Ухвала
від 29.10.2014 по справі 814/5003/13-а
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 жовтня 2014 р.м.ОдесаСправа № 814/5003/13

Категорія: 8.2.3 Головуючий в 1 інстанції: Малих О.В.

Одеський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого Золотнікова О.С.,

суддів Осіпова Ю.В. та Скрипченка В.О.,

розглянувши в місті Одесі в порядку письмового провадження у зв'язку з неявкою сторін в судове засідання апеляційну скаргу Очаківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Миколаївській області на постанову Миколаївського окружного адміністративного суду від 10 липня 2014 року по справі за адміністративним позовом приватного акціонерного товариства Очаківське хлібоприймальне підприємство до Очаківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Миколаївській області (треті особи Управління Державної казначейської служби України в Очаківському районі Миколаївської області та Миколаївське обласне дочірнє підприємство Державної акціонерної компанії Хліб України ) про визнання протиправною та скасування вимоги, -

В С Т А Н О В И В:

У грудні 2013 року приватне акціонерне товариство Очаківське хлібоприймальне підприємство (далі ПАТ Очаківське хлібоприймальне підприємство ) звернулось до суду з позовом до Очаківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Миколаївській області (далі Очаківська ОДПІ ГУ Міндоходів у Миколаївській області) про визнання протиправною та скасування вимоги відповідача від 03 вересня 2013 року № 1-19.

В обґрунтування позову зазначалось, що 06 вересня 2013 року ПАТ Очаківське хлібоприймальне підприємство отримало податкову вимогу від 03 вересня 2013 року за № 1-19, згідно якої станом на 03 вересня 2013 року сума податкового боргу за поданням Управління Державної казначейської служби України в Очаківському районі Миколаївської області становить 310000 грн.. Позивачем зазначену вище податкову вимогу оскаржено в адміністративному порядку, проте рішенням Головного управління Міндоходів у Миколаївській області від 01 листопада 2013 року та рішенням Міністерства доходів і зборів України від 25 листопада 2013 року скарги ПАТ Очаківське хлібоприймальне підприємство залишені без задоволення. На думку позивача, зазначена вище податкова вимога винесена з порушенням норм чинного законодавства, є необґрунтованою та протиправною, а тому підлягає скасуванню.

Постановою Миколаївського окружного адміністративного суду від 10 липня 2014 року позовні вимоги ПАТ Очаківське хлібоприймальне підприємство задоволено. Визнано протиправною та скасовано податкову вимогу Очаківської ОДПІ ГУ Міндоходів у Миколаївській області від 03 вересня 2013 року № 1-19.

Не погоджуючись з постановленим по справі судовим рішенням, представник Очаківської ОДПІ ГУ Міндоходів у Миколаївській області в апеляційній скарзі зазначає, що судом при вирішенні справи порушено норми матеріального та процесуального права. Так, судом не прийнято до уваги положення Бюджетного кодексу України, Податкового кодексу України, постанови Кабінету Міністрів України від 02 березня 2011 року № 174, що регулюють процес стягнення простроченої заборгованості перед державою за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, бюджетними позичками/фінансовою допомогою, наданими Міністерством фінансів України у 1993-1998 роках. У зв'язку з викладеним в апеляційній скарзі ставиться питання про скасування постановленого по справі судового рішення з винесенням нової постанови про відмову у задоволенні позовних вимог.

Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши матеріали справи та перевіривши доводи апеляційної скарги, апеляційний суд приходить до висновку про відсутність підстав для її задоволення.

Судом встановлено, що 06 вересня 2013 року ПАТ Очаківське хлібоприймальне підприємство отримало податкову вимогу відповідача від 03 вересня 2013 року за № 1-19, згідно якої станом на 03 вересня 2013 року сума податкового боргу позивача за поданням Управління Державної казначейської служби України в Очаківському районі Миколаївської області становить 310000 грн..

Позивачем зазначену вище податкову вимогу оскаржено в адміністративному порядку, проте рішенням Головного управління Міндоходів у Миколаївській області від 01 листопада 2013 року та рішенням Міністерства доходів і зборів України від 25 листопада 2013 року скарги ПАТ Очаківське хлібоприймальне підприємство залишені без задоволення.

Задовольняючи позовні вимоги ПАТ Очаківське хлібоприймальне підприємство , суд першої інстанції обґрунтовано виходив з того, що з наданих Управлінням ДКС України в Очаківському районі Миколаївської області документів неможливо визначити суму заборгованості позивача за бюджетною позичкою. При цьому в матеріалах справи відсутні докази щодо узгодженості суми податкового боргу позивача.

Так, відповідно до ч. 9 ст. 17 Бюджетного кодексу України прострочена заборгованість суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету (включаючи плату за користування такими кредитами (позиками) пеню) стягується з такого суб'єкта господарювання органами доходів і зборів, що є органами стягнення такої заборгованості у порядку, передбаченому Податковим кодексом України або іншим законом, включаючи погашення такої заборгованості за рахунок майна цього суб'єкта господарювання.

Згідно п. п. 19-1.1.38 п. 19-1.1 ст. 19-1 Податкового кодексу України контролюючі органи забезпечують стягнення сум простроченої заборгованості суб'єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.

Пунктом 59.1 ст. 59 названого Кодексу визначено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Постановою Кабінету Міністрів України від 02 березня 2011 року за № 174 затверджено Порядок обліку заборгованості, в тому числі простроченої, перед державою за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, бюджетними позичками/фінансовою допомогою, наданими Міністерством фінансів у 1993-1998 роках, нарахування пені та списання безнадійної заборгованості.

Відповідно до п. 6 названого Порядку облік простроченої заборгованості за бюджетними позичками/фінансовою допомогою ведеться органами Державної казначейської служби у валюті бюджетної позички/фінансової допомоги, в якій вони надані.

Кошти, що надходять до бюджету в рахунок погашення простроченої заборгованості за бюджетними позичками/фінансовою допомогою, зараховуються органами Державної казначейської служби на рахунки, відкриті згідно з бюджетною класифікацією.

Згідно п. 10 Порядку з метою примусового стягнення в установленому законодавством порядку простроченої заборгованості з боржника територіальні органи Державної казначейської служби до кінця місяця, що настає за звітним періодом, зокрема, інформують органи державної податкової служби за місцем реєстрації боржника про зміну розміру простроченої заборгованості за кредитами та суму нарахованої на неї пені.

Матеріалами справи встановлено, що 15 серпня 2013 року Очаківська ОДПІ ГУ Міндоходів у Миколаївській області отримала від Управління Державної казначейської служби України в Очаківському районі Миколаївської області подання № 1 та № 2 про наявну у ПАТ Очаківське хлібоприймальне підприємство прострочену заборгованість за бюджетними позичками, наданими на закупівлю сільськогосподарської продукції, на суму 310000 грн. (а. с. 65-66).

На підставі названих документів Очаківською ОДПІ ГУ Міндоходів у Миколаївській області винесено податкову вимогу від 03 вересня 2013 року за № 1-19, згідно якої станом на 03 вересня 2013 року сума податкового боргу позивача становить 310000 грн.. Названою вимогою зобов'язано ПАТ Очаківське хлібоприймальне підприємство терміново сплатити суму податкового боргу (а. с. 11).

Постановою Кабінету Міністрів України від 12 березня 1996 року за № 323 Про задоволення державних потреб у сільськогосподарській продукції на 1996 рік затверджено Порядок формування обсягів і виконання закупівлі сільськогосподарської продукції та продовольства за державним замовленням у 1996 році, пунктом 7 якого передбачено, що фінансування закупівлі за державним замовленням продовольчого зерна, сортового насіння здійснюється шляхом надання бюджетної позички заготівельним підприємствам Мінсільгосппроду, а елітного насіння зернових культур відповідно науково-дослідним установам через органи Мінфіну на місцях у порядку, визначеному Мінфіном і Мінсільгосппродом та Українською академією аграрних наук. За рахунок бюджетної позички товаровиробникам відповідно до укладених контрактів надається не пізніше 5 липня поточного року аванс у розмірі не менш як 60 відсотків вартості продукції, обчисленої за цінами згідно з додатком, у тому числі 25 відсотків - протягом двох тижнів після укладення контракту.

Згідно постанови Кабінету Міністрів України від 04 лютого 1997 року за № 124 Про задоволення державних потреб у зерні в 1997 році затверджено Порядок формування обсягів та закупівлі зерна і сортового насіння зернових культур за державним замовленням у 1997 році, пунктом 7 якого встановлено, що фінансування закупівлі за державним замовленням продовольчого зерна і сортового насіння зернових культур здійснюється шляхом надання бюджетної позички заготівельним підприємствам ДАК Хліб України через органи Державного казначейства в порядку, визначеному Мінфіном, Мінсільгосппродом і ДАК Хліб України . За рахунок бюджетної позички товаровиробникам відповідно до укладених контрактів надається не пізніше ніж 5 липня поточного року аванс у розмірі 135 гривень за 1 тонну зерна і сортового насіння. Грошові аванси надаються товаровиробникам для придбання матеріально-технічних ресурсів, оплати послуг ремонтних підприємств шляхом оплати рахунків сільськогосподарських товаровиробників та погашення інших витрат, пов'язаних з виробництвом продовольчого зерна і сортового насіння зернових культур, шляхом перерахування коштів на спеціальний рахунок Урожай-97 , відкритий в установах банків.

З метою виконання зазначених постанов Уряду були затверджені відповідні Порядки, а саме:

- спільним наказом Міністерства фінансів України та Міністерства сільського господарства і продовольства України від 11 квітня 1996 року № 72/113, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 04 червня 1996 року за № 265/1290, затверджено Порядок надання і повернення бюджетної позички на закупівлю продовольчого зерна, елітного і сортового насіння за державним замовленням 1996 року;

- спільним наказом Міністерства сільського господарства і продовольства України, Міністерства фінансів України та Державної акціонерної компанії Хліб України від 04 березня 1997 року № 70/54/18, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 06 червня 1997 року за № 212/2016, затверджено Порядок надання бюджетної позички на закупівлю продовольчого зерна і сортового насіння за державним замовленням 1997 року.

Відповідно до вказаних Порядків безвідсоткова бюджетна позичка надавалась через відділення Державного казначейства України в 1996 - 1997 роках за трьохсторонніми угодами, укладеними цими органами з заготівельним (переробним) підприємством та сільгосптоваровиробником. Державним замовником на поставку продовольчого зерна до державних ресурсів був Мінсільгосппрод і ДАК Хліб України , заготівельні та переробні підприємства і організації, які мали укладати з товаровиробниками (виконавцями державного замовлення) державний контракт на закупівлю зерна. При цьому надання бюджетної позички рай(міськ)фінвідділами чи органами державного казначейства здійснювалось або шляхом авансування оплати витрат сільгосптоваровиробників на закупівлю паливно-мастильних матеріалів, насіння, міндобрив, засобів захисту рослин, запчастин, сільгосптехніки, витрат на капремонт техніки та погашення установам банків заборгованості по кредитах тощо на підставі поданих товаровиробниками документів (рахунків-фактур, товаротранспортних накладних та ін.), або шляхом надання позички у вигляді матеріально-технічних ресурсів, в т. ч. зерна і кормозбиральних комбайнів. Фінансові органи забезпечували облік укладених контрактів та надання авансів в розрізі товаровиробників та заготівельних організацій, а останні забезпечували окремий облік зерна, прийнятого від товаровиробників, і проводили остаточні розрахунки з ними за поставлене зерно після відшкодування товаровиробниками суми авансу. Контроль за виконанням держконтракту (держзамовлення) покладався на Міністерство сільського господарства і продовольства України, ДАК Хліб України і заготівельні організації, а за наданням та поверненням бюджетних позичок - на Міністерство фінансів України, фінансові органи, органи Держказначейства України. Відповідальність перед фінансовими органами за підсумками проведених ними документальних перевірок несли товаровиробники (за недопоставку зерна на суму отриманого авансу) та заготівельні організації (за неповернення бюджетних позичок). При цьому, обов'язку заготівельних (переробних) підприємств повернути до бюджету бюджетну позичку передував обов'язок сільгосптоваровиробників, як безпосередніх отримувачів авансу, поставити до державних ресурсів зерно (насіння) в кількості, що відповідає сумі отриманого авансу, для його наступної реалізації заготівельними підприємствами та отримання ними виручки, за рахунок якої і здійснюється погашення позички перед бюджетом.

Як встановлено матеріалами справи, ухвалою Миколаївського окружного адміністративного суду від 27 грудня 2013 року зобов'язано Управління ДКС України в Очаківському районі Одеської області та ДАК Хліб України надати до суду усі наявні у зазначених юридичних осіб документи (договори, накладні, акти приймання-передачі, акти звірки розрахунків та будь-які інші бухгалтерські документи), що підтверджують наявність станом на 03 вересня 2013 року несплаченої ПАТ Очаківське хлібоприймальне підприємство бюджетної позички, наданої на закупівлю сільськогосподарської продукції за держконтрактом (замовленням) у 1996 році, у сумі 32000 грн. та бюджетної позики, наданої на закупівлю сільськогосподарської продукції за держконтрактом (замовленням) у 1997 році, у сумі 278000 грн..

Проте, на виканання названої вище ухвали окружного адміністративного суду, Управлінням ДКС України в Очаківському районі Миколаївської області надано лише акти передачі-приймання заборгованості по фінансовій допомозі за період з 1996 по 1999 роки, з яких не можливо перевірити правильність розрахунку простроченої заборгованості за бюджетними позичками, вкзаними у поданнях Управління ДКС України в Очаківському районі Миколаївської області від 15 серпня 2013 року за № 1 та № 2.

Крім того, третіми особами не було надано копій контрактів, договорів, платіжних чи інших документів, передбачених відповідними Порядками, які б підтвердили надання позивачу упродовж 1996-1997 років позичок на поворотній основі за рахунок коштів державного бюджету та її неповернення у визначений строк.

За таких даних, апеляційний суд приходить до висновку про обґрунтованість задоволення судом першої інстанції вимог позивача, оскільки відповідачем не доведено факт отримання ПАТ Очаківське хлібоприймальне підприємство бюджетних позик, наданих на закупівлю сільськогосподарської продукції за держконтрактом (замовленням) у 1996-1997 роках, а відтак рішення суду першої інстанції є правильним.

Враховуючи, що судом першої інстанції повно встановлено обставини справи та ухвалено судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, суд апеляційної інстанції на підставі ст. 200 КАС України залишає апеляційну скаргу без задоволення, а оскаржену постанову окружного адміністративного суду - без змін.

Керуючись ст. ст. 195, 197, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, апеляційний суд, -

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу Очаківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Миколаївській області залишити без задоволення, а постанову Миколаївського окружного адміністративного суду від 10 липня 2014 року - без змін.

Ухвала апеляційного суду набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, але може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня набрання законної сили судовим рішенням апеляційного суду.

Головуючий:

Судді:

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.10.2014
Оприлюднено06.11.2014
Номер документу41188489
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —814/5003/13-а

Ухвала від 02.09.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Золотніков О.С.

Ухвала від 27.11.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Зайцев М.П.

Ухвала від 29.10.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Золотніков О.С.

Ухвала від 02.09.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Золотніков О.С.

Постанова від 10.07.2014

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Малих О.В.

Ухвала від 22.05.2014

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Малих О.В.

Ухвала від 27.12.2013

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Малих О.В.

Ухвала від 06.12.2013

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Малих О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні