Постанова
від 28.11.2014 по справі 807/2492/14
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

28 листопада 2014 рокум. Ужгород№ 807/2492/14

Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Микуляк П.П.

при секретарі Лумей В.Г.,

за участю:

позивача: ОСОБА_1 представник - ОСОБА_2,

відповідача: Міжгірська районна державна адміністрація представник - Стецюнич В.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Міжгірської районної державної адміністрації про визнання протиправними та скасування розпоряджень № 41 - р від 12.05.2014 року "Про встановлення граничної чисельності працівників Міжгірської районної державної адміністрації" та № 42-р від 12.05.2014 року "Про попередження працівників Міжгірської районної державної адміністрації про наступне звільнення", -

В С Т А Н О В И В:

Відповідно до статті 160 частини 3 КАС України 28 листопада 2014 року було проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Повний текст постанови виготовлено та підписано 03 грудня 2014 року.

ОСОБА_1 звернулася до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Міжгірської районної державної адміністрації" про визнання протиправними та скасування розпоряджень № 41 - р від 12.05.2014 року "Про встановлення граничної чисельності працівників Міжгірської районної державної адміністрації" та № 42-р від 12.05.2014 року "Про попередження працівників Міжгірської районної державної адміністрації про наступне звільнення".

Позов мотивовано тим, що створення на правах самостійного структурного підрозділу райдержадміністрації відділу освіти райдержадміністрації, сектору сім'ї, молоді та спорту шляхом реорганізації управління освіти, молоді та спорту райдержадміністрації згідно Розпорядження голови Міжгірської РДА № 41 - р від 12.05.2014 року «Про встановлення граничної чисельності працівників районної державної адміністрації» є незаконним та зроблено з метою безпідставного звільнення позивачки з посади начальника управління освіти, молоді та спорту Міжгірської РДА.

Крім того, позивачка зазначає, що розпорядження голови Міжгірської РДА № 42-р від 12.05.2014 року "Про попередження працівників Міжгірської районної державної адміністрації про наступне звільнення" є також незаконним, оскільки в даному розпорядженні не вказано дату, з якої підлягають звільненню працівники та не вказано підстави звільнення., а 06 червня 2014 року позивачці було надано повідомлення де вказано, що відповідно до ст. 49-2 КЗпП України посаду начальника управління освіти, молоді та спорту Міжгірської РДА, яку остання обіймала було скорочено 12.05.2014 року.

В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги з мотивів викладених у позовній заяві та просив суд задовольнити їх в повному обсязі.

В судовому засіданні представник відповідача заперечив проти задоволення позовних вимог, просив суд відмовити у задоволенні позову в повному обсязі.

Розглянувши подані сторонами документи та матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача та представника відповідача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

Суд встановив, що головою Міжгірської районної державної адміністрації було винесено розпорядження від 12.05.2014 року № 41 - р "Про встановлення граничної чисельності працівників Міжгірської районної державної адміністрації" та № 42-р від 12.05.2014 року "Про попередження працівників Міжгірської районної державної адміністрації про наступне звільнення".

Розпорядження від 12.05.2014 року № 41 - р "Про встановлення граничної чисельності працівників Міжгірської районної державної адміністрації" було винесено відповідно до ст. 5, 6, 39, 47 Закону України "Про місцеві державні адміністрації", постанов Кабінету Міністрів України від 12 березня 2005 року № 179 "Про упорядкування структури апарату центральних органів виконавчої влади, їх територіальних підрозділів та місцевих державних адміністрацій", від 18 квітня 2012 року № 606 "Про затвердження рекомендаційних переліків структурних підрозділів обласної, Київської, та Севастопольської міської районної, районної в м. Києві та Севастополі державних адміністрацій", від 25 березня 2014 року № 91 "Деякі питання діяльності місцевих державних адміністрацій, розпорядження голови обласної державної адміністрації від 05.05.2014 року № 64 - р "Про встановлення граничної чисельності працівників районних державних адміністрацій", з метою приведення структури та граничної чисельності працівників райдержадміністрації до вимог даних нормативно - правових актів, де було затверджено граничну чисельність працівників згідно з додатком 1 (апарат - в кількості 27 штатних одиниць, структурних підрозділів - в кількості 90 штатних одиниць); затверджено перелік змін до структури управлінь, відділів та служб районної державної адміністрації на 2014 рік; утворено самостійні структурні підрозділи райдержадміністрації в т.ч. відділ освіти РДА, сектор сім'ї та молоді РДА реорганізувавши управління освіти, молоді та спорту РДА; здійснено інші реорганізаційні заходи згідно із чинним законодавством пов'язані із припиненням діяльності юридичних осіб публічного права та забезпечено оформлення актів приймання - передачі майна зобов'язань реорганізованих структурних підрозділів.

Ст. 5 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" передбачено, що склад місцевих державних адміністрацій формують голови місцевих державних адміністрацій. У межах бюджетних асигнувань, виділених на утримання відповідних місцевих державних адміністрацій, а також з урахуванням вимог ст.18 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", їх голови визначають структуру місцевих державних адміністрацій. Типове положення про структурні підрозділи місцевої державної адміністрації та рекомендаційний перелік її структурних підрозділів затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Ст. 6 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" передбачено, що на виконання Конституції України, законів України, актів Президента України, актів Кабінету Міністрів України, міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, які відповідно до закону забезпечують нормативно-правове регулювання, власних і делегованих повноважень голова місцевої державної адміністрації в межах своїх повноважень видає розпорядження , а керівники структурних підрозділів - накази. Розпорядження голів місцевих державних адміністрацій, прийняті в межах їх компетенції, є обов'язковими для виконання на відповідній території всіма органами, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами та громадянами.

Ст. 39 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" передбачено, що голови місцевих державних адміністрацій:

1) очолюють відповідні місцеві державні адміністрації, здійснюють керівництво їх діяльністю, несуть відповідальність за виконання покладених на місцеві державні адміністрації завдань і за здійснення ними своїх повноважень;

2) представляють відповідні місцеві державні адміністрації у відносинах з іншими державними органами та органами місцевого самоврядування, політичними партіями, громадськими і релігійними організаціями, підприємствами, установами та організаціями, громадянами та іншими особами як в Україні, так і за її межами;

3) призначають на посади та звільняють з посад своїх заступників, керівників структурних;

4) призначають на посади та звільняють з посад керівників апаратів місцевих державних адміністрацій та керівників структурних підрозділів апаратів місцевих державних адміністрацій; 4-1) затверджують положення про апарат місцевої державної адміністрації та положення про її структурні положення;

5) укладають та розривають контракти з керівниками підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління відповідної місцевої державної адміністрації, або уповноважують на це своїх заступників;

6) погоджують у встановленому порядку призначення на посади та звільнення з посад керівників не підпорядкованих підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління органів виконавчої влади вищого рівня, крім керівників установ, підприємств і організацій Збройних Сил та інших військових формувань України, Міністерства внутрішніх справ України;

7) в межах затверджених бюджетів виступають розпорядниками коштів відповідних державних адміністрацій, використовуючи їх лише за цільовим призначенням;

8) регулярно інформують населення про стан виконання повноважень, покладених на місцеву державну адміністрацію;

9) утворюють для сприяння здійсненню повноважень місцевих державних адміністрацій консультативні, дорадчі та інші допоміжні органи, служби та комісії, члени яких виконують свої функції на громадських засадах, а також визначають їх завдання, функції та персональний склад;

10) здійснюють інші функції, передбачені Конституцією та законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, органів виконавчої влади вищого рівня.

Ст. 44 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" передбачено, що голова місцевої державної адміністрації затверджує положення та визначає структуру апарату , призначає на посади і звільняє з посад керівників та інших працівників структурних підрозділів апарату.

Ст. 47 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" передбачено, що граничну чисельність , фонд оплати праці працівників структурних підрозділів місцевої державної адміністрації, в межах виділених асигнувань, визначає голова відповідної місцевої державної адміністрації.

Постановою Кабінету Міністрів України від 12 березня 2005 року № 179 "Про упорядкування структури апарату центральних органів виконавчої влади, їх територіальних підрозділів та місцевих державних адміністрацій" було встановлено що у складі апарату обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, їх структурних підрозділів, зазначених у пункті 3 цієї постанови, територіальних підрозділів центральних органів виконавчої влади в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі, міжрегіональних територіальних органів (повноваження яких поширюються на декілька адміністративно-територіальних одиниць) можуть утворюватися (якщо інше не передбачено актами, що мають вищу юридичну силу) відповідно управління, самостійні відділи, відділи та самостійні сектори, сектори у складі управлінь і самостійних відділів, виходячи з критеріїв, установлених для апарату центральних органів виконавчої влади.

У складі апарату районних державних адміністрацій, їх самостійних управлінь, відділів та інших структурних підрозділів, територіальних підрозділів центральних органів виконавчої влади в районах та містах обласного значення можуть утворюватися (якщо інше не передбачено актами, що мають вищу юридичну силу) відділи з чисельністю працівників не менш як 3 одиниці та сектори з чисельністю працівників не менш як 2 одиниці.

Крім того, Розпорядження голови ОДА від 05.05.2014р. № 64-р «Про встановлення граничної чисельності працівників районних державних адміністрацій» містило вказівку головам РДА у двотижневий термін затвердити граничну чисельність працівників структурних підрозділів відповідної РДА у межах показників визначених додатком (гранична чисельність -117 шт.од. в т.ч. апарат Міжгірської РДА - 27 шт.од.) та у той самий термін подати проекти змін до структури та штатного розпису на затвердження голові ОДА.

Перелік змін №1 до структури апарату Міжгірської РДА, що вводиться в дію з 12.05.2014р. у кількості 27 штатних одиниць було затверджено Головою ОДА 16.05.2014р. (а.с.105), а штат у кількості 41- ої одиниці в межах своїх повноважень був затверджений головою РДА та введений в дію 12.05.2014р. (а.с. 107), яким містив інформацію відносно посад, що виводяться зі штатного розпису та відносно посад, які вводяться до штату.

Розпорядженням голови Міжгірської РДА від 12.05.2014 року № 42-р "Про попередження працівників Міжгірської районної державної адміністрації про наступне звільнення" у зв'язку з скороченням чисельності працівників та реорганізації структури районної державної адміністрації було попереджено про наступне звільнення 20 осіб в.т.ч. ОСОБА_1 - начальника управління освіти, молоді та спорту райдержадміністрації було попереджено про наступне звільнення (а.с.10-11).

В подальшому позивачці було надано повідомлення про наступне звільнення (а.с.13) де вказано, що відповідно до ст. 49-2 КЗпП України посаду начальника управління освіти, молоді та спорту Міжгірської РДА, яку остання обіймала було скорочено з 12.05.2014 року та з 7 серпня 2014 року вона підлягає звільненню. З вищевказаним повідомленням позивачка була ознайомлена 6 червня 2014 року.

Посилання позивача на те, що в даному розпорядженні не зазначена дата звільнення, підстави для звільнення тощо, а самий порядок звільнення порушений в т.ч. неповідомлення профспілкового органу з цього питання не знайшли свого підтвердження, як причини незаконності та протиправності розпорядження голови Міжгірської РДА від 12.05.2014 року № 42-р "Про попередження працівників Міжгірської районної державної адміністрації про наступне звільнення", оскільки вищезгадане розпорядження містило загальний напрямок реалізації державної політики у зв'язку з скороченням чисельності працівників та реорганізації структури районної державної адміністрації, а звільнення позивачки, як процес відбулося на підставі розпорядження голови Міжгірської РДА від 13.10.2014 року № 80 «Про звільнення ОСОБА_1», де вказано, що відповідно до п.1 ст.40 Кодексу законів про працю України, протоколу № 8 від 13 жовтня 2014 року засідання профспілкового комітету Міжгірської РДА, листа - погодження департаменту освіти і науки, молоді та спорту облдержадміністрації від 08.08.2014 року ОСОБА_1 було звільнено із займаної посади у зв'язку із скороченням, виплачено вихідну допомогу у розмірі середньомісячної заробітної плати та грошову компенсацію за 5 календарних днів невикористаної відпустки за період роботи з 17.08.2014 року по 13.10.2014 року.

Крім того,ОСОБА_1 було запропоновано посаду головного спеціаліста служби у справах дітей Міжгірської РДА, однак позивачка відмовилася від переведення її на запропоновану посаду, що підтверджується актом про відмову працівника про переведення від 13 жовтня 2014 року (а.с.).

Вказане розпорядження голови Міжгірської РДА від 13.10.2014 року № 80 «Про звільнення ОСОБА_1» є предметом розгляду іншої справи за № 807/3287/14, що розглядається Закарпатським окружним адміністративним судом (головуюча суддя - Скраль Т.В.) за позовом ОСОБА_1 до Міжгірської РДА

На підставі наведеного суд не може погодитися з твердженнями позивача про те, що створення на правах самостійного структурного підрозділу райдержадміністрації відділу освіти райдержадміністрації, сектору сім'ї, молоді та спорту шляхом реорганізації управління освіти, молоді та спорту райдержадміністрації відповідно до Розпорядження голови Міжгірської РДА "Про встановлення граничної чисельності працівників районної державної адміністрації" № 41 - р від 12.05.2014 року зроблено з метою безпідставного звільнення позивача з посади начальника управління освіти, молоді та спорту Міжгірської РДА та тим, що розпорядження голови Міжгірської РДА від 12.05.2014 року № 42-р "Про попередження працівників Міжгірської районної державної адміністрації про наступне звільнення", у зв'язку з скороченням чисельності працівників та реорганізації структури районної державної адміністрації є протиправним та незаконним оскільки вищезгадане розпорядження мало на меті тільки попередження про наступне звільнення в зв'язку з скороченням та стосувалося широкого кола осіб, а звільнення позивачки відбулося на підставі розпорядження голови Міжгірської РДА від 13.10.2014 року № 80 «Про звільнення ОСОБА_1», що є предметом розгляду іншої справи.

Відповідно до статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Ст. 2 КАС України передбачено, що завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів осіб у сфері публічно-правових відносин з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

У відповідності до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 2 статті 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

З огляду на викладені обставини та враховуючи приписи ч.2 ст.71 КАС України, відповідач належними та допустимими доказами довів у суді правомірність прийнятих ним розпоряджень № 41 - р від 12.05.2014 року "Про встановлення граничної чисельності працівників Міжгірської районної державної адміністрації" та № 42-р від 12.05.2014 року "Про попередження працівників Міжгірської районної державної адміністрації про наступне звільнення".

Керуючись ст. 160, 161, 163 КАС України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

У задоволенні позову ОСОБА_1 до Міжгірської районної державної адміністрації про визнання протиправними та скасування розпоряджень № 41 - р від 12.05.2014 року "Про встановлення граничної чисельності працівників Міжгірської районної державної адміністрації" та № 42-р від 12.05.2014 року "Про попередження працівників Міжгірської районної державної адміністрації про наступне звільнення" - відмовити.

Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України, та може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Закарпатський окружний адміністративний суд в порядку та строки, встановлені ст.186 КАС України. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України - протягом десяти днів з дня отримання копії постанови (копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції).

СуддяП.П. Микуляк

Дата ухвалення рішення28.11.2014
Оприлюднено09.12.2014
Номер документу41728318
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —807/2492/14

Ухвала від 19.09.2014

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Микуляк П.П.

Ухвала від 24.11.2014

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Микуляк П.П.

Ухвала від 29.07.2014

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Микуляк П.П.

Ухвала від 05.08.2014

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Микуляк П.П.

Ухвала від 17.10.2014

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Микуляк П.П.

Ухвала від 12.02.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Затолочний В.С.

Ухвала від 13.01.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Затолочний В.С.

Постанова від 28.11.2014

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Микуляк П.П.

Окрема ухвала від 17.10.2014

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Микуляк П.П.

Ухвала від 19.09.2014

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Микуляк П.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні