Рішення
від 27.01.2015 по справі 914/4318/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27.01.2015 р. Справа № 914/4318/14

Господарський суд Львівської області у складі судді Козак І.Б.,

при секретарі Фартушку Н.Б.,

Розглянув у відкритому судовому засіданні справу за позовом: Сихівської районної адміністрації Львівської міської ради, м. Львів,

до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю «Юр», м. Львів-Винники,

про: демонтаж літнього майданчика та стягнення судових витрат.

За участю представників:

Від позивача: Кузів О.М. - представник (довіреність в матеріалах справи);

Від відповідача: не з'явився.

Представнику позивача роз'яснено права та обов'язки, передбачені статтею 22 ГПК України, зокрема, підстави відводу судді відповідно до статті 20 ГПК України. Заяв та клопотань про відвід судді не подано. Представник позивача не наполягає на фіксуванні судового процесу з допомогою звукозаписувального технічного засобу.

Суть спору: розглядається справа за позовом Сихівської районної адміністрації Львівської міської ради до Товариства з обмеженою відповідальністю «Юр» про демонтаж літнього майданчика та стягнення судових витрат.

Ухвалою Господарського суду Львівської області від 09.12.2014 року порушено провадження у справі та призначено справу до розгляду на 13.01.2015 року, про що сторони були належним чином повідомлені під розписку в порядку, передбаченому Інструкцією з діловодства в господарських судах України, затвердженою наказом ДСАУ від 20.02.2013 року №28 (докази в матеріалах справи).

Судове засідання 13.01.2015 року відкладено на 27.01.2015 року з підстав, викладених в відповідній ухвалі суду у справі.

Представник позивача у судове засідання 27.01.2015 року з'явився, позовні вимоги підтримав повністю з підстав, викладених у позовній заяві, подав для огляду в судовому засіданні оригінали документів, які витребовувалися господарським судом (копії - у справі), надав усні пояснення аналогічні викладеним у позовній заяві.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, причин неявки суду не повідомив, хоча був належно повідомлений про час та місце розгляду справи в порядку, передбаченому Інструкцією з діловодства в господарських судах України, затвердженою наказом ДСАУ від 20.02.2013 року №28.

Поштова кореспонденція, яка скеровувалась судом на адресу відповідача, поверталась до суду із відміткою відділення поштового зв'язку «Повертається за закінченням терміну зберігання».

Як вбачається із долученого до матеріалів справи Витягу з ЄДРЮО та ФОП від 02.07.2012 року №14166105, адресою реєстрації відповідача - Товариства з обмеженою відповідальністю «Юр» є адреса: 79495, Львівська область, м. Львів, м. Винники, вул. Г. Хоткевича, буд. 15, код ЄДРЮО та ФОП 32126985.

У пункті 11 Інформаційного листа Вищого Господарського Суду України від 15.03.2007 року №01-8/123 «Про деякі питання практики застосування норм Господарського процесуального кодексу України, порушені у доповідних записках про роботу господарських судів у 2006 році», а також пункті 23 Інформаційного листа Вищого господарського суду України від 18.03.2008 року №01-8/164 «Про деякі питання застосування норм Господарського процесуального кодексу України, порушені у доповідних записках про роботу господарських судів у 2007 році», зазначено, що до повноважень господарських судів не віднесено установлення фактичного місцезнаходження юридичних осіб або місця проживання фізичних осіб - учасників судового процесу на час вчинення тих чи інших процесуальних дій. Тому відповідні процесуальні документи надсилаються господарським судом згідно з поштовими реквізитами учасників судового процесу, наявними в матеріалах справи.

Пунктом 3.9.1. Постанови Вищого господарського суду України від 26.12.2011 року №18 «Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції» встановлено, що в разі якщо ухвалу про порушення провадження у справі було надіслано за належною адресою (тобто повідомленою суду стороною, а в разі ненадання суду відповідної інформації - адресою, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців), і не повернуто підприємством зв'язку або повернуто з посиланням на відсутність (вибуття) адресата, відмову від одержання, закінчення строку зберігання поштового відправлення тощо, то вважається, що адресат повідомлений про час і місце розгляду справи судом.

Таким чином, неотримання відповідачем поштової кореспонденції з процесуальними документами господарського суду, які йому надсилалися за адресою: 79495, Львівська область, м. Львів, м. Винники, вул. Г. Хоткевича, буд. 15, що відповідає вказаній позивачем у позовній заяві адресі відповідача, є належним доказом надсилання останньому вказаних процесуальних документів.

Враховуючи достатність, належність і допустимість поданих позивачем доказів, належним чином повідомлення судом відповідача про дату і час судового засідання, повторну неявку повноважного представника відповідача та неподання ним відзиву на позовну заяву справа розглядається в порядку статті 75 ГПК України, - за наявними в ній матеріалами.

В ході розгляду справи встановлено.

Позивач: Сихівська районна адміністрація Львівської міської ради є юридичною особою, їй присвоєно код ЄДРЮО та ФОП 25258931, знаходиться за адресою: 79049, Львівська область, м. Львів, пр. Червоної Калини, буд. 66, що підтверджується долученою до матеріалів справи Випискою з ЄДРЮО та ФОП серії АА №562987 (докази в матеріалах справи).

Відповідач: Товариство з обмеженою відповідальністю «Юр» є юридичною особою, йому присвоєно код ЄДРЮО та ФОП 32126985, знаходиться за адресою: 79495, Львівська область, м. Львів, м. Винники, вул. Г. Хоткевича, буд. 15, що підтверджується долученим до матеріалів справи Витягом з ЄДРЮО та ФОП від 02.07.2012 року №14166105 (докази в матеріалах справи).

15.07.2010 року Управлінням архітектури Департаменту містобудування Львівської міської ради видано відповідачу дозвіл на розміщення відкритого літнього майданчика за адресою: м. Львів, пр. Червоної Калини - вул. Кос-Анатольського, 2, площею 50,0 м. кв. Термін дії дозволу - з 15.07.2010 року по 01.11.2010 року (належним чином завірена копія дозволу в матеріалах справи).

Листом від 23.10.2014 року вих. №34-вих.-1834 Голова Сихівської районної адміністрації повідомив відповідача про необхідність демонтажу вищевказаного відкритого літнього майданчика у зв'язку із закінченням терміну дії дозволу на його встановлення. Вказаного Листа надіслано на адресу відповідача 23.10.2014 року та отримано відповідачем 28.10.2014 року, про що свідчить відповідна відмітка уповноваженої особи на повідомленні про вручення поштового відправлення №79066 0429635 2 (докази надсилання на адресу відповідача та отримання ним листа в матеріалах справи).

Розпорядженням Голови Сихівської районної адміністрації Львівської міської ради від 03.11.2014 року №437 зобов'язано відповідача демонтувати тимчасову споруду (малу архітектурну форму), встановлену за адресою: пр. Червоної Калини - вул. Кос-Анатольського, 2 у м. Львові до 10.11.2014 року. Вказане Розпорядження надіслано на адресу відповідача 03.11.2014 року та отримане відповідачем 05.11.2014 року, про що свідчить відповідна відмітка уповноваженої особи на повідомленні про вручення поштового відправлення №79070 0416815 6 (докази надсилання на адресу відповідача та отримання ним розпорядження в матеріалах справи).

Актом від 30.10.2014 року б/н працівниками відділу соціально-економічного розвитку Сихівської районної адміністрації Львівської міської ради та інженером ЛКП «Хуторівка» встановлено, що на проспекті Червоної Калини - вул. Кос-Анатольського, 2 у м. Львові розміщений та функціонує літній майданчик ТзОВ «Юр» (кафе «Кнайпа») (належним чином завірена копія акту в матеріалах справи).

Окрім того, Актом від 11.11.2014 року б/н працівниками відділу соціально-економічного розвитку та начальника комунального відділу Сихівської районної адміністрації Львівської міської ради встановлено, що ТзОВ «Юр» не виконано вимоги Розпорядження голови Сихівської РА ЛМР від 03.11.2014 року №437. Належний відповідачу літній майданчик встановлений та функціонує (належним чином завірена копія акту в матеріалах справи).

З підстав наведеного позивач просить суд зобов'язати відповідача здійснити демонтаж вказаного літнього майданчика.

Станом на час розгляду справи в судовому засіданні доказів добровільного демонтажу відповідачем вказаної малої архітектурної форми сторонами суду не заявлено та не подано.

Відповідно до приписів частини першої та пункту 1 частини 2 статті 11 Цивільного кодексу України цивільні права та обов'язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов'язки. Підставами виникнення цивільних прав та обов'язків, зокрема, є інші юридичні факти.

Згідно частини 1 статті 73 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті ради, прийняті в межах своїх повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

У відповідності до статті 1 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» благоустрій населених пунктів - це комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращення мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля.

Згідно пункту 5 частини другої статті 10 вказаного Закону до повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить здійснення самоврядного контролю за станом благоустрою та утриманням територій населених пунктів, інженерних споруд та об'єктів, підприємств, установ та організацій, майданчиків для паркування транспортних засобів (у тому числі щодо оплати послуг з користування майданчиками для платного паркування транспортних засобів), озелененням таких територій, охороною зелених насаджень, водних об'єктів тощо.

Частинами 1 та 4 статті 20 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» передбачено, що організацію благоустрою населених пунктів забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, установлених законом. Рішення місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо благоустрою території певного населеного пункту є обов'язковим для виконання розміщеними на цій території підприємствами, установами, організаціями та громадянами, які на ній проживають.

Стаття 21 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» визначає малу архітектурну форму як елемент декоративного чи іншого оснащення об'єкта благоустрою. До малих архітектурних форм належать альтанки, павільйони, навіси; паркові арки (аркади) і колони (колонади); вуличні вази, вазони і амфори; декоративна та ігрова скульптура; вуличні меблі (лавки, лави, столи); сходи, балюстради; огорожі, ворота, ґрати; інформаційні стенди, дошки, вивіски; інші елементи благоустрою, визначені законодавством.

Відповідно до пункту 1.10 Правил благоустрою міста Львова, затверджених ухвалою Львівської міської ради від 21.04.2011 року №376 мала архітектурна форма для провадження підприємницької діяльності - невелика споруда для здійснення підприємницької діяльності торговельно-побутового призначення, що виконується з полегшених конструкцій і встановлюється тимчасово без влаштування заглиблених у ґрунт фундаментів з розмірами, визначеними діючими нормативними документами.

Згідно пункту 1.3 Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 року №244 тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності - одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту.

Пунктом 5 частини першої статті 16 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» заборонено самовільне встановлення об'єктів зовнішньої реклами, торговельних лотків, павільйонів, кіосків тощо.

Відповідно до пункту 1.3. Порядку отримання дозволів на встановлення відкритих літніх майданчиків у м. Львові біля об'єктів ресторанного господарства для здійснення підприємницької діяльності, затвердженого Ухвалою Львівської міської ради від 03.05.2009 року №2452 відкритий літній майданчик - стаціонарний або тимчасовий (щоденного демонтажу) пункт ресторанного господарства, який розташовується виключно біля стаціонарного закладу (ресторану, кафе, бару, їдальні) у теплий період року з 1 квітня по 1 листопада і не має закритого приміщення для тимчасового перебування людей.

Згідно пункту 2.1. вказаного Порядку для отримання дозволу на встановлення відкритого літнього майданчика суб'єкт господарювання (надалі - заявник) подає до управління «Дозвільний офіс» письмову заяву встановленої форми (додаток 1 до цього Порядку), у якій зазначає бажане місце та термін розміщення, функціональне призначення і характеристику об'єкта.

Пунктом 4.1. Порядку визначено, що контроль за дотриманням цього Порядку здійснюють районні адміністрації за місцем знаходження літнього майданчика.

Відповідно до пункту 6.4.1. Порядку самочинно встановлені літні майданчики підлягають демонтажу.

Відповідно до пунктів 4.3. та 6.2. Порядку у разі невиконання у зазначений термін вимог припису про усунення виявлених порушень цього Порядку районні адміністрації звертаються до суду з позовом про примусовий демонтаж літнього майданчика та забезпечують демонтаж літніх майданчиків на підставі рішення суду.

Відповідно до пункту 1.6.6. Положення про порядок врегулювання самочинного будівництва, затвердженого Рішенням Виконавчого комітету Львівської міської ради від 09.09.2011 року №835 влаштування малих архітектурних форм, тимчасових споруд торговельного, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності без дозволу виконавчого органу міської ради і належно затвердженої проектної документації або з істотним відхиленням від проекту належить від ознак самочинного будівництва.

Відповідно до пункту 6.1. Правил розміщення малих архітектурних форм для здійснення підприємницької діяльності у м. Львові та Порядку надання дозволів на розміщення (встановлення) малих архітектурних форм та розміщення об'єктів торгівлі, ресторанного господарства та сфери послуг (побутового обслуговування) у малих архітектурних формах, затверджених ухвалою Львівської міської ради від 21.05.2009 року №2685 «Про внесення змін до ухвал міської ради від 27.12.2007 року №1470, від 18.12.2008 року №2311 та від 09.04.2009 року №2606» демонтажу підлягають малі архітектурні форми, для яких закінчився договір оренди землі і суб'єкту господарювання відмовлено у його продовженні; самовільно встановлені малі архітектурні форми, а також малі архітектурні форми, зовнішній вигляд яких не відповідає затвердженому проекту прив'язки та суб'єкту господарювання мотивовано відмовлено у погодженні існуючого вигляду малої архітектурної форми.

Відповідно до статті 4 -3 ГПК України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності. Сторони та інші особи, які беруть участь у справі, обґрунтовують свої вимоги і заперечення поданими суду доказами.

Відповідно до статті 32 ГПК України, доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.

Згідно приписів статті 33 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень.

Відповідно до абзацу 2 статті 34 ГПК України обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Згідно пункту 2.3 Постанови Пленуму Вищого господарського суду України «Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції» від 26.12.2011 року №18, у випадку, якщо стороною (або іншим учасником судового процесу) у вирішенні спору не подано суду в обґрунтування її вимог або заперечень належні і допустимі докази, в тому числі на вимогу суду, або якщо в разі неможливості самостійно надати докази нею не подавалося клопотання про витребування їх судом (частина перша статті 38 ГПК), то розгляд справи господарським судом може здійснюватися виключно за наявними у справі доказами, і в такому разі у суду вищої інстанції відсутні підстави для скасування судового рішення з мотивів неповного з'ясування місцевим господарським судом обставин справи.

Статтею 43 ГПК України передбачено, що господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом. Ніякі докази не мають для господарського суду заздалегідь встановленої сили.

Суд, заслухавши пояснення представника позивача, оглянувши та дослідивши матеріали справи і подані докази, оцінив їх в сукупності та прийшов до висновку, що позов документально та нормативно обґрунтований, відповідачем не спростований, підлягає до задоволення повністю.

Судові витрати: сплачений позивачем Платіжним дорученням від 01.12.2014 року №1136 судовий збір в розмірі 1 218 грн. 00 коп. покласти на сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог у відповідності до статті 49 ГПК України та стягнути його з відповідача на користь позивача, оскільки спір виник у зв'язку із невиконанням відповідачем розпорядження позивача в добровільному порядку.

Враховуючи вищенаведене, керуючись ст.ст. 22, 32, 33, 34, 36, 43, 44, 49, 75, 77, 82 - 85, 116 - 117 ГПК України, господарський суд , -

ВИРІШИВ:

1. Позов задоволити повністю.

2. Зобов'язати Товариство з обмеженою відповідальністю «Юр» (79495, Львівська область, м. Львів, м. Винники, вул. Г. Хоткевича, буд. 15; код ЄДРЮО та ФОП 32126985) здійснити демонтаж літнього майданчика площею 50,0 м. кв., розташованого за адресою: м. Львів, пр. Червоної Калини - вул. Кос-Анатольського, 2.

3. Стягнути з боржника: Товариства з обмеженою відповідальністю «Юр» (79495, Львівська область, м. Львів, м. Винники, вул. Г. Хоткевича, буд. 15; код ЄДРЮО та ФОП 32126985) на користь стягувача: Сихівської районної адміністрації Львівської міської ради (79049, Львівська область, м. Львів, пр. Червоної Калини, буд. 66; код ЄДРЮО та ФОП 25258931) 1 218 грн. 00 коп. судового збору.

4. Накази видати у відповідності до статей 116 та 117 ГПК України.

27.01.2015 року прийнято, підписано та проголошено вступну і резолютивну частини рішення. Повний текст рішення складено та підписано відповідно до статті 85 ГПК України 28.01.2015 року.

Рішення може бути оскаржено в порядку ст. ст. 91 - 93 ГПК України.

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 85 ГПК України.

Суддя Козак І.Б.

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення27.01.2015
Оприлюднено29.01.2015
Номер документу42461039
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —914/4318/14

Ухвала від 13.01.2015

Господарське

Господарський суд Львівської області

Козак І.Б.

Рішення від 06.08.2015

Господарське

Господарський суд Львівської області

Крупник Р.В.

Рішення від 22.06.2015

Господарське

Господарський суд Львівської області

Синчук М.М.

Постанова від 15.04.2015

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Данко Л.С.

Ухвала від 16.03.2015

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Данко Л.С.

Ухвала від 25.02.2015

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Данко Л.С.

Ухвала від 13.02.2015

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Данко Л.С.

Рішення від 27.01.2015

Господарське

Господарський суд Львівської області

Козак І.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні