Ухвала
від 08.12.2014 по справі
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

УКРАЇНА

Господарський суд

Житомирської області


10002, м. Житомир, майдан Путятинський, 3/65, тел. (0412) 48-16-20,

E-mail: inbox@zt.arbitr.gov.ua, http://zt.arbitr.gov.ua

УХВАЛА

Від "08" грудня 2014 р. Справа № 906/1610/14

Господарський суд Житомирської області у складі судді Омельяна О.С., розглянувши заяву Лугинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Житомирській області (ідентифікаційний код 37799425, місцезнаходження: 11301, Житомирська область, смт. Лугини, вул. Горького, 8/42) про порушення справи про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю «Разом плюс» (ідентифікаційний код 34900963, місцезнаходження: 11001, Житомирська область, м. Олевськ, вул. Княгині Ольги, 4)

встановив:

03.12.2014 р. до господарського суду Житомирської області надійшла заява Лугинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Житомирській області (далі - Лугинська ОДПІ, заявник) про порушення справи про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю «Разом плюс» (далі - ТОВ "Разом плюс ", боржник).

Відповідно до ч. 1 ст. 2 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі - Закон про банкрутство) провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.

Згідно з ч. 1 ст. 12 Закону про банкрутство господарський суд приймає заяву про порушення справи про банкрутство до розгляду у разі відсутності підстав для відмови у прийнятті або для повернення заяви.

Відповідно до ч. 1 ст. 11 Закону про банкрутство заява про порушення провадження у справі про банкрутство подається боржником або кредитором у письмовій формі та повинна містити: найменування господарського суду, до якого подається заява; ім'я або найменування боржника, його місцезнаходження або місце проживання, ідентифікаційний код юридичної особи та реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності); ім'я або найменування кредитора, його місцезнаходження або місце проживання, ідентифікаційний код юридичної особи та реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності); виклад обставин, що є підставою для звернення до суду; перелік документів, що додаються до заяви.

Крім того, згідно з ч. 2 ст. 11 Закону про банкрутство до заяви про порушення справи про банкрутство додаються: докази сплати судового збору, крім випадків, коли згідно із законом він не підлягає сплаті; довіреність чи інший документ, що засвідчує повноваження представника, якщо заяву підписано представником; докази того, що сума безспірних вимог кредитора (кредиторів) сукупно становить не менше трьохсот мінімальних розмірів заробітної плати, якщо інше не передбачено цим Законом; рішення суду про задоволення вимог кредитора, що набрало законної сили; відповідна постанова органу державної виконавчої служби про відкриття виконавчого провадження з виконання вимог кредитора; докази того, що сума вимог кредитора (кредиторів) не забезпечена повністю заставою майна боржника (за наявності застави).

Відповідно до ч. 7 ст. 11 Закону про банкрутство до заяви кредитора додаються також копія виконавчого документа, докази надсилання боржнику копії заяви і доданих до неї документів; до заяви кредитора - органу державної податкової служби чи інших органів, які здійснюють контроль за правильністю та своєчасністю справляння податків і зборів (обов'язкових платежів), страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне та інше соціальне страхування, додаються докази вжиття заходів до отримання відповідної заборгованості у встановленому законодавством порядку.

Господарський суд не пізніше п'яти днів з дня надходження заяви про порушення справи про банкрутство відмовляє у її прийнятті, якщо: провадження у справі про банкрутство боржника не допускається згідно із законом; справа не підсудна даному господарському суду; стосовно боржника - юридичної особи або фізичної особи - підприємця вже порушено справу про банкрутство; юридичну особу - боржника припинено в установленому законодавством порядку; підприємницька діяльність фізичної особи - підприємця, яка є боржником, припинена в установленому законодавством порядку; до боржника заявлено вимоги, які не є безспірними; вимоги кредитора повністю забезпечені заставою майна боржника; господарським судом затверджено план санації боржника до порушення провадження у справі про банкрутство згідно зі статтею 6 цього Закону; з інших підстав, передбачених статтею 62 Господарського процесуального кодексу України, з урахуванням вимог цього Закону (ч. 1 ст. 14 Закону про банкрутство).

Господарський суд не пізніше п'яти днів з дня надходження до господарського суду заяви про порушення справи про банкрутство повертає її та додані до неї документи без розгляду, якщо: заяву підписано особою, яка не має права її підписувати, або особою, посаду якої у заяві не зазначено; заява не відповідає змісту вимог, зазначених у цьому Законі; не подано доказів щодо сплати судового збору у встановлених порядку та розмірі; заявник-кредитор не подав доказів неспроможності боржника виконати свої грошові зобов'язання перед кредиторами в розмірі, визначеному частиною третьою статті 10 цього Закону, протягом трьох місяців після відкриття виконавчого провадження, якщо інше не передбачено цим Законом; заявник-кредитор не надав доказів надсилання боржнику копії заяви і доданих до неї документів; з інших підстав, передбачених статтею 63 Господарського процесуального кодексу України, з урахуванням вимог цього Закону (ч. 1 ст. 15 Закону про банкрутство).

Розглянувши подану заяву, а також дослідивши додані до неї документи, суд прийшов до висновку про необхідність повернення заяви без розгляду з наступних підстав.

Як вбачається з поданої заяви, всупереч вимогам абз. 4 ч. 1 ст. 11 Закону про банкрутство заявником зазначено неповну адресу Лугинської ОДПІ, а саме: 11301, Житомирська область, вул. Горького, 8/42, тобто не зазначено населеного пункту.

Постановою Житомирського окружного адміністративного суду від 09.01.2013 р. у справі №0670/5841/12 ухвалено стягнути з боржника на користь Лугинської ОДПІ податковий борг у сумі 1270825,00 грн., з яких 113521,00 грн. заборгованість по податку на прибуток, що підтверджується податковим повідомленням-рішенням від 05.05.2011 р. №0000132350 та 1157304,00 грн. заборгованість з податку на додану вартість, що підтверджується податковим повідомленням-рішенням від 05.05.2011 р. №0000122350.

Як вбачається з копії податкового повідомлення-рішення від 05.05.2011 р. №0000122350 заборгованість боржника з податку на додану вартість становить 1157304,00 грн., з яких 925843,00 грн. основного боргу та 231461,00 грн. штрафних санкцій.

Разом з тим, згідно з копією податкового повідомлення-рішення від 05.05.2011 р. №0000132350 заборгованість боржника з податку на прибуток становить 113771,00 грн., з яких 91017,00 грн. основного боргу та 22754,00 грн. штрафних санкцій. Відповідно до копії податкового повідомлення-рішення від 10.05.2012 р. №15 заборгованість боржника перед заявником за узгодженими грошовими зобов'язаннями становить 113521,00 грн., з яких 90767,00 грн. основного боргу та 22754,00 грн. штрафних санкцій. Отже з наданих документів вбачається, що заборгованість боржника перед Лугинської ОДПІ з податку на прибуток згідно з податковим повідомленням-рішенням від 05.05.2011 р. №0000132350 не відповідає сумам заборгованості згідно з податковою вимогою від 10.05.2012 р. №15 та постановою Житомирського окружного адміністративного суду від 09.01.2013 р. у справі №0670/5841/12.

У заяві Лугинської ОДПІ зазначено, що загальна сума податкового зобов'язання з податку на прибуток не сплаченого в строк становить 113251,00 грн., що не відповідає сумам заборгованості з податку на прибуток згідно з податковим повідомленням-рішенням від 05.05.2011 р. №0000132350, податковою вимогою від 10.05.2012 р. №15 та постановою Житомирського окружного адміністративного суду від 09.01.2013 р. у справі №0670/5841/12. Разом з тим, про погашення заборгованості боржника у поданій заяві не зазначено, доказів погашення такої заборгованості до заяви не додано.

З урахуванням викладеного, господарський суд прийшов до висновку, що всупереч вимогам абз. 5 ч. 1 ст. 11 Закону про банкрутство обставини, викладені у заяві про порушення справи про банкрутство боржника, містять суперечності у розмірі заборгованості.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 63 ГПК України суддя повертає заяву і додані до неї документи без розгляду, якщо позовну заяву підписано особою, яка не має права її підписувати, або особою, посадове становище якої не вказано.

Заява Лугинської ОДПІ підписана в.о. начальника Лугинської ОДПІ Ярошовець А.В. До вказаної заяви долучено копію витягу з наказу від 17.03.2014 р. №82-0 про покладення з 18.03.2014 р. виконання обов'язків начальника Лугинської ОДПІ на першого заступника начальника Лугинської ОДПІ Ярошовець А.В., підписаного в.о. начальника Головного управління Міндоходів у Житомирській області Гірука В.В. на підписання вказаного наказу.

Господарським судом вчинено запит на отримання спеціального витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 27.11.2014 р. (день підписання заяви про порушення справи про банкрутство боржника) та встановлено, що до вказаного Реєстру не внесено відомості щодо Ярошовець А.В. як керівника заявника.

Відповідно до ч. 3 ст. 18 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, не були до нього внесені, вони не можуть бути використані в спорі з третьою особою, крім випадків, коли третя особа знала або могла знати ці відомості.

Таким чином, в порушення вимог абз. 4 ч. 2 ст. 11 Закону про банкрутство до заяви не додано належних доказів на підтвердження повноважень в.о. начальника управління Лугинської ОДПІ Ярошовець А.В. щодо підписання заяви про порушення справи про банкрутство.

Всупереч вимогам абз. 6 ч. 2 ст. 11 Закону до заяви Лугинської ОДПІ також не додано належним чином завіреної відповідно до вимог Інструкції з діловодства в апеляційних і місцевих адміністративних судах, затвердженої наказом Державної судової адміністрації України від 05.12.2006 р. № 155, копії рішення суду про задоволення вимог кредитора, що набрали законної сили. До поданої суду заяви додано лише незавірену належним чином ксерокопію постанови Житомирського окружного адміністративного суду від 09.01.2013 р. у справі №0670/5841/12.

Отже, слід прийти до висновку, що долучена до заяви роздруківка, іменована в додатках до заяви Лугинської ОДПІ як "постанова ЖОАС від 03.01.2013 р. по справі №0670/5841/12" не може бути визнана належним чином завіреною копією рішення суду, а, отже, і доказом безспірності вимог заявника.

Крім того, всупереч вимогам абз. 8 ч. 2 ст. 11 Закону про банкрутство заявником не надано до суду доказів того, що сума вимог кредитора не забезпечена повністю заставою майна боржника. Також, у заяві Лугинською ОДПІ не зазначено про наявність/відсутність податкової застави майна боржника.

01.04.2013 р. відділом державної виконавчої служби Олевського управління юстиції було відкрито виконавче провадження по примусовому виконанню виконавчого листа №0670/5841/12, виданого 12.03.2013 р. Житомирським окружним адміністративним судом, про стягнення з ТОВ "Разом плюс" на користь Лугинської ОДПІ податкового боргу у сумі 1270825,00 грн. 11.11.2013 р. відділом державної виконавчої служби Олевського управління юстиції повернуто вказаний виконавчий документ стягувачеві у зв'язку з відсутністю у боржника майна та коштів, на які можливо звернути стягнення.

Отже, згідно наданих документів вбачається, що заявник не вживав заходів щодо стягнення заборгованості з боржника у встановленому законодавством порядку упродовж строку з 11.11.2013 р. по 27.11.2014 р. (дата реєстрації заяви про порушення справи про банкрутство). Натомість, заявником надано докази відсутності у боржника нерухомого майна, коштів, транспортних засобів, земельних ділянок на території Олевського району Житомирської області.

Разом з тим, всупереч вимогам абз. 4 ч. 7 ст. 11 Закону до суду не надано доказів вжиття заходів до отримання відповідної заборгованості у встановленому законодавством порядку шляхом звернення стягнення на інше майно, яке може перебувати у власності боржника, або ж доказів відсутності такого майна (об'єктів права інтелектуальної власності, цінних папераів, об'єктів котлонагляду, підіймальних спорудаи, об'єктів підвищеної небезпеки, технологічних транспортних засобів, що не підлягають експлуатації у вулично-дорожній мережі, трубопроводів, об'єктів нафтогазового комплексу, ділянок надр, наданих для експлуатації та будівництва підземних споруд тощо), тобто доказів щодо неможливості звернути стягнення і задовольнити заборгованість боржника перед Лугинською ОДПІ за рахунок усього можливого іншого майна, ніж те, щодо якого вжито державним виконавцем заходів до його розшуку.

Згідно з довідкою про суми податкового боргу платника податків (з врахуванням сум пені, нарахованої на суми несплаченого податкового боргу та розстрочених/відстрочених сум), щодо якого подається заява про порушення справи про банкрутство від 24.11.2014 р. №3148/25 у стовпці 5 таблиці зазначено про відсутність у боржника заборгованості по штрафних санкціях. Разом з тим, далі зазначено, що станом на 11.11.2013 р. за боржником рахується податковий борг у сумі 1270825,00 грн., який утворився за рахунок несплати податку на прибуток у сумі 113521,00 грн., з яких 90767,00 грн. основний борг та 22754,00 грн. штрафні санкції, податку на додану вартість на суму 56984,85 грн., з яких 925843,00 грн. та 231461,00 грн. Таким чином, всупереч вимогам ч. 6 ст. 11 Закону про банкрутство відомості заяви Лугинської ОДПІ про розмір основного боргу і штрафних санкцій також містять суперечності.

Також слід зазначити, що Лугинською ОДПІ долучено до матеріалів справи неякісні копії документів, з яких неможливо встановити або частково неможливо встановити зміст документів, з яких зроблено такі копії, а саме наступних документів: протоколу №6 загальних зборів учасників ТОВ "Разом плюс", акту приймання металів чорних (вторинних) №437 від 16.06.2011 р., платіжного доручення №1868 від 17.06.2011 р., виконавчого листа Житомирського окружного адміністративного суду №1122/13, виданого 12.03.2013 р.

З урахуванням викладеного, господарський суд прийшов до висновку, що до заяви Лугинської ОДПІ не додано доказів повноважень особи, якою заяву підписано; заява не відповідає змісту вимог, зазначених у Законі про банкрутство; у заяві не вказано обставин, на яких ґрунтуються вимоги, доказів, що підтверджують викладені у заяві обставини, обґрунтованого розрахунку стягуваної чи оспорюваної суми, у зв'язку з чим вказана заява підлягає поверненню без розгляду на підставі абз.абз. 2, 3, 7 ч. 1 ст. 15 Закону про банкрутство та п.п. 1, 3 ч. 1 ст. 63 ГПК України.

Повернення заяви про порушення провадження у справі про банкрутство не перешкоджає повторному зверненню з такою заявою до господарського суду у встановленому порядку (ч. 2 ст. 15 Закону).

Керуючись абз.абз. 4, 5 ч. 1 ст. 11, абз.абз. 4, 6, 8 ч. 2 ст. 11, абз. 4 ч. 7 ст. 11, абз.абз. 2, 3, 7 ч. 1 ст. 15 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", п.п. 3, 6 ч. 1 ст. 63, ст. 86 ГПК України, господарський суд -

ухвалив:

заяву Лугинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Житомирській області про порушення справи про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Разом плюс " повернути без розгляду.

Додаток на 32 аркушах.

Суддя Омельян О.С.

Розрахунок розсилки:

1 - у наряд

2 - Лугинська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Житомирській області (11301, Житомирська область, смт. Лугини, вул. Горького, 8/42) - рек.;

СудГосподарський суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення08.12.2014
Оприлюднено10.12.2014
Номер документу41801438
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —

Ухвала від 23.12.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 24.12.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 24.12.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 24.12.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Жук А.В.

Ухвала від 24.12.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 24.12.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 24.12.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 24.12.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 24.12.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 24.12.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Жук А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні