Постанова
від 26.01.2009 по справі 14/251
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15:57

26.01.2009 р. № 14/251

Окружний адміністративн ий суд міста Києва у складі су дді Літвінової А.В при секрет арі Денисенко Ю.М., за участю п редставників сторін:

від позивача: Титаре нка Максима Івановича, Омель ченка Павла Івановича

від відповідача: ОСОБА_1 , ОСОБА_2

від третьої особи: не з' яви вся

розглянувши у судовому зас іданні адміністративну спра ву

за позовом Державної податкової адмі ністрації в місті Києві

до Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Сатіс-С»

ОСОБА_1

ОСОБА_2

третя особа

про Святошинська районна у мі сті Києві державна адміністр ація

припинення юридичної особ и, що не пов' язано з банкрутс твом

На підставі частини т ретьої статті 160 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни в судовому засіданні 26 с ічня 2009 року проголошено всту пну та резолютивну частини п останови.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Державна податкова ад міністрація у місті Києві зв ернулась до Окружного адміні стративного суду міста Києва з позовом до товариства з обм еженою відповідальністю «Са тіс-С», ОСОБА_1, ОСОБА_2, т ретя особа Святошинська райо нна у місті Києві державна ад міністрація про припинення ю ридичної особи, що не пов' яз ане з банкрутством, визнання недійсним свідоцтва про дер жавну реєстрацію та статуту товариства з обмеженою відпо відальністю «Сатіс-С»з момен ту його державної реєстрації .

В судовому засіданні пози вач позов підтримав та подав усне уточнення позовних вим ог, відповідно до яких просив припинити юридичну особу та кож з підстав неподання з 14.10.2005 до органів державної податко вої служби документів податк ової та фінансової звітності , що є порушенням закону та під ставою для припинення юридич ної особи.

Ухвалою Окружного адміні стративного суду міста Києва від 26.01.2009 провадження у справі №14/251 в частині позовних вимог п ро визнання недійсним свідоц тва про державну реєстрацію товариства з обмеженою відпо відальністю «Сатіс-С», визна ння недійсним з моменту реєс трації статуту товариства з обмеженою відповідальністю «Сатіс-С»закрито.

Ухвали про відкриття прова дження у справі та призначен ня її до судового розгляду, а т акож повістки про виклик нап равлялись товариству з обмеж еною відповідальністю «Саті с-С»за наявною у матеріалах с прави адресою. Зазначена адр еса відповідає адресі, за яко ю товариство зареєстровано, що підтверджується карткою с уб' єкта підприємницької ді яльності - юридичної особи. Проте кореспонденція суду по вернулась з відміткою пошти про відсутність відповідача за вказаною адресою.

Відповідно до частини вось мої статті 35 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни вважається, що повістку вр учено юридичній особі, якщо в она доставлена за адресою, вн есеною до відповідного держа вного реєстру.

ОСОБА_1 та ОСОБА_2 в судо вому засіданні позов визнали та повідомили, що фактичними власниками/учасниками товар иства ніколи не були.

Розглянувши подані позив ачем документи і матеріали, з аслухавши пояснення предста вників позивача, пояснення в ідповідачів, всебічно і повн о з' ясувавши всі фактичні о бставини, на яких грунтуєтьс я позов, об' єктивно оцінивш и докази, які мають юридичне з начення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

В С Т А Н О В И В:

Державна податкова ад міністрація у місті Києві зв ернулась до Окружного адміні стративного суду міста Києва з позовом до товариства з обм еженою відповідальністю «Са тіс-С», ОСОБА_1, ОСОБА_2, т ретя особа Святошинська райо нна у місті Києві державна ад міністрація про припинення ю ридичної особи, що не пов' яз ане з банкрутством.

Серед підстав для припинен ня юридичної особи відповідн о до статті 38 Закону України « Про державну реєстрацію юрид ичних осіб та фізичних осіб-п ідприємців», позивач зазначи в неподання протягом року ор ганам державної податкової с лужби податкових декларацій , документів фінансової звіт ності відповідно до закону т а визнання недійсним запису про проведення державної реє страції через порушення зако ну, допущені при створенні юр идичної особи, які не можна ус унути. У зв' язку з чим позива ч просив також визнати недій сним запис про проведення де ржавної реєстрації товарист ва з обмеженою відповідальні стю «Сатіс-С».

Товариство з обмеженою ві дповідальністю «Сатіс-С»зар еєстроване Святошинською р айонною у місті Києві держав ною адміністрацією як суб' є кт підприємницької діяльнос ті - юридична особа 23 лютого 2004 р оку (ідентифікаційний код 32774961 ), про що у журналі обліку реєс траційних справ зроблено зап ис за №13038. На податковому облік у у державній податковій інс пекції у Святошинському райо ні міста Києва перебуває з 11 б ерезня 2004 року.

Згідно довідки державної податкової інспекції у Свят ошинськомсу районі міста Киє ва від 27.10.2008 №11087/8/13-109 товариство з о бмеженою відповідальністю « Сатіс-С»останній звіт до дер жавної податкової інспекції надало 14.10.2005 за вересень 2005 року .

Відповідно до статті 9 Закон у України „Про систему опода ткування” платники податкі в і зборів (обов'язкових п латежів) зобов'язані:

1) вести бухгалтерський облі к, складати звітність про фін ансово-господарську діяльні сть і забезпечувати її збері гання у терміни, встановлені законами;

2) подавати до державних по даткових органів та інших де ржавних органів відповідно д о законів декларації, бухгал терську звітність та інші до кументи і відомості, пов'язан і з обчисленням і сплатою под атків і зборів (обов'язкових п латежів);

3) сплачувати належні суми п одатків і зборів (обов'язкови х платежів) у встановлені зак онами терміни;

4) допускати посадових осіб державних податкових орган ів до обстеження приміщень, щ о використовуються для одерж ання доходів чи пов'язані з ут риманням об'єктів оподаткув ання, а також для перевірок з питань обчислення і сплати п одатків і зборів (обов'язкови х платежів).

Право на звернення суб' єк тів владних повноважень, і зо крема, органів державної под аткової служби України, із по зовами про припинення суб' є кта господарювання в зв' язк у з неподанням таким суб' єк том протягом року до органів державної податкової служби податкових декларацій, доку ментів фінансової звітності згідно з законодавством, вип ливає із положень Закону «Пр о державну реєстрацію юридич них і фізичних осіб-підприєм ців», а також Закону «Про держ авну податкову службу в Укра їні».

Згідно з пунктом 3 частини п ершої статті 10 Закону України «Про державну податкову слу жбу в Україні»до функцій орг анів державної податкової сл ужби належить контроль за св оєчасністю подання платника ми податків податкових звіті в, декларацій, розрахунків та інших документів, пов' язан их з обчисленням податків, ін ших платежів. Вказана норма к ореспондується із нормами За кону України «Про державну р еєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців », якими визначені підстави д ля постановлення судового рі шення про припинення юридичн ої особи або припинення підп риємницької діяльності фізи чної особи-підприємця внаслі док неподання податкової зві тності.

В свою чергу, державні орган и згідно з частиною другою ст атті 19 Конституції України зо бов'язані діяти лише на підст аві, в межах повноважень та у с посіб, що передбачені Консти туцією та законами України. К омпетенція органів державно ї податкової служби поширюєт ься саме на відносини в сфері оподаткування.

Враховуючи наведене, орга ни державної податкової служ би можуть звертатися з вимог ами про припинення суб' єкті в господарювання не в усіх ви падках, визначених статтями 38 та 46 Закону України «Про держ авну реєстрацію юридичних ос іб та фізичних осіб-підприєм ців», а лише в тих, коли податк ові органи діють на реалізац ію своєї владної компетенції . Тому органи державної подат кової служби вправі звертати ся з вимогою про припинення с уб' єктів господарювання ли ше в разі, якщо підставою позо ву є неподання таким суб' єк том протягом року до органів державної податкової служби податкових декларацій, доку ментів фінансової звітності згідно з законодавством.

Що стосується припинення ю ридичної особи з інших підст ав, то відповідні позовні вим оги можуть пред' являтися не органами державної податков ої служби, а іншими державним и органами, уповноваженими з дійснювати контроль за відпо відними видами господарсько ї діяльності.

Згідно із статтею 7 Закону У країни «Про державну реєстра цію юридичних осіб та фізичн их осіб-підприємців»реаліза цію державної політики у сфе рі підприємництва забезпечу є спеціально уповноважений о рган з питань державної реєс трації - центральний орган ви конавчої влади, який і здійсн ює державний нагляд за дотри манням законодавства у сфері державної реєстрації юридич них осіб та фізичних осіб - п ідприємців.

З огляду на викладене, врахо вуючи, що позивачем не наведе но підстав щодо проведення д ержавної реєстрації товарис тва з обмеженою відповідальн істю «Сатіс-С»з порушенням з аконодавства у сфері оподатк ування, позовні вимоги в част ині визнання недійсним запис у про проведення державної р еєстрації товариства з обмеж еною відповідальністю «Саті с-С»через порушення закону, д опущені при створенні юридич ної особи, які не можна усунут и та у зв' язку із цим припине ння юридичної особи задоволе нню не підлягають.

Крім цього, Державною подат ковою адміністрацією у місті Києві заявлено позов до засн овників товариства з обмежен ою відповідальністю «Сатіс-С »ОСОБА_1 та ОСОБА_2. Суд зазначає, що відповідачем у с праві про припинення юридичн ої особи є юридична особа, а не її учасники (засновники), оскі льки учасники в порядку, вста новленому законом та установ чими документами, входять до складу вищого органу юридич ної особи.

За таких обставин позовні в имоги до засновників товарис тва з обмеженою відповідальн істю «Сатіс-С»ОСОБА_1 та ОСОБА_2 також задоволенню н е підлягають.

Щодо позовних вимог про пр ипинення юридичної особи чер ез неподання протягом року о рганам державної податкової служби податкових деклараці й, документів фінансової зві тності, суд встановив наступ не.

Відповідно до частини перш ої статті 238 Господарського ко дексу України за порушення в становлених законодавчими а ктами правил здійснення госп одарської діяльності до суб' єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваже ними органами державної влад и або органами місцевого сам оврядування адміністративн о-господарські санкції, тобт о заходи організаційно-право вого або майнового характеру , спрямовані на припинення пр авопорушення суб'єкта господ арювання та ліквідацію його наслідків.

У відповідності до частини другої статті 38 Закону Україн и «Про державну реєстрацію ю ридичних та фізичних осіб-пі дприємців»підставами для по становлення судового рішенн я щодо припинення юридичної особи, що не пов' язано з банк рутством юридичної особи, зо крема, є неподання протягом р оку органам державної податк ової служби податкових декла рацій, документів фінансової звітності відповідно до зак ону.

Датою вчинення правопоруш ення, за яке може бути застосо вано адміністративно-господ арську санкцію у вигляді ска сування державної реєстраці ї, слід вважати наступний ден ь після спливу річного термі ну з моменту неподання відпо відних податкових деклараці й та іншої фінансової звітно сті.

Відповідно до частин 1 та 6 ст атті 59 Господарського кодекс у України припинення діяльно сті суб'єкта господарювання здійснюється шляхом його лік відації за рішенням суду з пі дстав скасування державної р еєстрації такого суб'єкта го сподарювання.

Відповідно до частини перш ої статті 71 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и кожна сторона повинна до вести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та зап еречення, крім випадків, вста новлених статтею 72 цього Коде ксу.

Згідно із частиною першою с татті 69 Кодексу адміністрати вного судочинства України д оказами в адміністративному судочинстві є будь-які факти чні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або ві дсутність обставин, що обґру нтовують вимоги і запереченн я осіб, які беруть участь у спр аві, та інші обставини, що мают ь значення для правильного в ирішення справи. Ці дані вста новлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, пока зань свідків, письмових і реч ових доказів, висновків експ ертів.

Відповідно до статті 70 Коде ксу адміністративного судоч инства України належними є д окази, які містять інформаці ю щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду доказ и, які не стосуються предмету доказування. Обставини, які з а законом повинні бути підтв ерджені певними засобами док азування, не можуть підтверд жуватися ніякими іншими засо бами доказування, крім випад ків, коли щодо таких обставин не виникає спору.

Як вбачається з довідки дер жавної податкової інспекції у Святошинськом районі міст а Києва від 27.10.2008 №11087/8/13-109 товарист во з обмеженою відповідальні стю «Сатіс-С»не подає до держ авної податкової інспекції д окументів фінансової звітно сті з жовтня 2005 року. За посилан ням представників позивача, заборгованості перед бюджет ом не має.

Враховуючи, що відповідаче м більше року не подаються ор ганам державної податкової с лужби документи фінансової з вітності, а також право орган ів державної податкової служ би звертатися до суду з заяво ю (позовною заявою) про скасув ання державної реєстрації су б' єкта підприємницької дія льності, суд вважає позовні в имоги в цій частині обґрунто ваними та такими, що підлягаю ть задоволенню.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб'єкта владних повн оважень, звільненого від спл ати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважен ь, пов'язаних із залученням св ідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (су довий збір) стягненню з відпо відача не підлягають.

Керуючись статтями 35, 69, 70, 71 та 158-163 Кодексу адміністративног о судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

1. Позов задовольнити ча стково.

2. Припинити юридичну особу товариство з обмеженою відпо відальністю «Сатіс-С»(Код ЕД РПОУ 32774961).

3. В задоволенні інших вимог відмовити.

3. Постанову надіслати держа вному реєстратору Святошинс ького району міста Києва для внесення до Єдиного державн ого реєстру запису про судов е рішення та для здійснення з аходів з припинення юридично ї особи у встановленому зако ном порядку.

Постанова відповідно д о статті 254 Кодексу адміністра тивного судочинства України набирає законної сили після закінчення строку подання з аяви про апеляційне оскаржен ня.

Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції за правилами, встановл еними статтями 185-187 Кодексу адм іністративного судочинства України.

Суддя Літвінова А.В.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення26.01.2009
Оприлюднено12.11.2009
Номер документу4174859
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —14/251

Судовий наказ від 23.11.2010

Господарське

Господарський суд Донецької області

Г.В. Левшина

Ухвала від 26.11.2013

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Гінда О.М.

Постанова від 24.01.2012

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Азарова З.П.

Ухвала від 17.01.2012

Господарське

Господарський суд Донецької області

Риженко Т.М.

Ухвала від 22.12.2011

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Азарова З.П.

Постанова від 15.09.2011

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Степашко О.І.

Ухвала від 17.11.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Риженко Т.М.

Ухвала від 08.11.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Риженко Т.М.

Ухвала від 25.10.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Риженко Т.М.

Ухвала від 27.09.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Риженко Т.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні