ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"23" жовтня 2014 р. м. Київ К/800/14364/14
Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:
Черпака Ю.К. (головує в судовому засіданні), Головчук С.В., Ліпського Д.В., секретаря Горбатюка В.С.,
за участю представників: позивача - Шаванова Р.М., відповідача і третьої особи Департаменту транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) - Петрушка М.М., третьої особи ТОВ "Д-М Київтранс" - Філатова П.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ТОВ "Тракер" до виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), треті особи: ТОВ "Д-М Київтранс", ТОВ "Надіяпастранс", Департамент транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про визнання протиправним та скасування рішення, за касаційною скаргою ТОВ "Тракер" на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 24 грудня 2013 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 25 лютого 2014 року,
встановив:
У вересні 2013 року ТОВ "Тракер" звернулось з позовом до виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про визнання протиправним і скасування пункту 124 рішення конкурсного комітету, складеного за результатами конкурсу з визначення переможця об'єкта конкурсу № 107, проведеного 21-30 серпня 2013 року, організатором якого є департамент транспортної інфраструктури відповідача.
Позов обґрунтовано тим, що конкурс з перевезення пасажирів на автобусному маршруті № 455 в м. Києві проведено з порушенням чинного законодавства, яке полягало в непроведенні перевірки достовірності інформації, поданої перевізниками-претендентами.
Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 24 грудня 2013 року, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 25 лютого 2014 року, в задоволенні позову відмовлено.
У касаційній скарзі ТОВ "Тракер", посилаючись на неповне встановлення судами обставин справи та їх неналежну правову оцінку, просить скасувати судові рішення та направити справу на новий розгляд до суду першої інстанції.
В запереченнях на касаційну скаргу виконавчий орган Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) та ТОВ "Д-М Київтранс" вважають її доводи необґрунтованими та просять залишити рішення судів першої та апеляційної інстанцій без змін.
Справа розглядається за відсутності представника третьої особи ТОВ "Надіяпастранс", який був належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду.
Заслухавши пояснення представників сторін і третьої особи, перевіривши правильність застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального і процесуального права, правової оцінки обставин у справі, колегія суддів вважає, що касаційна скарга підлягає задоволенню.
Судами встановлено, що 26.06.2013 р. за дорученням Департаменту транспортної інфраструктури робочим органом конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників - Комунальною службою перевезень виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) розміщено оголошення у газеті "Хрещатик", яким запрошено юридичних і фізичних осіб, які є власниками та (або) користувачами на законних підставах достатньої кількості транспортних засобів, взяти участь у конкурсі з визначення перевізників пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування у м. Києві на затверджених обов'язкових умовах.
Автобусний маршрут в режимі маршрутного таксі № 455 "Севастопольська площа - проспект Свободи" зазначений як об'єкт конкурсу № 107.
Для участі у конкурсі на об'єкт конкурсу № 107, окрім позивача, заявки подано ще двома претендентами-перевізниками, а саме: ТОВ "Д-М Київтранс" і ТОВ "Надіяпастранс".
За результатами конкурсу на об'єкт № 107 прийнято рішення, оформлене пунктом 124 протоколу засідання конкурсного комітету, про визначення переможцем конкурсу ТОВ "Д-М Київтранс", яке отримало найбільшу кількість балів - 25. Перевізником-претендентом, який посів друге місце у конкурсі, визнано ТОВ "Надіяпастранс" - 21 бал. ТОВ "Тракер" визнано перевізником-претендентом, який отримав найменшу кількість балів - 17,1.
Наказом Департаменту транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 16.09.2013 р. № Н-199 введено в дію рішення конкурсного комітету стосовно визначення переможцем на об'єкті конкурсу № 107 автомобільного перевізника ТОВ "Д-М Київтранс".
Відповідно до статті 7 Закону України "Про автомобільний транспорт" забезпечення організації пасажирських перевезень на міських автобусних маршрутах загального користування покладається на виконавчий орган сільської, селищної, міської ради відповідного населеного пункту.
В силу частини першої статті 43 цього Закону визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюється виключно на конкурсних засадах.
Постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 р. № 1081 затверджений Порядок проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування (далі - Порядок).
Для участі у конкурсі автомобільний перевізник подає на кожний об'єкт конкурсу окремо заяву за встановленою формою та документи, визначені у пункті 29 Порядку, достовірність інформації яких згідно з пунктом 37 Порядку перевіряється не пізніше ніж за два дні до дати проведення конкурсу організатором (виконкомом місцевої ради) та/або робочим органом (підприємством (організацією), залученим організатором на договірних умовах для організації забезпечення роботи конкурсного комітету).
Пунктом 12 Порядку встановлено, що конкурсний комітет приймає рішення про недопущення до участі в конкурсі автомобільного перевізника, який, зокрема, подав до участі в конкурсі неналежним чином оформлені документи чи не в повному обсязі, а також такі, що містять недостовірну інформацію.
Згідно з пунктами 42, 46 Порядку в разі участі в конкурсі двох або більше перевізників-претендентів конкурсний комітет визначає кращого (переможця) з використанням бальної системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів.
Рішення про результати конкурсу приймається конкурсним комітетом на закритому засіданні в присутності не менш як половини його складу простою більшістю голосів та вводяться в дію наказом (постановою або іншим розпорядчим документом) організатора протягом не більш як 30 робочих днів з дня проведення конкурсу (пункти 47, 51 Порядку).
Відповідно до пункту 55 Порядку організатор має право прийняти рішення про відмову у введенні в дію рішення (чи його окремої частини) конкурсного комітету за окремими об'єктами конкурсу в разі надходження від органів виконавчої влади письмової інформації, що підтверджує факт подання перевізником-претендентом, який за результатами конкурсу визнаний переможцем конкурсу, недостовірної інформації.
Розглядаючи справу, Окружний адміністративний суд м. Києва у відкритому судовому засіданні 16.12.2013 р., за участю представників сторін і третьої особи ТОВ "Д-М Київтранс", протокольною ухвалою вирішив розглядати справу в порядку письмового провадження до 27.12.2013 р.
Судове рішення у справі постановлене 24.12.2013 р.
26.12.2013 р. позивач подав до суду клопотання про розгляд справи в судовому засіданні з викликом сторін, а також додаткові письмові пояснення щодо надання ТОВ "Д-М Київтранс" недостовірної інформації про працівників підприємства та наявного в нього рухомого складу для здійснення перевезень.
Таким чином, повідомлені позивачем нові фактичні дані, які мають значення для правильного вирішення справи, не були предметом розгляду в суді першої інстанції внаслідок порушення ним норм процесуального права (пункту 10 частини першої статті 3, частини четвертої статті 122, частини шостої статті 128 КАС України) в частині можливості розгляду справи в порядку письмового провадження лише за умови відсутності всіх осіб, які беруть участь у справі (за аналогією з пунктом 2 частини першої статті 197 і пунктом 2 частини першої статті 222 КАС України).
В свою чергу суд апеляційної інстанції, маючи повноваження досліджувати докази, які не досліджувалися у суді першої інстанції, не дав оцінку вказаним доводам позивача з тих підстав, що вони заявлені вже після ухвалення судом першої інстанції рішення у справі.
Відповідно до частини першої статті 220 КАС України суд касаційної інстанції перевіряє правильність застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі і не може досліджувати докази, встановлювати та визнавати доведеними обставини, що не були встановлені в судовому рішенні, та вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу.
Неправильне застосування норм процесуального права та не встановлення фактичних обставин, які мають значення для правильного вирішення справи, згідно із статтею 227 КАС України є підставою для скасування судових рішень і направлення справи на новий судовий розгляд до суду першої інстанції.
Керуючись статтями 221, 223, 227, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ухвалив:
Касаційну скаргу ТОВ "Тракер" задовольнити.
Скасувати постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 24 грудня 2013 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 25 лютого 2014 року, а справу направити на новий розгляд до суду першої інстанції.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та оскарженню не підлягає.
Судді:Черпак Ю.К. Головчук С.В. Ліпський Д.В.
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 23.10.2014 |
Оприлюднено | 31.10.2014 |
Номер документу | 41088385 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Черпак Ю.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні