cpg1251 КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 826/8607/14 Головуючий у 1-й інстанції: Арсірій Р.О. Суддя-доповідач: Літвіна Н. М.
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 вересня 2014 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючого судді Літвіної Н.М.
Суддів: Ганечко О.М.
Коротких А.Ю.
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві на ухвалу Окружного адміністративного суду м. Києва від 31 липня 2014 року по справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ТСК-Консалт» до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві про визнання протиправними дій та зобов»язання вчинити дій, -
В С Т А Н О В И В :
Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до ДПІ у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві про визнання протиправними дій та зобов»язання вчинити дій.
Крім того, в порядку забезпечення адміністративного позову позивач просив зобов'язати ДПІ у Шевченківському районі м. Києва Головного управління Міндоходів у м. Києві утриматись від вчинення певних дій, а саме використання та поширення іншим органам державної податкової служби України акту № 1119/26-59-22-01 від 24 квітня 2014 року про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «ТСК-Консалт» та заборонити усім без виключення органам Міністерства податків і зборів України використовувати інформацію, що викладена у акті № 1119/26-59-22-01 від 24 квітня 2014 року про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «ТСК-Консалт» до вирішення справи по суті.
Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 31 липня 2014 року вказане клопотання задоволено частково.
Заборонено органам Міністерства доходів і зборів України використовувати інформацію, що викладена у акті № 1119/26-59-22-01 від 24 квітня 2014 року про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «ТСК-Консалт».
В іншій частині у задоволені клопотання про забезпечення адміністративного позову - відмовлено.
На вказану ухвалу суду відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить її задовольнити та скасувати заходи забезпечення позову.
Дослідивши матеріали справи, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 197 КАС України - суд апеляційної інстанції може розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів, у разі: відсутності клопотань від усіх осіб, які беруть участь у справі, про розгляд справи за їх участю.
Відповідно до ч. 1 ст. 117 КАС України - суд за клопотанням позивача або з власної ініціативи може постановити ухвалу про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, якщо існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, або захист цих прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, а також якщо очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень.
Виходячи з аналізу вказаної норми, підставою для вжиття заходів забезпечення позову можуть стати такі обставини: 1) існування очевидної небезпеки заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі; 2) неможливість захисту прав, свобод та інтересів позивача після набрання законної сили рішенням в адміністративній справі без вжиття таких заходів; 3) необхідність докладання значних зусиль та витрат для відновлення прав позивача у майбутньому; 4) очевидність ознак протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень.
Таким чином, суд повинен у кожному випадку, виходячи з конкретних доказів, встановити, чи є хоча б одна з названих обставин, і оцінити, чи не може застосуванням заходів забезпечення позову бути завдано ще більшої шкоди, ніж та, якій можна запобігти.
Як вбачається з акта про неможливість проведення зустрічної звірки № 1119/26-59-22-01/39047360 від 24 квітня 2014 року перевіркою встановлено порушення ТОВ «ТСК-Консалт» вимог ст. 22. ст. 138. п. п. 184.5 ст. 184. п. п. 185.1 ст. 185. п. 198.6 ст. 198. п. п. 201.6., п. 201.7,201.8 ст. 201 ПК України, що призвело до завищення податкових зобов'язань та завищення податкового кредиту за період з 09 січня 2014 року по 31 березня 2014 року. Також встановлено відсутність реального здійснення операцій ТОВ «ТСК - Консалт» за період з 09 січня 2014 року по 31 березня 2014 року. Також встановлено, що у ТОВ «ТСК - Консалт» відсутні об'єкти оподаткування (відсутня передача товару (послуги) з податку на додану вартість по операціях з продажу товарів (надання послуг) до вище зазначених контрагентів-постачальників» за період з 09 січня 2014 року по 31 березня 2014 року.
Колегія суддів погоджкється з висновком суду першої інстанції, що вказані вище висновки акта перевірки можуть бути підставою для внесення відповідачем відповідних змін в частині податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість ТОВ «ТСК-Консалт» до його інформаційної бази даних за період з 09 січня 2014 по 31 березня 2014 року.
Так, органи державної податкової служби використовують у своїй діяльності автоматизовану інформаційну систему (АС) «Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України».
Вказана система створена як програмний продукт для реалізації Методичних рекомендацій щодо взаємодії органів Державної податкової служби при проведенні перевірок податкових декларацій з ПДВ з урахуванням інформації розшифровок податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість у розрізі контрагентів (надалі - Методичні рекомендації), які затвердженого Наказом ДПА України № 266 від 18 квітня 2008 року «Про організацію взаємодії органів державної податкової служби при проведенні перевірок податкових декларацій з податку на додану вартість з урахуванням інформації розшифровок податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість у розрізі контрагентів».
Враховуючи викладене, відповідно до п. п. 5, 7 Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затверджених наказом Державної податкової адміністрації України № 236 від 22 квітня 2011 року, у разі неможливості проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання разом із Актом органу ДПС - ініціатору надсилаються належним чином засвідчені копії наявних матеріалів, що підтверджують цей факт, матеріалів щодо вжитих заходів з метою проведення зустрічної звірки, а також інших наявних в органі ДПС матеріалів, що мають або можуть мати відношення до питань запиту і не підтверджують дані платника податків, наведені у такому запиті; результати проведеної зустрічної звірки суб'єкта господарювання підлягають врахуванню в результатах перевірки платника податків органом ДПС - ініціатором та долучаються до матеріалів такої перевірки.
Доводи апелянта з приводу того, що внесення інформації до бази інформаційних систем жодним чином не вплине на позивача та не спричинить для нього будь-яких юридичних наслідків колегія суддів не приймає до уваги, оскільки можливість зміни даних податкової звітності позивача будуть передані та враховані в результатах перевірок результатів проведеної зустрічної звірки органом державної податкової служби - ініціатором. Крім того, дана обставина може призвести до руйнування усталених господарських відносин з підприємствами-контрагентами та завдання шкоди його діловій репутації, оскільки дані акта перевірки можуть бути використані під час перевірок підприємств-контрагентів та стати підставою для висновку про порушення останніми податкової дисципліни.
Таким чином, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про задоволення клопотання позивача про вжиття заходів забезпечення позову, оскільки, в даному випадку, існує можливість зміни даних податкової звітності позивача, а також, про зміну категорії уваги суб'єкта господарювання та про передачу і врахування в результатах перевірок результатів проведеної зустрічної звірки органом державної податкової служби - ініціатором.
Крім того, в даному випадку наявна загроза руйнування усталених господарських відносин з підприємствами-контрагентами, що може завдати шкоду діловій репутації, оскільки дані акта про неможливість проведення зустрічної звірки можуть бути використані під час перевірок підприємств-контрагентів та стати підставою для висновку про порушення останніми податкової дисципліни.
Відповідно до ст. 71 КАС України - кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідно до ст. 200 КАС України - суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст. ст. 160, 197, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України суд,
У Х В А Л И В :
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві - залишити без задоволення.
Ухвалу Окружного адміністративного суду м. Києва від 31 липня 2014 року - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України та може бути оскаржена безпосередньо до адміністративного суду касаційної інстанції в порядку і строки, встановлені ст. 212 КАС України.
Головуючий суддя Літвіна Н.М.
Судді Ганечко О.М.
Коротких А.Ю.
Головуючий суддя Літвіна Н. М.
Судді: Ганечко О.М.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.09.2014 |
Оприлюднено | 18.09.2014 |
Номер документу | 40497289 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Літвіна Н. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні