Постанова
від 20.10.2014 по справі 826/12978/14
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

місто Київ

20 жовтня 2014 року 10:30 справа №826/12978/14

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Кузьменка В.А., суддів Катющенка В.П., Саніна Б.В., за участю секретаря Калужського Д.О., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "ПРАЙМ КАПІТАЛ ГРУП" до 1. Державної реєстраційної служби України 2. Державного реєстратора Державної реєстраційної служби України Корюк Тетяни Василівни треті особи 1. Товариство з обмеженою відповідальністю "Житлоінбуд" 2. Товариство з обмеженою відповідальністю "Віста-Комфорт" провизнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "ПРАЙМ КАПІТАЛ ГРУП" (далі по тексту - позивач, ТОВ "ПРАЙМ КАПІТАЛ ГРУП") звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Державної реєстраційної служби України (далі по тексту - відповідач 1) та Державного реєстратора Державної реєстраційної служби України Корюк Тетяни Василівни (далі по тексту - відповідач 2, Державний реєстратор Корюк Т.В.), за участю третіх осіб - Товариство з обмеженою відповідальністю "Житлоінбуд" (далі по тексту - третя особа 1, ТОВ "Житлоінбуд") та Товариство з обмеженою відповідальністю "Віста-Комфорт" (далі по тексту - третя особа 2, ТОВ "Віста-Комфорт"), в якому просить: 1) визнати протиправним та скасувати рішення Державного реєстратора від 30 серпня 2013 року під індексним №5451898 про реєстрацію права приватної власності за ТОВ "Житлоінбуд" на об'єкт незавершеного будівництва, що розташований за адресою: Київська обл., Києво-Святошинський район, с. Петропавлівська Борщагівка, вул. Леніна, 119; 2) зобов'язати відповідача 1 вчинити дії щодо внесення запису до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію прав та їх обтяжень про скасування державної реєстрації права власності на об'єкт незавершеного будівництва, що розташований за адресою: Київська обл., Києво-Святошинський район, с. Петропавлівська Борщагівка, вул. Леніна, 119.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 04 вересня 2014 року відкрито провадження в адміністративній справі №826/12978/14, закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.

В судове засідання 02 жовтня 2014 року представник позивача не прибув, попередньо подавши заяву про розгляд справи за його відсутності; представник відповідача 1 та третьої особи 2 проти задоволення позовних вимог заперечили, відповідач 2 та третя особа 1 своїх представників у судове засідання не направили.

Відповідно до частини шостої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи неприбуття представників позивача, відповідача 2, третьої особи 1 та положення частини шостої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, беручи до уваги відсутність потреби заслухати свідка чи експерта, в судовому засіданні 02 жовтня 2014 року суд ухвалив перейти до розгляду справи в письмовому провадженні.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

В С Т А Н О В И В:

Відповідно до рішення Державного реєстратора Корюк Т.В. про державну реєстрацію прав та їх обтяжень від 30 серпня 2013 року №5451898 за результатами розгляду заяви ОСОБА_3, прийняту 30 серпня 2013 року за реєстраційним №2728093, та поданих документів, на підставі частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" та пунктів 16 Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 червня 2011 року №703, проведено державну реєстрацію права власності, форма власності: приватна, на об'єкт незавершеного будівництва, що розташований за адресою: Київська обл., Києво-Святошинський район, с. Петропавлівська Борщагівка, вул. Леніна, буд. 119, кадастровий номер земельної ділянки 3222485901:01:003:0147, за ТОВ "Житлоінбуд", та відкрито розділ у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та реєстраційну справу на об'єкт нерухомого майна.

Позивач не погоджується із вказаним рішенням, оскільки воно порушує права ТОВ "ПРАЙМ КАПІТАЛ ГРУП" як інвестора будівництва та прийнято за відсутності всіх необхідних документів, які підтверджують право власності на об'єкт незавершеного будівництва.

Відповідачі та третя особа 1 у письмову запереченні проти позову зазначили про відповідність оскаржуваного рішення вимогам Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень". Третя особа 2 письмового заперечення проти позову до суду не надала.

Окружний адміністративний суд міста Києва, виходячи зі змісту пред'явлених позовних вимог, звертає увагу на наступне.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною третьою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Оцінюючи оскаржуване рішення на предмет його відповідності вимогам, встановленим частиною другою статті 19 Конституції України та частиною третьою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд керується наступним.

Відповідно до частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" визначено, що державний реєстратор, зокрема встановлює відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями, приймає рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, про відмову в державній реєстрації, про її зупинення, внесення змін до Державного реєстру прав.

Частина перша статті 15 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" встановлює, що державна реєстрація прав та їх обтяжень проводиться в такому порядку: 1) прийняття і перевірка документів, що подаються для державної реєстрації прав та їх обтяжень, реєстрація заяви; 2) встановлення факту відсутності підстав для відмови в державній реєстрації прав та їх обтяжень, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та/або їх обтяжень; 3) прийняття рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, відмову в ній або зупинення державної реєстрації; 4) внесення записів до Державного реєстру прав; 5) видача свідоцтва про право власності на нерухоме майно у випадках, встановлених статтею 18 цього Закону; 6) надання витягів з Державного реєстру прав про зареєстровані права та/або їх обтяження.

Згідно з частиною другою цієї статті передбачено, що перелік документів для здійснення державної реєстрації прав визначається Кабінетом Міністрів України у Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

Відповідно до частин першої - четвертої, сьомої та одинадцятої статті 16 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" визначено, що заява про державну реєстрацію прав та їх обтяжень подається до органу державної реєстрації прав у паперовій або електронній формі у випадках, передбачених цим Законом. Реєстрація заяв про державну реєстрацію прав та їх обтяжень проводиться в порядку черговості їх надходження. Разом із заявою про державну реєстрацію прав та їх обтяжень у паперовій формі подаються оригінали документів, необхідних для державної реєстрації прав та їх обтяжень, їх копії, засвідчені в установленому порядку. Заява про державну реєстрацію прав та їх обтяжень не приймається у разі відсутності документа, що підтверджує оплату послуг з державної реєстрації прав та їх обтяжень.

Державна реєстрація прав проводиться на підставі заяви власника, іншого правонабувача, сторони правочину, за яким виникло право, уповноваженої ними особи або державного кадастрового реєстратора у випадках, передбачених цим Законом.

Під час подання заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень у паперовій формі фізична особа повинна пред'явити документ, що посвідчує її особу, а у разі подання заяви представником фізичної чи юридичної особи - також документ, що підтверджує його повноваження діяти від імені таких осіб. У випадках, установлених законом, представник іноземної особи пред'являє документи, легалізовані в установленому нормативно-правовими актами порядку.

Згідно частини першої статті 19 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" державна реєстрація прав проводиться на підставі: 1) договорів, укладених у порядку, встановленому законом; 2) свідоцтв про право власності на нерухоме майно, виданих відповідно до вимог цього Закону; 3) свідоцтв про право власності, виданих органами приватизації наймачам житлових приміщень у державному та комунальному житловому фонді; 4) державних актів на право власності або постійного користування на земельну ділянку у випадках, встановлених законом; 5) рішень судів, що набрали законної сили; 6) інших документів, що підтверджують виникнення, перехід, припинення прав на нерухоме майно, поданих органу державної реєстрації прав разом із заявою.

Відповідно до частини першої статті 24 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" передбачено, що у державній реєстрації прав та їх обтяжень може бути відмовлено у разі, якщо: 1) заявлене право, обтяження не підлягає державній реєстрації відповідно до цього Закону; 2) об'єкт нерухомого майна розміщений на території іншого органу державної реєстрації прав; 3) із заявою про державну реєстрацію прав та їх обтяжень звернулася неналежна особа; 4) подані документи не відповідають вимогам, встановленим цим Законом, або не дають змоги встановити відповідність заявлених прав документам, що їх посвідчують; 5) заяву про державну реєстрацію прав, пов'язаних з відчуженням нерухомого майна, подано після державної реєстрації обтяжень, встановлених щодо цього майна, крім випадків, встановлених частиною дев'ятою статті 15 цього Закону; 5 1 ) заяву про державну реєстрацію обтяжень речових прав на нерухоме майно щодо попереднього правонабувача подано після державної реєстрації права власності на таке майно за новим правонабувачем; 5 2 ) заяву про державну реєстрацію речових прав, похідних від права власності, подано за відсутності державної реєстрації права власності, крім випадків, установлених частиною дев'ятою статті 15 цього Закону; 5 3 ) під час подання заяви про державну реєстрацію права власності на підприємство як єдиний майновий комплекс, житловий будинок, будівлю, споруду (їх окремі частини), що виникло на підставі документа, за яким правонабувач набуває також право власності на земельну ділянку, не подано заяву про державну реєстрацію права власності на земельну ділянку; 5 4 ) після завершення п'ятиденного строку з дня отримання заявником письмового повідомлення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав не усунено обставин, що були підставою для прийняття такого рішення; 5 5 ) заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень під час вчинення нотаріальної дії з нерухомим майном, об'єктом незавершеного будівництва подано не до нотаріуса, який вчинив таку дію; 5 6 ) заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень в електронній формі подано особою, яка не є державним кадастровим реєстратором або державним виконавцем; 6) заявником подано ті самі документи, на підставі яких заявлене право та обтяження такого права вже зареєстровано у Державному реєстрі прав.

Згідно частини другої статті 24 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" передбачено, що за наявності підстав для відмови в державній реєстрації державний реєстратор приймає рішення про відмову в державній реєстрації прав та їх обтяжень.

Зміст процитованих правових норм вказує, що за результатами розгляду про державну реєстрацію прав та їх обтяжень державний реєстратор може прийняти одне із рішень: про державну реєстрацію прав та їх обтяжень або про відмову в державній реєстрації; у свою чергу рішення про державну реєстрацію прав приймається за умови подання заявником достатніх та належним чином оформлених документів й за відсутності підстав для відмови у державній реєстрації.

Таким чином в межах спірних правовідносин необхідно встановити наявність підстав для державної реєстрації права власності на об'єкт незавершеного будівництва, що розташований за адресою: Київська обл., Києво-Святошинський район, с. Петропавлівська Борщагівка, вул. Леніна, буд. 119, кадастровий номер земельної ділянки 3222485901:01:003:0147, за ТОВ "Житлоінбуд".

Відповідно до пунктів 72, 74-76 Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 червня 2011 року №703 (який діяв на момент виникнення спірних правовідносин) (далі по тексту Порядок), визначено, що державна реєстрація права власності на об'єкт незавершеного будівництва проводиться у порядку, встановленому для державної реєстрації прав щодо нерухомого майна, право власності на яке заявлено вперше, з урахуванням особливостей, визначених цим розділом.

Державна реєстрація права власності на об'єкт незавершеного будівництва проводиться за наявності державної реєстрації речового права на земельну ділянку, на якій розташований такий об'єкт, за заінтересованою особою.

Для проведення державної реєстрації права власності на об'єкт незавершеного будівництва заявник подає: 1) документ, що посвідчує речове право на земельну ділянку;1 1 ) витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку (у разі, коли в документі, що посвідчує речове право на земельну ділянку, відсутні відомості про її кадастровий номер); 2) документ, що відповідно до законодавства надає право на виконання будівельних робіт; 3) документи, що зазначені у пункті 28 цього Порядку.

Якщо відповідно до законодавства право на виконання будівельних робіт виникає з моменту повідомлення уповноважених органів, заявник, крім документів, що зазначені у пункті 74 цього Порядку, подає копію документа, що відповідно до законодавства підтверджує факт повідомлення.

Для проведення державної реєстрації права власності на об'єкт незавершеного будівництва заявник, крім документів, що зазначені у пунктах 74 і 75 цього Порядку, подає документ, що зазначений у пункті 29 цього Порядку.

Пункт 28 Порядку передбачає, що для проведення державної реєстрації права власності та інших речових прав на нерухоме майно заявник, крім документів, що зазначені у пункті 27 цього Порядку, подає копії документів, що зазначені в пункті 9 цього Порядку (крім документа, що посвідчує посадову особу органу державної влади або органу місцевого самоврядування).

Так, відповідно до пункту 9 Порядку заявник під час подання заяви про державну реєстрацію пред'являє органові державної реєстрації прав, нотаріусові документ, що посвідчує його особу.

Документом, що посвідчує особу, є паспорт громадянина України, посвідка на проживання особи, яка мешкає в Україні, національний, дипломатичний чи службовий паспорт іноземця або документ, що його заміняє.

Документом, що посвідчує особу, яка не досягла 16-річного віку, є свідоцтво про народження.

Документом, що посвідчує посадову особу органу державної влади або органу місцевого самоврядування, є службове посвідчення.

У разі подання заяви уповноваженою особою така особа пред'являє органові державної реєстрації прав, нотаріусові, крім документа, що зазначений в абзаці другому або третьому цього пункту, документ, що підтверджує її повноваження.

Згідно з пунктом 29 Порядку для проведення державної реєстрації права власності на новозбудований чи реконструйований об'єкт нерухомого майна заявник, крім документів, що зазначені у пунктах 27 і 28 цього Порядку, подає органові державної реєстрації прав технічний паспорт на такий об'єкт.

Враховуючи викладене, для державної реєстрації права власності на об'єкт незавершеного будівництва заявник, який діє через уповноважену особу, повинен подати державному реєстратору наступні документи: 1) документ, що посвідчує речове право на земельну ділянку; 1 1 ) витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку (у разі, коли в документі, що посвідчує речове право на земельну ділянку, відсутні відомості про її кадастровий номер); 2) документ, що відповідно до законодавства надає право на виконання будівельних робіт; 3) документ, що посвідчує уповноважену особу (паспорт громадянина України, посвідка на проживання особи, національний, дипломатичний чи службовий паспорт іноземця або документ, що його заміняє) та документ, що підтверджує її повноваження; 4) документ, що підтверджує виконання будівельних робіт; 5) технічний паспорт на об'єкт незавершеного будівництва.

Матеріали справи підтверджують, що спірний об'єкт нерухомого майна - об'єкт незавершеного будівництва, що розташований за адресою: Київська обл., Києво-Святошинський район, с. Петропавлівська Борщагівка, вул. Леніна, буд. 119, побудований зокрема за рахунок коштів ТОВ "ПРАЙМ КАПІТАЛ ГРУП", як інвестора будівництва на підставі договорів участі у будівництві об'єкта від 03 червня 2010 року №37, від 04 жовтня 2010 року №ТХ-121/2, від 01 квітня 2011 року №ТХ121-1, від 20 квітня 2011 року №ТХ-3, та договорів купівлі-продажу майнових прав від 03 червня 2010 року №37, від 04 жовтня 2010 року №ТХ-121/2, від 01 квітня 2011 року №ТХ121-1, від 20 квітня 2011 року №ТХ-3, укладених між ТОВ "ПРАЙМ КАПІТАЛ ГРУП" та ТОВ "Житлоінбуд".

За умовами вказаних договорів, специфікацій та актів приймання-передачі майнових прав ТОВ "ПРАЙМ КАПІТАЛ ГРУП" придбало майнові права на квартири в житловому будинку за адресою: Київська обл., Києво-Святошинський район, с. Петропавлівська Борщагівка, вул. Леніна, буд. 119.

Наведене свідчить, що позивачу належать майнові права на об'єкт незавершеного будівництва, що розташований за адресою: Київська обл., Києво-Святошинський район, с. Петропавлівська Борщагівка, вул. Леніна, буд. 119, що не заперечується особами, які беруть участь у справі.

Враховуючи викладене та беручи до уваги, що за правилами пункту 72 Порядку державна реєстрація права власності на об'єкт незавершеного будівництва проводиться у порядку, встановленому для державної реєстрації прав щодо нерухомого майна, право власності на яке заявлено вперше, колегія суддів приходить до висновку, що державна реєстрація прав власності на об'єкт нерухомого майна у межах спірних правовідносин має здійснюватись також з урахуванням положень пунктів 47 та 49 Порядку.

Так, відповідно до пункту 47 Порядку передбачено, що для проведення державної реєстрації прав з видачею свідоцтва про право власності на нерухоме майно у зв'язку з набуттям права власності на новозбудовані або реконструйовані об'єкти нерухомого майна, будівництво яких здійснювалося із залученням від фізичних та юридичних осіб коштів на інвестування та фінансування об'єктів будівництва, заявник, крім документів, що зазначені в абзацах першому - шостому пункту 46 цього Порядку, подає органові державної реєстрації прав:

1) затверджений особою, що залучала від фізичних та юридичних осіб такі кошти, перелік інвесторів, які брали участь в інвестуванні та фінансуванні об'єкта будівництва та за якими здійснюється державна реєстрація прав;

2) установлений законодавством документ, що підтверджує набуття у власність інвестором закріпленого за ним об'єкта інвестування (інвестиційний договір, договір про пайову участь тощо).

Пунктом 49 Порядку встановлено, що для проведення державної реєстрації прав з видачею свідоцтва про право власності на нерухоме майно у зв'язку з набуттям права власності на новозбудовані або реконструйовані об'єкти нерухомого майна, майнові права на які належать іншим особам, заявник, крім документів, що зазначені в абзацах першому - шостому пункту 46 цього Порядку, подає органові державної реєстрації прав:

1) перелік осіб, яким належать майнові права на об'єкт будівництва, затверджений особою, яка здійснювала відчуження таких майнових прав;

2) договір купівлі-продажу майнових прав.

Таким чином, крім документів, які необхідні для державної реєстрації прав на об'єкт незавершеного будівництва згідно пункту 72 Порядку, ТОВ "Житлоінбуд" додатково повинен був подати державному реєстратору наступні документи: затверджений перелік інвесторів, які брали участь в інвестуванні та фінансуванні об'єкта будівництва та за якими здійснюється державна реєстрація прав; документ, що підтверджує набуття у власність інвестором закріпленого за ним об'єкта інвестування (інвестиційний договір, договір про пайову участь тощо); або перелік осіб, яким належать майнові права на об'єкт будівництва, затверджений особою, яка здійснювала відчуження таких майнових прав, та договір купівлі-продажу майнових прав.

Згідно з частиною першою статті 69 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Частина четверта статті 70 Кодексу адміністративного судочинства України встановлює, що обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору.

Разом з тим, відповідачі не надали суду документів, які повинно було подати ТОВ "Житлоінбуд", а саме: документ, що посвідчує речове право на земельну ділянку; витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку (у разі, коли в документі, що посвідчує речове право на земельну ділянку, відсутні відомості про її кадастровий номер); документ, що відповідно до законодавства надає право на виконання будівельних робіт; документ, що посвідчує уповноважену особу (паспорт громадянина України, посвідка на проживання особи, національний, дипломатичний чи службовий паспорт іноземця або документ, що його заміняє) та документ, що підтверджує її повноваження; документ, що підтверджує виконання будівельних робіт; технічний паспорт на об'єкт незавершеного будівництва; затверджений перелік інвесторів, які брали участь в інвестуванні та фінансуванні об'єкта будівництва та за якими здійснюється державна реєстрація прав; документ, що підтверджує набуття у власність інвестором закріпленого за ним об'єкта інвестування (інвестиційний договір, договір про пайову участь тощо); або перелік осіб, яким належать майнові права на об'єкт будівництва, затверджений особою, яка здійснювала відчуження таких майнових прав, та договір купівлі-продажу майнових прав.

Враховуючи викладене, суд вважає, що відповідачами не доведено правових підстав для проведення державної реєстрації прав на об'єкт незавершеного будівництва, що розташований за адресою: Київська обл., Києво-Святошинський район, с. Петропавлівська Борщагівка, вул. Леніна, буд. 119, кадастровий номер земельної ділянки 3222485901:01:003:0147, за ТОВ "Житлоінбуд".

Суд не приймає надану картку прийому заяви, оскільки даний документ не містить підписів уповноважених осіб та не є належним доказом, який би підтвердив факт подання заявником усіх документів, що передбачені Порядком.

При цьому суд звертає увагу, що ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 04 вересня 2014 року про відкриття провадження у даній справі зобов'язано Державну реєстраційну службу України надати суду належним чином засвідчені копії документів, що стали підставою для прийняття оскаржуваного рішення та матеріали реєстраційної справи щодо об'єкта нерухомого майна.

Між тим, відповідач 1 не надав на вимогу суду та на виконання положень частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України копії документів, що стали підставою для прийняття оскаржуваного рішення, та матеріали реєстраційної справи щодо об'єкта нерухомого майна, посилаючись те, що витребувані судом документи знаходяться в Реєстраційній службі Києво-Святошинського районного управління юстиції у Київській області.

З метою повного дослідження обставин справи суд ухвалою від 03 жовтня 2014 року витребував у Реєстраційної служби Києво-Святошинського районного управління юстиції у Київській області належним чином засвідчені копії документів, що стали підставою для прийняття оскаржуваного рішення, та матеріали реєстраційної справи щодо об'єкта нерухомого майна, однак Реєстраційна служба Києво-Святошинського районного управління юстиції у Київській області також не виконали вимог суду.

Крім того, відповідач 1 не довів суду неможливість надання витребуваних судом документів самостійно, адже згідно з положеннями Порядку взаємодії органів державної реєстрації прав та їх посадових осіб, затвердженого до наказом Міністерства юстиції України від 02 квітня 2013 року №607/5, в його розпорядженні повинні бути електронні копії документів, поданих для державної реєстрації прав, передані Реєстраційною службою Києво-Святошинського районного управління юстиції у Київській області.

За таких підстав, рішення Державного реєстратора Корюк Т.В. про державну реєстрацію прав та їх обтяжень від 30 серпня 2013 року №5451898 прийнято не на підставі та не у спосіб, що передбачені Законом України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", тому є протиправним та підлягає скасуванню, а позовні вимоги у цій частині - задоволенню.

Суд також погоджується із позовними вимогами про зобов'язання Державної реєстраційної служи України вчинити дії щодо внесення запису до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію прав та їх обтяжень про скасування державної реєстрації права власності на об'єкт незавершеного будівництва, що розташований за адресою: Київська обл., Києво-Святошинський район, с. Петропавлівська Борщагівка, вул. Леніна, 119, за третьою особою 1.

Відповідно до частини першої статті 26 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" записи до Державного реєстру прав вносяться на підставі прийнятого рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень.

Частина друга статті 26 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" вказує, що у разі скасування на підставі рішення суду рішення про державну реєстрацію прав до Державного реєстру прав вноситься запис про скасування державної реєстрації прав.

Таким чином, скасування судом рішення Державного реєстратора Корюк Т.В. про державну реєстрацію прав та їх обтяжень від 30 серпня 2013 року №5451898 є безумовною підставою для внесення до Державного реєстру прав запису про скасування державної реєстрації права власності на об'єкт незавершеного будівництва, що розташований за адресою: Київська обл., Києво-Святошинський район, с. Петропавлівська Борщагівка, вул. Леніна, 119, за ТОВ "Житлоінбуд", та для зобов'язання відповідача 1 вчинити відповідні дії.

При вирішенні другої позовної вимоги суд врахував, що згідно Рекомендації Комітету Міністрів державам-членам стосовно реалізації адміністративними органами влади дискреційних повноважень від 11 березня 1980 року №R(80)2 під дискреційним повноваженням слід розуміти повноваження, яке адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду - тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.

Однак, з огляду на протиправність спірного рішення про державну реєстрацію прав, на думку суду, в межах спірних правовідносин відповідач 1 не володіє правом вільного розсуду, а має можливість лише здійснити необхідні дії щодо внесення до Державного реєстру прав запису про скасування державної реєстрації права власності на об'єкт незавершеного будівництва, що розташований за адресою: Київська обл., Києво-Святошинський район, с. Петропавлівська Борщагівка, вул. Леніна, 119.

В частині дотримання позивачем строку звернення до адміністративного суду, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, суд звертає увагу на наступне.

Відповідно до частини першої статті 99 Кодексу адміністративного судочинства України адміністративний позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.

Частиною другою статті 99 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Як вказує позивач у позовній заяві, про факт його порушеного права стало відомо лише в липні 2014 року; у свою чергу доказів на спростування зазначеного відповідачем до суду не надано.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що адміністративний позов у межах спірних правовідносин подано з дотриманням строку звернення, встановленого частиною другою статті 99 Кодексу адміністративного судочинства України.

Згідно з частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

На думку Окружного адміністративного суду міста Києва, відповідачами не доведена правомірність та обґрунтованість прийняття спірного рішення з урахуванням вимог встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною третьою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, адміністративний позов ТОВ "ПРАЙМ КАПІТАЛ ГРУП" підлягає задоволенню.

Відповідно до частини першої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).

Враховуючи викладене, керуючись статтями 69, 70, 71, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ПРАЙМ КАПІТАЛ ГРУП" задовольнити повністю.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення Державного реєстратора Державної реєстраційної служби України Корюк Тетяни Василівни про державну реєстрацію прав та їх обтяжень від 30 серпня 2013 року №5451898.

3. Зобов'язати Державну реєстраційну службу України вчинити дії щодо внесення запису до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію прав та їх обтяжень про скасування державної реєстрації права власності на об'єкт незавершеного будівництва, що розташований за адресою: Київська обл., Києво-Святошинський район, с. Петропавлівська Борщагівка, вул. Леніна, 119.

4. Присудити з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ПРАЙМ КАПІТАЛ ГРУП" понесені ним витрати по сплаті судового збору у розмірі 73,08 грн. (сімдесят три гривні вісім копійок).

Постанова набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя В.А. Кузьменко

Судді В.П. Катющенко

Б.В. Санін

Дата ухвалення рішення20.10.2014
Оприлюднено24.10.2014
Номер документу41019017
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/12978/14

Ухвала від 22.04.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Чалий С.Я.

Ухвала від 06.04.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Чалий С.Я.

Ухвала від 03.10.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко В.А.

Ухвала від 04.02.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Чалий С.Я.

Постанова від 18.12.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бабенко К.А

Ухвала від 02.12.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бабенко К.А

Ухвала від 21.11.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бабенко К.А

Постанова від 20.10.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко В.А.

Ухвала від 04.09.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні