ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про залишення позовної заяви без руху
25 листопада 2014 р. м. Чернівці Справа № 824/3186/14-а
Суддя Чернівецького окружного адміністративного суду Брезіна Т.М., розглянувши матеріали адміністративного позову першого заступника прокурора Чернівецької області до Відділу містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства та інфраструктури Кіцманської райдержадміністрації, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору Кіцманська районна державна адміністрація Чернівецької області та ТОВ "Драчинецьке - 1" про скасування містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, -
ВСТАНОВИВ:
В поданому до суду адміністративному позові прокурор просить суд визнати протиправними та скасувати містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки с. Шипинці Кіцманського району (кадастровий номер земельної ділянки 7322589000010030681), видані 12.04.2012 р. начальником відділу містобудування та архітектури І.П. Антощуком, ТОВ "Драчинецьке - 1" для будівництва цеху по забою невеликих тварин.
Розглянувши позовну заяву та додані до неї документи, суд дійшов висновку, що її слід залишити без руху, з наступних підстав.
Відповідно до п.5 ч.1 ст.107 КАС України суд після одержання позовної заяви з'ясовує, чи подано адміністративний позов у строк, установлений законом (якщо адміністративний позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними).
Так, відповідно до положень ст. 99 КАС України адміністративний позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами. Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів. Для звернення до адміністративного суду суб'єкта владних повноважень встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня виникнення підстав, що дають суб'єкту владних повноважень право на пред'явлення передбачених законом вимог.
Прокурор в позовній заяві на обґрунтування дотримання процесуальних строків звернення до суду вказує, що про порушення стосовно яких йдеться у позові йому стало відомо під час перевірки, розпочатої згідно постанови від 16.07.2014 р., тому вважає, що строк на звернення до суду виникає саме з цього часу, а отже, не є пропущеним.
Перевіривши документ на який посилається прокурор, а саме постанову від 16.07.2014 року № 37 про проведення перевірки у порядку нагляду за додержанням і застосуванням законів суд зазначає, що відповідно до вказаної постанови прокурор постановив провести перевірку Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Чернівецькій області. У зазначеній постанові жодним чином не згадується про рішення щодо містобудівних умов та обмеження забудови земельної ділянки відділу містобудування та архітектури Кіцманської РДА, а тому не вірним є посилання прокурора на те, що про існування, оскаржуваного рішення прокуратура дізнались 16.07.2014 року під час призначення позапланової перевірки Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Чернівецькій області. У зв'язку із наведеним, позивачу необхідно вказати і документально підтвердити день, коли суб'єкт владних повноважень дізнався про порушення, які зумовили звернення до суду.
Також необхідно зазначити, що відповідно до ст. 48 КАС України адміністративною процесуальною дієздатністю наділені усі юридичні особи з моменту їх реєстрації до припинення юридичної особи. Юридичних осіб у суді представляють їхні органи, що діють у межах повноважень, наданих їм законом, статутом чи положенням, або їх представники.
У випадках, коли відособленим підрозділам, створеним юридичними особами, статутом, положенням або дорученням надане право здійснювати в суді повноваження сторони у справі, такі відособлені підрозділи мають право від імені юридичної особи вживати заходи врегулювання спору, подавати в суд позови тощо.
Судом встановлено, що перший заступник прокурора Чернівецької області звернувся з позовом, в якому визначив відповідачем Відділ містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства та інфраструктури Кіцманської райдержадміністрації, однак оскаржувані містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки були видані начальником відділу містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Кіцманської районної державної адміністрації. Таким чином, прокурор зазначає відповідачем відділ, котрий не приймав оскаржуване рішення, а доказів того, що новостворений відділ є правонаступником ліквідованого органу до суду не надав.
При цьому, позивач до позовної заяви додає Положення ліквідованого органу - відділу містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Кіцманської районної державної адміністрації, затвердженого розпорядженням голови райдержадміністрації №223 від 16.05.2012 року, а Положення про відділ містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства та інфраструктури Кіцманської райдержадміністрації - з якого можна було б встановити, чи є новостворений орган правонаступником попереднього органу, суду не надано.
При цьому, відповідно до положень п.4 ч. 1 ст. 106 КАС України ) у позовній заяві зазначаються зміст позовних вимог згідно з частинами четвертою і п'ятою статті 105 цього Кодексу і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги.
З поданого до суду адміністративного позову не вбачається, яким чином порушено інтереси держави та в чому полягають ці порушення. Відповідно до абз. 2 ч. 2 ст. 60 КАС України прокурор, який звертається до адміністративного суду в інтересах держави, в позовній заяві (поданні) самостійно визначає, в чому полягає порушення інтересів держави, та обґрунтовує необхідність їх захисту, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах. У разі відсутності такого органу або відсутності у нього повноважень щодо звернення до адміністративного суду прокурор зазначає про це в позовній заяві і в такому разі прокурор набуває статусу позивача.
З урахуванням того, що інтереси держави є оціночним поняттям, орган прокуратури у кожному конкретному випадку самостійно визначає з посиланням на законодавство, на підставі якого подається позов, у чому саме відбулося чи може відбутися порушення матеріальних або інших інтересів держави, обґрунтовує в позовній заяві необхідність їх захисту та зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах (правова позиція викладена в рішенні Конституційного Суду України від 08.04.1999 № 3-рп/99 (справа про представництво прокуратурою України інтересів держави в арбітражному суді)). Разом із тим, у позові не зазначено, як у силу прийняття оскаржуваного рішення відбулося, чи може відбутися порушення матеріальних або інших інтересів держави.
Згідно ч. 1 ст. 108 КАС України суддя встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтею 106 цього Кодексу, постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху, у якій зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб їх усунення і встановлюється строк, достатній для усунення недоліків. Крім того, згідно до п. 1 ч. 3 ст.108 КАС України позовна заява повертається позивачеві, якщо позивач не усунув недоліки позовної заяви, яку залишено без руху.
У зв'язку з цим, для усунення недоліків позовної заяви необхідно з посиланням на законодавство вказати відповідача, який має відповідати за прийняття оскаржуваного рішення, обґрунтувати, яким чином порушено інтереси держави і в чому полягають їхні порушення та надати обґрунтоване пояснення з якого дня виникли підстави, що дають суб'єкту владних повноважень право на пред'явлення передбачених законом вимог щодо оскарження рішення щодо містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки.
Без усунення вказаних недоліків неможливо вирішити питання про відкриття провадження у справі.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 106, 108, 165 КАС України, суд, -
УХВАЛИВ:
1.Позовну заяву залишити без руху.
2.Встановити строк для усунення недоліків позовної заяви - 5 днів з моменту отримання копії ухвали.
3.Копію ухвали направити позивачу.
Ухвала згідно ст. 254 КАС України набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Ухвала відповідно до ст. 185 Кодексу адміністративного судочинства України може бути оскаржена повністю або частково в апеляційному порядку.
Згідно із ст. 186 КАС України апеляційна скарга подається до Вінницького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. У разі якщо ухвалу було постановлено в письмовому провадженні або згідно з частиною третьою статті 160 цього Кодексу, або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.
Суддя Т.М. Брезіна
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.11.2014 |
Оприлюднено | 04.12.2014 |
Номер документу | 41633544 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Брезіна Тетяна Миколаївна
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Брезіна Тетяна Миколаївна
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Брезіна Тетяна Миколаївна
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Брезіна Тетяна Миколаївна
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Брезіна Тетяна Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні