ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
10 грудня 2014 р.м. ХерсонСправа № 821/4071/13-а
Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Хом'якової В.В., розглянувши в порядку письмового провадження заяву Головного управління Державної казначейської служби України у Херсонській області про зміну способу і порядку виконання судового рішення у адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Генічеської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Херсонській області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії,
встановив:
Головне управління Державної казначейської служби України у Херсонській області (далі - заявник) звернулося до суду з заявою, у якій просить змінити спосіб і порядок виконання судового рішення по адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Генічеської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Херсонській області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії.
Вказана заява мотивована тим, що заявником було отримано виконавчий лист, який виданий Херсонським окружним адміністративним судом від 18.11.2014 у справі №821/4071/13-а, боржником якого є Головне управління Державної казначейської служби України у Херсонській області, боржника зобов'язано виплатити ОСОБА_1 з Державного бюджету України судові витрати на правову допомогу у розмірі 302,29 грн. та витрати пов'язані із прибуттям до суду в сумі 280,35 грн. Заявник зазначає, що безспірне списання коштів державного бюджету здійснюється Державною казначейською службою України, а не її територіальними органами, за рахунок і в межах бюджетних призначень, передбачених у державному бюджеті на зазначену мету та відшкодування витрат, пов'язаних із прибуттям до суду та на правову допомогу кошти в державному бюджеті не передбачені. Територіальний орган Державної казначейської служби України може виконати зазначене рішення суду лише з рахунків відповідача по справі. На підставі викладеного заявник просить змінити спосіб і порядок виконання рішення суду.
Заявник та позивач ОСОБА_1 надали клопотання в яких просили розглянути вказану заяву в порядку письмового провадження.
Відповідач у судове засідання не з'явився про дату, час та місце розгляду заяви про зміну спосіб і порядок виконання судового рішення був повідомлений належним чином.
Відповідно до ч.2 ст.263 КАС України неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Дослідивши матеріали заяви суд встановив наступне.
Постановою Херсонського окружного адміністративного суду від 22.04.2014 року, яка залишена без змін ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 15.10.2014 року, адміністративний позов ОСОБА_1 задоволено частково, визнано протиправними дії Генічеської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Херсонській області в частині утримання з ОСОБА_1 компенсаційних виплат в сумі 7017,32 грн.; зобов`язано Генічеську ОДПІ нарахувати та виплатити ОСОБА_1 утриману суму компенсаційних виплат в розмірі 7017,32 грн.; зобов`язати також нарахувати та виплатити індексацію заробітної плати в сумі 7032,86 грн. з обов'язковими відрахуваннями до бюджетів та державних цільових фондів згідно чинного законодавства; зобов`язано Генічеську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління Міндоходів у Херсонській області нарахувати та виплатити ОСОБА_1 середній заробіток за час затримки розрахунку при звільненні станом на 22 квітня 2014 року в розмірі 28161 грн., а також стягнуто з Державного бюджету України судові витрати на правову допомогу в розмірі 302,29 грн. та витрати, пов'язані із прибуттям до суду в сумі 280,35 грн.
На підставі вищевказаної постанови 22.04.2014 року Херсонським окружним адміністративним судом видано виконавчий лист №821/4071/13-а, яким зобов'язано стягнути з Державного бюджету України судові витрати на правову допомогу в розмірі 302,29 грн. та витрати, пов'язані із прибуттям до суду в сумі 280,35 грн.
Постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011р. №845 затверджено Порядок виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників (далі - Порядок №845), п. 3 якого встановлено, що рішення про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників виконуються на підставі виконавчих документів виключно органами Казначейства у порядку черговості надходження таких документів (про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів - з попереднім інформуванням Мінфіну, про стягнення коштів боржників - у межах відповідних бюджетних призначень, наданих бюджетних асигнувань (залишків коштів на рахунках підприємств, установ, організацій).
Відповідно п.п.26, 27 цього Порядку визначено, що судові витрати, штрафні санкції безспірно списуються за відповідним кодом економічної класифікації видатків бюджету. В разі коли у затвердженому кошторисі або плані використання бюджетних коштів розпорядників (бюджетних установ) та одержувачів бюджетних коштів зазначений код не передбачений або за таким кодом до кінця бюджетного періоду сума бюджетних асигнувань менша, ніж сума списання, або відсутні відкриті асигнування, безспірне списання судових витрат, штрафів здійснюється за кодом економічної класифікації видатків бюджету, за яким здійснюється стягнення коштів з рахунків розпорядників (бюджетних установ) та одержувачів бюджетних коштів. Безспірне списання коштів з рахунків підприємств, установ, організацій здійснюється безпосередньо із загальної суми залишку коштів на рахунку Для здійснення безспірного списання коштів орган Казначейства відображає в обліку відповідні бюджетні зобов'язання боржника. Погашення таких бюджетних зобов'язань здійснюється за рахунок бюджетних асигнувань зазначеного боржника. Одночасно боржник зобов'язаний привести у відповідність із такими бюджетними зобов'язаннями інші взяті ним бюджетні зобов'язання.
Процедура безспірного списання коштів Державного бюджету як реалізація судового рішення про стягнення судових витрат належним чином визначена наведеними вище правовими нормами, відповідно до яких і повинен діяти заявник, виконуючи постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 22.04.2014 у справі №821/4071/13-а та виданий на її підставі виконавчий документ.
Відповідно з ч.1 ст.263 КАС України за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення (відсутність коштів на рахунку, відсутність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо), державний виконавець може звернутися до адміністративного суду першої інстанції, незалежно від того, суд якої інстанції видав виконавчий лист, що видав виконавчий лист, із поданням, а особа, яка бере участь у справі, та сторона виконавчого провадження - із заявою про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення.
Отже, підставою для зміни (скасування) порядку виконання судового рішення є обставини, що роблять виконання судового рішення неможливим у встановлений судом спосіб та порядок.
Враховуючи наявність обставин, що свідчать про невиконання боржником судового рішення без поважних причин, суд вважає за доцільне змінити спосіб і порядок виконання судового рішення, а саме шляхом списання з Генічеської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Херсонській області судових витрат на правову допомогу в розмірі 302,29 грн. та витрати, пов'язані із прибуттям до суду в сумі 280,35 грн.
Керуючись ст. 263 КАС України, суд -
ухвалив:
Заяву Головного управління Державної казначейської служби України у Херсонській області про зміну способу і порядку виконання судового рішення- задовольнити.
Змінити спосіб і порядок виконання судового рішення у справі 821/4071/13-а за позовом ОСОБА_1 до Генічеської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Херсонській області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії, шляхом списання з Генічеської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Херсонській області судових витрат на правову допомогу в розмірі 302,29 грн. та витрати, пов'язані із прибуттям до суду в сумі 280,35 грн.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через Херсонський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в 5-денний строк з дня її проголошення.
Якщо ухвалу було постановлено у письмовому провадженні або без участі особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п"яти днів з дня отримання копії ухвали. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги, ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи
Суддя Хом'якова В.В.
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.12.2014 |
Оприлюднено | 23.12.2014 |
Номер документу | 41970641 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Хом'якова В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні