Постанова
від 28.11.2014 по справі 823/3274/14
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 листопада 2014 року справа № 823/3274/14

м. Черкаси

10 год. 10 хв. м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого - судді Паламара П.Г.,

при секретарі - Овсієнко О.І.,

за участю представника позивача Цинди Л.Г. - за довіреністю, представника відповідача Жури Г.С. - за довіреністю, розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом відкритого акціонерного товариства «Золотоніський машинобудівний завод ім. І.І. Лепсе» до Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про визнання протиправною та скасування постанови, -

ВСТАНОВИВ:

Відкрите акціонерне товариство «Золотоніський машинобудівний завод ім. І.І. Лепсе» (далі - позивач) звернулося до суду з адміністративним позовом до Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - відповідач) про визнання протиправною та скасування постанови.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що відповідач протиправно прийняв постанову від 01.10.2014 №1466-ЦД-1-Е про накладення на позивача санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів. На думку позивача необхідно скасувати спірну постанову, позаяк застосування таких штрафних санкцій є необґрунтованим та здійснені усупереч діючому законодавству.

Представник позивача у судовому засіданні зазначив, що відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 33 Закону №514-VI внесення змін до статуту товариства належить до виключної компетенції загальних зборів. Загальні збори є вищим органом акціонерного товариства (ч. 1 ст. 32 Закону №514-VI). Для виконання розпорядження відповідача, а саме приведення у відповідність з нормами Закону №514-VI статуту та внутрішніх положень акціонерного товариства, створеного до набрання чинності цим Законом, позивач на 18.09.2014 (26.03.2013, 22.04.2014) запланував проведення річних чергових зборів акціонерів. У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив їх задовольнити, зазначивши про те, що немає вини з боку позивача у неявці більшості акціонерів (учасників товариства) на збори у відповідні дні згідно попередньо оприлюднених оголошень. На підтвердження обставин позивачем надано постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, а також публікацію повідомлення про скликання загальних зборів акціонерів ВАТ «Золотоніський машинобудівний завод ім. І.І. Лепсе».

Відповідач позов не визнав і подав 18.11.2014 заперечення проти позову. Представник відповідача у судовому засіданні проти задоволення позову заперечував повністю з підстав, викладених у запереченні на адміністративний позов та зазначив, що до позивача санкції застосовано у зв'язку із встановленим порушенням Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» за невідповідність статуту Закону України «Про акціонерні товариства» на підставі розпоряджень, що не були оскаржені позивачем.

Заслухавши пояснення представників позивача, відповідача, розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд дійшов наступного.

Спеціальним законом, який визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні, є Закон України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» № 448/96-ВР від 30.10.1996 року.

Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону № 448 державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Одним з основних завдань Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку згідно ст. 7 Закону № 448 є захист прав інвесторів шляхом застосування заходів щодо запобігання і припинення порушень законодавства на ринку цінних паперів, застосування санкцій за порушення законодавства у межах своїх повноважень.

Так, у відповідності до п. 10 ч. 1 ст. 8 Закону № 448 Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства.

Невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів, в свою чергу, тягне застосування Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку до юридичних осіб фінансових санкцій у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (п. 8 ч. 1 ст. 11 Закону № 448).

Судом встановлено, що відповідач - ВАТ «Золотоніський машинобудівний завод ім. І.І. Лепсе» зареєстровано як юридична особа 25.01.1995р. (ідентифікаційний код 01374406).

15 січня 2014 уповноваженою особою Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку на підставі ст. 9 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», у зв'язку з виявленим порушенням ВАТ «Золотоніський машинобудівний завод ім. І.І. Лепсе» чинного законодавства в частині приведення статуту та інших внутрішніх положень товариства у відповідність до вимог Закону України «Про акціонерні товариства», винесено розпорядження №6-ЦД-1-Е про усунення порушень вимог законодавства у термін до 21.04.2014, про що письмово повідомити уповноважену особу.

В подальшому, 16.09.2014 уповноваженою особою Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку встановлено ознаки порушення ВАТ «Золотоніський машинобудівний завод ім. І.І. Лепсе» вимог п. 10 статті 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», а саме не виконання розпорядження № 6-ЦД-1-Е від 15.01.2014 про усунення порушень законодавства про цінні папери в частині приведення до 21.04.2014 статуту та інших внутрішніх положень товариства у відповідність до вимог Закону України «Про акціонерні товариства», про що складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів № 1425-ЦД-1-Е.

Постановою про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 17.09.2014 призначено до розгляду справу про правопорушення на ринку цінних паперів ВАТ «Золотоніський машинобудівний завод ім. І.І. Лепсе» на 01.10.2014.

Директором Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку на підставі ст. 9 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» за результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів встановлено, що відкритим акціонерним товариством «Золотоніський машинобудівний завод ім. І.І. Лепсе», не виконано своєчасно розпорядження № 6-ЦД-1-Е від 15.01.2014 про усунення порушень законодавства про цінні папери в частині приведення до 21.04.2014 статуту та інших внутрішніх положень товариства у відповідність до вимог Закону України «Про акціонерні товариства».

Відповідно до п. 10 ст. 8, п. 14 ст. 8, ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», п. 3 розділу VII, п. 1 розділу XVII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку №1470 від 16.10.2012 р., винесено постанову від 01 жовтня 2014 року № 1466-ЦД-1-Е про накладення на ВАТ «Золотоніський машинобудівний завод ім. І.І. Лепсе» штрафу у розмірі 85 000 грн.

З 01 січня 2013 року порядок та строки розгляду Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку (далі - Комісія) справ про порушення громадянами, посадовими особами та юридичними особами вимог законодавства на ринку цінних паперів визначається Правилами розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затвердженими рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку України 16.10.2012 р. № 1470.

Відповідно до п. 1 розділу IV Правил уповноважена особа при виявленні правопорушення виносить постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів.

Уповноваженою особою про вчинення правопорушення складається акт про правопорушення на ринку цінних паперів. Акт про правопорушення на ринку цінних паперів складається та підписується не пізніше двадцяти робочих днів з дати винесення постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів (п. 2 розділу IV Правил).

Відповідно до ч. 1 ст. 41 Закону України «Про господарські товариства» від 19.09.1991 року №1576-XII (далі - Закон №1576-XII) вищим органом акціонерного товариства є загальні збори товариства. У загальних зборах мають право брати участь усі акціонери, незалежно від кількості та виду акцій, власниками яких вони є. Брати участь у загальних зборах з правом дорадчого голосу можуть і члени виконавчих органів, які не є акціонерами. Акціонери (їх представники), які беруть участь у загальних зборах, реєструються із зазначенням кількості голосів, яку має кожний учасник. Реєстрація акціонерів (їх представників), які прибули для участі у загальних зборах, здійснюється згідно з реєстром акціонерів у день проведення загальних зборів виконавчим органом акціонерного товариства або реєстратором на підставі укладеного з ним договору. Цей реєстр підписується головою та секретарем зборів.

У відповідності до положень ч. ч. 5, 6 ст. 41 Закону №1576-XII внесення змін до статуту товариства, у тому числі зміна розміру його статутного капіталу належить до виключної компетенції загальних зборів акціонерів і не може бути передане іншим органам товариства.

Загальні збори визнаються правомочними, якщо в них беруть участь акціонери, що мають відповідно до статуту товариства більш як 60 відсотків голосів (ч. 8 ст. 41 Закону №1576-XII).

Відповідно до ст. 45 Закону №1576-XII загальні збори акціонерів скликаються не рідше одного разу на рік, якщо інше не передбачено статутом товариства.

Як встановлено судом, 18.09.2014 року позивач скликав загальні збори акціонерів ВАТ «Золотоніський машинобудівний завод ім. І.І. Лепсе», на яких повинно було прийматись рішення щодо приведення статуту і внутрішніх положень товариства, зміну типу і назви товариства у відповідності з вимогами Закону України «Про акціонерні товариства», , але не мав змоги провести їх із - за відсутності більшості акціонерів.

Згідно з п. 1 розділу V Правил уповноважена особа при підготовці справи про правопорушення до розгляду вирішує такі питання: чи належить до її компетенції розгляд даної справи; чи витребувані необхідні додаткові матеріали; чи наявні підстави, передбачені в пункті 2 розділу III цих Правил; чи підлягають задоволенню клопотання осіб, які беруть участь у розгляді справ.

Відповідно до п. 1 розділу VІІ Правил розглянувши справу про правопорушення, уповноважена особа приймає рішення у справі. Рішення уповноваженої особи у справі оформлюється у вигляді постанови.

У справі про правопорушення уповноважена особа приймає одне з таких рішень: 1) про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів; 2) про закриття справи (п. 3 розділу VІІ Правил).

Згідно п. 1 розділу XIV Правил розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери (далі - розпорядження про усунення порушень) виноситься уповноваженою особою за наслідками розгляду справи про правопорушення одночасно з постановою про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів у разі, якщо на момент розгляду справи порушення не усунуто.

Суд не приймає твердження позивача, щодо неможливості виконання розпоряджень відповідача про приведення у відповідність із Законом №514-VI до 30.04.11р. статуту та внутрішні положення акціонерного товариства, оскільки відсутність більшості на загальних зборах акціонерів товариства не є підставою для звільнення від встановленої відповідальності.

Частиною 1 ст. 11 КАС України визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, а ч. 2 ст. 71 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Суд зазначає що відповідач діяв у межах наданих повноважень та у спосіб передбачений законом, а позивачем не надано достатньої кількості доказів на підтвердження того, що він вжив усіх залежних від нього заходів для недопущення правопорушення на ринку цінних паперів.

Отже, суд приходить до висновку про необхідність відмови у задоволенні адміністративного позову в повному обсязі.

Враховуючи викладене, керуючись ст. ст. 11, 14, 70, 71, 94, 159 - 163, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд в порядку, передбаченому ст. ст. 185 - 187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя П.Г. Паламар

Повний текст постанови виготовлений 03 грудня 2014 року.

Дата ухвалення рішення28.11.2014
Оприлюднено08.12.2014
Номер документу41673133
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —823/3274/14

Ухвала від 28.11.2014

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

П.Г. Паламар

Ухвала від 22.04.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Логвиненко А.О.

Ухвала від 25.02.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Логвиненко А.О.

Ухвала від 15.01.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шелест С.Б.

Ухвала від 18.12.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шелест С.Б.

Постанова від 28.11.2014

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

П.Г. Паламар

Ухвала від 03.11.2014

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

П.Г. Паламар

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні