Постанова
від 24.09.2014 по справі 815/3480/14
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/3480/14

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 вересня 2014 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Соколенко О.М.,

при секретарі - Гаврилюк І.С.,

за участю: позивача - ОСОБА_1,

представника позивача - ОСОБА_2 (за довіреністю);

представника відповідача - Главацької Н.О. (за довіреністю);

представника третьої особи - Об'єднаної ради садівничих товариств Ново Дофинівського масиву - Столяра М.В. (за довіреністю),

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом голови Об’єднаної ради садівничих товариств Ново Дофинівського масиву ОСОБА_1 до Реєстраційної служби Комінтернівського районного управління юстиції Одеської області, за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на боці відповідача ОСОБА_7, Об’єднаної ради садівничих товариств Ново Дофинівського масиву про визнання протиправними та скасування наказів, визнання нечинним та скасування запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та зобов'язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 як голова Об’єднаної ради садівничих товариств Ново Дофинівського масиву звернувся до Одеського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Реєстраційної служби Комінтернівського районного управління юстиції Одеської області, та з урахуванням останньої заяви про уточнення позовних вимог від 18.09.2014 року (т.2 а.с.18-20), просив суд:

-визнати протиправним та скасувати наказ Реєстраційної служби Комінтернівського районного управління юстиції Одеської області №20-о/д від 31.03.2014 року;

-визнати протиправним та скасувати наказ Реєстраційної служби Комінтернівського районного управління юстиції Одеської області №34-о/д від 30.04.2014 року;

- визнати нечинним та скасувати запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 06.05.2014 року №15381070005000555;

- зобов'язати Реєстраційну службу Комінтернівського районного управління юстиції Одеської області прийняти відповідне рішення по заяві ОСОБА_1 від 24.03.2014 року вхід. №04.3-56 у відповідності до вимог законодавства України.

Позовні вимоги, з урахуванням наданих уточнень та додаткових обґрунтувань до позову, вмотивовані тим, що у 1989 році 28 садівничими товариствами Комінтернівського району створено Об'єднану Раду садівничих товариств Новодофінівського масиву. Рішенням позачергової конференції Об'єднання садівничих товариств Новодофінівського масиву від 02 березня 2013 року головою Об'єднаної Ради садівничих товариств Новодофінівського масиву обрано ОСОБА_1.

Позивач зазначає, що направлені до Реєстраційної служби Комінтернівського районного управління юстиції в Одеській області документи щодо повідомлення про зміни у керівних органах Об'єднаної Ради садівничих товариств Новодофінівського масиву були залишені без розгляду відповідно до наказу №20-о/д від 31.03.2014 року в.о. начальника реєстраційної служби A.B. Голубенко, з посиланням на правовий висновок щодо невідповідності законам України та статуту повідомлення про зміни у складі керівних органів Об'єднаної Ради, а також, на виявлену невідповідність щодо відомостей про дану юридичну особу між ЄДР та Реєстром громадських об'єднань, та пред'явленою копією статуту.

На думку позивача, невнесення відповідачем до державного реєстру відповідних записів щодо змін у керівних органах Об'єднаної Ради садівничих товариств Новодофинівського масиву є протиправним, з огляду на положення ч.1 ст.3, ч.1, ч.2 ст.4, ст.5, ч.1, ч.3 ст.16, ст.17, ст.19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців». Зокрема, позивач зазначає, що частина 6 статті 19 цього Закону містить вичерпний перелік випадків, коли Державний реєстратор залишає без розгляду документи, подані для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, і такої підстави для залишення без розгляду документів, як «невідповідність між відомостями про юридичну особу між ЄДР та Реєстром громадських об'єднань, а також, пред'явленою копією статуту» вказана норма Закону не містить.

Також, позивач, обґрунтовуючи неправомірність прийняття відповідачем наказу №20-о/д від 31.03.2014 року, посилається на положення п.5 ч.9 ст.14 Закону України «Про громадські організації», зазначивши, що у відповідача не було підстав, передбачених у пунктах 3-5 частини 17 ст.12 цього Закону, а тому цей наказ є незаконним та підлягає скасуванню.

Крім того, обґрунтовуючи уточнені позовні вимоги, позивач зазначає, що із наданих до суду відповідачем матеріалів реєстраційної справи вбачається, що на підставі рішення Об'єднаної Ради від 14.02.2014 року протокол №1, наказом №34-о/д від 30.04.2014 року відповідачем внесено до Реєстру громадських об'єднань та до Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб запис про внесення змін у складі керівних органів Організації, згідно якого особою, уповноваженою представляти Об'єднану Раду садівничих товариств Новодофинівського масиву є гр. ОСОБА_7.

Позивач вважає, що вищезазначені дії та наказ відповідача є незаконними та не відповідають положенням Статуту Об'єднаної Ради садівничих товариств Новодофинівського масиву, посилаючись на те, що відомості про керівні органи ГО «Об'єднана Рада садівничих товариств Новодофинівського масиву», які подані ОСОБА_7 до Реєстраційної служби є неправдивими, оскільки в них зазначено в якості керівного органу - «Об'єднана Рада», який Статутом не передбачено. А тому, будь-які рішення цього органу, в тому числі, про обрання голови Об'єднаної Ради (протокол №1 від 14.02.14 року) не відповідають Статуту Об'єднаної Ради садівничих товариств Новодофинівського масиву та не мають юридичного значення. Також, позивач зазначив, що Статутом Об'єднаної Ради садівничих товариств Новодофинівського масиву не передбачено тимчасове виконання обов'язків Голови Ради Об'єднання.

Разом з цим, позивач зазначає, що 24 квітня 2014 року, на адресу відповідача було направлено звернення, за підписом ОСОБА_7, щодо змін в керівному складі організації з додатками до нього, а 30 квітня 2014 року спеціалістами відповідача виконано правовий висновок щодо взяття до відома інформації про зміну керівних органів, що закріплено наказом Комінтернівського районного управління юстиції Одеської області № 34 -о/д від 30 квітня 2014 року. 06 травня 2014 р. державним реєстратором Реєстраційної служби Комінтернівського районного управління юстиції в Одеській області внесені зміни до відомостей про юридичну особу (номер запису 15381070005000555), а саме, змінено керівника юридичної особи з ОСОБА_10 на ОСОБА_7.

Враховуючи те, що надані третьою особою - ОСОБА_7 разом із заявою від 24.04.2014р. (вх.№04.3-80) рішення Об'єднаної Ради про обрання голови Об'єднаної ради ОСОБА_7 та відомості про керівні органи Об'єднаної ради громадського об'єднання не відповідають законодавству України та статуту організації (п.п. 4.5, 4.7, 4.10 Статуту), на думку позивача, висновок правової експертизи, який є невід'ємною частиною наказу, виконано на підставі неналежних документів, а тому рішення Комінтернівського районного управління юстиції Одеської області про взяття до відома інформації про зміну керівних органів Об'єднаної Ради садівничих товариств Новодофинівського масиву, оформлене Наказом № 34-о/д від 30 квітня 2014 року є незаконним та підлягає скасуванню.

Водночас, позивач зазначив, що й відповідно, внесення 06.05.2014р. змін до відомостей про керівника Об'єднаної Ради садівничих товариств Новодофинівського масиву проведене з порушенням ч.9 ст. 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», а отже, запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 06.05.2014р. № 15381070005000555 про зміну керівника юридичної особи Об'єднаної Ради садівничих товариств Новодофинівського масиву підлягає скасуванню як внесений в ЄДР протиправно.

З боку відповідача до суду надані заперечення на адміністративний позов та заперечення на змінений адміністративний позов (т.1 а.с.26-30, т.2 а.с.22-31), в яких відповідач просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 у повному обсязі, з огляду на наступне.

Так, відповідач зазначив, що ОСОБА_1, подавши заяву від 24.03.2014 року за вх.№04.3-56 не дотримався вимог Закону України «Про громадські об'єднання», визначених у п.3-5 ч.17 ст.12 цього Закону, оскільки ним подані документи не в повному обсязі, у зв'язку із чим відповідачем на підставі п.5 ч.9 ст.14 Закону України «Про громадські об'єднання» прийнято наказ №20-о/д від 31.03.2014 року про залишення документів без розгляду по суті. Як вказує відповідач, в правовому висновку (який є невід'ємною частиною наказу) від 31.03.2014 року чітко вказано підстави для залишення документів без розгляду по суті, а саме, відсутність примірнику оригіналу (нотаріально засвідченої копії) рішення вищого органу управління громадського об'єднання про зміну зазначених осіб та невідповідність протоколу Конференції вимогам п.3 ч.4 ст.14, п.8 ч.2 ст.9 Закону України «Про громадські об'єднання».

Водночас, у запереченнях зазначено, що посилання позивача на те, що відповідач згідно ст.14 Закону України «Про громадські об'єднання» повинен був прийняти рішення у формі наказу про направлення документів на доопрацювання є помилковим, не відповідає вимогам законодавства, оскільки ч.9 ст.14 цього Закону, п.5.3 ч.5 Порядку підготовки та оформлення рішень щодо громадських об'єднань, затвердженого наказом Мінюсту України від 14.12.12 №1845/5, зареєстрованого в Мінюсті України від 18.12.12 за№2103/22415, чітко визначено перелік рішень, які має можливість приймати уповноважений орган в частині зміни у складі керівних органів.

Отже, на думку відповідача, відсутні підстави для скасування наказу №20-о/д від 31.03.2014 року.

Разом з цим, відповідач зазначив, що відповідно до ч.15 ст.14 Закону України «Про громадські об'єднання» в поданих громадським об'єднанням документах для державної реєстрації змін у складі керівних органів наявна заява ОСОБА_1 від 25.10.2013 року про складання ним повноважень керівника, що є одним із документів, який надано реєстраційній службі для проведення відповідних реєстраційних дій щодо зміни керівника.

На підставі поданих громадським об'єднанням документів, відповідачем підготовлено та направлено наказ №34-о/д від 30.04.2014 року, а також, внесено до реєстру громадських об'єднань запис про внесення змін у складі керівних органів юридичної особи «ОБ'ЄДНАНА РАДА САДІВНИЧИХ ТОВАРИСТВ НОВО ДОФИНІВСЬКОГО МАСИВУ». Разом з цим, 06.05.2014 року (номер запису 15381070005000555) внесено зміни до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців в частині зміни керівника, які проведено відповідно до Порядку ведення Реєстру громадських об'єднань та обміну відомостями між зазначеним Реєстром і Єдиним державним реєстром юридичних осіб та фізичних осіб підприємців, затвердженого постановою КМУ від 19.12.2012 року.

Таким чином, відповідач вважає, що Реєстраційною службою Комінтернівського РУЮ достатньо вмотивовано прийнято наказ №20-о/д від 31.03.2014 року про залишення документів без розгляду та наказ № 34-о/д від 30.04.2014 року, у зв'язку із чим відсутні підстави для визнання протиправними та скасування цих наказів, визнання нечинним та скасування запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб- підприємців від 06.05.2014р №15381070005000555 та зобов'язання відповідача прийняти рішення по заяві ОСОБА_1 від 24.03.2014 вхід. №04.3-56.

Ухвалою суду від 26.08.2014 року, яка занесена до журналу судового засідання, судом залучено до участі у справі у якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на боці відповідача - ОСОБА_7 та Об’єднану раду садівничих товариств Ново Дофинівського масиву.

Позивач та представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримали у повному обсязі з підстав, наведених у адміністративному позові, наданих уточненнях до позову та додаткових обґрунтуваннях до нього.

Представник відповідача у судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечувала у повному обсязі з підстав, викладених у запереченнях на позов та на уточнений адміністративний позов ОСОБА_1, а також, зважаючи на надані до суду докази.

Представник третьої особи - Об’єднаної ради садівничих товариств Ново Дофинівського масиву проти задоволення позовних вимог ОСОБА_1 заперечував, посилаючись на їх безпідставність та недоведеність.

З боку третьої особи ОСОБА_7 до суду надана заява про розгляд справи без його участі.

Отже, враховуючи положення ст.128 КАС України, суд розглядав справу за відсутності третьої особи ОСОБА_7

Заслухавши пояснення учасників процесу, дослідивши матеріали справи та надані докази, проаналізувавши положення чинного законодавства, суд встановив наступні факти та обставини.

З матеріалів справи судом встановлено, що розпорядженням голови Комінтернівської районної державної адміністрації Одеської області №11 від 25.09.1995 року зареєстровано садівничий масив «Об'єднана Рада садівничих товариств Ново-Дофинівського масиву», яким також визначено видати свідоцтво про державну реєстрацію (т.1 а.с.81).

На підставі вказаного, Виконавчим комітетом Комінтернівської районної ради народних депутатів Одеської області 25.09.1995 року за №22 видано свідоцтво про реєстрацію об'єднання громадян, яким зареєстровано колективне об'єднання - Об’єднана рада садівничих товариств Ново Дофинівського масиву (т.1 а.с.151-152).

25.09.1995 року проведена державна реєстрація юридичної особи - Об'єднаної Ради садівничих товариств Ново Дофинівського масиву (ідентифікаційний код 23211627; місцезнаходження: Одеська область, Комінтернівський район, с. Нова Дофинівка, вул. Центральна,6) та 22.12.2005 року включено відомості про вказану юридичну особу до ЄДР та відповідно до ч.2 Прикінцевих положень Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» замінено свідоцтво про державну реєстрацію, що підтверджується наявними в матеріалах справи копією свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи Серії А00 №280089 (т.1 а.с.87) та відомостями з ЄДР (т.1 а.с.32-35).

З наявної в матеріалах справи копії довідки з ЄДРПОУ № 704136 від 15.02.2013 року вбачається, що станом на вказану дату керівником громадської організації - об'єднаної Ради садівничих товариств Ново Дофинівського масиву (ідентифікаційний код юридичної особи 23211627) визначено ОСОБА_10 (т.1 а.с.88-89).

Відповідно до витягу з протоколу №02/03/2013 від 02.03.2013 року позачергової конференції Об'єднання садівничих товариств Ново-Дофинівського масиву, копія якого міститься в матеріалах справи (т.1 а.с.7-8,9-10), обрано на посаду голови Об’єднання садівничих товариств Ново-Дофинівського масиву ОСОБА_1.

На підставі вказаного, позивач - ОСОБА_1 звернувся до Реєстраційної служби Комінтернівського районного управління юстиції Одеської області із заявою щодо повідомлення про зміну керівних органів Об'єднаної Ради садівничих товариств Новодофинівського масиву, яка разом із наданими додатками зареєстрована 24.03.2014 року за №04.3-56 (т.1 а.с.153).

За розглядом вказаної заяви, Реєстраційною службою Комінтернівського районного управління юстиції Одеської області 31.03.2014 року прийнято наказ № 20-о/д «Про залишення документів без розгляду по суті Об'єднаної Ради садівничих товариств Ново Дофинівського масиву» (т.1 а.с.165), який разом із правовим висновком від 31.03.2014 року направлено ОСОБА_1 (т.1 а.с.166).

Також, судом встановлено, що за розглядом поданих разом із заявою ОСОБА_7 від 24.04.2014 року документів (т.1 а.с.197-216), Реєстраційною службою Комінтернівського районного управління юстиції Одеської області 30.04.2014 року підготовлено правовий висновок щодо відповідності законам України та статуту повідомлення про зміни у складі керівних органів Об'єднаної Ради садівничих товариств Ново Дофинівського масиву (т.1 а.с.217). Разом з цим, в.о. начальника Реєстраційної служби Комінтернівського районного управління юстиції Одеської області прийнято наказ №34-о/д від 30.04.2014 року «Про взяття до відома інформації щодо зміни у складі керівних органів Об'єднаної Ради садівничих товариств Ново Дофинівського масиву» (т.1 а.с.218), яким відповідно до ст.14 Закону України «Про громадські об'єднання», на підставі рішення Об'єднаної Ради від 14.02.2014 року (протокол №1 про внесення змін у складі керівних органів Організації), зокрема, вирішено внести до Реєстру громадських об'єднань запис про внесення змін у складі керівних органів Організації (т.1 а.с.218).

Судом встановлено, що 06.05.2014 року державним реєстратором Реєстраційної служби Комінтернівського районного управління юстиції Одеської області Главацькою Н.О. внесено зміни до відомостей про юридичну особу (код 23211627), які містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (номер запису 15381070006000555), а саме, відомості щодо зміни з 14.02.2014 року керівника юридичної особи на ОСОБА_7, що підтверджується відомостями з реєстраційної картки та Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 18.09.2014 року, які наявні в матеріалах справи.

Не погоджуючись із наказами Реєстраційної служби Комінтернівського районного управління юстиції Одеської області № 20-о/д від 31.03.2014 р. та № 34-о/д від 30.04.2014 р., та правомірністю внесення відповідачем запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 06.05.2014 року №15381070005000555, позивач звернувся до Одеського окружного адміністративного суду із адміністративним позовом, враховуючи надані уточнення до нього від 18.09.2014 року.

Вирішуючи питання щодо правомірності прийняття відповідачем оскаржуваного наказу № 20-о/д від 31.03.2014 року суд, виходить з наступного.

Спірні правовідносини, що виникли між сторонами врегульовані положеннями Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», Закону України «Про громадські об'єднання», Порядком підготовки та оформлення рішень щодо громадських об'єднань, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 14.12.2012 №1845/5 (у редакції наказу Міністерства юстиції України 23.09.2013 № 1991/5), зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 18.12.2012 за №2103/22415, в редакціях, що діяли на момент прийняття спірних наказів та внесення відомостей до ЄДР, а також, на момент розгляду справи.

Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» регулює відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців.

Відповідно до ст. 4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також, вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Пунктом 1 статті 2 цього Закону визначено, що відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, регулюються

Конституцією України , цим Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону.

Згідно ч.1, ч.2, ч.3 ст.3 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб - підприємців.

Законом можуть бути встановлені особливості державної реєстрації об'єднань громадян (у тому числі професійних спілок, організацій роботодавців, їх об'єднань), політичних партій, державних органів та органів місцевого самоврядування, асоціацій

органів місцевого самоврядування, банків, торгово-промислових палат, фінансових установ (у тому числі кредитних спілок), бірж, а також інших установ та організацій.

Об'єднання громадян, політичні партії, державні органи та органи місцевого самоврядування, асоціації органів місцевого самоврядування, банки, торгово-промислові палати, фінансові установи (у тому числі кредитні спілки), біржі, інші установи та організації, для яких законом встановлені особливості державної реєстрації, набувають статусу юридичної особи лише з моменту їх державної реєстрації у порядку, встановленому цим Законом.

В свою чергу, суспільні відносини у сфері утворення, реєстрації, діяльності та припинення громадських об'єднань в Україні врегульовані Законом України «Про громадські об'єднання».

Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України «Про громадські об'єднання», громадське об'єднання - це добровільне об'єднання фізичних осіб та/або юридичних осіб приватного права для здійснення та захисту прав і свобод, задоволення суспільних, зокрема економічних, соціальних, культурних, екологічних, та інших інтересів.

Згідно ч.2 ст.1 вищевказаного Закону громадське об'єднання за організаційно-правовою формою утворюється як громадська організація або громадська спілка.

Громадська організація - це громадське об'єднання, засновниками та членами (учасниками) якого є фізичні особи, що передбачено ч.3 ст.1 Закону України «Про громадські об'єднання».

Згідно ч.1 ст.14 Закону України «Про громадські об'єднання» внесення змін до відомостей про громадське об'єднання як юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, здійснюється у порядку, передбаченому Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.

Згідно ч.1 ст.19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», у разі якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами, що вносяться до установчих документів юридичної особи, або не підлягає державній реєстрації, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), подає (надсилає рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі.

Частиною 2 статті 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» визначено, що, якщо зміни до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, пов'язані із зміною керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори, крім документів, передбачених частиною першою цієї статті, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), додатково подає примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміну зазначених осіб та/або примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) розпорядчого документа про їх призначення.

При цьому, відповідно до ч.2 та ч.3 статті 14 Закону України «Про громадські об'єднання», громадське об'єднання повідомляє уповноважений орган з питань реєстрації, в якому знаходиться реєстраційна справа громадського об'єднання (далі - реєстраційна справа) або повідомлення про утворення громадського об'єднання, про зміни до статуту громадського об'єднання, зміни у складі керівних органів громадського об'єднання, зміну особи (осіб), уповноваженої представляти громадське об'єднання, зміну місцезнаходження громадського об'єднання.

Зареєстроване громадське об'єднання вносить зміни до статуту громадського об'єднання, до складу керівних органів, місцезнаходження громадського об'єднання в порядку, визначеному статутом цього об'єднання, з урахуванням норм цього Закону.

Частиною 4 статті 14 Закону України «Про громадські об'єднання» передбачено, що зареєстроване громадське об'єднання для внесення змін до відомостей про склад керівних органів подає (надсилає) такі документи:

1) заяву довільної форми;

2) заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців;

3) засвідчений печаткою громадського об'єднання примірник оригіналу (нотаріально засвідчену копію) рішення вищого органу управління громадського об'єднання про зміну зазначених осіб, прийнятого в порядку, визначеному статутом громадського об'єднання, та оформленого з дотриманням пунктів 1, 2, 6, 8 частини другої статті 9 цього Закону, та/або примірник оригіналу (нотаріально засвідчену копію) розпорядчого документа про їх призначення;

4) засвідчений печаткою громадського об'єднання примірник оригіналу (нотаріально засвідчену копію) протоколу засідання керівного органу громадського об'єднання, на якому відповідно до статуту було скликано засідання вищого органу управління, якщо зміни прийняті вищим органом управління;

5) відомості про керівні органи.

Документи, зазначені в пунктах 1, 2 і 5 цієї частини, підписує керівник громадського об'єднання.

Тобто, зазначені у частині 4 статті 14 Закону України «Про громадські об'єднання» документи є підтвердженням повноважень новообраного керівника юридичної особи - громадського об'єднання.

Як вже встановлено судом, ОСОБА_1 як керівник Об'єднаної Ради садівничих товариств Новодофинівського масиву звернувся до Реєстраційної служби Комінтернівського районного управління юстиції Одеської області із заявою щодо повідомлення про зміну керівних органів Об'єднаної Ради садівничих товариств Новодофинівського масиву, яка разом із наданими додатками зареєстрована відповідачем 24.03.2014 року за №04.3-56.

Так, у вказаній заяві ОСОБА_1 зазначено, що разом із нею додаються:

1) заповнена реєстраційна картка форми №4 про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців;

2) засвідчений печаткою громадського об'єднання примірник оригіналу (нотаріально засвідчену копію) рішення вищого органу управління громадського об'єднання про зміну зазначених осіб, прийнятого в порядку, визначеному статутом громадського об'єднання, та оформленого з дотриманням пунктів 1,2,6,8 частини другої статті 9 цього Закону, та/або примірником оригіналу (нотаріально засвідчену копію) розпорядчого документа про їх призначення;

3) засвідчений печаткою громадського об'єднання примірник оригіналу (нотаріально засвідчену копію) протоколу засідання керівного органу громадського об'єднання, на якому відповідно до статуту було скликано засідання вищого органу управління, якщо зміни прийняті вищим органом управління;

4) відомості про керівні органи.

На вимогу суду відповідачем надано засвідчену копію матеріалів реєстраційної справи Об'єднаної Ради садівничих товариств Новодофинівського масиву, в якій, в тому числі містяться вказана заява позивача та додатки до неї, що були подані позивачем, а саме: копія витягу із протоколу №02/03/2013 від 02.03.2013 року позачергової конференції Об'єднання садівничих товариств Ново Дофинівського масиву; копія вказаного витягу з перекладом з російської мови на українську мову, яка 10.12.2013 року засвідчена приватним нотаріусом; додаток №1 до протоколу від 02.03.2013 року «Таблиця уповноважених депутатів, визначених для участі у конференції від 02.03.2013 року», в якій відображено: назва садівничого товариства, кількість учасників по плану, кількість виданих мандатів, кількість уповноважених депутатів, визначених для участі у конференції (протокол ради об'єднання від 02.02.2013 року); копія протоколу Ради об'єднання Ново Дофинівського масиву від 02.02.2013 року; копія вказаного протоколу із перекладом з російської мови на українську мову (т.1 а.с.153-162).

Частиною 9 статті 14 Закону України «Про громадські об'єднання» визначено, що уповноважений орган з питань реєстрації протягом п'яти робочих днів з дня отримання документів, зазначених у частинах четвертій-сьомій цієї статті, приймає одне з таких рішень:

1) про прийняття повідомлення про зміни у складі керівних органів, зміну особи (осіб), уповноваженої представляти громадське об'єднання, зміну місцезнаходження, зміни до статуту;

2) про відмову у прийнятті повідомлення про зміни у складі керівних органів, зміни до статуту - у разі порушення статуту громадського об'єднання;

3) про відмову у прийнятті повідомлення про зміни до статуту - за наявності підстав, передбачених частиною десятою статті 12 цього Закону (крім порушення вимог статті 7 цього Закону);

4) про направлення висновку за результатами правової експертизи - за наявності підстав, передбачених пунктами 1, 2 (крім невідповідності документів вимогам статей 8, 9 цього Закону), 3 частини чотирнадцятої статті 12 цього Закону;

5) про залишення документів без розгляду по суті - за наявності підстав, передбачених у пунктах 3-5 частини сімнадцятої статті 12 цього Закону.

Згідно ч.12 ст.14 Закону України «Про громадські об'єднання» уповноважений орган з питань реєстрації приймає рішення про залишення документів без розгляду по суті за наявності однієї або сукупності таких підстав:

1) документи подані не в повному обсязі;

2) неповнота відомостей у поданих громадським об'єднанням документах, яку не можна усунути без прийняття рішення про залишення документів без розгляду по суті;

3) документи подані особою, яка не має на це повноважень;

4) документи подано з порушенням строку подання документів для реєстрації громадського об'єднання;

5) громадське об'єднання в установлений частиною дев'ятнадцятою цієї статті строк не подало до уповноваженого органу з питань реєстрації виправлених документів.

Відповідно до ч.13 цієї статті, у разі прийняття рішення, передбаченого у пункті 5 частини дев'ятої цієї статті, уповноважений орган з питань реєстрації зобов'язаний повернути громадському об'єднанню усі подані документи одночасно з надсиланням копії відповідного рішення.

Разом з цим, ч.6, ч.7 ст.19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» визначено, що Державний реєстратор залишає без розгляду документи, подані для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, якщо: документи подані не за місцем проведення державної реєстрації; документи не відповідають вимогам, встановленим частинами першою - п'ятою статті 8 цього Закону; документи подані не у повному обсязі; документи подані особою, яка не має відповідних повноважень.

Якщо документи про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, залишені без розгляду, державний реєстратор видає (надсилає поштовим відправленням з описом вкладення) не пізніше наступного робочого дня з дати їх надходження заявнику відповідне повідомлення із зазначенням підстав залишення без розгляду та подані документи.

Відповідно до ч.14 ст.14 Закону України «Про громадські об'єднання» приведення документів про внесення громадським об'єднанням змін до статуту або змін у складі керівних органів громадського об'єднання у відповідність із вимогами цього Закону здійснюється в порядку, передбаченому частиною дев'ятнадцятою статті 12 цього Закону та статутом громадського об'єднання.

Так, відповідно до ч.19 ст.12 цього Закону, громадське об'єднання протягом шести місяців з дня отримання копії рішення про відмову у реєстрації громадського об'єднання з підстав, передбачених пунктом 2 частини десятої цієї статті, про направлення документів на доопрацювання, залишення документів без розгляду по суті може усунути недоліки та подати документи уповноваженому органу з питань реєстрації в порядку, визначеному цією статтею.

Вказані положення узгоджуються з вимогами частини 8 статті 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», якою передбачено, що у разі якщо документи, що подавалися для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, залишилися без розгляду, заявник може повторно звернутися до державного реєстратора в загальному порядку після усунення причин, що були підставою для залишення зазначених документів без розгляду.

В свою чергу, Порядком підготовки та оформлення рішень щодо громадських об'єднань, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 14.12.2012 №1845/5, розробленим відповідно до Закону України «Про громадські об'єднання» та інших нормативно-правових актів, що регулюють питання утворення, реєстрації, діяльності та припинення громадських об'єднань, акредитації відокремлених підрозділів іноземних неурядових організацій, акредитації представництв, філій іноземних благодійних організацій, реєстрації символіки громадських об'єднань, визначено, зокрема, процедуру підготовки та оформлення рішень, які приймаються за результатами розгляду реєстраційними службами районних, районних у містах, міських (міст обласного значення), міськрайонних, міжрайонних управлінь юстиції документів щодо реєстрації громадського об'єднання, прийняття повідомлення про утворення громадського об'єднання, а також рішень щодо прийняття повідомлень про зміни до статуту громадського об'єднання, зміни у складі керівних органів громадського об'єднання, зміну особи (осіб), уповноваженої(их) представляти громадське об'єднання.

Так, п.п.1, 3 пункту 5 цього Порядку визначено, що Реєстраційні служби районних, районних у містах, міських (міст обласного значення), міськрайонних, міжрайонних управлінь юстиції приймають одне з таких рішень: про реєстрацію або про відмову в реєстрації громадського об'єднання, про подання документів на доопрацювання чи про залишення документів без розгляду по суті; про прийняття або відмову в прийнятті повідомлення про зміни до статуту громадського об'єднання, зміни у складі керівних органів громадського об'єднання, зміну особи (осіб), уповноваженої(их) представляти громадське об'єднання, зміну місцезнаходження громадського об'єднання, про направлення висновку за результатами правової експертизи чи про залишення документів без розгляду по суті.

Відповідно до п.7, п.8 Порядку, рішення, зазначені в пунктах 5, 6 цього Порядку, оформляються наказами, до яких додається правовий висновок щодо, зокрема, відповідності законам України та статуту громадського об'єднання повідомлення про зміни до статуту громадського об'єднання, зміни у складі керівних органів громадського об'єднання, зміну особи (осіб), уповноваженої (их) представляти громадське об'єднання, зміну місцезнаходження громадського об'єднання (додаток 3).

Правовий висновок є невід'ємною частиною наказу. У разі прийняття кількох рішень щодо одного громадського об'єднання такі рішення можуть оформлюватись одним наказом. Правовий висновок у реєстраційних службах районних, міжрайонних, районних у містах, міських (міст обласного значення), міськрайонних управлінь юстиції підписують спеціалісти, погоджують керівники відділів (секторів) з питань легалізації об'єднань громадян (у разі їх наявності) та затверджують начальники відповідних реєстраційних служб.

На підставі правового висновку готується наказ, який підписує начальник реєстраційної служби районного, міжрайонного, районного у місті, міського (міста обласного значення), міськрайонного управління юстиції. Підпис начальника реєстраційної служби засвідчується печаткою відповідного управління юстиції.

Згідно п.11 Порядку, наказ про відмову, неприйняття повідомлення про утворення, направлення документів для доопрацювання, направлення висновку за результатами правової експертизи, залишення документів без розгляду по суті є індивідуальним і готується на кожне громадське об'єднання окремо.

Пунктом 15 Порядку передбачено, що у разі якщо є підстави, зокрема, для відмови у прийнятті повідомлення про зміни до статуту громадського об'єднання, зміни у складі керівних органів громадського об'єднання, зміну особи (осіб), уповноваженої (их) представляти громадське об'єднання, направлення висновку за результатами правової експертизи чи про залишення документів без розгляду по суті, готуються наказ та правовий висновок з викладенням підстав для прийняття такого рішення з посиланням на положення законодавства України, яким суперечать (з якими не узгоджуються) подані документи.

Як вже зазначено судом, за розглядом вищезазначеної заяви ОСОБА_1, Реєстраційною службою Комінтернівського районного управління юстиції Одеської області 31.03.2014 року прийнято наказ № 20-о/д «Про залишення документів без розгляду по суті Об'єднаної Ради садівничих товариств Ново Дофинівського масиву» (т.1 а.с.165), який разом із правовим висновком від 31.03.2014 року направлено ОСОБА_1 (т.1 а.с.166).

Так, згідно правового висновку щодо відповідності законам України та статуту повідомлення про зміни у складі керівних органів Об'єднаної Ради садівничих товариств Ново Дофинівського масиву від 31.03.2014 року, який складений провідним спеціалістом відділу державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та легалізації громадських об'єднань Реєстраційної служби Комінтернівського районного управління юстиції Одеської області, погоджений 31.03.2014 року начальником вказаного відділу та затверджений 31.03.2014 року в.о. начальника Реєстраційної служби (т.1 а.с.163-164), правовою експертизою встановлено, що документи, які подані для повідомлення про зміни у складі керівних органів громадського об'єднання, не відповідають Конституції України, законом України та статуту громадського об'єднання з наступних підстав.

Так, у правовому висновку зазначено, що протокол Конференції не відповідає вимогам п.3 ч.4 ст. 14 Закону України «Про громадські об'єднання» (відсутній примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення вищого органу управління громадського об'єднання про зміну зазначених осіб; не зазначене місце проведення Конференції; реєстр осіб повинен містити П.І.Б. осіб, дату народження осіб, які брали участь у Конференції та дані про осіб засвідчуються їх особистими підписами. Також, зазначено, що Конференцією не визначено особу, яка має право представляти громадське об'єднання для здійснення реєстраційних дій, відповідно до п.8. ч. 2 ст.9 Закону України «Про громадські об'єднання». Крім того, у висновку вказано, що документи подані не в повному обсязі (ч.6 ст.19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців») та оформленні без дотримання вимог Закону, зокрема, ст. 14 Закону України «Про громадські об'єднання», оскільки внесення зазначених змін здійснюється у порядку, передбаченому Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців».

Разом з цим, у правовому висновку зазначається, що виявлено невідповідність щодо відомостей про дану юридичну особу між ЄДР та Реєстром громадських об'єднань, а також, пред'явленою копією статуту.

Як наслідок, у висновку зазначається, що документи, подані для прийняття повідомлення про зміни у складі керівних органів Об'єднаної Ради садівничих товариств Ново Дофинівського масиву, можуть бути залишені без розгляду.

Разом з цим, наказ № 20-о/д «Про залишення документів без розгляду по суті Об'єднаної Ради садівничих товариств Ново Дофинівського масиву» від 31.03.2014 року прийнято в.о. начальника Реєстраційної служби Комінтернівського районного управління юстиції Одеської області відповідно до Закону України «Про громадські об'єднання» та Порядку підготовки та оформлення рішень щодо громадських об'єднань, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 14.12.2012 №1845/5, на підставі поданих документів.

Так, п.3 ч.4 статті 14 Закону України «Про громадські об'єднання» передбачено, що зареєстроване громадське об'єднання для внесення змін до відомостей про склад керівних органів подає (надсилає) засвідчений печаткою громадського об'єднання примірник оригіналу (нотаріально засвідчену копію) рішення вищого органу управління громадського об'єднання про зміну зазначених осіб, прийнятого в порядку, визначеному статутом громадського об'єднання, та оформленого з дотриманням пунктів 1, 2, 6, 8 частини другої статті 9 цього Закону, та/або примірник оригіналу (нотаріально засвідчену копію) розпорядчого документа про їх призначення.

Відповідно до пунктів 1, 2, 6, 8 частини другої статті 9 цього Закону протокол установчих зборів громадського об'єднання має містити відомості про:

1) дату та місце проведення установчих зборів;

2) осіб, які брали участь в установчих зборах (відповідно до частини одинадцятої цієї статті);

6) рішення про утворення (обрання) керівника, органів управління громадського об'єднання відповідно до затвердженого статуту;

8) рішення про визначення особи (осіб), яка має право представляти громадське об'єднання для здійснення реєстраційних дій, - для громадського об'єднання, яке має намір здійснювати діяльність зі статусом юридичної особи.

В свою чергу, частиною 11 цієї статті визначено, що невід'ємною частиною протоколу установчих зборів громадського об'єднання є реєстр осіб, які брали участь в установчих зборах, в якому обов'язково зазначаються відомості:

1) щодо фізичних осіб - прізвище, ім'я та по батькові особи, дата народження, а для іноземців та осіб без громадянства також дані національного паспорта або документа, що його замінює. Дані про особу засвідчуються її особистим підписом;

2) щодо юридичних осіб - повне найменування, ідентифікаційний код, юридична адреса, прізвище, ім'я та по батькові особи, яка уповноважена брати участь в установчих зборах. Ці дані засвідчуються підписом особи, уповноваженої брати участь в установчих зборах.

Як вбачається із копій матеріалів реєстраційної справи, протокол №02/03/2013 від 02.03.2013 року позачергової конференції Об'єднання садівничих товариств Ново Дофинівського масиву поданий позивачем без примірника оригіналу (нотаріально засвідченої копії), а надана лише копія витягу з цього протоколу та копія перекладу вищевказаного витягу з протоколу з російської мови на українську мову, яка засвідчена приватним нотаріусом, чим не дотримано вимог п.3 ч.4 ст.14 Закону України «Про громадські об'єднання».

Також, в порушення вищезазначеної норми Закону позивачем наданий реєстр садівничих товариств без зазначення осіб, їх імен, прізвищ, по батькові, дат народжень та їх особистих підписів, що передбачено ч.11 ст.9 Закону України «Про громадські об'єднання».

Між тим, ні під час подачі адміністративного позову, ні під час розгляду справи з боку позивача та його представника не було надано до суду доказів, які б спростовували вказані обставини щодо недотримання позивачем вимог п.3 ч.4 ст.14 Закону України «Про громадські об'єднання» при подачі документів до реєстраційної служби.

Крім того, суд звертає увагу на те, що позивача обрано на посаду голови Об'єднання садівничих товариств Ново-Дофинівського Масиву згідно протоколу №02/03/2013 від 02.03.2013 року позачергової конференції Об'єднання садівничих товариств Ново Дофинівського масиву поданий позивачем, в той час, як позивач просив внести зміни в частині керівника, зазначивши у своїй заяві, що він є керівником Об'єднаної Ради садівничих товариств Ново Дофинівського масиву.

Також, суд зазначає, що адміністративний позов підписаний позивачем як головою Об'єднаної Ради садівничих товариств Ново Дофинівського масиву, однак підпис позивача скріплений печаткою Об'єднання садівничих товариств Ново-Дофинівського масиву (код 23211627).

При цьому, як вже зазначено судом та підтверджено матеріалами справи, 25.09.1995 року проведена державна реєстрація юридичної особи - Об'єднаної Ради садівничих товариств Ново Дофинівського масиву (ідентифікаційний код 23211627) та 22.12.2005 року включено відомості про вказану юридичну особу до ЄДР.

Отже, з викладеного вбачається невідповідність даних щодо юридичної особи, які зазначені в ЄДР та у поданих позивачем документах.

Таким чином, з урахуванням встановлених судом обставин, враховуючи досліджені судом докази та зважаючи на приписи діючого законодавства, що регулює спірні правовідносини, суд доходить висновку, що відповідач, складаючи правовий висновок та приймаючи наказ № 20-о/д «Про залишення документів без розгляду по суті Об'єднаної Ради садівничих товариств Ново Дофинівського масиву» від 31.03.2014 року, діяв на підставі, у спосіб та в межах повноважень, визначених законодавством.

При цьому, посилання позивача на те, що частина 6 статті 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» не містить такої підстави для залишення без розгляду документів, як "невідповідність між відомостями про юридичну особу між ЄДР та Реєстром громадських об'єднань, а також пред'явленою копією статуту», у зв'язку із чим у відповідача не було підстав, передбачених у пунктах 3-5 частини 17 ст.12 цього Закону для прийняття оскаржуваного наказу, судом не беруться до уваги, оскільки підставою для залишення документів без розгляду по суті стало те, що позивачем не в повному обсязі подані до реєстраційної служби документи.

Отже, враховуючи вищевикладене, суд вважає, що наказ Реєстраційної служби Комінтернівського районного управління юстиції Одеської області № 20-о/д від 31.03.2014 року є правомірним, а отже, позовні вимоги в цій частині задоволенню не підлягають.

З огляду на викладене, оскільки відповідачем на підставі, у спосіб та у межах наданих законом повноважень розглянуто заяву ОСОБА_1 від 24.03.2014 року за вхід. №04.3-56, та за результатом її розгляду прийнято наказ у відповідності до приписів чинного законодавства, суд доходить висновку, що похідна позовна вимога ОСОБА_1 про зобов'язання Реєстраційної служби Комінтернівського районного управління юстиції Одеської області прийняти відповідне рішення по заяві ОСОБА_1 від 24.03.2014 року вхід. №04.3-56 у відповідності до вимог законодавства України, також не підлягає задоволенню.

Щодо позовних вимог про визнання протиправним та скасування наказу Реєстраційної служби Комінтернівського районного управління юстиції Одеської області №34-о/д від 30.04.2014 року та визнання нечинним і скасування запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 06.05.2014 року №15381070005000555, суд зазначає наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, ОСОБА_7 як голова Об'єднаної Ради садівничих товариств Ново Дофинівського масиву неодноразово звертався до відповідача із заявами про внесення змін до відомостей про склад керівних органів зареєстрованого громадського об'єднання «Об'єднана Рада садівничих товариств Ново Дофинівського масиву» (ідентифікаційний код юридичної особи 23211627) згідно поданих документів, зокрема, 31.03.2014 року, 15.04.2014 року, однак, за результатами їх розгляду повідомлення про зміни у складі керівних органів Об’єднаної Ради, прийнято не було у зв'язку із недоліками у поданих документах, про що письмово повідомлено заявника (т.1 а.с.167-196).

Разом з цим, як встановлено судом, 24.04.2014 року ОСОБА_7 як голова Об'єднаної Ради садівничих товариств Ново Дофинівського масиву знову звернувся до відповідача із заявою про внесення змін до відомостей про склад керівних органів зареєстрованого громадського об'єднання «Об'єднана Рада садівничих товариств Ново Дофинівського масиву» (ідентифікаційний код юридичної особи 23211627) згідно поданих документів, та у якості додатків ним надані: - реєстраційна картка про внесення змін до відомостей про юридичну особу «Об'єднана Рада СТ Ново Дофинівського масиву», яка міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців; - рішення конференції уповноважених громадського об'єднання про зміну осіб керівних органів Об'єднаної Ради з переобранням голови Об'єднаної Ради ОСОБА_10 та обрання ОСОБА_1 (Протокол № 2 від 02.03.2013 року з реєс тром уповноважених делегатів); - розпорядчий документ про звільнення голови Об'єднаної Ради ОСОБА_1 за його особистим бажанням (наказ № 1 від 25.10.2013 року); розпорядчий документ про призначення голови Об'єднаної Ради ОСОБА_7 (наказ № 1 від 14.02.2014 року); рішення Об'єднаної Ради про скликання конференції (протокол № 1 від 12.01.2013 року); рішення Об'єднаної Ради про обрання голови Об’єднаної Ради ОСОБА_7 (протокол №1 від 14.02.2014 року); відомості про керівні органи Об'єднаної Ради громадського об'єднання (т.1 а.с.197-216).

Як вже зазначено судом, внесення змін до відомостей про громадське об'єднання як юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, здійснюється у порядку, передбаченому Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", з урахуванням особливостей, визначених цим Законом (ч.1 ст.14 Закону України «Про громадські об'єднання»). При цьому, пунктом 1 частини 9 статті 14 Закону України «Про громадські об'єднання» визначено, що уповноважений орган з питань реєстрації протягом п'яти робочих днів з дня отримання документів, зазначених у частинах четвертій-сьомій цієї статті, приймає рішення про прийняття повідомлення про зміни у складі керівних органів, зміну особи (осіб), уповноваженої представляти громадське об'єднання, зміну місцезнаходження, зміни до статуту.

Як вже встановлено судом, за розглядом поданих разом із заявою ОСОБА_7 від 24.04.2014 року документів (т.1 а.с.197-216), Реєстраційною службою Комінтернівського районного управління юстиції Одеської області 30.04.2014 року підготовлено правовий висновок щодо відповідності законам України та статуту повідомлення про зміни у складі керівних органів Об'єднаної Ради садівничих товариств Ново Дофинівського масиву (т.1 а.с.217). Разом з цим, в.о. начальника Реєстраційної служби Комінтернівського районного управління юстиції Одеської області прийнято наказ №34-о/д від 30.04.2014 року «Про взяття до відома інформації щодо зміни у складі керівних органів Об'єднаної Ради садівничих товариств Ново Дофинівського масиву» (т.1 а.с.218), яким відповідно до ст.14 Закону України «Про громадські об'єднання», на підставі рішення Об'єднаної Ради від 14.02.2014 року (протокол №1 про внесення змін у складі керівних органів Організації), зокрема, вирішено внести до Реєстру громадських об'єднань запис про внесення змін у складі керівних органів Організації (а.с.218).

Відповідно до ч.1 ст.17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.

Відповідно до ч.10 ст.14 Закону України «Про громадські об'єднання», уповноважений орган з питань реєстрації у разі прийняття рішення, зазначеного в пункті 1 частини дев'ятої цієї статті, зокрема:

- вносить до Реєстру громадських об'єднань відомості про зміни у складі керівних органів, особи (осіб), уповноваженої представляти громадське об'єднання, зміну місцезнаходження та про зміни до статуту і забезпечує внесення відомостей про зазначені зміни щодо громадських об'єднань із статусом юридичної особи до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців;

- видає (надсилає рекомендованим листом з повідомленням про вручення) громадському об'єднанню виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - у разі змін у складі керівних органів громадського об'єднання.

Судом встановлено, що 06.05.2014 року державним реєстратором Реєстраційної служби Комінтернівського районного управління юстиції Одеської області Главацькою Н.О. внесено зміни до відомостей про юридичну особу (код 23211627), які містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (номер запису 15381070006000555), а саме, відомості щодо зміни з 14.02.2014 року керівника юридичної особи на ОСОБА_7, що підтверджується відомостями з реєстраційної картки та Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 18.09.2014 року (т.1 а.с.220, т.2 а.с.21).

При цьому, згідно цього ж Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 18.09.2014 року вбачається, що 25.01.2013 року за №15381070005000555 державним реєстратором внесено запис в частині зміни видів діяльності юридичної особи.

Отже як вбачається з викладеного, позивач оскаржує неіснуючий запис в ЄДР від 06.05.2014 року №15381070005000555, оскільки запис за №15381070005000555 внесено 25.01.2013 року, а 06.05.2014 року внесено запис за № 15381070006000555.

Також, слід зазначити, що обґрунтовуючи неправомірність прийняття відповідачем наказу №34-о/д від 30.04.2014 року та внесення запису від 06.05.2014 року позивач посилається на те, що рішення Об'єднаної Ради про обрання голови Об'єднаної ради ОСОБА_7 та відомості про керівні органи Об'єднаної ради громадського об'єднання не відповідають законодавству України та статуту організації (п.п. 4.5, 4.7, 4.10 Статуту), і отже, висновок правової експертизи, який є невід'ємною частиною наказу, виконано на підставі неналежних документів.

З цього приводу суд зазначає наступне.

Відповідно до ст. 86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Так, в матеріалах справи наявні документи, які були подані ОСОБА_7 24.04.2014 року разом із заявою про внесення змін, а саме:

- копія заяви ОСОБА_1, в якій зазначено, що останній більше не вважає можливим для себе бути Головою Ради за станом здоров'я та вважає себе звільненим з 25.10.2013 року за власним бажанням (т.1 а.с.213);

- копія наказу по Об'єднаній Раді садівничих товариств Ново Дофинівського масиву №1-К від 25.10.2013 року «Про звільнення ОСОБА_1А» та призначення в.о. голови Об'єднаної Ради садівничих товариств Ново Дофинівського масиву з 25.10.2013 року ОСОБА_7В.(т.1 а.с.214);

- копія наказу по Об'єднаній Раді садівничих товариств Ново Дофинівського масиву №1-К від 14.02.2014 року про призначення ОСОБА_7 головою Об'єднаної Ради садівничих товариств Ново Дофинівського масиву з 14.02.2014 року (т.1 а.с.215);

- протокол №1 Об'єднаної Ради садівничих товариств Ново Дофинівського масиву від 14.02.2014 року з прийняття рішення Об’єднаної ради масиву, яким, звільнено з посади голови Об'єднаної Ради садівничих товариств Ново Дофинівського масиву ОСОБА_1 та обрано голову Об'єднаної Ради садівничих товариств Ново Дофинівського масиву ОСОБА_7 (т.1 а.с.200).

При цьому, позивач обґрунтовуючи неправомірність прийняття відповідачем наказу №34-о/д від 30.04.2014 року та внесення запису від 06.05.2014 року, фактично не погоджується із вказаними вище рішеннями Об'єднаної Ради садівничих товариств Ново Дофинівського масиву - протоколом та наказами, які, в свою чергу, не є рішеннями відповідача, та не є предметом спору по зазначеній адміністративній справі.

Судом не беруться до уваги посилання позивача на невідповідність вказаних документів вимогам закону та статуту, оскільки, як з'ясовано судом у позивача під час розгляду справи, ні вказані накази, ні зазначений протокол позивачем до судів відповідної юрисдикції в порядку, передбаченому законодавством не оскаржувались. Разом з цим, з боку учасників процесу не було надано до суду жодного рішення (судового) щодо визнання недійсним або скасування цих рішень Об'єднаної Ради садівничих товариств Ново Дофинівського масиву.

Отже, документи (рішення), які були подані ОСОБА_7 разом із заявою від 24.04.2014 року були дійсними та чинними на момент прийняття відповідачем оскаржуваного наказу та внесення відомостей до ЄДР, а також, є дійсними та чинними на момент розгляду справи, оскільки протилежного, з боку позивача суду не доведено жодними доказами.

Крім того, суд критично ставиться до наданих з боку позивача двох копій документів без значення їх назви (т.2 а.с.39-40), в яких зазначено: «Засідання Ради ОСТНДМ від 02.11.2013 року» як до доказів того, що позивач продовжував з 02.11.2013 року перебувати на посаді голови Об'єднаної Ради садівничих товариств Ново Дофинівського масиву, оскільки, по-перше, вказаного документу з боку позивача не було надано до Реєстраційної служби разом із заявою від 24.03.2014 року; по-друге, позивачем наданий до суду вказаний документ у двох різних за змістом ксерокопіях. Так, зокрема, в одній ксерокопії цього документу зазначено, що присутні 20 членів Ради, а в іншій зазначено, що присутні 18 членів Ради. Також, на одній із ксерокопій вказаного документу дописано ручкою синього кольору: «голосували «за» та проставлено кількість осіб, також, ручкою синього кольору, а на іншій ксерокопії, де зазначено, що присутні 20 членів Ради, відсутні дані щодо кількості осіб за порядковими номерами та «голосували «за» міститься на самій виготовленій ксерокопії.

При цьому, слід зазначити, що на ксерокопії, де зазначено, що присутні 20 членів Ради, міститься відмітка, що: «копія відповідає оригіналу», однак до суду оригіналу або належним чином виготовленої та засвідченої копії такого документу надано не було.

Зважаючи на викладене, з урахуванням встановлених судом обставин, враховуючи досліджені судом докази та зважаючи на приписи діючого законодавства, що регулює спірні правовідносини, суд доходить висновку, що відповідач, приймаючи наказ №34-о/д від 30.04.2014 року та вносячи до ЄДР запис від 06.05.2014 року, діяв на підставі, у спосіб та в межах повноважень, визначених законодавством, а отже, оскаржуваний наказ прийнято відповідачем правомірно, та відповідно, 06.05.2014 року державним реєстратором Реєстраційної служби Комінтернівського районного управління юстиції Одеської області Главацькою Н.О. правомірно внесено зміни до відомостей про юридичну особу (код 23211627), які містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (номер запису 15381070006000555), а саме, відомості щодо зміни з 14.02.2014 року керівника юридичної особи на ОСОБА_7.

Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу.

Частиною 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Суд зазначає, що під час розгляду справи відповідачем доведено правомірність винесення оскаржуваних наказів та вчинення дій щодо внесення до ЄДР запису від 06.05.2014 року, а вимоги позивача, в свою чергу, є безпідставними, недоведеними та ґрунтуються на помилковому тлумаченні норм діючого законодавства, що регулює спірні правовідносини.

Приймаючи до уваги вищенаведене в сукупності, проаналізувавши докази наявні в матеріалах справи та приписи чинного законодавства, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є необґрунтованими та безпідставними, а отже не підлягають задоволенню у повному обсязі.

Керуючись ст.ст.2,7,8,9,70,71,72,79,86,94,103,128,158-163,167 КАС України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

У задоволенні адміністративного позову голови Об’єднаної ради садівничих товариств Ново Дофинівського масиву ОСОБА_1 до Реєстраційної служби Комінтернівського районного управління юстиції Одеської області, за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на боці відповідача ОСОБА_7, Об’єднаної ради садівничих товариств Ново Дофинівського масиву про визнання протиправними та скасування наказів, визнання нечинним та скасування запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та зобов'язання вчинити певні дії - відмовити повністю.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги на постанову суду одночасно надсилається особою, яка її подає, до Одеського апеляційного адміністративного суду.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого ст. 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

Повний текст постанови складений та підписаний суддею 24.09.2014 року.

Суддя О.М. Соколенко

У задоволенні адміністративного позову голови Об’єднаної ради садівничих товариств Ново Дофинівського масиву ОСОБА_1 до Реєстраційної служби Комінтернівського районного управління юстиції Одеської області, за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на боці відповідача ОСОБА_7, Об’єднаної ради садівничих товариств Ново Дофинівського масиву про визнання протиправними та скасування наказів, визнання нечинним та скасування запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та зобов'язання вчинити певні дії - відмовити повністю.

24 вересня 2014 року.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.09.2014
Оприлюднено03.10.2014
Номер документу40678056
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/3480/14

Ухвала від 10.12.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 17.11.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Постанова від 24.09.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Соколенко О. М.

Ухвала від 17.09.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Соколенко О. М.

Ухвала від 08.09.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Соколенко О. М.

Ухвала від 26.08.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Соколенко О. М.

Ухвала від 02.07.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Соколенко О. М.

Ухвала від 18.06.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Соколенко О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні