ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
15:57
26.01.2009 р. № 14/251
Окружний адміністративн ий суд міста Києва у складі су дді Літвінової А.В при секрет арі Денисенко Ю.М., за участю п редставників сторін:
від позивача: Титаре нка Максима Івановича, Омель ченка Павла Івановича
від відповідача: ОСОБА_1 , ОСОБА_2
від третьої особи: не з' яви вся
розглянувши у судовому зас іданні адміністративну спра ву
за позовом Державної податкової адмі ністрації в місті Києві
до Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Сатіс-С»
ОСОБА_1
ОСОБА_2
третя особа
про Святошинська районна у мі сті Києві державна адміністр ація
припинення юридичної особ и, що не пов' язано з банкрутс твом
На підставі частини т ретьої статті 160 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни в судовому засіданні 26 с ічня 2009 року проголошено всту пну та резолютивну частини п останови.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Державна податкова ад міністрація у місті Києві зв ернулась до Окружного адміні стративного суду міста Києва з позовом до товариства з обм еженою відповідальністю «Са тіс-С», ОСОБА_1, ОСОБА_2, т ретя особа Святошинська райо нна у місті Києві державна ад міністрація про припинення ю ридичної особи, що не пов' яз ане з банкрутством, визнання недійсним свідоцтва про дер жавну реєстрацію та статуту товариства з обмеженою відпо відальністю «Сатіс-С»з момен ту його державної реєстрації .
В судовому засіданні пози вач позов підтримав та подав усне уточнення позовних вим ог, відповідно до яких просив припинити юридичну особу та кож з підстав неподання з 14.10.2005 до органів державної податко вої служби документів податк ової та фінансової звітності , що є порушенням закону та під ставою для припинення юридич ної особи.
Ухвалою Окружного адміні стративного суду міста Києва від 26.01.2009 провадження у справі №14/251 в частині позовних вимог п ро визнання недійсним свідоц тва про державну реєстрацію товариства з обмеженою відпо відальністю «Сатіс-С», визна ння недійсним з моменту реєс трації статуту товариства з обмеженою відповідальністю «Сатіс-С»закрито.
Ухвали про відкриття прова дження у справі та призначен ня її до судового розгляду, а т акож повістки про виклик нап равлялись товариству з обмеж еною відповідальністю «Саті с-С»за наявною у матеріалах с прави адресою. Зазначена адр еса відповідає адресі, за яко ю товариство зареєстровано, що підтверджується карткою с уб' єкта підприємницької ді яльності - юридичної особи. Проте кореспонденція суду по вернулась з відміткою пошти про відсутність відповідача за вказаною адресою.
Відповідно до частини вось мої статті 35 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни вважається, що повістку вр учено юридичній особі, якщо в она доставлена за адресою, вн есеною до відповідного держа вного реєстру.
ОСОБА_1 та ОСОБА_2 в судо вому засіданні позов визнали та повідомили, що фактичними власниками/учасниками товар иства ніколи не були.
Розглянувши подані позив ачем документи і матеріали, з аслухавши пояснення предста вників позивача, пояснення в ідповідачів, всебічно і повн о з' ясувавши всі фактичні о бставини, на яких грунтуєтьс я позов, об' єктивно оцінивш и докази, які мають юридичне з начення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд
В С Т А Н О В И В:
Державна податкова ад міністрація у місті Києві зв ернулась до Окружного адміні стративного суду міста Києва з позовом до товариства з обм еженою відповідальністю «Са тіс-С», ОСОБА_1, ОСОБА_2, т ретя особа Святошинська райо нна у місті Києві державна ад міністрація про припинення ю ридичної особи, що не пов' яз ане з банкрутством.
Серед підстав для припинен ня юридичної особи відповідн о до статті 38 Закону України « Про державну реєстрацію юрид ичних осіб та фізичних осіб-п ідприємців», позивач зазначи в неподання протягом року ор ганам державної податкової с лужби податкових декларацій , документів фінансової звіт ності відповідно до закону т а визнання недійсним запису про проведення державної реє страції через порушення зако ну, допущені при створенні юр идичної особи, які не можна ус унути. У зв' язку з чим позива ч просив також визнати недій сним запис про проведення де ржавної реєстрації товарист ва з обмеженою відповідальні стю «Сатіс-С».
Товариство з обмеженою ві дповідальністю «Сатіс-С»зар еєстроване Святошинською р айонною у місті Києві держав ною адміністрацією як суб' є кт підприємницької діяльнос ті - юридична особа 23 лютого 2004 р оку (ідентифікаційний код 32774961 ), про що у журналі обліку реєс траційних справ зроблено зап ис за №13038. На податковому облік у у державній податковій інс пекції у Святошинському райо ні міста Києва перебуває з 11 б ерезня 2004 року.
Згідно довідки державної податкової інспекції у Свят ошинськомсу районі міста Киє ва від 27.10.2008 №11087/8/13-109 товариство з о бмеженою відповідальністю « Сатіс-С»останній звіт до дер жавної податкової інспекції надало 14.10.2005 за вересень 2005 року .
Відповідно до статті 9 Закон у України „Про систему опода ткування” платники податкі в і зборів (обов'язкових п латежів) зобов'язані:
1) вести бухгалтерський облі к, складати звітність про фін ансово-господарську діяльні сть і забезпечувати її збері гання у терміни, встановлені законами;
2) подавати до державних по даткових органів та інших де ржавних органів відповідно д о законів декларації, бухгал терську звітність та інші до кументи і відомості, пов'язан і з обчисленням і сплатою под атків і зборів (обов'язкових п латежів);
3) сплачувати належні суми п одатків і зборів (обов'язкови х платежів) у встановлені зак онами терміни;
4) допускати посадових осіб державних податкових орган ів до обстеження приміщень, щ о використовуються для одерж ання доходів чи пов'язані з ут риманням об'єктів оподаткув ання, а також для перевірок з питань обчислення і сплати п одатків і зборів (обов'язкови х платежів).
Право на звернення суб' єк тів владних повноважень, і зо крема, органів державної под аткової служби України, із по зовами про припинення суб' є кта господарювання в зв' язк у з неподанням таким суб' єк том протягом року до органів державної податкової служби податкових декларацій, доку ментів фінансової звітності згідно з законодавством, вип ливає із положень Закону «Пр о державну реєстрацію юридич них і фізичних осіб-підприєм ців», а також Закону «Про держ авну податкову службу в Укра їні».
Згідно з пунктом 3 частини п ершої статті 10 Закону України «Про державну податкову слу жбу в Україні»до функцій орг анів державної податкової сл ужби належить контроль за св оєчасністю подання платника ми податків податкових звіті в, декларацій, розрахунків та інших документів, пов' язан их з обчисленням податків, ін ших платежів. Вказана норма к ореспондується із нормами За кону України «Про державну р еєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців », якими визначені підстави д ля постановлення судового рі шення про припинення юридичн ої особи або припинення підп риємницької діяльності фізи чної особи-підприємця внаслі док неподання податкової зві тності.
В свою чергу, державні орган и згідно з частиною другою ст атті 19 Конституції України зо бов'язані діяти лише на підст аві, в межах повноважень та у с посіб, що передбачені Консти туцією та законами України. К омпетенція органів державно ї податкової служби поширюєт ься саме на відносини в сфері оподаткування.
Враховуючи наведене, орга ни державної податкової служ би можуть звертатися з вимог ами про припинення суб' єкті в господарювання не в усіх ви падках, визначених статтями 38 та 46 Закону України «Про держ авну реєстрацію юридичних ос іб та фізичних осіб-підприєм ців», а лише в тих, коли податк ові органи діють на реалізац ію своєї владної компетенції . Тому органи державної подат кової служби вправі звертати ся з вимогою про припинення с уб' єктів господарювання ли ше в разі, якщо підставою позо ву є неподання таким суб' єк том протягом року до органів державної податкової служби податкових декларацій, доку ментів фінансової звітності згідно з законодавством.
Що стосується припинення ю ридичної особи з інших підст ав, то відповідні позовні вим оги можуть пред' являтися не органами державної податков ої служби, а іншими державним и органами, уповноваженими з дійснювати контроль за відпо відними видами господарсько ї діяльності.
Згідно із статтею 7 Закону У країни «Про державну реєстра цію юридичних осіб та фізичн их осіб-підприємців»реаліза цію державної політики у сфе рі підприємництва забезпечу є спеціально уповноважений о рган з питань державної реєс трації - центральний орган ви конавчої влади, який і здійсн ює державний нагляд за дотри манням законодавства у сфері державної реєстрації юридич них осіб та фізичних осіб - п ідприємців.
З огляду на викладене, врахо вуючи, що позивачем не наведе но підстав щодо проведення д ержавної реєстрації товарис тва з обмеженою відповідальн істю «Сатіс-С»з порушенням з аконодавства у сфері оподатк ування, позовні вимоги в част ині визнання недійсним запис у про проведення державної р еєстрації товариства з обмеж еною відповідальністю «Саті с-С»через порушення закону, д опущені при створенні юридич ної особи, які не можна усунут и та у зв' язку із цим припине ння юридичної особи задоволе нню не підлягають.
Крім цього, Державною подат ковою адміністрацією у місті Києві заявлено позов до засн овників товариства з обмежен ою відповідальністю «Сатіс-С »ОСОБА_1 та ОСОБА_2. Суд зазначає, що відповідачем у с праві про припинення юридичн ої особи є юридична особа, а не її учасники (засновники), оскі льки учасники в порядку, вста новленому законом та установ чими документами, входять до складу вищого органу юридич ної особи.
За таких обставин позовні в имоги до засновників товарис тва з обмеженою відповідальн істю «Сатіс-С»ОСОБА_1 та ОСОБА_2 також задоволенню н е підлягають.
Щодо позовних вимог про пр ипинення юридичної особи чер ез неподання протягом року о рганам державної податкової служби податкових деклараці й, документів фінансової зві тності, суд встановив наступ не.
Відповідно до частини перш ої статті 238 Господарського ко дексу України за порушення в становлених законодавчими а ктами правил здійснення госп одарської діяльності до суб' єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваже ними органами державної влад и або органами місцевого сам оврядування адміністративн о-господарські санкції, тобт о заходи організаційно-право вого або майнового характеру , спрямовані на припинення пр авопорушення суб'єкта господ арювання та ліквідацію його наслідків.
У відповідності до частини другої статті 38 Закону Україн и «Про державну реєстрацію ю ридичних та фізичних осіб-пі дприємців»підставами для по становлення судового рішенн я щодо припинення юридичної особи, що не пов' язано з банк рутством юридичної особи, зо крема, є неподання протягом р оку органам державної податк ової служби податкових декла рацій, документів фінансової звітності відповідно до зак ону.
Датою вчинення правопоруш ення, за яке може бути застосо вано адміністративно-господ арську санкцію у вигляді ска сування державної реєстраці ї, слід вважати наступний ден ь після спливу річного термі ну з моменту неподання відпо відних податкових деклараці й та іншої фінансової звітно сті.
Відповідно до частин 1 та 6 ст атті 59 Господарського кодекс у України припинення діяльно сті суб'єкта господарювання здійснюється шляхом його лік відації за рішенням суду з пі дстав скасування державної р еєстрації такого суб'єкта го сподарювання.
Відповідно до частини перш ої статті 71 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и кожна сторона повинна до вести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та зап еречення, крім випадків, вста новлених статтею 72 цього Коде ксу.
Згідно із частиною першою с татті 69 Кодексу адміністрати вного судочинства України д оказами в адміністративному судочинстві є будь-які факти чні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або ві дсутність обставин, що обґру нтовують вимоги і запереченн я осіб, які беруть участь у спр аві, та інші обставини, що мают ь значення для правильного в ирішення справи. Ці дані вста новлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, пока зань свідків, письмових і реч ових доказів, висновків експ ертів.
Відповідно до статті 70 Коде ксу адміністративного судоч инства України належними є д окази, які містять інформаці ю щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду доказ и, які не стосуються предмету доказування. Обставини, які з а законом повинні бути підтв ерджені певними засобами док азування, не можуть підтверд жуватися ніякими іншими засо бами доказування, крім випад ків, коли щодо таких обставин не виникає спору.
Як вбачається з довідки дер жавної податкової інспекції у Святошинськом районі міст а Києва від 27.10.2008 №11087/8/13-109 товарист во з обмеженою відповідальні стю «Сатіс-С»не подає до держ авної податкової інспекції д окументів фінансової звітно сті з жовтня 2005 року. За посилан ням представників позивача, заборгованості перед бюджет ом не має.
Враховуючи, що відповідаче м більше року не подаються ор ганам державної податкової с лужби документи фінансової з вітності, а також право орган ів державної податкової служ би звертатися до суду з заяво ю (позовною заявою) про скасув ання державної реєстрації су б' єкта підприємницької дія льності, суд вважає позовні в имоги в цій частині обґрунто ваними та такими, що підлягаю ть задоволенню.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб'єкта владних повн оважень, звільненого від спл ати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважен ь, пов'язаних із залученням св ідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (су довий збір) стягненню з відпо відача не підлягають.
Керуючись статтями 35, 69, 70, 71 та 158-163 Кодексу адміністративног о судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
1. Позов задовольнити ча стково.
2. Припинити юридичну особу товариство з обмеженою відпо відальністю «Сатіс-С»(Код ЕД РПОУ 32774961).
3. В задоволенні інших вимог відмовити.
3. Постанову надіслати держа вному реєстратору Святошинс ького району міста Києва для внесення до Єдиного державн ого реєстру запису про судов е рішення та для здійснення з аходів з припинення юридично ї особи у встановленому зако ном порядку.
Постанова відповідно д о статті 254 Кодексу адміністра тивного судочинства України набирає законної сили після закінчення строку подання з аяви про апеляційне оскаржен ня.
Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції за правилами, встановл еними статтями 185-187 Кодексу адм іністративного судочинства України.
Суддя Літвінова А.В.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 26.01.2009 |
Оприлюднено | 12.11.2009 |
Номер документу | 4174859 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні