Справа № 2-687/2008 року
Справа № 2-687/2008 року
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
26
листопада 2008 року Гуляйпільський
районний суд Запорізької області
в складі: головуючого
судді Каракай Н.Д.
при секретарі
Прістенській Н.М.
Розглянувши у відкритому судовому
засіданні в м. Гуляйполе справу за позовом Управління
праці та соціального захисту населення Гуляйпільської райдержавної
адміністрації Запорізької області доОСОБА_1 про стягнення переплачених
бюджетних коштів у вигляді державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям, -
В С Т А Н О В И В:
23.10.2008 року до
суду звернувся позивач
з позовом доОСОБА_1 про
стягнення переплачених бюджетних коштів у вигляді державної соціальної допомоги
малозабезпеченим сім`ям.
В
позові позивач посилався
на те, що 13.08.07 року ОСОБА_2 звернулась із заявою про призначення
державної соціальної допомоги малозабезпреченим сім`ям до управління праці та соціального захисту населення Гуляйпільської
районного державної адміністрації згідно
Закону України “Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям “. Прізвище ІНФОРМАЦІЯ_1 змінено на
ІІНФОРМАЦІЯ_2 на підставі свідоцтва про шлюбНОМЕР_1, виданого 15.05.2008
виконавчим комітетом Новозлатопільської сільської ради Гуляйпільського району
Запорізької області.
Державна
соціальна допомога призначається малозабезпеченим сім
`ям, які постійно проживають на території України та мають
середньомісячний сукупний дохід нижче рівня забезпечення прожиткового мінімуму
для сім`ї. Соціальна допомога
виплачується у грошовій формі.
Відповідно
до Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим
сім `ям, документи для призначення допомоги
подаються заявниками особисто. Декларація про доходи та майновий стан сім`ї заповнюється згідно доходів, отриманих за
попередні шість місяців, що передують місяцю звернення та долучаються довідки
про доходи.
Відповідач
подала документи у відповідності до Порядку. Заяву разом із доданими до неї
довідками зареєстровано під № 147
Згідно
довідки про склад сім `ї від 13.08.2007 року №
274 сім`я складається із трьох
осіб. ( а.с.18 ).
Відповідно
до поданої декларації про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за
призначенням усіх видів соціальної допомоги, доходом сім `ї за період з 01.02.2007 року по 31.07.2007
року були: державна соціальна допомога сім`ям з дітьми у розмірі 1225,44 грн., що
підтверджується довідкою про доходи від
13.08.2007 року б/н № .
Згідно
статті 5 Закону, пункту 13 Порядку, розмір соціальної допомоги визначається як
різниця між рівнем забезпечення
прожиткового мінімуму для сім `ї та її
середньомісячним сукупним доходом, але цей розмір не може перевищувати 75
відсотків рівня забезпечення прожиткового мінімуму для сім`ї.
Оскільки
заявниця - відповідач по справі, повторно подала інформацію про те, що вона не
використала можливості знаходження додаткових джерел
доходів сім`ї - не звертається за призначенням аліментів
на утримання дітей, згідно пункту 17 Порядку, рішення про призначення допомоги
приймалося районною комісією по призначенню
2.
субсидій та адресної
допомоги малозабезпеченим сім `ям , згідно витягу з протоколу на підставі акта
обстеження матеріально-побутових умов сім`ї, що
підтверджується актом обстеження матеріально-побутових умов сім`ї .
Спеціалістами
управління був проведений розрахунок допомоги, визначено розмір соціальної
допомоги, який становить з 01.08.2007 року по 31.01.2008 року - 291,86 грн., та
відповідно до пункту 9 Порядку, 28.08.2007 року прийняте відповідне рішення про
призначення допомоги .
З 01.01.2008 року було
затверджено новий рівень забезпечення прожиткового мінімуму. Відповідно до
статті 8 Закону та пункту 19 Порядку, якщо затверджується новий рівень
забезпечення прожиткого мінімуму, то розмір раніше призначеної допомоги
перераховується з місяця, в якому встановлений новий рівень забезпечення.
Перерахунок соціальної допомоги, в межах терміну призначення, проводиться
спеціалістами самостійно, тобто без звернення уповноваженого представника сім`ї. Отже, після проведеного перерахунку розмір
соціальної допомоги з 01.01.2008 року по 31.01.2008 року становить 341,26 грн.
З урахуванням вимог статті 4 Закону , заявниця у заяві про призначення допомоги дала згоду на збір
інформації про сім`ю, власність, доходи,
майно, та про те, що наведені нею відомості будуть перевірені згідно з
законодавством України, що підтверджується її підписом у заяві. 17.03.2008
рокцу справу передано на перевірку до відділу контролю.
На
виконання статті 7 Закону, пункту 4 Методики обчислення сукупного доходу сім `ї, при перевірці інформації про доходи
громадян , Управління користується усіма офіційними джерелами, у тому числі
інформаціює державної податкової інспекції. Тому, згідно інформації ДПІ від
28.03.2008 року було встановлено, що ОСОБА_2 отримувала зарплату у ТОВ
“Авангард”. Управлінням був направлений запит до організації про підтвердження
доходів ОСОБА_2, що підтверджується довідкою про доходи за 2007 рік.
Згідно
пункту 5.1 Методики обчислення сукупного доходу сім
`ї, до сукупного доходу входить нарахована заробітна
плата, заявниця у декларації не подала інформацію про зарплату у ТОВ
“Анавангард” за червень-липень 2007 року. По закінченню перевірки, 13.05.2008
року спеціалістами складено відповідний акт.
Пунктом
28 порядку передбачено, якщо сім `єю приховано або навмисно подано недостовірні дані про доходи, що вплинули
на визнечення розміру соціальної допомоги
або на право призначення
допомоги, внаслідок чого були надміру виплачені кошти, Управлінням
припиняється виплата допомоги, визначається обсяг перплачених коштів та
встановлюється термін їх повернення. Саме невірна інформація про доходи, подана
заявницею, вплинула на визначення розміру соціальної допомоги.
Спеціалістами
Управління був проведений перерахунок допомоги з урахуванням зарплати ОСОБА_2
та визначено суму коштів, яка підлягає поверненню за період з 01.08.2007 року
по 31.01.2008 року у розмірі 617,88 грн.
На наступний строк допомога може бути призначена не раніше ніж через
шість місяців, починаючи з першого числа місяця виявлення порушення. Заявниця
втратила право з 01.05.2008 року на отримання державної соціальної допомоги
малозабезпеченням сім `ям, яка була призначена
за період з 01.02.2008 року по 31.07.2008 року, що підтверджується рішенням про
призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім `ям , розрахунком державної соціальної допомоги
від 29.02.2008 року.ОСОБА_2 була позбавлена права на соціальну допомогу на наступні 6 місяців,
починаючи з травня 2008 року. Оскільки допомога за травень 2008 року на момент
закінчення перевірки була виплачена заявниці, розмір виплаченої допомоги підлягав
поверненню. Загальна сума переплачених коштів кслала 796, 72 грн.
З
урахуванням вимог п.28 Порядку та шляхом досудового врегулювання спору,
заявниці було напрвалене повідомлення від 26.05.2008 року за № 10-09/571 про
відшкодування коштів у добровільному
порядку.
До цього часу, належна сума
на рахунок Державного бюджету та на поточний рахунок Управління праці та
соціального захисту населення Гуляйпільської
3.
райдержадміністрації
заявницею не відшкодована.
Прохає стягнути з відповідача
на користь позивача виплачені надміру
кошти у вигляді державної соціальної дпомоги малозабезпеченим сім`ям за період з 01.08.2007 року по 31.01.2008 року та
травень 2008 року у розмірі 796,72 грн.
В
судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала у повному
обсязі.
Відповідач в судовому
засіданні позовні вимоги визнала повністю, суду пояснила, що працювала, але не
думала, що її оформили офіційно.
Суд, вивчивши матеріали
справи, заслухавши учасників процесу, вважає, що позов підлягає задоволенню в
повному обсязі поскільки судом в судовому засіданні достовірно встановлено, що
відповідачу, згідно її заяви ( а.с.19,20) , була призначена державна соціальна допомога
малозабезпеченим сім`ям (а.с.7-8, 12,13) з 01.08.2007 року по 31.01.2008 рік, та з 01.02.2008 р по 31.07.2008 рік. В ході перевірки встановлено, що відповідач подала
неповну інформацію про доходи членів сім'ї: згідно інформації ДПІ від 28.03.2008 року встановлено, щоОСОБА_2 отримувала зарплату у ТОВ “Авангард” (а.с.11). ТОВ “Авангард” 13.05.2008 року надало довідку про зарплату
ОСОБА_2 за період з 01.06.2007 року по 31.07.2007 року у розмірі 617,90 грн. (
а.с. 10 ), про що відсутня
інформація у декларації, яку подала відповідач на призначення допомоги (а.с.16-17). Саме неповна інформація про доходи у розмірі 617,90 грн. вплинула на
розмір призначеної соціальної
допомоги відповідача. Позивачем проведено перерахунок соціальної допомоги та визначено суму коштів, яка підлягає
поверненню за період з 01.08.2007 року по 31.01.2008 року у розмірі 617,88 грн.
та за травень 2008 р в сумі 178,84 грн., загальна сума переплаченої допомоги
становить 796,72 грн. ( а.с. 5 ). Належна сума на рахунок Державного бюджету відповідачем не
відшкодована, тому підлягає стягненню з
відповідача на користь позивача.
Разом
з цим суд вважає можливим звільнити відповідача від оплати судових витрат,
враховуючи майновий та сімейний стан ОСОБА_1, що вона має 3 малолітніх дітей.
( а.с. 18 ).
Керуючись
ст. ст. 10,11,60,82,212-215 ЦПК України, ст. ст. 3,4,5,6,10 Закону України «Про
державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям», п.п.
2,6,8,9,10,12,14,15,18-20,25-28 Порядку призначення і виплати державної
допомоги
малозабезпеченим сім`ям, суд -
В И Р І Ш И В:
Стягнути
зОСОБА_1 на користь Управління праці та соціального захисту населення
Гуляйпільської районної державної адміністрації Запорізької області виплачені надміру кошти у вигляді державної
соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям за період з 01.08.2007 року по 31.01.2008
року та травень 2008 року у розмірі 796,72 грн.
Кошти
перерахувати : 514,9грн на р/рахунок 31111115700101 в ГУДКУ м.Запоріжжя МФО 813015Ю одержувач: Державний бюджет Гуляйпільського району
24060300 код ОКПО 34676890; 281,82 грн. на р/рахунок 3541009000521 в ГУДКУ м. Запоріжжя МФО 813015.
Одержувач: Управління праці та соціального захисту населення Гуляйпільської райдержавної адміністрації Запорізької області код ОКПО 03193198.
Звільнити
ІІНФОРМАЦІЯ_2 Олександру Павлівну від сплати судового
збору та витрат на інформаційно-технічне забезпечення розгляду справи.
З
повним текстом рішення учасники процесу можуть ознайомитися 01.12.2008 року.
Заяву
про апеляційне оскарження рішення суду може бути подано протягом 10 днів з дня
його проголошення рішення.
Апеляційна
скарга на рішення суду подається до Апеляційного суду Запорізької області протягом 20 днів після подання
заяви про апеляційне оскарження.
Суддя:
Суд | Гуляйпільський районний суд Запорізької області |
Дата ухвалення рішення | 26.11.2008 |
Оприлюднено | 03.08.2009 |
Номер документу | 4182118 |
Судочинство | Цивільне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні