будівельного паспорту забудови земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1, мотивуючи це невідповідністю державним будівельним нормам, державним стандартам і правилам, а саме:
- не витримується протипожежна відстань між сараєм, що будується та житловим будинком, розміщеним на суміжній ділянці, яка становить згідно ескізу намірів забудови 1,5 м., тоді як згідно додатку 3.1 ДБН 360-92 «Планування і забудова міських і сільських поселень» повинна становть 6,0м.;
- порушеється тривалість інсоляції житлових приміщень цього житлового будинку, вікна яких знаходяться навпроти сараю(пункт 10.30* ДБН-360-92).
19.12.2012р. попередній власник домоволодіння по АДРЕСА_1 - ОСОБА_2, отримала технічний паспорт від 19.12.2012р. виданий КП «Херсонське Бюро Технічної Інвентарізації» на жилий дом за адресою: АДРЕСА_1. Згідно даного технічного паспорту об'єкт нерухомості складають: літера «А» - житловий будинок, літера «Б» - сарай, літера «В» - туалет, літери «Г,», «Д», «Е» - сараї, № «1-2» - огорожа. В даному технічному паспорті зазначено, що спірний сарай, на який позивачу відмовляють видати будівельний паспорт на реконструкцію, був побудований в 1958 році.
Згідно витягу з реєстру прав власності на нерухоме майно від 20.12.2012р. ОСОБА_2 на праві приватної власності належав житловий будинок по АДРЕСА_1 та до об'єкта права власноті належать: літера «А» - житловий будинок, літера «Б» - сарай, літера «В» - туалет, літери «Г,», «Д», «Е» - сараї, № «1-2» - огорожа.
Згідно вищеописаних документів видно, що будівля сараю «Б» побудована в 1958р. до категорії самочинного будівництва не відноситься, оформлена належним чином. Будь-яких претензій до попереднього власника, щодо невідповідності вимог чинному законодавству будівлі сараю, та порушення чиїхось суміжних прав через будівлю сараю, не було.
Посилання головного спеціаліста сектору містобудування та архітектури РДА на порушення норм ДБН 360-92 «Планування і забудова міських і сільських поселень», як на обгрунтування неможливості оформлення будівельного паспорту - є недоречним оскільки дані норми поширюються при проектуванні та новому будівництві.
Відповідно до пункту 3 ДБН В.3.2-2-2009 «Житлові будинки. Реконструкція та капітальний ремонт»:
- реконструкція житлового будинку - перебудова житлового будинку з метою поліпшення умов проживання, експлуатації, зміни кількості житлових квартир, загальної і житлової площі тощо- у зв'язку зі зміною геометричних розмірів функціонального призначення, заміною окремих конструкцій, їх елементів, основних техніко-економічних показників;
- капітальний ремонт - ремонт житлового будинку з метою відновлення його ресурсу з заміною за необхідності конструктивних та огороджувальних елементів, систем інженерного обладнання, а також поліпшення його експлуатаційних показників;
- нежитлове приміщення - приміщення, яке належить до житлового комплексу, але не відноситься до житлового фонду і є самостійним об'єктом цивільно-правових відносин.
Тобто позивачем проводиться не реконструкція сараю, а ремонт сараю.
10.06.2014р. позивач повторно звернувся до відповідача із заявою про оформлення будівельного паспорту на ремонт нежитлового приміщення - сараю.
12.06.2014р. позивач отримав відповідь від відповідача щодо неможливості оформлення будівельного паспорту на ремонт сараю.
Положенням видачі будівельного паспорта забудови земельної ділянки, затвердженим Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства від 05.07.2011р. №103 (далі - Положення №103), визначено, що будівельний паспорт забудови земельної ділянки (далі - будівельний паспорт) визначає комплекс містобудівних та архітектурних вимог до розміщення і будівництва індивідуального (садибного) житлового будинку, садового, дачного будинку не вище двох поверхів (без урахування мансардного поверху) з площею до 300 квадратних метрів, господарських будівель і споруд, гаражів, елементів інженерного захисту, благоустрою та озеленення земельної ділянки.
Органи містобудування та архітектури визначають відповідність намірів забудови земельної ділянки чинній містобудівній документації (генеральному плану населеного пункту, плану зонування та детальному плану території, схемі планування території району) у частині функціонального, цільового, будівельного та ландшафтного використання земельної ділянки (п.п. 2.2 Положення №103).
В силу п.п.2.3 вищезазначеного Положення підставою для відмови у наданні будівельного паспорта є невідповідність намірів забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні, будівельним нормам, державним стандартам і правилам.
Відмова в наданні будівельного паспорту надається спеціально уповноваженим органом містобудування та архітектури у десятиденний строк з відповідним обґрунтуванням.
Згідно 2.4 вищезазначеного Положення Пакет документів для видачі будівельного паспорта або внесення змін до нього повертається уповноваженим органом містобудування та архітектури замовнику з таких підстав:
- неподання повного пакета документів, визначених пунктом 2.1 або 2.2 цього розділу;
- невідповідність намірів забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні, детальним планам територій, планувальним рішенням проектів садівницьких та дачних товариств, державним будівельним нормам, стандартам і правилам.
Слід зазначити, що розглядаючи позовні вимоги про зобов'язання відповідача видати будівельний паспорт на ремонт сараю, який розташований за адресою АДРЕСА_1, суд вважає за необхідне зазначити наступне.
Відповідно до п.2.1 Положення №103 для отримання будівельного паспорта забудовник звертається до відповідного спеціально уповноваженого органу містобудування та архітектури з письмовою заявою щодо намірів забудови земельної ділянки.
Відмова в наданні будівельного паспорту надається спеціально уповноваженим органом містобудування та архітектури у десятиденний строк з відповідним обґрунтуванням (п.3.2 Положення №103).
Будівельний паспорт підписується керівником відповідного органу містобудування та архітектури (п. 2.10 Положення №103).
Відповідно до ч.1 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України, завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
При цьому, суд не підміняє суб'єкта владних повноважень в реалізації відповідних управлінських функцій і вирішенні питань, віднесених до виключної компетенції такого суб'єкта.
Згідно, частиною 2 ст.11 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, і не може виходити за межі позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог тільки в разі, якщо це необхідно для повного захисту прав, свобод та інтересів сторін чи третіх осіб, про захист яких вони просять.
Таким чином, з метою захисту прав, свобод та інтересів позивача, суд вважає за можливе вийти за межі позовних вимог та зобов'язати Високопільську державну районну адміністрацію Херсонської області розглянути повторно заяву ОСОБА_1 про видачу будівельного паспорту на ремонт сараю, який розташований за адресою АДРЕСА_1.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що позовні вимоги ОСОБА_1 підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст.158-167 КАС України, -
постановив :
Адміністративний позов задовольнити частково.
Визнати дії Високопільської районної державної адміністрації Херсонської області щодо відмови ОСОБА_1 у видачі будівельного паспорту на ремонт сараю на земельній ділянці за адресою АДРЕСА_1 - неправомірними.
Зобов'язати Високопільську державну районну адміністрацію Херсонської області розглянути повторно заяву ОСОБА_1 про видачу будівельного паспорту на ремонт сараю, який розташований за адресою АДРЕСА_1.
У задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Циганій С.І.
кат. 6.1
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.09.2014 |
Оприлюднено | 22.09.2014 |
Номер документу | 40495644 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Циганій С.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні