ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 лютого 2009 р.
Справа № 2-а-1616/08
Волинський окружний
адміністративний суд :
в складі
головуючого - судді Димарчук
Т.М.,
при секретарі судового засідання Курбай О.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку
письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до управління
Пенсійного фонду України в м.
Нововолинську про зобов'язання провести нарахування підвищення пенсії як дитині
війни,
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернувся з адміністративним позовом до
управління Пенсійного фонду України в м. Нововолинську про зобов'язання
провести нарахування підвищення до пенсії як дитині війни. Позовні вимоги
обґрунтовані тим, що позивач наділений правовим статусом дитини війни, а тому
відповідно до ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей
війни»користується правом на одержання
підвищення до пенсії у розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком.
Протягом 2006-2007 років позивачеві таке підвищення не нараховувалася та не
виплачувалася. Тому, просить зобов'язати
відповідача провести нарахування підвищення до пенсії у розмірі 30 відсотків
мінімальної пенсії за віком за період з 1.01.2006 року по 30.09.2008 року.
В судове засідання позивач та представник відповідача не
з'явилися, проте заявили клопотання про розгляд справи за їх відсутності.
В
поданих суду запереченнях проти адміністративного позову відповідач позов не
визнав та зазначив при цьому, що позивачеві як дитині війни правомірно
підвищення до пенсії протягом 2006-2007 років не нараховувалося та не
виплачувалося. Виплата підвищення до пенсії дітям війни здійснюється не з
коштів Пенсійного фонду України, а за рахунок коштів Державного бюджету України
в межах видатків, затверджених Законами України про Державний бюджет України на
відповідний рік, якими було передбачено виплату підвищення до пенсії позивачеві
тільки з 1 січня 2008 року у розмірі 10 відсотків прожиткового мінімуму для
осіб, які втратили працездатність. Враховуючи також і те, що позивач пропустив
строк звернення до адміністративного суду, відповідач просить в задоволенні
адміністративного позову відмовити повністю.
Відповідно до ч.3 ст. 122 Кодексу адміністративного судочинства України,
неприбуття особи, яка бере участь у справі в судове засідання, яка була
належним чином повідомлена та від якої надійшло клопотання про розгляд справи
за її відсутності, не перешкоджає розгляду справи, тому судовий розгляд справи
здійснювався в порядку письмового провадження.
Дослідивши письмові докази, суд приходить до висновку,
що адміністративний позов слід задовольнити частково.
Судом встановлено, що позивач наділений правовим
статусом дитини війни, знаходиться на обліку в управлінні Пенсійного фонду
України в м. Нововолинську підтверджується, пенсійним посвідченням НОМЕР_1 із
проставленим у ньому штампом «дитина війни», та довідкою відповідача НОМЕР_2 від 27.01.2009 року в
яких зазначено, що протягом 2006-2007 років позивачу нараховувалася та виплачувалася
пенсія без доплати як дитині війни, а протягом 2008 року позивачеві
нараховувалося та виплачувалося підвищення пенсії як дитині війни у розмірі 10
відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність .
Відповідно до ст. 6 Закону України «Про соціальний
захист дітей війни»від 18.11.2004 року, який набрав чинності з 1.01.2006 року,
дітям війни пенсії або щомісячне довічне грошове утримання чи державна
соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищуються на 30
відсотків мінімальної пенсії за віком.
Згідно із п. 17 ст. 77 Закону України «Про Державний
бюджет України на 2006 рік»від 20.12.2005 року дію статті 6 Закону України «Про
соціальний захист дітей війни»було зупинено на 2006 рік. Законом України «Про
внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2006 рік»від
19.01.2006 року виключено п. 17 ст. 77, а ст. 110 Закону викладена у новій
редакції, відповідно до якої пільги дітям війни, передбачені ст. 6 Закону
України «Про соціальний захист дітей війни», запроваджуються у 2006 році
поетапно, за результатами виконання бюджету у першому півріччі, у порядку
визначеному Кабінетом Міністрів України за погодженням з Комітетом Верховної
Ради України з питань бюджету. Оскільки чинним законодавством України не було визначено
порядку нарахування та виплати у 2006 році щомісячної державної соціальної
допомоги відповідно до ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей
війни», а Конституційний Суд України не приймав рішень щодо неконституційності
Закону України «Про Державний бюджет України на 2006 рік»від 20.12.2005 року (з
наступними змінами і доповненнями) повністю чи в його окремих частинах, тому
суд приходить до висновку про відсутність правових підстав для задоволення
позовних вимог про зобов'язання відповідача провести нарахування та виплату
позивачеві державної соціальної допомоги як дитині війни за 2006 рік.
Згідно
із п. 12 ст. 71 Закону України «Про Державний бюджет України на 2007 рік»від
19.12.2006 року дію статті 6 Закону України «Про соціальний захист дітей
війни»було зупинено на 2007 рік, з урахуванням ст. 111 цього Закону, відповідно
до якої у 2007 році підвищення до пенсії або щомісячного довічного грошового
утримання чи державної соціальної допомоги, яка виплачується замість пенсії,
відповідно до статті 6 Закону України «Про соціальний захист дітей
війни»виплачується особам, які є інвалідами (крім тих, на яких поширюється дія
Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»),
у розмірі 50 відсотків від розміру надбавки, встановленої для учасників війни.
Проте рішенням Конституційного Суду України №6-рп/2007 від 9.07.2007 року у
справі №1-29/2007 було визнано таким, що не відповідає Конституції України (є
неконституційним) положення пункту 12 статті 71 Закону України «Про Державний
бюджет України на 2007 рік», яким зупинено на 2007 рік дію статті 6 Закону
України «Про соціальний захист дітей війни», з урахуванням статті 111 цього
Закону. Положення пункту 12 статті 71 Закону України «Про Державний бюджет
України на 2007 рік», які визнані неконституційними, втратили чинність з дня
ухвалення Конституційним Судом України вказаного рішення, у якому, крім того,
було вказано на його преюдиціальність при розгляді судами загальної юрисдикції
позовів у зв'язку з правовідносинами, що виникли внаслідок дії
неконституційного акта. Оскільки дія статті 6 Закону України «Про соціальний
захист дітей війни»була відновлена з 9.07.2007 року, а позивачеві у 2007 році
не виплачувалося підвищення до пенсії згідно вказаної норми Закону України, тому
суд приходить до висновку про часткове задоволення позовних вимог про
зобов'язання відповідача провести нарахування позивачеві підвищення пенсії у
розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком за період з 9 липня до 31
грудня 2007 року.
Відповідно до п. 41 розділу ІІ «Внесення змін до деяких
законодавчих актів України»Закону України «Про Державний бюджет України на 2008
рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України»від 28.12.2007
року, який набрав чинності 1.01.2008 року, текст статті 6 Закону України «Про
соціальний захист дітей війни»було викладено у новій редакції, відповідно до
якої дітям війни (крім тих, на яких поширюється дія Закону України «Про статус
ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту») до пенсії або щомісячного
грошового утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість
пенсії, виплачується підвищення у розмірі надбавки, встановленої для учасників
війни. Проте рішенням Конституційного Суду України №10-рп/2008 від 22.05.2008
року у справі №1-28/2008 було визнано таким, що не відповідає Конституції
України (є неконституційним) положення пункту 41 розділу ІІ «Внесення змін до
деяких законодавчих актів України»Закону України «Про Державний бюджет України
на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України».
Положення пункту 41 розділу ІІ «Внесення змін до деяких законодавчих актів
України»Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про
внесення змін до деяких законодавчих актів України», які визнані неконституційними,
втратили чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України вказаного
рішення, у якому, крім того, було вказано на його преюдиціальність при розгляді
судами загальної юрисдикції позовів у зв'язку з правовідносинами, що виникли
внаслідок дії неконституційного акта. Оскільки дія статті 6 Закону України «Про
соціальний захист дітей війни» в редакції, яка передбачає виплату дітям війни
підвищення у розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком, була відновлена
з 22.05.2008 року, тому суд приходить до висновку про часткове задоволення
позовних вимог про зобов'язання відповідача провести нарахування позивачеві
підвищення пенсії як дитині війни у розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за
віком за період з 22 травня по 30 вересня 2008 року, враховуючи при цьому, що
позивачеві у 2008 році було нараховане та виплачене підвищення пенсії у розмірі
10 відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.
Відповідно до підпункту 6 пункту 2.2 Положення про
управління Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах,
затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України 30.04.2002 року
№80-2, у редакції постанови правління Пенсійного фонду України від 25.02.2008
року №5-5 (зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 13.03.2008 року)
управління Пенсійного фонду України в містах та районах відповідно до
покладених на них завдань призначають (здійснюють перерахунок) і виплачують
пенсії, допомогу на поховання та інші виплати відповідно до чинного
законодавства. Судом встановлено, що позивачеві нараховувалося та виплачувалося
підвищення до пенсії як дитині війни у 2008 році управлінням Пенсійного фонду
України в м. Нововолинську, де позивач перебуває на обліку. Тому суд приходить
до висновку, що саме на цього відповідача слід покласти обов'язок провести
нарахування позивачеві підвищення пенсії як дитині війни у розмірі 30 відсотків
мінімальної пенсії за віком за період з 9 липня до 31 грудня 2007 року та з 22
травня по 30 вересня 2008 року. При цьому відповідача слід зобов'язати провести
нарахування позивачеві підвищення пенсії не у конкретному розмірі, як про це
просить позивач, а у розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком, як це
передбачено ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни», оскільки
саме на відповідача покладено обов'язок проводити нарахування підвищення пенсій
дітям війни у конкретному розмірі, в зв'язку з чим суд не може перебирати на
себе функцію державного органу, на якого законодавством покладено такі
повноваження.
Відповідно до ч. 2, ч. 3 ст. 99 Кодексу
адміністративного судочинства України
для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів
особи встановлюється річний строк, проте цим Кодексом та іншими законами можуть
встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду. Згідно із
ч. 2 ст. 87 Закону України «Про пенсійне забезпечення»від 5.11.1991 року (з
наступними змінами і доповненнями) суми пенсій, не одержані своєчасно з вини
органу, що призначає або виплачує пенсію, виплачуються за минулий час без обмеження
будь-яким строком. З урахуванням
наведеного, суд приходить до висновку, що позивачем не пропущено строку
звернення до адміністративного суду.
Керуючись ст.ст.
11, 17, 122, 158, 160 ч.3, 162, 163
Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі
ст.6 Закону України «Про
соціальний захист дітей війни», суд,
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити частково.
Зобов'язати управління Пенсійного
фонду України в м. Нововолинську провести нарахування підвищення пенсії ОСОБА_1
за період з 09 липня 2007
року по 31 грудня 2007 року та з 22 травня 2008 року по 30 вересня 2008 року в розмірі 30 % мінімальної пенсії за віком на підставі
положень статті 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни».
В задоволенні решти позовних вимог
відмовити.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку
подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо
заяву про апеляційне оскарження було подано, але апеляційна скарга не буде
подана у встановлений строк, постанова набирає законної сили після закінчення
цього строку. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не
скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Постанова може бути оскаржена до Львівського
апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний
суд. Заява про апеляційне оскарження подається протягом десяти днів з дня
складення постанови в повному обсязі, тобто з 02 березня 2009 року. Апеляційна скарга
на постанову суду подається
протягом двадцяти днів після подання
заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без
попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у
строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження. Копія
апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду
апеляційної інстанції.
Суддя
Т.М. Димарчук
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.02.2009 |
Оприлюднено | 04.08.2009 |
Номер документу | 4187209 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Маргарітов М.В.
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Димарчук Т.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні