КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 826/11411/14 Головуючий у 1-й інстанції: Вєкуа Н.Г. Суддя-доповідач: Костюк Л.О.
У Х В А Л А
Іменем України
11 грудня 2014 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого - судді Костюк Л.О.;
суддів: Бужак Н.П., Твердохліб В.А.;
за участю секретаря: Кінзерської Т.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду апеляційну скаргу ОСОБА_2 на постанову Окружного адміністративного суду м.Києва від 12 вересня 2014 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Управління ДАІ ГУ МВС України в м.Києві, треті особи: Товариство з обмеженою відповідальністю "УІТ ТРЕЙДІНГ", ОСОБА_3 про зобов»язання вчинити дії, -
В С Т А Н О В И Л А:
У серпні 2014 року, позивач звернувся до Окружного адміністративного суду м.Києва з позовом до Управління ДАІ ГУ МВС України в м.Києві, треті особи: Товариство з обмеженою відповідальністю "УІТ ТРЕЙДІНГ", ОСОБА_3 про зобов»язання вчинити дії. Свої позовні вимоги мотивував тим, що дії відповідача щодо перереєстрації вищезазначених автомобілів є неправомірними та здійсненні з порушенням Закону України "Про державний рух" та Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів напівпричепів та мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів". Просив суд зобов'язати Управління ДАІ ГУМВС України у місті Києві скасувати зняття з обліку та перереєстрацію транспортних засобів, які були зареєстровані і належали ТОВ "УІТ Трейдінг": - сміттєвоз MAN, реєстраційний номер НОМЕР_5; - сміттєвоз MAN, реєстраційний номер НОМЕР_6; - сміттєвоз MAN, реєстраційний номер НОМЕР_1; - цистерна асенізаційна MAN, реєстраційний номер НОМЕР_2. Зобов'язати Управління ДАІ ГУМВС України у місті Києві надати письмову вказівку підпорядкованим реєстраційним підрозділам щодо заборони здійснення будь яких реєстраційних операцій з транспортними засобами, які були зареєстровані на ТОВ "УІТ ТРЕЙДІНГ", зокрема: - сміттєвоз MAN, реєстраційний номер НОМЕР_5; - сміттєвоз MAN, реєстраційний номер НОМЕР_6; - сміттєвоз MAN, реєстраційний номер НОМЕР_1; - цистерна асенізаційна MAN, реєстраційний номер НОМЕР_2, без погодження із співвласником ТОВ ""УІТ ТРЕЙДІНГ" - ОСОБА_2.
Постановою Окружного адміністративного суду м.Києва від 12 вересня 2014 року у задоволені позову відмовлено повністю.
Не погоджуючись з зазначеним судовим рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції як таку, що постановлена з порушенням норм матеріального та процесуального права, та прийняти нову, якою позов задоволити повністю.
Заслухавши суддю - доповідача, розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи, правильність застосування судом першої інстанції норм законодавства, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а постанова суду - без змін з таких підстав.
Згідно зі ст. 198, п. 1 ч. 1 ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції щодо відмови у задоволенні позовних вимог, з огляду на наступне.
Як встановлено судом першої інстанції, позивач є співвласником Товариства з обмеженою відповідальністю "УІТ ТРЕЙДІНГ", код ЄДРПОУ 38015920.
Як було зазначено, представником позивача сміттєвоз MAN, реєстраційний номер НОМЕР_3; сміттєвоз MAN, реєстраційний номер НОМЕР_4; сміттєвоз MAN, реєстраційний номер НОМЕР_1; цистерна асенізаційна MAN, реєстраційний номер НОМЕР_2 були зареєстровані на ТОВ "УІТ ТРЕЙДІНГ" та згідно статуту передавались в оренду.
23 травня 2014 року Центром №8 надання послуг, пов'язаних з використанням автотранспортних засобів, підпорядкованим УДАІ ГУМВС України в м.Києві, зняті з обліку в підрозділі Державтоінспекції і перереєстровані на нового власника транспортні засоби, які були зареєстровані і належали ТОВ "УІТ ТРЕЙДІНГ": сміттєвоз MAN, реєстраційний номер НОМЕР_3; сміттєвоз MAN, реєстраційний номер НОМЕР_4; сміттєвоз MAN, реєстраційний номер НОМЕР_1; цистерна асенізаційна MAN, реєстраційний номер НОМЕР_2 без інформування ОСОБА_2 та його згоди.
29 травня 2014 року представник позивача звернувся із адвокатським запитом до Центру № 8 про надання послуг, пов'язаних з використанням автотранспортних засобів, підпорядкованого УДАІ ГУМВС України в м.Києві, про надання інформації, яка була підставою для перереєстрації та зняття з обліку автомобілів, попередньо зареєстрованих на ТОВ "УІТ ТРЕЙДІНГ".
У відповідь на вищезазначений адвокатський запит позивачу надісланий лист від 03.06.2014 року вих. №8/14-33 з завіреними копіями документів, що стали підставою для перереєстрації та зняття з обліку автомобілів, які були зареєстровані на ТОВ "УІТ ТРЕЙДІНГ".
Крім цього, як вбачається з матеріалів справи представник позивача звернувся із адвокатським запитом від 08.06.2014 року до Уманського комунального підприємства "Комунальник" про надання інформації щодо використання та призначення (чи здійснювався вивіз сміття) 23 травня 2014 року автомобілями, які були зареєстровані на ТОВ "УІТ ТРЕЙДІНГ": сміттєвоз MAN, реєстраційний номер НОМЕР_3; сміттєвоз MAN, реєстраційний номер НОМЕР_4; сміттєвоз MAN, реєстраційний номер НОМЕР_1; цистерна асенізаційна MAN, реєстраційний номер НОМЕР_2.
У відповідь на адвокатський запит від 08.06.2014 року Уманське комунальне підприємство "Комунальник" надало відповідь в якій зазначено, що вищевказані транспортні засоби здійснювали вивозили вивезення сміття на уманський полігон протягом дня 23 травня 2014 року із додатком копії копії з журналу реєстрації.
Надаючи правову оцінку позовним вимогам необхідно зазначити наступне.
Реєстраційні операції з транспортними засобами в Україні здійснюються підрозділами Державтоінспекції у відповідності до «Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів» затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.09.1998 року №1388 (далі - Порядок).
Порядком встановлюється єдина на території України процедура державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів (далі - транспортні засоби), оформлення та видачі реєстраційних документів і номерних знаків.
Відповідно до п. 2 Порядку цей Порядок є обов'язковим для всіх юридичних та фізичних осіб, які є власниками транспортних засобів, виробляють чи експлуатують їх.
Згідно п. З Порядку державна реєстрація транспортних засобів проводиться підрозділами Державтоінспекції з метою здійснення контролю за відповідністю конструкції та технічного стану транспортних засобів установленим вимогам стандартів, правил і нормативів, дотриманням законодавства, що визначає порядок сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), використанням транспортних засобів в умовах воєнного і надзвичайного стану, а також для ведення їх обліку та запобіганню вчиненню щодо них протиправних дій.
Відповідно до пункту 8 Порядку реєстрація транспортних засобів здійснюється на підставі заяви власника, поданої особисто, і документів, що посвідчують його особу, правомірність придбання транспортного засобу. Для державної реєстрації транспортних засобів, що перебували в експлуатації і зняті з обліку в підрозділах Державтоінспекції, крім документів, що підтверджують правомірність їх придбання, подається свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу (технічний паспорт) та копія реєстраційної картки, що додається до свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу на пластиковій основі, з відміткою підрозділу Державтоінспекції про зняття транспортного засобу з обліку.
Як вбачається з матеріалів справи, 23.05.2014 року до ВРЕВ-8 УДАІ в м.Києві надійшли заяви ПАТ „КОНТРАКТ'БАНК щодо здійснення операцій „Перереєстрація транспортних засобів на нового власника за довідкою-рахунком" наступних транспортних засобів: сміттєвоз сміттєвоз MAN, реєстраційний номер НОМЕР_3; сміттєвоз MAN, реєстраційний номер НОМЕР_4; сміттєвоз MAN, реєстраційний номер НОМЕР_1; цистерна асенізаційна MAN, реєстраційний номер НОМЕР_2.
Згідно п. 15 Порядку під час проведення державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку транспортні засоби, крім випадків вибракування їх у цілому, підлягають огляду (крім випадків перереєстрації транспортних засобів у зв'язку із зміною місця проживання власника та у разі відновлення втрачених або зіпсованих документів) з метою звірення ідентифікаційних номерів їх складових частин з номерами, зазначеними у поданих власником для реєстрації документах, визначення їх справжності та проведення перевірки за Єдиним державним реєстром Державтоінспекції та автоматизованою базою даних про розшукувані транспортні засоби, встановлення відповідності конструкції і технічного стану транспортних засобів обов'язковим вимогам правил, нормативів і стандартів України. Огляд проводиться уповноваженими працівниками підрозділів Державтоінспекції за місцем реєстрації транспортних засобів, а дослідження транспортного засобу - на письмову вимогу власника або уповноваженої ним особи фахівцями експертної служби МВС або судовими експертами державних спеціалізованих установ, іншими експертами, які атестовані з відповідного виду експертної діяльності та внесені до державного Реєстру атестованих судових експертів. Відповідальним за справжність ідентифікаційних номерів транспортного засобу записам, що зазначені у реєстраційних документах, є його власник. Кошти за проведення фахівцями експертної служби МВС та судовими експертами державних спеціалізованих установ досліджень транспортних засобів зараховуються в установленому порядку до державного бюджету. За результатами огляду в документах, які подаються для державної реєстрації, уповноважений працівник підрозділу Державтоінспекції робить відповідну відмітку або складає акт технічного огляду. У разі проведення дослідження до зазначених документів додається відповідний висновок фахівця.
Згідно п. 5.1. Інструкції про порядок здійснення підрозділами Державтоінспекції МВС державної реєстрації, перереєстрації та обліку транспортних засобів, оформлення і видачі реєстраційних документів, номерних знаків на них", затвердженої наказом МВС України 11.08.2010 р. №379, огляд ТЗ дозволяється проводити працівником Центру за місцезнаходженням ТЗ із оформленням акта технічного огляду ТЗ.
Після надходжень заяв ПАТ „КОНТРАКТ'БАНК щодо здійснення операцій „Перереєстрація транспортних засобів на нового власника за довідкою-рахунком" наступних транспортних засобів: сміттєвоз MAN, реєстраційний номер НОМЕР_3; сміттєвоз MAN, реєстраційний номер НОМЕР_4; сміттєвоз MAN, реєстраційний номер НОМЕР_1; цистерна асенізаційна MAN, реєстраційний номер НОМЕР_2, відповідачем було здійснено перевірку документів, які є підставою для здійснення операцій, відповідно до вищезазначених норм.
Так, серед документів, необхідних для проведення операції, було надано акти технічного огляду транспортних засобів, видані Уманським центром УДАІ УМВС України в Черкаській області. Після перевірки видачі актів технічних оглядів шляхом телефонного звя'зку за результатом проведення визначених Порядком дій транспортні засоби були перереєстровані на нового власника за довідками-рахунками.
Як встановлено судом першої інстанції, фахівцем Уманського Центру УДАІ УМВС України в Черкаській області було здійснено огляд за місцем знаходження транспортних засобів, про що складено акти технічного огляду від 23.05.2014 року та зроблено висновки, а саме технічну несправність.
Як вбачається з матеріалів справи, Уманським комунальним підприємством "Комунальник" надана представнику позивача інформація в якій зазначено, що вищевказані транспортні засоби здійснювали вивезення сміття на уманський полігон протягом дня 23 травня 2014 року та надано додаток копії з журналу реєстрації.
Не можливо узяти до уваги твердження позивача, щодо зняття з обліку в підрозділі Державтоінспекції і перереєстрації транспортних засобів на нового власника на підставі підроблених документів, оскільки звернень до ВРЕВ та відповідача, щодо встановлення факту підробки документів по зазначеній справі не надходило.
Крім цього, кримінальних проваджень по факту підробки актів огляду чи дисциплінарних проваджень про зловживання службовим становищем немає.
Також, має місце звернути увагу, що підстав для відмови у здійсненні операцій „Перереєстрація транспортних засобів на нового власника за довідкою-рахунком" наступних транспортних засобів: сміттєвоз сміттєвоз MAN, реєстраційний номер НОМЕР_3; сміттєвоз MAN, реєстраційний номер НОМЕР_4; сміттєвоз MAN, реєстраційний номер НОМЕР_1; цистерна асенізаційна MAN, реєстраційний номер НОМЕР_2 передбачених п. 41 «Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів» не було.
Враховуючи наведене, суд першої інстанції дійшов вірного висновку про необґрунтованість та безпідставність позовних вимог.
Відповідно до статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ч. 3 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Згідно з ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Отже, поряд з тим, що на суб'єкта владних повноважень, у випадку, якщо він є відповідачем в адміністративній справі, покладено обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності, Кодексом адміністративного судочинства України на кожну сторону, в не залежності від того чи є вона суб'єктом владних повноважень, покладено обов'язок щодо доведення обставин на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Таким чином, підстав для задоволення апеляційної скарги немає, а її доводи спростовуються вище наведеним.
Зі змісту ст. 159 КАС України, судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права, обґрунтованим - ухвалене судом на підставі повного та всебічного з'ясування обставин в адміністративній справі, підтверджених доказами, дослідженими в судовому засіданні.
З урахуванням вище викладеного, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права і підстав для його скасування не вбачається.
Керуючись ст.ст. 2, 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу ОСОБА_2 - залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду м.Києва від 12 вересня 2014 року - без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення, проте на неї може бути подана касаційна скарга до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня складення цієї ухвали у повному обсязі, тобто з 16 грудня 2014 року.
Головуючий суддя:
Судді:
Повний текст ухвали виготовлено - 11 грудня 2014 року.
Головуючий суддя Костюк Л.О.
Судді: Бужак Н.П.
Твердохліб В.А.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.12.2014 |
Оприлюднено | 18.12.2014 |
Номер документу | 41903606 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Костюк Л.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні