Постанова
від 12.09.2014 по справі 826/11411/14
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

12 вересня 2014 року № 826/11411/14

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Вєкуа Н.Г. розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу

за позовомОСОБА_1 до третя особа третя особа Управління ДАІ ГУ МВС України в м.Києві Товариство з обмеженою відповідальністю "УІТ ТРЕЙДІНГ" ОСОБА_2 про зобов'язання вчинити дії , ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Управління ДАІ ГУ МВС України у м. Києві треті особи: Товариство з обмеженою відповідальністю "Уіт Трейдінг", ОСОБА_2 в якому просить:

- зобов'язати Управління ДАІ ГУМВС України у місті Києві скасувати зняття з обліку та перереєстрацію транспортних засобів, які були зареєстровані і належали ТОВ "УІТ Трейдінг":

- сміттєвоз MAN, реєстраційний номер НОМЕР_5;

- сміттєвоз MAN, реєстраційний номер НОМЕР_6;

- сміттєвоз MAN, реєстраційний номер НОМЕР_1;

- цистерна асенізаційна MAN, реєстраційний номер НОМЕР_2.

- зобов'язати Управління ДАІ ГУМВС України у місті Києві надати письмову вказівку підпорядкованим реєстраційним підрозділам щодо заборони здійснення будь яких реєстраційних операцій з транспортними засобами, які були зареєстровані на ТОВ "УІТ ТРЕЙДІНГ", зокрема :

- сміттєвоз MAN, реєстраційний номер НОМЕР_5;

- сміттєвоз MAN, реєстраційний номер НОМЕР_6;

- сміттєвоз MAN, реєстраційний номер НОМЕР_1;

- цистерна асенізаційна MAN, реєстраційний номер НОМЕР_2, без погодження із співвласником ТОВ ""УІТ ТРЕЙДІНГ" - ОСОБА_1.

В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги, які обґрунтовані тим, що дії відповідача щодо перереєстрації вищезазначених автомобілів є неправомірними та здійсненні з порушенням Закону України "Про державний рух" та Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів напівпричепів та мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів".

Відповідач - Управління ДАІ ГУ МВС України у м. Києві - позовні вимоги не визнав, просив у задоволенні позову відмовити повністю, оскільки діяв у межах та у спосіб, визначені чинним законодавством України.

Представник ОСОБА_2 просив в задоволенні позову відмовити.

В судове засідання 09.09.2014 року представник Товариства з обмеженою відповідальністю "Уіт Трейдінг" не з'явились, про дату, час та місце судового розгляду справи були повідомлені належним чином.

Відповідно до частини шостої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

У зв'язку з тим, що відсутні перешкоди для розгляду справи у судовому засіданні, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, а також зважаючи на відсутність потреби заслухати свідка чи експерта, суд дійшов висновку про можливість розгляду справи №826/11411/14 у письмовому провадженні.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, що мають значення для вирішення справи, суд прийшов до висновку про необхідність відмовити в задоволені позовних вимог з огляду на такі обставини.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 є співвласником Товариства з обмеженою відповідальністю "УІТ ТРЕЙДІНГ", код ЄДРПОУ 38015920.

Як було зазначено представником позивача сміттєвоз MAN, реєстраційний номер НОМЕР_3; сміттєвоз MAN, реєстраційний номер НОМЕР_4; сміттєвоз MAN, реєстраційний номер НОМЕР_1; цистерна асенізаційна MAN, реєстраційний номер НОМЕР_2 були зареєстровані на ТОВ "УІТ ТРЕЙДІНГ" та згідно статуту передавались в оренду.

23 травня 2014 року Центром № 8 надання послуг, пов'язаних з використанням автотранспортних засобів, підпорядкованим УДАІ ГУМВС України в м. Києві, зняті з обліку в підрозділі Державтоінспекції і перереєстровані на нового власника транспортні засоби, які були зареєстровані і належали ТОВ "УІТ ТРЕЙДІНГ": сміттєвоз MAN, реєстраційний номер НОМЕР_3; сміттєвоз MAN, реєстраційний номер НОМЕР_4; сміттєвоз MAN, реєстраційний номер НОМЕР_1; цистерна асенізаційна MAN, реєстраційний номер НОМЕР_2 без інформування ОСОБА_1 та його згоди.

29 травня 2014 року представник позивача звернувся із адвокатським запитом до Центру № 8 про надання послуг, пов'язаних з використанням автотранспортних засобів, підпорядкованого УДАІ ГУМВС України в м.Києві, про надання інформації, яка була підставою для перереєстрації та зняття з обліку автомобілів, попередньо зареєстрованих на ТОВ "УІТ ТРЕЙДІНГ".

У відповідь на вищезазначений адвокатський запит позивачу надісланий лист від 03.06.2014 року вих. № 8/14-33 з завіреними копіями документів, що стали підставою для перереєстрації та зняття з обліку автомобілів, які були зареєстровані на ТОВ "УІТ ТРЕЙДІНГ".

Окрім цього, як вбачається з матеріалів справи представник позивача звернувся із адвокатським запитом від 08.06.2014 року до Уманського комунального підприємства "Комунальник" про надання інформації щодо використання та призначення (чи здійснювався вивіз сміття) 23 травня 2014 року автомобілями, які були зареєстровані на ТОВ "УІТ ТРЕЙДІНГ": сміттєвоз MAN, реєстраційний номер НОМЕР_3; сміттєвоз MAN, реєстраційний номер НОМЕР_4; сміттєвоз MAN, реєстраційний номер НОМЕР_1; цистерна асенізаційна MAN, реєстраційний номер НОМЕР_2.

У відповідь на адвокатський запит від 08.06.2014 року Уманське комунальне підприємство "Комунальник" надало відповідь в якій зазначено, що вищевказані транспортні засоби здійснювали вивозили вивезення сміття на уманський полігон протягом дня 23 травня 2014 року із додатком копії копії з журналу реєстрації.

Враховуючи зазначене, позивач вважає, що перереєстрація транспортних засобів здійсненна з порушенням норм чинного законодавства.

Вирішуючи спір по суті суд виходить з наступного.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 1 ст. 9 КАС України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України; суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.

Реєстраційні операції з транспортними засобами в Україні здійснюються підрозділами Державтоінспекції у відповідності до «Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів» затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.09.1998 року № 1388 (далі - Порядок).

Порядком встановлюється єдина на території України процедура державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів (далі - транспортні засоби), оформлення та видачі реєстраційних документів і номерних знаків.

Відповідно до п. 2 Порядку цей Порядок є обов'язковим для всіх юридичних та фізичних осіб, які є власниками транспортних засобів, виробляють чи експлуатують їх.

Згідно п. З Порядку державна реєстрація транспортних засобів проводиться підрозділами Державтоінспекції з метою здійснення контролю за відповідністю конструкції та технічного стану транспортних засобів установленим вимогам стандартів, правил і нормативів, дотриманням законодавства, що визначає порядок сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), використанням транспортних засобів в умовах воєнного і надзвичайного стану, а також для ведення їх обліку та запобіганню вчиненню щодо них протиправних дій.

Відповідно до пункту 8 Порядку реєстрація транспортних засобів здійснюється на підставі заяви власника, поданої особисто, і документів, що посвідчують його особу, правомірність придбання транспортного засобу. Для державної реєстрації транспортних засобів, що перебували в експлуатації і зняті з обліку в підрозділах Державтоінспекції, крім документів, що підтверджують правомірність їх придбання, подається свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу (технічний паспорт) та копія реєстраційної картки, що додається до свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу на пластиковій основі, з відміткою підрозділу Державтоінспекції про зняття транспортного засобу з обліку.

Як вбачається з матеріалів справи 23.05.2014 року до ВРЕВ-8 УДАІ в м. Києві надійшли заяви ПАТ „КОНТРАКТ'БАНК щодо здійснення операцій „Перереєстрація транспортних засобів на нового власника за довідкою-рахунком" наступних транспортних засобів: сміттєвоз сміттєвоз MAN, реєстраційний номер НОМЕР_3; сміттєвоз MAN, реєстраційний номер НОМЕР_4; сміттєвоз MAN, реєстраційний номер НОМЕР_1; цистерна асенізаційна MAN, реєстраційний номер НОМЕР_2.

Згідно п. 15 Порядку під час проведення державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку транспортні засоби, крім випадків вибракування їх у цілому, підлягають огляду (крім випадків перереєстрації транспортних засобів у зв'язку із зміною місця проживання власника та у разі відновлення втрачених або зіпсованих документів) з метою звірення ідентифікаційних номерів їх складових частин з номерами, зазначеними у поданих власником для реєстрації документах, визначення їх справжності та проведення перевірки за Єдиним державним реєстром Державтоінспекції та автоматизованою базою даних про розшукувані транспортні засоби, встановлення відповідності конструкції і технічного стану транспортних засобів обов'язковим вимогам правил, нормативів і стандартів України. Огляд проводиться уповноваженими працівниками підрозділів Державтоінспекції за місцем реєстрації транспортних засобів, а дослідження транспортного засобу - на письмову вимогу власника або уповноваженої ним особи фахівцями експертної служби МВС або судовими експертами державних спеціалізованих установ, іншими експертами, які атестовані з відповідного виду експертної діяльності та внесені до державного Реєстру атестованих судових експертів. Відповідальним за справжність ідентифікаційних номерів транспортного засобу записам, що зазначені у реєстраційних документах, є його власник. Кошти за проведення фахівцями експертної служби МВС та судовими експертами державних спеціалізованих установ досліджень транспортних засобів зараховуються в установленому порядку до державного бюджету. За результатами огляду в документах, які подаються для державної реєстрації, уповноважений працівник підрозділу Державтоінспекції робить відповідну відмітку або складає акт технічного огляду. У разі проведення дослідження до зазначених документів додається відповідний висновок фахівця.

Згідно п. 5.1. Інструкції про порядок здійснення підрозділами Державтоінспекції МВС державної реєстрації, перереєстрації та обліку транспортних засобів, оформлення і видачі реєстраційних документів, номерних знаків на них", затвердженої наказом МВС України 11.08.2010 р. №379, огляд ТЗ дозволяється проводити працівником Центру за місцезнаходженням ТЗ із оформленням акта технічного огляду ТЗ.

Як видно з матеріалів справи, після надходжень заяв ПАТ „КОНТРАКТ'БАНК щодо здійснення операцій „Перереєстрація транспортних засобів на нового власника за довідкою-рахунком" наступних транспортних засобів: сміттєвоз MAN, реєстраційний номер НОМЕР_3; сміттєвоз MAN, реєстраційний номер НОМЕР_4; сміттєвоз MAN, реєстраційний номер НОМЕР_1; цистерна асенізаційна MAN, реєстраційний номер НОМЕР_2, відповідачем було здійснено перевірку документів, які є підставою для здійснення операцій, відповідно до вищезазначених норм.

Так, серед документів, необхідних для проведення операції, було надано акти технічного огляду транспортних засобів, видані Уманським центром УДАІ УМВС України в Черкаській області. Після перевірки видачі актів технічних оглядів шляхом телефонного звя'зку за результатом проведення визначених Порядком дій транспортні засоби були перереєстровані на нового власника за довідками-рахунками.

Як встановлено судом, фахівцем Уманського Центру УДАІ УМВС України в Черкаській області було здійснено огляд за місцем знаходження транспортних засобів, про що складено акти технічного огляду від 23.05.2014 року та зроблено висновки, а саме технічну несправність.

Як вбачається з матеріалів справи Уманським комунальним підприємством "Комунальник" надана представнику позивача інформація в якій зазначено, що вищевказані транспортні засоби здійснювали вивезення сміття на уманський полігон протягом дня 23 травня 2014 року та надано додаток копії з журналу реєстрації.

Суд не може взяти до уваги твердження позивача, щодо зняття з обліку в підрозділі Державтоінспекції і перереєстрації транспортних засобів на нового власника на підставі підроблених документів, оскільки звернень до ВРЕВ та відповідача, щодо встановлення факту підробки документів по зазначеній справі не надходило.

Окрім цього, кримінальних проваджень по факту підробки актів огляду чи дисциплінарних проваджень про зловживання службовим становищем немає.

Також, суд звертає уваги, що підстав для відмови у здійсненні операцій „Перереєстрація транспортних засобів на нового власника за довідкою-рахунком" наступних транспортних засобів: сміттєвоз сміттєвоз MAN, реєстраційний номер НОМЕР_3; сміттєвоз MAN, реєстраційний номер НОМЕР_4; сміттєвоз MAN, реєстраційний номер НОМЕР_1; цистерна асенізаційна MAN, реєстраційний номер НОМЕР_2 передбачених п. 41 «Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів» не було.

Враховуючи наведене, суд приходить до висновку про необґрунтованість та безпідставність позовних вимог, а відтак відмовляє в їх задоволенні.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до ч. 1 ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України, при вирішенні справи по суті суд може задовольнити адміністративний позов повністю або частково чи відмовити в його задоволенні повністю або частково.

Відповідно до частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Керуючись ч.3 ст.160, ст.ст. 161-163 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

П О С Т А Н О В И В:

У задоволенні адміністративного позову відмовити.

Постанова набирає законної сили в порядку передбаченому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства та може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

Суддя Н.Г. Вєкуа

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення12.09.2014
Оприлюднено14.10.2014
Номер документу40867738
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/11411/14

Ухвала від 11.12.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Костюк Л.О.

Ухвала від 17.11.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бабенко К.А

Ухвала від 26.09.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бабенко К.А

Ухвала від 12.11.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Костюк Л.О.

Постанова від 12.09.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вєкуа Н.Г.

Ухвала від 20.08.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вєкуа Н.Г.

Ухвала від 20.08.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вєкуа Н.Г.

Ухвала від 06.08.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вєкуа Н.Г.

Ухвала від 06.08.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вєкуа Н.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні