Постанова
від 05.05.2008 по справі 2-а-112/08
БОГУНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ЖИТОМИРА

№2-A-112/08 Категорія

№14

 

ПОСТАНОВА

Іменем України

 

05 травня   2008р.                                                                                                  м.

Житомир

Суддя Богунського районного

суду м. Житомира Грибан І.О., розглянув у письмовому провадженні справу за

адміністративним позовом ОСОБА_1 до управління праці та соціального захисту

населення Богунської районної ради м. Житомира про визнання дії неправомірними

та стягнення недоплачених коштів, -

 

ВСТАНОВИВ:

 

Позивачка звернулася в суд

з адміністративним позовом ,в якому висуває вимоги до управління праці та

соціального захисту населення Богунської районної ради м. Житомира щодо

стягнення з останнього на її користь 3221,31 грн. у вигляді недоплачених протягом 2007р. сум допомоги по догляду за

дитиною до трьохрічного віку. В обґрунтування позовних вимог вказує на те, що

вона відповідно до вимог ст..

15 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми»

має право щомісячно отримувати допомогу на дитину у розмірі встановленого

законом прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років. Вказує, що відповідно до ч.2 ст.62 Закону України «Про державний

бюджет України на 2007р.» такий мінімум визначено з 01.04.07р. в розмірі 463 грн., з 01.10.07р. - 470 грн. Однак ч.2 ст. 56 цього Закону виплати допомоги на дитину до досягнення нею трьохрічного віку

визначено в значно меншому розмірі, який протягом 2007р. і виплачувався

відповідачем в порушення прав позивачки.

Вказуючи на неправомірність

дії відповідача, посилається на вимоги ст..22 Конституції України ,

зазначаючи, що при прийнятті нових законів або внесенні

змін до діючих не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав та

свобод, а тому вважає, що відповідач повинен був виплачувати їй допомогу в

розмірі ,

визначеному Законом України «Про державну допомогу сім'ям

з дітьми». Вимагає стягнути з відповідача недоплачені в 2007р. кошти . Подала заяву про розгляд справи у письмовому провадженні.

Відповідач також подав

заяву про розгляд справи у відсутність його представника у письмовому

провадженні. В письмових запереченнях проти позову вказує на те, що його вини у

порушенні прав позивача немає. Виплати по допомозі на утримання дітей до

досягнення ними трирічного віку визначені в бюджеті країни на 2007р. як

субвенція. Виплати здійснювалися у відповідності до діючого законодавства та у

межах бюджетних асигнувань. Крім того, вказував , що відповідно до рішення

Конституційного суду України, на яке посилається позивачка, зазначено, що

звуження та зменшення прав, інтересів та пільг громадян відбулося саме з вини

Верховної Ради України.

Розглянувши справу в межах

заявлених позовних вимог, дослідивши надані по справі докази, суд приходить до

наступного висновку.

Правовідносини між

сторонами виникли в сфері публічно-правових щодо виконання відповідачем, як

органом владних повноважень функцій по реалізації державою соціального

забезпечення населення, що регулюються Законом України "Про державну

допомогу сім'ям з дітьми»"( далі Закон). Відповідно до вимог ст. 15 Закону матерям, що мають дитину віком до 3-х років, щомісячно виплачується допомога на дитину у

розмірі встановленого законом прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років.

Прожитковий мінімум на

2007р. визначався ст. 62

Закону України «Про бюджет України на 2007р.» . Виплата допомоги на дитину обмежувався дією статті 62 Закону України «Про бюджет України на 2007р.» і

проводилася в розмірі ,як різниця між 50 відсотками прожиткового мінімуму, встановленого для непрацездатних осіб, та

середньомісячним сукупним доходом   сім'ї

в розрахунку на одну особу.  

Фінансування витрат по матеріальній

 

допомозі на дітей здійснювалося за рахунок державного

бюджету у вигляді субвенцій місцевим бюджетам.

Відповідно до ст..2, 22 Бюджетного кодексу України головні розпорядники бюджетних

коштів визначаються Законом України «Про державний бюджет ...» на відповідний рік.

Відповідач до кола

розпорядників коштів державного або місцевого бюджету бюджетним законом не

віднесений.

Відповідно до ст..32,44 Бюджетного кодексу України складання державного бюджету

відноситься до виключної компетенції Кабінету Міністрів України, та

затверджується Верховною Радою України.

Рішенням Конституційного

Суду України від 09.07.07р. щодо відповідності Конституції України положень

деяких статей Закону України «Про державний бюджет України на 2007р.» визнано

неконституційним положення абзацу 3 ч.2 статті 56

Закону «Про державний бюджет України на 2007р.» щодо

встановлення допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку,

що визначається як різниця між 50 відсотками

прожиткового мінімуму, встановленого для непрацездатних осіб, та

середньомісячним сукупним доходом сім'ї в розрахунку на одну особу.

Відповідно до вимог ст. 152 Конституції України закони та інші правові акти або їх

окремі положення, що визнані неконституційними, втрачають чинність з дня

ухвалення рішення Конституційним Судом України. Матеріальна чи моральна шкода,

завдана фізичним або юридичним особам актами і діями, що визнані

неконституційними, відшкодовується державою у встановленому законом порядку.

Згідно рішення

Конституційного Суду України від 09.07.07р. щодо вбачається, що саме Верховною

Радою України поза межами повноважень протягом останніх років при затвердженні

бюджетів країни на відповідні роки включалися до бюджету положення, якими

обмежувалися чи зупинялися дії окремих законів щодо встановлення пільг ,

компенсацій і гарантій, а відповідно і обмежувалися бюджетні асигнування на

виконання соціальних програм.

Таким чином, з моменту

набрання рішенням Конституційного суду України чинності позивач має права

вимагати в порядку цивільного судочинства відшкодування матеріальної шкоди у

вигляді недоплачених до 09.07.07р. коштів, або звертатися в порядку

адміністративного судочинства до органів державної влади, з вини яких було

обмежено його право на пільги, з вимогами щодо збільшення розміру субвенцій

місцевому бюджету для реалізації соціальних виплат у вигляді допомоги дітям до

досягнення трирічного віку, або заявляти вимоги про здійснення перерахунку

призначеної з 09.07.07р. по 31.12.07р. допомоги.

Вина управління праці

Богунської районної ради в порушенні прав позивачки, та заподіянні їй

матеріальної шкоди у вигляді недоплачених сум щомісячної соціальної допомоги

відсутня.

Позов до задоволення не

підлягає.

Керуючись ст. ст.ст. 11,52,69,71,158,160,163

КАС України, Законом України "Про державну допомогу

сім'ям з дітьми» ,

рішенням Конституційного Суду України від 09.07.07р.,

Законом України «Про державний бюджет на 2007р.», суд -

 

ПОСТАНОВИВ.

 

В задоволенні позовних

вимог до управління праці та соціального захисту населення Богунської районної

ради відмовити.

Постанова може бути

оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду шляхом подання

через Богунський районний суд протягом десяти днів, починаючи з дня її

проголошення ,

заяви про апеляційне оскарження або апеляційної скарги .

Постанова набирає законної

сили після закінчення строку на подання заяви на апеляційне оскарження ,якщо

така заява або апеляційна скарга не були подані.

 

СудБогунський районний суд м. Житомира
Дата ухвалення рішення05.05.2008
Оприлюднено03.08.2009
Номер документу4180299
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-112/08

Ухвала від 08.10.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Василенко Я.М.

Постанова від 11.11.2008

Адміністративне

Сумський районний суд Сумської області

Дашутін Ігор Володимирович

Постанова від 11.03.2008

Адміністративне

Згурівський районний суд Київської області

Денисенко Н.О.

Ухвала від 04.03.2010

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Юрченко В.В.

Ухвала від 24.07.2009

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Юрченко В.В.

Постанова від 19.05.2008

Адміністративне

Тальнівський районний суд Черкаської області

Фролов О.Л.

Ухвала від 30.09.2008

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Мишенко В.В.

Постанова від 02.12.2008

Адміністративне

Новомиколаївський районний суд Запорізької області

Вдовенко В.О.

Постанова від 16.03.2009

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Димарчук Т.М.

Постанова від 05.05.2008

Адміністративне

Богунський районний суд м. Житомира

Грибан І.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні