ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 жовтня 2014 р. Справа № 44927/11/9104
Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:
головуючого судді - Носа С. П.,
суддів - Клюби В. В., Кухтея Р. В.;
за участю секретаря судового засідання - Корнієнко О. А.;
представника відповідача - Рій В. В.;
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Львівського комунального транспортно-ремонтно-аварійного підприємства «ТРАП» на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 06 квітня 2011 року в справі за позовом Державної інспекції з контролю за цінами у Львівській області до Львівського комунального транспортно-ремонтно-аварійного підприємства «ТРАП» про стягнення коштів,-
ВСТАНОВИВ:
31 серпня 2010 року Львівським окружним адміністративним судом зареєстровано позовну заяву Державної інспекції з контролю за цінами у Львівській області до Львівського комунального транспортно-ремонтно-аварійного підприємства «ТРАП» про стягнення із Львівського комунального транспортно-ремонтно-аварійного підприємства «ТРАП» в дохід України на р/р Держбюджету Шевченківського району м. Львова 27300,00 грн.
В обґрунтування вимог позовної заяви вказано, що позивачем прийнято рішення про застосування до відповідача економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін, проте зазначене рішення відповідачем самостійно виконано не було.
Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 06 квітня 2011 року позов задоволено. Постановлено стягнути з Львівського транспортно-ремонтно-аварійного підприємства «Трап» (місцезнаходження: 79019, м. Львів, вул. Заводська, 30 МФО 385413, ЗКПО 19334710) в дохід Держбюджету Шевченківського району м. Львова 27300,00 грн. (двадцять сім тисяч триста грн. 00 коп).
Зазначену постанову мотивовано тим, що рішення Державної інспекції контролю за цінами у Львівській області від 23 липня 2010 року № 240 про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін є правомірним, а відтак з відповідача слід стягнути суму економічних санкцій у розмірі 27300,00 грн.
Не погоджуючись з прийнятою постановою, відповідачем - Львівським комунальним транспортно-ремонтно-аварійним підприємством «ТРАП», подано апеляційну скаргу до Львівського апеляційного адміністративного суду, в якій висловлено прохання скасувати оскаржувану постанову та прийняти нову, якою відмовити в задоволенні позову.
В обґрунтування вимог апеляційної скарги вказано, що судом було допущено неповне з'ясування обставин, що мають значення для справи, а при винесенні оскаржуваної постанови порушено норми матеріального та процесуального права.
Представник відповідача, у судовому засіданні, вимоги апеляційної скарги підтримав та просить таку задовольнити.
Інші особи, які беруть участь у справі, в судове засідання не з'явились, про дату, час і місце апеляційного розгляду були повідомлені належним чином, а тому, суд, відповідно до ч. 4 ст. 196 КАС України, вважає можливим проведення розгляду справи за їхньої відсутності.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представника відповідача, проаналізувавши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів не знаходить підстав для її задоволення.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно із ст. 70 КАС України належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Докази, одержані з порушенням закону, судом при вирішенні справи не беруться до уваги. Обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору.
Статтею 71 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідно до ст. 86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.
Встановлено, що Державною інспекцією з контролю за цінами у Львівській області проведено перевірку ЛКП «Трап» з питань дотримання державної дисципліни цін при наданні послуг з організації благоустрою населених пунктів.
Під час проведення перевірки позивачем встановлено, що до переліку платних робіт при оформленні дозволу відповідачем включено роботи по здійсненню контролю за санітарним станом ведення робіт, тоді як відповідно до п. 5.1 Правил благоустрою і утримання території м. Львова визначено органи уповноважені здійснювати контроль за дотриманням Правил благоустрою у м. Львові, а саме: посадові особи органів санітарного нагляду; житлово-комунального господарства; КП «Інспекція благоустрою та екології м. Львова»; управління муніципальної дружини м. Львова, органів місцевого самоврядування міського ландшафтно-історичного парку «Знесіння», Міністерства внутрішніх справ України. При цьому зазначені вище органи за порушення цих Правил уповноважені притягати правопорушників до адміністративної відповідальності згідно з ст. 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення, а не справляти плату за здійснення контрольних заходів. Відповідач порушив порядок встановлення та застосування тарифів на послуги з опрацювання документів на платній основі, внаслідок чого ним було отримано необґрунтовану виручку за період з 04 вересня 2009 року по 14 червня 2010 року на суму 9100,00 грн.
За результатами проведеної перевірки Державною інспекцією з контролю за цінами у Львівській області складено акт від 19 липня 2010 року № 000365.
На підставі вищевказаного акту, Державною інспекцією з контролю за цінами у Львівській області прийнято рішення від 23 липня 2010 року № 240 про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін, відповідно до якого, керуючись ст. 14 Закону України «Про ціни і ціноутворення», вирішено вилучити у ЛКП «Трап» 27300,00 грн. в дохід Держбюджету Шевченківського району м. Львова.
Перелік органів, уповноважених здійснювати контроль за дотриманням правил благоустрою у м. Львові визначений Правилами благоустрою і утримання території у м. Львові, які затверджені ухвалою Львівської міської ради від 26 жовтня 2000 року № 816.
Вказаними Правилами не передбачено додаткової процедури розгляду та погодження документації, яку здійснює ЛКП «Трап» на платній основі.
Положення ст. 4 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» передбачає, що виключно законами, які регулюють відносини, пов'язані з одержанням документів дозвільного характеру, встановлюється платність або безоплатність видачі документів дозвільного характеру.
Згідно з п. 3.1 Інструкції «Про порядок застосування економічних та фінансових санкцій органами державного контролю за цінами» Державна інспекція з контролю за цінами Мінекономіки України, державні інспекції з контролю за цінами в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі на підставі проведених ними перевірок і матеріалів перевірок, здійснених фінансовими та іншими контрольними органами, приймають рішення про вилучення суми, необґрунтовано одержаної суб'єктами господарювання внаслідок порушення державної дисципліни цін, і штрафу у двократному розмірі цієї суми (економічні санкції) за належністю.
Встановлено, що зазначені в рішенні від 23 липня 2010 року № 240 економічні санкції розраховані та застосовані у відповідності до ст. 14 Закону України «Про ціни та ціноутворення» та п.п. 3.1, 3.4 Інструкції «Про порядок застосування економічних та фінансових санкцій органами державного контролю за цінами» № 298/519, а саме: сума порушення 9100,00 грн. + штраф у двохкратному розмірі від суми порушення, тобто (9100,00 грн. х 2) = 27300,00 грн.
23 липня 2010 року Державною інспекцією контролю за цінами у Львівській області було направлено відповідачу претензію № 240 з вимогою про перерахування на відповідні рахунки бюджету суми застосованих економічних санкцій у розмірі 27300,00 грн. Проте вказана претензія залишена відповідачем без виконання.
Відповідно до ст. 13 Закону України «Про ціни та ціноутворення», державний контроль за цінами здійснюється при встановленні і застосуванні державних фіксованих та регульованих цін і тарифів. При цьому контролюється правомірність їх застосування та додержання вимог законодавства про захист економічної конкуренції.
Контроль за додержанням державної дисципліни цін здійснюється органами, на які ці функції покладено Урядом України. Вказані органи здійснюють контроль у взаємодії з профспілками, спілками споживачів та іншими громадськими організаціями. Державні органи, що здійснюють контроль за цінами, та їх посадові особи мають права, виконують обов'язки і несуть відповідальність, передбачені Законом України «Про державну податкову службу в Україні», крім повноважень, передбачених пунктами 6-9 статті 11 вказаного Закону.
Згідно з ст. 14 Закону України «Про ціни та ціноутворення», вся необґрунтовано одержана підприємством, організацією сума виручки в результаті порушення державної дисципліни цін та діючого порядку визначення вартості будівництва, що здійснюється із залученням коштів Державного бюджету України, бюджету Автономної Республіки Крим, місцевих бюджетів, а також коштів державних підприємств, установ та організацій підлягає вилученню в доход відповідного бюджету залежно від підпорядкованості підприємства, організації. Крім того, в позабюджетні фонди місцевих Рад стягується штраф у двократному розмірі необґрунтовано одержаної суми виручки. Вказані суми списуються з рахунків підприємств і організацій в банківських установах за рішенням суду.
Узагальнюючи викладене, суд апеляційної інстанції переконаний, що судом першої інстанції надано належну оцінку наявним у справі доказам, а їх достатня кількість та взаємний зв'язок у сукупності дали змогу суду першої інстанції зробити вірний висновок про наявність підстав для задоволення позову.
Враховуючи вищенаведене, суд апеляційної інстанції визнає, що судом першої інстанції, при вирішенні даного публічно-правового спору, правильно встановлено обставини справи та ухвалено законне рішення з дотриманням норм матеріального і процесуального права, постанова суду першої інстанції ґрунтується на повно, об'єктивно і всебічно з'ясованих обставинах, доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують, тому підстав для скасування постанови суду першої інстанції немає.
Керуючись ст. ст. 158-160, 195, 196, п. 1 ч. 1 ст. 198, ст. ст. 200, 205, 206, 254 КАС України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Львівського комунального транспортно-ремонтно-аварійного підприємства «ТРАП» залишити без задоволення, а постанову Львівського окружного адміністративного суду від 06 квітня 2011 року в справі № 2а-7780/10/1370 - без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення.
Ухвала може бути оскаржена у касаційному порядку, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України, протягом двадцяти днів з дня набрання ухвалою законної сили, а у випадку коли, відповідно до частин 3 та 7 ст. 160 КАС України, складення ухвали в повному обсязі відкладено - з дня складення ухвали в повному обсязі.
Головуючий суддя: С. П. Нос
Судді: В. В. Клюба
Р. В. Кухтей
Ухвалу складено в повному обсязі 04 листопада 2014 року.
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.10.2014 |
Оприлюднено | 07.11.2014 |
Номер документу | 41219904 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулкевич Ірена Зіновіївна
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Нос С.П.
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулкевич Ірена Зіновіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні