Ухвала
від 11.09.2014 по справі 826/3521/14
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 826/3521/14 Головуючий у 1-й інстанції: Клочкова Н.В. Суддя-доповідач: Шурко О.І.

У Х В А Л А

Іменем України

11 вересня 2014 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого Шурка О.І.,

суддів Кузьменко В.В., Степанюка А.Г.,

при секретарі Дешко В.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні, без фіксування його за допомогою звукозаписувального технічного засобу згідно до ч. 1 ст. 41 КАС України, апеляційну скаргу Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Києві на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 30 квітня 2014 року у справі за адміністративним позовом Фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Києві, третя особа Товариство з обмеженою відповідальністю «Рест Тім» про визнання протиправними та скасування постанов, визнання протиправними дій, -

В С Т А Н О В И В :

Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 30 квітня 2014 року адміністративний позов задоволено частково.

Не погоджуючись з таким судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить апеляційну інстанцію скасувати незаконну, на його думку, постанову суду першої інстанції та постановити нову про відмову в задоволенні позовних вимог.

Апелянт посилається на незаконність, необ'єктивність та необґрунтованість оскаржуваного рішення, невідповідність висновків суду дійсним обставинам справи, порушення судом норм матеріального та процесуального права, що є на його переконання підставою для скасування судового рішення.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Як вірно встановлено судом першої інстанції, 11.03.2014 позивач отримала пакет документів, а саме акт перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 18.02.2014 б/н; припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 18.02.2014; протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 18.02.2014 (відповідальність згідно абз. 4 п. 4 ч. 2 ст. 2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності»); протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 18.02.2014 (відповідальність згідно абз. 4 п. 6 ч. 2 ст. 2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності»); постанову про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності № 100/14/7/26-50/0403/02/3 від 04.03.2014; постанову про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності № 99/14/7/26-51/0403/02/3 від 04.03.2014 року.

Вважаючи такі дії протиправними, а винесені постанови про накладення штрафу не законними та такими, що порушують права позивача, остання звернулася до суду із адміністративним позовом, в якому просила суд скасувати постанови про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності.

Задовольняючи частково позовні вимоги, суд першої інстанції мотивував своє рішення тим, що позивач не є суб'єктом містобудування у розумінні ст.. 2 вказаного Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності», а отже не може нести відповідальність, встановлену цим Законом.

Колегія суддів погоджується із таким висновком суду першої інстанції, з огляду на наступне.

Так, повноваження Державної архітектурно-будівельної інспекції щодо здійснення державного архітектурно-будівельного контролю визначені ст.. 41 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Положенням про Державну архітектурно-будівельну інспекцію, затвердженим Указом Президента України від 08.04.2011 № 439/2011, Порядком здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 № 553, Порядком накладення штрафів за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 06.04.1995 № 244.

Згідно зі ст.. 41 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» державний архітектурно-будівельний контроль - сукупність заходів, спрямованих на дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил. Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Порядком здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 № 553, визначено процедуру здійснення заходів, спрямованих на дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил та ліцензійних умов провадження господарської діяльності, пов'язаної з будівництвом об'єкта архітектури, який за складністю архітектурно-будівельного рішення та (або) інженерного обладнання належить до IV та V категорії складності.

Відповідальність юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (суб'єктів містобудування) за правопорушення у сфері містобудівної діяльності встановлена Законом України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності».

Так, ст. 2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності» визначено коло суб'єктів, які несуть відповідальність у вигляді штрафу за правопорушення у сфері містобудування, зокрема це: суб'єкти містобудування, які здійснюють проектування об'єктів, експертизу проектів будівництва; суб'єкти містобудування, які є замовниками будівництва об'єктів (у разі провадження містобудівної діяльності), або ті, що виконують функції замовника і підрядника одночасно; суб'єкти містобудування, які виконують будівельні роботи; суб'єкти містобудування, які здійснюють господарську діяльність, пов'язану із створенням об'єктів архітектури, що підлягає ліцензуванню, чи доручають виконання окремих видів робіт відповідальним виконавцям, які згідно із законодавством повинні мати кваліфікаційний сертифікат; суб'єкти містобудування, які виготовляють будівельні матеріали, вироби та конструкції.

Відповідно до п. 6 ч. 2 ст. 2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності» визначено, що суб'єкти містобудування, які є замовниками будівництва об'єктів (у разі провадження містобудівної діяльності),- або ті, що виконують функції замовника і підрядника одночасно, несуть відповідальність у вигляді штрафу за експлуатацію або використання об'єктів будівництва, не прийнятих в експлуатацію, а також наведення недостовірних даних у декларації про готовність об'єкта до експлуатації чи акті готовності об'єкта до експлуатації.

Таким чином, Законом України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності» чітко регламентовано, що за експлуатацію або використання об'єкта будівництва, відповідальність несе суб'єкт містобудування, який є замовником будівництва об'єктів або той, хто виконує функції замовника і підрядника одночасно.

Як вбачається з матеріалів справи, Згідно Сертифікату серії ІУ № 164130320011, виданого Державною архітектурно-будівельною інспекцією України, будинок АДРЕСА_1 закінчений будівництвом та введений у експлуатацію 01.02.2013 року.

07.11.2013 року вказане приміщення на підставі Договору оренди нежитлового приміщення, посвідченого приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу за реєстровим номером № 1730 було передано позивачем товариству з обмеженою відповідальністю «Pест Тім», яке здійснює діяльність у сфері ресторанного обслуговування.

Згідно умов зазначеного Договору оренди приміщення Орендарем було прийнято в тимчасове платне користування строком на 7 (сім) років для розміщення ресторанного комплексу.

Відповідно до п. 1.4 Договору оренди приміщення, яке передавалось у оренду, було підключено до централізованого опалення, водопостачання, водовідведення, електропостачання. На дату підписання Договору оренди характеристики приміщення повністю задовольняли Орендаря. Приміщення передане та прийняте на підставі Акту приймання нежитлового приміщення від 07.11.2013, в якому було зазначено, що приміщення передане у нормальному стані, яке придатне для здійснення ремонтних та оздоблювальних робіт.

Згідно з положеннями п. 1.5 Договору оренди Орендар здійснює капітальний та поточний ремонт за власний рахунок з обов'язковим погодженням проведення таких робіт із Позивачем, як Орендодавцем.

Про те, що всупереч умов договору оренди Орендарем у приміщенні були здійснені будівельні роботи, позивачеві стало відомо з пакету документів, з якими вона ознайомилася лише 11.03.2014, так як проведення тих чи інших будівельних робіт з нею ніхто письмово не погоджував.

Таким чином, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, та наголошує на тому, що позивач не є суб'єктом містобудування у розумінні ст.. 2 вказаного Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності», а отже не може нести відповідальність, встановлену цим Законом, а отже, судом першої інстанції було прийнято вірне рішення про задоволення позовних вимог.

Таким чином, доводи апеляційної скарги спростовуються встановленими судом першої інстанції обставинами, наявними в матеріалах справи доказами та нормами права, зазначеними в мотивувальній частині оскаржуваного рішення суду.

Отже, колегія суддів вирішила згідно ст. 200 КАС України залишити апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, з урахуванням того, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.

Керуючись ст.ст. 41, 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206 КАС України, суд

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Києві - залишити без задоволення , а постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 30 квітня 2014 року - без змін .

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення, але може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України в порядок і строки, визначені ст. 212 КАС України.

Головуючий:

Судді:

Головуючий суддя Шурко О.І.

Судді: Кузьменко В. В.

Степанюк А.Г.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.09.2014
Оприлюднено22.09.2014
Номер документу40545750
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/3521/14

Ухвала від 25.02.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 09.04.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

Ухвала від 31.03.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

Ухвала від 05.03.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 02.10.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 11.09.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шурко О.І.

Ухвала від 03.07.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шурко О.І.

Ухвала від 09.06.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шурко О.І.

Постанова від 30.04.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

Ухвала від 31.03.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні