Постанова
від 17.12.2014 по справі 826/15216/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01601, м.  Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И м. Київ 17 грудня 2014 року                      № 826/15216/13-a Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Огурцова О.П., розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "Тракер" дотретя особаКиївської міської державної адміністрації Товариство з обмеженою відповідальністю «Д-М Київтранс»Товариство з обмеженою відповідальністю «Надіяпастранс»Департамент транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) провизнання протиправним і скасування пункту 124 рішення конкурсного комітету, складеного за результатами конкурсу з визначення переможця об'єкта конкурсу № 107, проведеного 21-30 серпня 2013 року, організатором якого є департамент транспортної інфраструктури відповідача ОБСТАВИНИ СПРАВИ: Товариства з обмеженою відповідальністю "Тракер" звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Київської міської державної адміністрації, треті особи: Товариство з обмеженою відповідальністю «Д-М Київтранс», Товариство з обмеженою відповідальністю «Надіяпастранс», Департамент транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про визнання протиправним та скасування п. 124 рішення конкурсного комітету, складеного за результатами конкурсу з визначення переможця об'єкта конкурсу № 107, проведеного 21-30 серпня 2013 року, організатором якого є департамент транспортної інфраструктури відповідача. В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що відповідачем в супереч вимог законодавства, не були вчинені дії щодо належної перевірки достовірності інформації, поданої на конкурс перевізниками-претендентами, що в свою чергу призвело до прийняття протиправного рішення. Представник позивача у судовому засіданні підтримав позовні вимоги та просив суд задовольнити позов у повному обсязі. Представник відповідача проти позовних вимог заперечив в повному обсязі, в обґрунтування заперечень зазначив, що рішення №124 про визначення перевізника на автобусному маршруті загального користування №455 «Севастопольська площа – просп. Свободи» -  є правомірним і жодним чином не порушує права позивача. Представник третьої особи - 1 проти позовних вимог заперечив в повному обсязі та зазначив, що після проведення конкурсу позивач не був позбавлений права подати скаргу до конкурсного комітету. Представники третьої особи – 2, 3 до суду не прибули, хоча були належним чином повідомлені про судовий розгляд справи, відповідно до вимог статей 35, 37 Кодексу адміністративного судочинства України. Відповідно до частини шостої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта. У судовому засіданні представником позивача було подано заяву про витребування доказів, а саме, позивач просив витребувати в Управлінні державної автомобільної інспекції ГУ МВС України в місті Києві засвідчені копії документів, які містять інформацію ТОВ "Д-М Київтранс", ТОВ "Надіяпастранс" про кількість зареєстрованих транспортних засобів та їх власників за період з 01.01.2013 по18.09.2013, а також витребувати у Уголовному управлінні Міндоходів у м. Києві копії документів, які містять інформацію про те, чи перебували у період з 01.01.2012 по 01.12.2014 у трудових відносинах з ТОВ "Д-М Київтранс" особи зазначені у заяві. Вказану заяву було обговорено у судовому засіданні 04.12.2014. Представники відповідача та третьої особи 1 заперечили щодо його задоволення та зазначили, що вважають вказане намаганням позивача затягнути розгляд справи, а також, що оскаржуваний пункт рішення взагалі не порушує позивача. Розглянувши вказану заяву та дослідивши матеріали справи, суд, дійшов висновку про відсутність підстав для її задоволення. Розглянувши подані сторонами документи і матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд м. Києва,- В С Т А Н О В И В: За дорученням організатора - Департаменту транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), 26 червня 2013 року робочим органом конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників - комунальною службою перевезень виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), розміщено оголошення у газеті "Хрещатик", яким запрошено юридичних та фізичних осіб, які є власниками та (або) користувачами на законних підставах достатньої кількості транспортних засобів, взяти участь у конкурсах, відповідно до оголошення про проведення конкурсу на визначення автомобільного перевізника на викладених умовах. Обов'язковими умовами конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування визнано, що транспортні засоби, які перевізник-претендент пропонує використати для перевезень у місті Києві, повинні: мати не менше 21 місця для сидіння; мати кількість дверей входу-виходу не менше 2 та бути обладнаними пристроями для їх автоматичного відкриття та двигунами, що відповідають нормам екологічної безпеки не нижче "Євро-2"; відповідати вимогам безпеки, охорони праці, державним стандартам та мати відповідний сертифікат; бути зареєстрованими відповідно до чинного законодавства; перебувати у належному технічному, санітарному стані; строк використання їх не повинен перевищувати 7 років. Автобусний маршрут в режимі маршрутного таксі № 455 "Севастопольська площа - проспект Свободи" визначено як об'єкт конкурсу № 107. Для участі у конкурсі на об'єкт конкурсу, окрім позивача, заявки подано ще двома претендентами-перевізниками, а саме, ТОВ «Д-М Київтранс» та ТОВ «Надіяпастранс». За результатами проведеного конкурсу, п. 124 протоколу засідання конкурсного комітету в частині, що стосується об'єкта конкурсу №107 – автобусний маршрут в режимі маршрутного таксі №455 «Севастопольська площа - просп. Свободи», конкурсна пропозиція ТОВ «Такер»  набрала 17,1 бала (з урахуванням +11 балів за попередню роботу претендента на вказаному маршруті протягом всього строку дії договору); конкурсна пропозиція ТОВ «Д-М Київтранс» набрала – 25 балів; конкурсна пропозиція ТОВ «Надіяпастранс» набрала - 21 бал, переможцем було визначено  ТОВ «Д-М Київтранс», як таке, що отримало найбільше за бальною системою оцінки. Позивач зазначає, що він не погоджується з рішення конкурсного комітету, складеного за результатами конкурсу з визначення переможця об'єкта конкурсу № 107, проведеного 21-30 серпня 2013 року вважаючи дане рішення незаконним, конкурс проведено з порушенням процедури, що призводить до порушення прав позивача, останній звернувся з відповідним позовом до суду. Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд вважає позов таким, що не підлягає задоволенню з наступних підстав. Засади організації та діяльності автомобільного транспорту визначені Законом України від 5 квітня 2001 року N 2344-III "Про автомобільний транспорт" (далі - Закон N 2344-III). Відповідно до статей 43, 44 цього Закону визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюється виключно на конкурсних засадах. Організація проведення конкурсу, визначення умов перевезень покладаються на органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Постановою Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2008 року N 1081 затверджено Порядок проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування (далі - Порядок), який є обов'язковим для виконання органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами (організаціями), залученими на договірних умовах для організації забезпечення проведення конкурсів, конкурсними комітетами та автомобільними перевізниками. Цей Порядок визначає процедуру підготовки та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування і є обов'язковим для виконання органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами (організаціями), залученими на договірних умовах для організації забезпечення проведення конкурсів, конкурсними комітетами та автомобільними перевізниками. За правилами пунктів 40 - 43, 46, 47 цього Порядку під час проведення конкурсу конкурсний комітет розглядає пропозиції перевізників-претендентів виключно за такими показниками: наявність достатньої кількості автобусів, які відповідають умовам конкурсу за класом та пасажиромісткістю (категорія, пасажиромісткість, наявність багажних відділень, додаткового обладнання); наявність, характеристика та кількість резерву автобусів для заміни рухомого складу в разі виходу техніки з ладу; наявність транспортних засобів, пристосованих для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями; наявність свідоцтва відповідності автобуса параметрам комфортності (для міжміського перевезення); строк експлуатації автобусів (рік виготовлення, строк фактичної експлуатації); наявність сертифіката відповідності послуг з перевезення пасажирів автобусами ліцензійним умовам; наявність та характеристика виробничої бази; умови підтримання належного технічного та санітарного стану рухомого складу; умови контролю технічного стану транспортних засобів перед виїздом; умови виконання регламентних робіт з технічного обслуговування та ремонту транспортних засобів; досвід роботи перевізника-претендента; наявність та тяжкість порушень безпеки дорожнього руху, транспортного законодавства, ліцензійних умов; якість роботи автомобільного перевізника на даному маршруті (у разі обслуговування на умовах договору (дозволу), укладеного (наданого) на підставі попереднього конкурсу; інвестиційний розвиток суб'єкта господарювання та соціальний ефект від його діяльності; умови контролю за станом здоров'я водіїв. Під час проведення конкурсу представники організатора та органів державного контролю, які входять до складу конкурсного комітету, відповідно до їх компетенції надають інформацію про діяльність перевізника-претендента. У разі участі в конкурсі двох або більше перевізників-претендентів конкурсний комітет визначає кращого з використанням бальної системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів відповідно до цього Порядку та Закону України "Про автомобільний транспорт". Сумарна кількість балів, одержаних кожним перевізником-претендентом згідно з додатком 4, є підставою для визначення переможця конкурсу. Під час проведення конкурсу запрошуються всі перевізники-претенденти, що беруть участь у конкурсі, у присутності яких оголошуються конкурсні пропозиції. Претендентам надається право на обґрунтування запропонованих ними конкурсних пропозицій. Під час проведення конкурсу додаткові пропозиції від перевізників-претендентів не приймаються. Переможцем конкурсу визнається перевізник-претендент, який за результатами розгляду набрав найбільшу кількість балів відповідно до системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів. Перевізника-претендента, визнаного відповідно до пункту 42 цього Порядку переможцем, може бути визнано таким лише у разі набрання ним за окремим об'єктом конкурсу кількості балів, що є вищою нуля. Рішення про результати конкурсу приймається конкурсним комітетом на закритому засіданні в присутності не менш як половини його складу, у тому числі голови конкурсного комітету або його заступника, простою більшістю голосів. Виходячи з положень зазначених нормативних актів, визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті здійснюється виключного на конкурсних засадах. На виконання розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 22 травня 2013 року № 757 «Про здійснення функцій замовника (організатора) проведення конкурсів з визначення автомобільних перевізників» Департаментом транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) було підготовлено наказ від 21 червня 2013 року № Н-82 «Про затвердження умов і визначення об'єктів конкурсу з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування». Згідно з пунктом 66 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 року № 1081, скарги за результатами конкурсу можуть подаватися протягом 10 днів з дати його проведення та розглядатися організатором протягом 30 днів з дня надходження скарги від перевізника-претендента. Неврегульовані організатором спори розв'язуються в установленому порядку, а скарги, що надійшли з порушенням установленого строку, не розглядаються. З матеріалів справи вбачається, що скарг за результатами засідання конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників від ТОВ «Тракер» не надходило, затверджені умови проведення конкурсу ТОВ «Тракер» не оскаржувались. В письмових поясненнях на позовну заяву від 19.11.2014 позивач наголошує, що конкурс з перевезення пасажирів на автобусному маршруті № 455 в м. Києві проведено з порушенням чинного законодавства, яке полягало в не проведенні перевірки достовірності інформації, поданої перевізниками-претендентами, а саме, не проведено перевірку достовірності інформації поданої перевізником-претендентом ТОВ "Д-М Київтранс" щодо своєї пропозиції на конкурс, в результаті чого йому безпідставно нараховані бали і визначено переможцем конкурсу. Зокрема, безпідставно нараховані, внаслідок подання недостовірної інформації, бали по таким позиціям: щодо експлуатації ТОВ «Д-М Київтранс» транспортних засобів на підставі договору фінансового лізингу; щодо працівників, які здійснюють щоденний контроль за технічним станом транспортних засобів та які проводять щоденний огляд стану здоров'я водіїв. Відповідно до статті 45 Закону України «Про автомобільний транспорт», до участі у конкурсі не допускаються автомобільні перевізники, які подали документи, що містять недостовірну інформацію. Крім цього, Порядок у пункті 12 закріплює, що конкурсний комітет приймає рішення про недопущення до участі в конкурсі автомобільного перевізника, який подав до участі в конкурсі неналежним чином оформлені документи чи не в повному обсязі, а також такі, що містять недостовірну інформацію. Пунктом 42 Порядку визначено, що у разі участі в конкурсі двох або більше перевізників-претендентів конкурсний комітет визначає кращого з використанням бальної системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів відповідно до цього Порядку та Закону України «Про автомобільний транспорт». Сумарна кількість балів, одержаних кожним перевізником-претендентом згідно з додатком 4 до Порядку №1081, є підставою для визначення переможця конкурсу. Наказом Департаменту транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 31 липня 2013 року № Н-92 було створено робочу групу з перевірки достовірності інформації, що міститься у документах для участі у конкурсі, які надані перевізниками претендентами для участі у конкурсі з визначення перевізників пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування м. Києва та затверджено форму відповідного Акту перевірки достовірності інформації, що міститься у документах для участі у конкурсі, які надані перевізниками-претендентами. В матеріалах справи містяться документи, зокрема акти перевірки достовірності відомостей, що містяться у документах для участі у конкурсі, поданих перевізниками-претендентами - третьою особою-1 та третьою особою-2, що в свою чергу підтверджують проведення відповідачем перевірки відповідності поданих заявниками відомостей. (стор. 268- 271, том ІІ). Крім того, суд погоджується з думкою третьої особи 1 про те, що позивачем не обґрунтовано на захист яких саме порушених його прав та інтересів подано адміністративний позов, з огляду на те, що позивач посів третє місце й, навіть у разі скасування оскаржуваного пункт рішення, не буде визнаний переможцем конкурсу без вчинення певних дій (відмови від укладення договору) особою, яка посіла друге місце (третя особа 1). З огляду на викладене, керуючись вимогами статей 69-71, 94, 160-165, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ПОСТАНОВИВ: У задоволенні адміністративного позову  - відмовити повністю. Відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України постанова набирає законної сили після закінчення строку для її апеляційного оскарження. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Суддя                                                                                        О.П. Огурцов

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення17.12.2014
Оприлюднено24.12.2014
Номер документу41977854
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/15216/13-а

Ухвала від 04.11.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

Ухвала від 29.08.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпак Ю.К.

Ухвала від 06.02.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Лічевецький І.О.

Ухвала від 31.03.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпак Ю.К.

Ухвала від 05.03.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Лічевецький І.О.

Ухвала від 06.02.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Лічевецький І.О.

Постанова від 17.12.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

Ухвала від 23.10.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпак Ю.К.

Ухвала від 20.03.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпак Ю.К.

Ухвала від 25.02.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Романчук О.М

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні