ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
02 грудня 2014 року справа № 813/6777/14
Львівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючої судді Крутько О.В.,
з участю секретаря судового засідання Гойни Є.А.,
представника позивача Чабана О.С.,
представника відповідача Батькова В.В.,
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом ДПІ у Франківському районі м. Львова ГУ Міндоходів у Львівській області
до ПП «Ріал»
про накладення арешту на кошти на рахунках
ВСТАНОВИВ:
ДПІ у Франківському районі м. Львова ГУ Міндоходів у Львівській області звернулась у суд з позовом до ПП «Ріал», просить винести постанову, якою накласти арешт на кошти на рахунках № 2600101459923 (українська гривня), № 26005970459923 (українська гривня) у ПАТ «Кредобанк» (МФО 325365), які відкриті ПП «Ріал» (код 13818222) м. Львів, вул. Лазаренка, 1-А.
Позовні вимоги мотивуються тим, що працівниками ГУ Міндоходів у Львівській області виконано законодавчі вимоги, які регламентують порядок та умови допуску посадових осіб органів Міністерства доходів і зборів України до проведення перевірки, відмова посадових осіб ПП «Ріал» у допуску до проведення перевірки є необґрунтованою, однією з обставин, яка є підставою для застосування адміністративного арешту майна згідно із приписами пп. 94.2.3 п.94 ст. 94 Податкового кодексу України, є відмова платника податків від допуску посадових осіб контролюючого органу до проведення перевірки.
Представник позивача позовні вимоги підтримав, просив позов задоволити.
Відповідач у запереченні на позовну заяву посилається на ст. 31 Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет на 2014 рік», якою встановлено, що перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб - підприємців контролюючими органами (крім Державної фіскальної служби України) здійснюються протягом серпня - грудня 2014 року виключно з дозволу Кабінету Міністрів України, або за заявою суб'єкта господарювання щодо його перевірки; Головне управління Міндоходів у Львівській області не є Територіальним органом Державної фіскальної служби України; з наказу не вбачається, що Кабінетом Міністрів України надано дозвіл на проведення позапланової виїзної документальної перевірки ПП «Ріал», ПП «Ріал» не зверталось до Головного управління Міндоходів у Львівській області із заявою про проведення позапланової виїзної документальної перевірки; посадові особи ДПІ у Франківському районі м. Львова ГУ Міндоходів у Львівській області безпідставно намагались провести позапланову виїзну документальну перевірку ПП «Ріал», підстави для застосування адміністративного арешту майна відсутні.
Представник відповідача проти позову заперечив з мотивів, викладених у письмовому запереченні, просив у задоволенні позовних вимог відмовити.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши представника позивача, представника відповідача, оцінивши докази, суд виходив з наступного.
Судом встановлено, що на виконання постанови старшого слідчого в особливо важливих справах Генеральної прокуратури України, старшого радника юстиції Барабаша А. про призначення позапланової перевірки дотримання податкового та іншого законодавства від 01.07.2014 р., Головним управлінням Міндоходів у Львівській області 24.07.2014 р. видано наказ № 550 «Про проведення позапланової виїзної документальної перевірки», згідно якого ПП «Ріал» підлягало перевірці з питань повноти декларування, нарахування та своєчасності сплати до бюджету податків, зборів і обов'язкових платежів за період з 01.01.2013 р. по 30.06.2014 р.
Перевірка не була проведена у зв'язку з перебуванням директора підприємства у відрядженні, пізніше - у відпустці.
09.09.2014 р. Головним управлінням Міндоходів у Львівській області повторно видано наказ № 631 на проведення позапланової виїзної документальної перевірки ПП «Ріал».
ПП «Ріал» листом вих. № 37 від 11.09.2014 р. відмовлено у проведенні позапланової виїзної документальної перевірки посилаючись на ст. 31 Закону «України «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2014 рік».
02.10.2014 р. ДПІ у Франківському районі м. Львова ГУ Міндоходів у Львівській області прийнято рішення про застосування умовного адміністративного арешту майна платника податків ПП «Ріал», що знаходиться за адресою: м. Львів, вул. Лазаренка,1-А.
Порядок проведення перевірок, їх види визначено Податковим кодексом України. Відповідно до п.75.1 ст. 75 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.
Відповідно до пп.78.1.11 п.78.1 ст. 78 Податкового кодексу України документальна позапланова перевірка здійснюється у разі, якщо отримано судове рішення суду (слідчого судді) про призначення перевірки або постанову органу, що здійснює оперативно-розшукову діяльність, слідчого, прокурора, винесену ними відповідно до закону.
Згідно п.78.4 ст. 78 Податкового кодексу України про проведення документальної позапланової перевірки керівник контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом. Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.
Допуск посадових осіб контролюючих органів до проведення документальної позапланової виїзної перевірки здійснюється згідно із статтею 81 цього Кодексу.
Згідно п.94.1 ст. 94 Податкового кодексу України адміністративний арешт майна платника податків (далі - арешт майна) є винятковим способом забезпечення виконання платником податків його обов'язків, визначених законом.
Відповідно до пп. 94.2.3 п.94.2 ст. 94 Податкового кодексу України арешт майна може бути застосовано, якщо платник податків відмовляється від проведення документальної перевірки за наявності законних підстав для її проведення або від допуску посадових осіб контролюючого органу.
Згідно п.94.6 ст. 94 Податкового кодексу України керівник контролюючого органу (його заступник) за наявності однієї з обставин, визначених у пункті 94.2 цієї статті, приймає рішення про застосування арешту майна платника податків.
Арешт коштів на рахунку платника податків здійснюється виключно на підставі рішення суду шляхом звернення контролюючого органу до суду.
Звільнення коштів з-під арешту банк або інша фінансова установа здійснює за рішенням суду.
Законом України від 31.07.2014 р. № 1622-VII "Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2014 рік» установлено, що перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб - підприємців контролюючими органами (крім Державної фіскальної служби України) здійснюються протягом серпня - грудня 2014 року виключно з дозволу Кабінету Міністрів України або за заявкою суб'єкта господарювання щодо його перевірки (ст. 31).
У зв'язку з запровадженням даних обмежень Кабінетом Міністрів України прийнято Постанову від 13.08.2014 р. № 408 "Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами" (надалі Постанова № 408) у якій визначено, що надання дозволу Кабінету Міністрів України на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців державними інспекціями та іншими контролюючими органами за переліком згідно з додатком (за винятком перевірок стану підготовки до роботи енергетичних об'єктів суб'єктів електроенергетики та суб'єктів відносин у сфері теплопостачання) здійснюється шляхом прийняття відповідного розпорядження.
Надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбачених Кримінальним процесуальним кодексом України.
Згідно матеріалів справи перевірку ПП «Ріал» призначено на виконання постанови старшого слідчого в особливо важливих справах Генеральної прокуратури України, старшого радника юстиції Барабаша А. про призначення позапланової перевірки дотримання податкового та іншого законодавства від 01.07.2014 р.
У досліджуваному випадку згідно Постанови № 408 отримання дозволу на проведення перевірки ПП «Ріал» не є необхідним. Визначені законом підстави для проведення перевірки відповідача наявні, відмова ПП «Ріал» від проведення перевірки не обґрунтована. Наказ № 550 від 24.07.2014 р. та наказ № 631 від 09.09.2014 р. на проведення перевірки ПП «Ріал» не скасовано. Перевірка повинна була бути проведена ще у липні 2014 р., однак відповідач ухилився від її проведення.
Стаття 71 Кодексу адміністративного судочинства передбачає, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
З огляду на вищевказане, суд прийшов до висновку, що визначені законом обставини для застосування арешту коштів на рахунках ПП «Ріал» наявні, доводи позивача не спростовані.
Позовні вимоги слід задоволити. Накласти арешт на кошти на рахунках № 2600101459923 (українська гривня), № 26005970459923 (українська гривня) відкриті у ПАТ «Кредобанк» (МФО 325365), які відкриті ПП «Ріал» (код 13818222) м. Львів, вул. Лазаренка, 1-А.
Керуючись ст.ст. 2, 69-71, 86, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задоволити повністю.
Накласти арешт на кошти на рахунках № 2600101459923 (українська гривня), № 26005970459923 (українська гривня) відкриті у ПАТ «Кредобанк» (МФО 325365), які відкриті ПП «Ріал» (код 13818222) м. Львів, вул. Лазаренка, 1-А.
Постанова набирає законної сили в порядку передбаченому ст. 254 КАС України.
Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення.
У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Крутько О.В.
Повний текст постанови виготовлений та підписаний 08.12.2014 року.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.12.2014 |
Оприлюднено | 16.12.2014 |
Номер документу | 41850303 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Ланкевич Андрій Зіновійович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Ланкевич Андрій Зіновійович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Ланкевич Андрій Зіновійович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Ланкевич Андрій Зіновійович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Крутько Олена Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні