Ухвала
від 16.10.2014 по справі 2а-1597/11/0970
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 жовтня 2014 року Справа № 1868/14

Львівський апеляційний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Затолочного В.С.,

суддів Каралюса В.М., Матковської З.М.,

з участю секретаря судового засідання Нефедової А.О..,

представника позивача Парахоняка Л.П..,

представників відповідача Гошовської Л.І., Гриньківа І.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Державної фінансової інспекції в Івано-Франківській області на постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 24.10.2014 року у справі за позовом Болехівської центральної районної лікарні до Державної фінансової інспекції в Івано-Франківській області про визнання неправомірними дій, визнання нечинною вимоги , -

В С Т А Н О В И В:

Болехівська центральна районна лікарня звернулася до суду з позовом до Державної фінансової інспекції в Івано-Франківській області про визнання неправомірними дій, визнання нечинною вимоги.

Постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 24.10.2013 року позов задоволено.

Визнані протиправними дії службових осіб Контрольно-ревізійного управління в Івано-Франківській області в особі Долинського районного регіонального контрольно-ревізійного відділу (Державної фінансової інспекції в Івано-Франківській області) щодо встановлення в акті ревізії Болехівської центральної міської лікарні від 24.12.2010 року за № 350-21/01 та вимозі про усунення порушень, встановлених ревізією, від 12.01.2011 року за №350-18-01/08 висновків про порушення:

- пунктів 1.5, 4.6 наказу Міністерства охорони здоров'я «Про оплату праці працівників закладів охорони здоров'я та установ соціального захисту» від 05.10.2005 року за №308/519, що призвело до зайвого нарахування працівникам лікарні надбавки за тривалість безперервної роботи на загальну суму 70629 (сімдесят тисяч шістсот двадцять дев'ять) грн. 67 коп. та зайвого перерахування до державних цільових фондів нарахувань на заробітну плату на загальну суму 25567 (двадцять п'ять тисяч п'ятсот шістдесят сім) грн. 94 коп.;

- підпункту 4.5.3 пункту 4.5 наказу Міністерства охорони здоров'я «Про оплату праці працівників закладів охорони здоров'я та установ соціального захисту» від 05.10.2005 року за №308/519, що призвело до зайвого нарахування водіям лікарні надбавки за класність на загальну суму 17617 (сімнадцять тисяч шістсот сімнадцять) грн. 68 коп. та зайвого перерахування до державних цільових фондів нарахувань на заробітну плату на загальну суму 6377 (шість тисяч триста сімдесят сім) грн. 60 коп.;

- пункту 5.1 наказу Міністерства охорони здоров'я «Про оплату праці працівників закладів охорони здоров'я та установ соціального захисту» від 05.10.2005 року за №308/519, що призвело до зайвого нарахування працівникам лікарні надбавки за чергування вдома на загальну суму 41618 (сорок одна тисяча шістсот вісімнадцять) грн. 64 коп. та зайвого перерахування до державних цільових фондів нарахувань на заробітну плату на загальну суму 15065 (п'ятнадцять тисяч шістдесят п'ять) грн. 94 коп.;

- підпункту 2.4.4 пункту 2.4 наказу Міністерства охорони здоров'я «Про оплату праці працівників закладів охорони здоров'я та установ соціального захисту» від 05.10.2005 року за №308/519, що призвело до зайвого нарахування водіям лікарні доплати за роботу на санітарному транспорті на загальну суму 5902 (п'ять тисяч дев'ятсот дві) грн. 89 коп. та зайвого перерахування до державних цільових фондів нарахувань на заробітну плату на загальну суму 2136 (дві тисячі сто тридцять шість) грн. 89 коп.

Визнані протиправними та нечинними пункти 2, 3, 4, 5 вимоги Долинського районного регіонального контрольно-ревізійного відділу Контрольно-ревізійного управління в Івано-Франківській області (Державної фінансової інспекції в Івано-Франківській області) про усунення порушень, встановлених ревізією, від 12.01.2011 року за №350-18-01/08.

Дане судове рішення оскаржив в апеляційному порядку відповідач, який просить його скасувати та винести нове рішення про відмову в позові.

Вимоги апеляційної скарги обґрунтовані тим, що суд першої інстанції безпідставно відкинув доводи та докази відповідача, прийнявши до уваги лише позицію позивача.

При цьому окружним судом проігноровані роз'яснення Міністерства охорони здоров'я, всупереч яким позивач здійснював нарахування та виплати надбавки за тривалість безперервної служби, надбавки за класність водіям, надбавки за чергування дома працівникам лікарні з врахуванням підвищення посадових окладів за роботу в гірських населених пунктах.

Крім того, позивачем не доведено, що автомобілі, за роботу на яких водіям здійснювалася доплата як за роботу на санітарному транспорті, відносяться до такого виду транспорту.

Вислухавши суддю-доповідача, представників апелянта, які просили задовольнити скаргу, представника позивача, який просив залишити апеляційну скаргу без задоволення, дослідивши обставини справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів приходить до висновку про те, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що Відповідно до постанови Долинського районного суду від 03.12.2010 року Долинським районним регіональним контрольно-ревізійним відділом Контрольно-ревізійного управління в Івано-Франківській області з 07.12.2010 року по 24.12.2010 року проведена позапланова виїзна ревізія окремих питань фінансово-господарської діяльності Болехівської центральної міської лікарні за період з 01.01.2008 року по 01.12.2010 року. За результатами ревізії складний акт від 24.12.2010 року за №350-21/01.

Ревізією, серед іншого, виявлені порушення при нарахуванні та виплаті заробітної плати працівникам лікарні протягом 2008-2010 років.

Зокрема, установлено, що при встановленні посадових окладів, надбавок та доплат медичним працівникам поліклінік та амбулаторій у порушення пунктів 1.5 та 4.6 наказу Міністерства охорони здоров'я України від 05.10.2005 року № 308/519 «Про оплату праці працівників закладів охорони здоров'я та установ соціального захисту населення», із змінами та доповненнями (надалі - Наказ № 308/519) в тарифікаційних списках відображено розміри надбавки за тривалість безперервної роботи, виходячи з посадового окладу (тарифної ставки) за посадою, яку займають працівники згідно з пунктами 2.1-2.2 з врахуванням підвищення за кваліфікаційну категорію та з урахуванням інших підвищень, надбавок, доплат (за проживання в населеному пункті, що має статус гірського), замість посадового окладу згідно з пунктами 2.1-2.2 з врахуванням підвищення за кваліфікаційну категорію та без урахування інших підвищень, надбавок, доплат, що призвело до зайвого нарахування та виплати надбавки за тривалість безперервної працівникам на загальну суму 70629,67 грн..

Також, відповідно до акта ревізії, у порушення підпункту 4.5.3 Наказу № 308/519 в тарифікаційних списках водіям міської лікарні встановлювалась щомісячна надбавка за класність до тарифної ставки з урахуванням інших підвищень (за проживання в населеному пункту, що має статус гірського), замість тарифної ставки, що призвело до зайвого нарахування та виплати цієї надбавки на загальну суму 17617,68 грн..

Крім того, згідно акта, у порушення пункту 5.1 Наказу № 308/519 розмір надбавки за чергування вдома нараховувався виходячи з посадового окладу (тарифної ставки) за посадою, яку займають працівники згідно з пунктами 2.1-2.2 з врахуванням підвищення за кваліфікаційну категорію та з урахуванням інших підвищень, надбавок, доплат (за проживання в населеному пункті, що має статус гірського), замість посадового окладу згідно з пунктами 2.1-2.2 з врахуванням підвищення за кваліфікаційну категорію та без урахування інших підвищень, надбавок, доплат, що призвело до зайвого нарахування та виплати цієї надбавки працівникам лікарні на загальну суму 41618,64 грн..

Окрім вказаного, ревізією установлено, що в порушення підпункту 2.4.4 Наказу №308/519 та наказу Міністерства охорони здоров'я України від 02.10.2000 року за №232 «Про затвердження Переліку спеціальних та спеціалізованих транспортних засобів сфери охорони здоров'я України, що відносяться до складі (категорії) «Санітарних», із змінами та доповненнями (надалі - Наказ № 232) водіям ОСОБА_4 та ОСОБА_5, які працюють на автомобілях ГАЗ-31022 «Волга», державний номер НОМЕР_1 та ВАЗ-2121 «Нива», державний номер НОМЕР_2 за 2008-2009 роки та січень 2010 року підвищено тарифну ставку на 20 відсотків в той час, як зазначені автомобілі не зареєстровані як «Санітарні», що призвело до зайвого нарахування та виплати цієї доплати на загальну суму 5902,89 грн..

У зв'язку з вказаними вище установленими в ході ревізії порушеннями Долинським районним регіональним контрольно-ревізійним відділом на адресу Болехівської ЦМЛ 12.01.2011 року скерована вимога за № 350-18-01/08 про усунення порушень, виявлених ревізією.

У пунктах 2-5 оскаржуваної вимоги вказані, аналогічні зазначеним вище, порушення Наказів № 308/519 та № 232, які призвели до зайвого нарахування працівникам лікарні наступних надбавок: за тривалість безперервної роботи - в сумі 70629,67 грн., за класність водіям - в сумі 17617,68 грн., за чергування працівниками вдома - в сумі 41618,64 грн. та за роботу на санітарному транспорті - в сумі 5902,89 грн. Крім того, у вказаних пунктах вимоги Болехівську ЦМЛ зобов'язано провести претензійно-позову роботу з відповідними працівниками лікарні щодо повернення зайво нарахованих та виплачених надбавок, проведення звірок з фондами та перерахунку зайво сплачених коштів.

Законом України «Про оплату праці» визначається сфера державного регулювання заробітної плати найманих працівників в Україні. Зокрема, на державному рівні відбувається встановлення мінімальних державних норм і гарантій по оплаті праці.

Заробітна плата працівників установ і організацій, що фінансуються з бюджету, здійснюється на підставі законодавчих та інших нормативних актів України, генеральної, галузевих, регіональних угод, колективних договорів у межах бюджетних асигнувань, та інших позабюджетних доходів.

Тарифна ставка - це розмір грошової виплати у складі заробітної плати, що виплачується працівнику за виконання норми праці (трудових обов'язків) визначеної кваліфікації за встановлений час без обліку компенсаційних, стимулюючих та соціальних виплат. Ця виплата фіксована, обов'язкова до виплати і є мінімальною гарантією оплати праці працівника, нижче за яку він не може отримувати за умови виконання посадових обов'язків.

Законом України «Про статус гірських населених пунктів в Україні» передбачене встановлення Кабінетом Міністрів України умов оплати праці осіб, які працюють у гірських районах. На виконання вимог даного закону Кабінет Міністрів України затвердив Постанову «Про умови оплати праці осіб, які працюють в гірських районах» від 11.08.1995 року № 648, відповідно до якої тарифні ставки і посадові оклади працівників підприємств, установ та організацій, що розміщені на території населених пунктів, яким надано статус гірських, збільшуються на 25%. До зазначених працівників відносяться громадяни, які постійно працюють на території населеного пункту, якому надано статус гірського, незалежно від того, чи проживають вони в ньому, чи ні. Цей захід стосується тарифних ставок і посадових окладів працівників, які визначені генеральною, галузевими і регіональними угодами, або встановлені Кабінетом Міністрів чи іншим органом державної виконавчої влади за дорученням Кабінету Міністрів України.

Підвищена оплата праці найманих працівників передбачена також ст.. 100 Кодексу законів про працю України, отже ця норма відноситься до мінімальних державних норм і гарантій по оплаті праці.

Відповідно до листа Державного департаменту нагляду за додержанням законодавства про працю від 27.06.2008 року № 013-0944-46 для нарахування доплат, надбавок, премій працівникам, які працюють у гірських районах, слід використовувати розмір посадового окладу з урахуванням 25-відсоткового підвищення.

Таким чином, для нарахування доплат, надбавок, премій працівникам Болехівської ЦМЛ слід використовувати розмір посадового окладу з урахуванням 25 відсотків підвищення, встановленого п. 1 Постанови № 648. Тобто посадовий оклад медичного працівника повинен складатися з тарифної ставки плюс 25 відсотків «гірських», від чого і слід нараховувати надбавку за тривалість безперервної роботи.

Крім того, пунктом 2.4.6 Наказу Мінпраці України та МОЗ України від 05.10.2005 року № 308/519 передбачене підвищення посадових окладів (тарифних ставок) працівникам, які постійно працюють у закладах, розташованих на території населеного пункту, що має статус гірського, на 25 відсотків відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11.08.1995 року № 648 «Про умови оплати праці осіб, які працюють в гірських районах».

Пунктом 2.4.7 вищевказаного Наказу встановлено, що підвищення, передбачені пунктами 2.4.5-2.4.6 установлюються до посадового окладу, визначеного за пунктами 2.1-2.2, з урахуванням підвищень за кваліфікацію, категорію, оперативні втручання, диплом з відзнакою, санітарний транспорт.

З огляду на викладене, схемні оклади медичних працівників, які встановлені на підставі спільного Наказу Мінпраці України та МОЗ України від 05.10.2005 року № 308/519 повинні включати в себе 25 відсотків «гірських», а всі доплати і надбавки нараховуватися із розрахунку підвищеного схемного окладу, як мінімальної гарантії, передбаченої чинним законодавством.

Таким чином, адміністрацією Болехівської ЦМЛ при встановленні посадових окладів, надбавок та доплат медичним працівникам поліклінік та амбулаторій відповідно до Наказу № 308/519 в тарифікаційних списках правомірно відображено розміри надбавки за тривалість безперервної роботи, за класність водіям та за чергування вдома, виходячи з посадового окладу (тарифної ставки) за посадою, яку займають працівники згідно з пунктами 2.1-2.2 з врахуванням підвищення за кваліфікаційну категорію та з урахуванням інших підвищень, надбавок, доплат (за проживання в населеному пункті, що має статус гірського).

Наказом Міністерства охорони здоров'я від 02.10.200 року за № 232 затверджено Перелік спеціальних та спеціалізованих транспортних засобів галузі охорони здоров'я України, що відносяться до складу (категорії) санітарних.

До спеціальних санітарних транспортних засобів відносяться: швидка медична допомога; невідкладна медична допомога; реанімаційний; оперативний медицини катастроф; оперативно-рятувальний надзвичайних ситуацій; спеціальні перевезення (трупів, анатомічних матеріалів, інші).

До спеціалізованих санітарних транспортних засобів відносяться: медична служба; пересувні пункти забору та переливання крові; рентгенологічні; асенізаційні та дезінфекційні; пересувні медичні лабораторії; аварійно-технічні служби.

З матеріалів справи вбачається, що автомобілі ГАЗ-31022 «Волга», державний номер НОМЕР_1 та ВАЗ-2121 «Нива», державний номер НОМЕР_2, які перебувають на балансі Болехівської ЦРЛ, фактично використовуються як санітарні транспортні засоби.

Так, відповідно до наказів за №№47, 49 від 16.10.2002 року автомобіль ГАЗ-31022 «Волга», 1998 року випуску взятий на облік як санітарний.

Автомобіль марки ВАЗ-2121 «Нива», державний номер НОМЕР_2 перебував на обліку як санітарний до введення в дію Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.09.1998 року за №1388.

Крім того, вказані транспортні засоби відповідно до карток обліку основних засобів лікарні зареєстровані як санітарні автомобілі.

Із шляхових листів автомобілів ГАЗ-31022 «Волга», державний номер НОМЕР_1, ВАЗ-2121 «Нива», державний номер НОМЕР_2 та Книги обліку викликів лікарів Болехівської ЦРЛ вбачається, що вказані транспортні засоби протягом 2008-2010 років та на даний час фактично використовуються виключно як санітарні автомобілі.

Тому судом першої інстанції правомірно відкинуті посилання відповідача на відсутність в технічних талонах вказаних транспортних засобів у 2008-2010 роках відповідного запису «Санітарний автомобіль» та встановлених написів на кузовах, як підставу для того, щоб не нараховувати та виплачувати надбавку водіям за роботу на санітарному транспорті.

Судом першої інстанції також враховано, що суть надбавки за роботу на санітарному транспорті, установленої пунктом 2.4.4 Наказу №308/519 полягає в компенсації державою працівнику ризику можливого захворювання при контакті з хворими.

Таким чином, в Болехівській ЦМЛ правомірно нараховані та виплачені надбавки водіям ОСОБА_4 та ОСОБА_5 за роботу на санітарному транспорті протягом 2008 - 2010 років.

Отже висновки суду першої інстанції про підставність позову є правильним, а тому підстави для скасування оскаржуваної ухвали суду першої інстанції відсутні.

Зважаючи на наведене, постанова Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 24.10.2013 року є законною, прийнятою з дотриманням норм матеріального та процесуального права і підстав для її скасування колегія суддів не знаходить.

Керуючись ст.ст. 160 ч. 3, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, апеляційний суд -

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу Державної фінансової інспекції в Івано-Франківській області залишити без задоволення, а постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 24.10.2013 року у справі № 2а-1597/11/0970 залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя В.С. Затолочний

Судді В.М. Каралюс

З.М. Матковська

Повний текст виготовлено 17.10.2014 року

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.10.2014
Оприлюднено24.10.2014
Номер документу41005742
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1597/11/0970

Постанова від 09.06.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Чалий С.Я.

Постанова від 24.10.2013

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Бобров Ю.О.

Ухвала від 03.10.2013

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Бобров Ю.О.

Ухвала від 18.09.2013

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Бобров Ю.О.

Ухвала від 19.06.2013

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Бобров Ю.О.

Ухвала від 29.05.2013

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Бобров Ю.О.

Ухвала від 14.06.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Бобров Ю.О.

Ухвала від 19.05.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Бобров Ю.О.

Ухвала від 07.11.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Чалий С.Я.

Ухвала від 16.10.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Затолочний В.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні