Постанова
від 29.01.2015 по справі 588/13/15-а
ТРОСТЯНЕЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

588/13/15

2-а/588/1/15

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

29.01.2015 Тростянецький районний суд Сумської області в складі: головуючого судді Маслова В.В. з участю секретаря Кучмій Д.В., представника позивача - Кулик В.В., представника відповідача - Пономаренко С.М. розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Тростянець справу за адміністративним позовом Сумської товарної біржі «Сумиагропромбіржа» до Білківської сільської ради Тростянецького району Сумської області, третя особа: ПП «Регіональний інвестиційний центр аукціонів» про визнання протиправними та скасування рішення,- ВСТАНОВИВ

Сумська товарна біржа «Сумиагропромбіржа» звернулась до суду з позовом до Білківської сільської ради Тростянецького району Сумської області про визнання протиправним та скасування рішення посилаючись на те, що 05.12.2014 конкурсною комісією Білківської сільської ради Тростянецького району Сумської області було проведено конкурс з визначення виконавця земельних торгів з продажу права оренди земельних ділянок сільськогосподарського призначення. На участь в конкурсі було подано 3 заяви, а саме: від Сумської товарної біржі «Сумиагропромбіржа», Аграрної біржі та Приватного підприємства «Регіональний інвестиційний центр аукціонів». За результатами конкурсу було складено протокол конкурсної комісії № 3 від 05.12.2014 та прийнято рішення Білківської сільської ради Тростянецького району від 10.12.2014 про затвердження результатів конкурсного відбору виконавця земельних торгів, згідно якого переможцем конкурсного відбору було визначено - Приватне підприємство «Регіональний інвестиційний центр аукціонів».

Ознайомившись з протоколом конкурсної комісії № 3 від 05.12.2014, складеного за результатами конкурсу позивачем було встановлено, що всупереч вимогам Порядку закупівлі послуг з виконання робіт із землеустрою, оцінки земель та визначення виконавця земельних торгів на конкурентних засадах затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.09.2012 № 579 (далі - Порядок), конкурсною комісією під час оцінки кожного з учасників, була взята до уваги інформація учасників про продані лоти (земельні ділянки сільськогосподарського призначення) виключно за 2013-2014 роках, а не про загальну кількість проданих лотів за весь час діяльності учасників конкурсу, що призвело до неправильного визначення переможця конкурсу.

Вважаючи, що такі дії відповідача вчинені з грубим порушенням норми чинного земельного законодавства України та законодавства про захист економічної конкуренції, позивач просив суд 1) визнати протиправним та скасувати протокол конкурсної комісії Білківської сільської ради Тростянецького району від 05.12.2014 за № 3 про розгляд конкурсних пропозицій та визначення переможця конкурсу з відбору виконавця послуг з проведення земельних торгів; 2) визнати протиправним та скасувати рішення Білківської сільської ради Тростянецького району від 10.12.2014 про затвердження результатів конкурсного відбору виконавця земельних торгів; 3) зобов'язати Білківську сільську раду Тростянецького району повторно провести засідання конкурсної комісії з метою повторно розгляду конкурсних пропозицій учасників конкурсу, проведеного 05.12.2014, та оцінки їх за критеріями визначеними пунктом 3.2. Порядку з урахуванням загальної кількості проданих лотів (земельних ділянок), стартової ціни та ціни їх продажу порівняно зі стартовою.

Представник позивача в судове засідання з'явився, позов підтримав.

Представник відповідача в судове засідання з'явився, проти позову заперечував, посилаючись на законність проведеного 05.12.2014 конкурсною комісією Білківської сільської ради Тростянецького району Сумської області конкурсу з визначення виконавця земельних торгів. При цьому зазначив, що відповідно до п.п. 1.4, 2.3, 3.2 Порядку, конкурсні комісії наділяються повноваженнями щодо встановлення умов конкурсу з визначення виконавця земельних торгів, а тому конкурсна комісія Білківської сільської ради Тростянецького району під час проведення 05.12.2014 відповідного конкурсу правомірно встановила умови, за якими переможець мав визначатись на підставі інформації учасників про продані лоти (земельні ділянки сільськогосподарського призначення) виключно за 2013-2014 роки та на підставі цієї інформації визначила переможця конкурсу. При цьому, обраний період був встановлений конкурсною комісією з огляду на ту обставину, що саме з 2013 року почало діяти законодавство, яке унормувало процедуру проведення земельних торгів.

Представник третьої особи в судове засідання не з'явився, подав суду заяву про розгляд справи без його участі.

Суд, заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, зазначає про наступне.

Ухвалою Тростянецького районного суду Сумської області від 29.01.2015 було закрито провадження у даній справі в частині заявлених позивачем вимог про визнання протиправним та скасування протоколу конкурсної комісії Білківської сільської ради Тростянецького району від 05.12.2014 за № 3 про розгляд конкурсних пропозицій та визначення переможця конкурсу з відбору виконавця послуг з проведення земельних торгів.

За таких обставин, судовому розгляду підлягають позовні вимоги позивача про визнання протиправним та скасування рішення Білківської сільської ради Тростянецького району від 10.12.2014 про затвердження результатів конкурсного відбору виконавця земельних торгів і зобов'язання Білківської сільської ради Тростянецького району повторно провести засідання конкурсної комісії з метою повторно розгляду конкурсних пропозицій учасників конкурсу, проведеного 05.12.2014, та оцінки їх за критеріями визначеними пунктом 3.2. Порядку з урахуванням загальної кількості проданих лотів (земельних ділянок), стартової ціни та ціни їх продажу порівняно зі стартовою.

Враховуючи зазначене, з матеріалів справи судом встановлено, що 05.12.2014 конкурсною комісією Білківської сільської ради Тростянецького району Сумської області було проведено конкурс з визначення виконавця земельних торгів у формі аукціону з продажу права оренди: земельної ділянки для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, площею 0,2815 га, кадастровий номер 5925080400:00:002:0690; земельної ділянки для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, площею 1,1748 га, кадастровий номер 5925080400:00:003:0078; земельної ділянки для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, площею 1.2579 га, кадастровий номер 5925080400:00:003:0079; земельної ділянки для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, площею 0,2554 га, кадастровий номер 5925080400:00:004:0275; земельної ділянки для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, площею 0,9168 га, кадастровий номер 5925080400:00:004:0276, що розташовані на території Білківської сільської ради Тростянецького району Сумської області. Вказана обставина зокрема підтверджується копією протоколу конкурсної комісії Білківської сільської ради Тростянецького району Сумської області № 3 від 05.12.2014.(а.с. 25-26)

На участь у вказаному конкурсі було подано 3 заяви, а саме: від Сумської товарної біржі «Сумиагропромбіржа», Аграрної біржі та Приватного підприємства «Регіональний інвестиційний центр аукціонів». (а.с.)

За результатами конкурсу було складено протокол конкурсної комісії № 3 від 05.12.2014 та прийнято рішення Білківської сільської ради Тростянецького району від 10.12.2014 про затвердження результатів конкурсного відбору виконавця земельних торгів, згідно якого переможцем конкурсного відбору було визначено - Приватне підприємство «Регіональний інвестиційний центр аукціонів».(а.с.55-78)

Як вбачається з інформації Білківської сільської ради Тростянецького району Сумської області з відбору виконавця послуг з проведення земельних торгів, що була розміщена на офіційному сайті Державного агентства земельних ресурсів України, конкурсна пропозиція претендентів на участь у конкурсі мала подаватись у запечатаному конверті і містити інформацію (пропозицію) про сумарну кількість проданих лотів земельних ділянок сільськогосподарського призначення на земельних торгах за 2013-2014 роки та зростання (збільшення) ціни їх продажу порівняно зі стартовою ціною у відсотках (ціна їх продажу порівняно зі стартовою ціною).(а.с.17)

Відповідно згідно з протоколом конкурсної комісії № 3 від 05.12.2014, складеного за результатами конкурсу під час оцінки кожного з учасників конкурсною комісією була взята до уваги інформація учасників про продані лоти (земельні ділянки сільськогосподарського призначення) виключно за 2013-2014 роки, в зв'язку з чим за підсумками оцінки конкурсної пропозиції Сумська товарна біржа "Сумиагропромбіржа" та Приватне підприємство "Регіональний інвестиційний центр аукціонів" набрали однакову кількість балів - 5. Разом із тим, оскільки Приватним підприємством "Регіональний інвестиційний центр аукціонів" було продано більша кількість лотів комісією було визначено переможцем саме це підприємство.(а.с.25-26)

В подальшому, за результатами конкурсу, було прийнято рішення Білківської сільської ради Тростянецького району від 10.12.2014 про затвердження результатів конкурсного відбору виконавця земельних торгів, згідно якого переможцем конкурсного відбору було визначено - Приватне підприємство «Регіональний інвестиційний центр аукціонів».

Розглядаючи вимогу позивача щодо визнання протиправним та скасування вказаного рішення Білківської сільської ради Тростянецького району суд виходить із наступного.

Статтею 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Процедура організації та проведення конкурсного відбору виконавців земельних торгів визначена Порядком закупівлі послуг з виконання робіт із землеустрою, оцінки земель та визначення виконавця земельних торгів на конкурентних засадах затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України 25.09.2012 N 579.

Зокрема, пунктом 2.3. вказаного Порядку передбачено, що учасник конкурсу разом з підтвердними документами подає до конкурсної комісії інформацію про загальну кількість проданих лотів, стартову ціну та ціну їх продажу порівняно зі стартовою.

Під час обрання переможця із числа учасників конкурсу з відбору виконавців торгів враховується загальна оцінка балів конкурсної пропозиції кожного з учасників за такими критеріями: кількість проданих лотів, ціна їх продажу порівняно зі стартовою ціною: 3 бали - найбільша пропозиція; 2 бали - друга за найбільшою пропозиція; 1 бал - інші пропозиції, (пункт 3.2. Порядку).

Системний аналіз вказаних положень Порядку дає підстави вважати, що під час визначення переможця конкурсу слід враховувати загальну кількість проведених учасником конкурсу земельних торгів.

Разом із тим, як вбачається з протоколу № 3 від 05.12.2014, всупереч вказаним положенням Порядку, при визначенні переможця конкурсного відбору, конкурсна комісія Білківської сільської ради порахувала кількість проданих Сумською товарною біржею «Сумиагропромбіржа» лотів (земельних ділянок) лише за 2013-2014 роки, не врахувавши кількість проданих лотів за більш ранній період, що мало своїм наслідком невірне визначення переможця конкурсу.

При ухваленні рішення, суд вважає обґрунтованими посилання позивача на те, що головним завдання та метою організатора, під час проведення конкурсного відбору виконавця земельних торгів, є саме виявлення серед усіх учасників конкурсу найбільш професійного виконавця з проведення земельних торгів. Тому саме загальна кількість проданих лотів (земельних ділянок) на земельних торгах та ріст їх ціни на аукціоні зможе відобразити досвіт учасника з надання послуг такого роду.

В зв'язку з вищевикладеним, суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача щодо визнання незаконним та скасування рішення Білківської сільської ради Тростянецького району від 10.12.2014 про затвердження результатів конкурсного відбору виконавця земельних торгів підлягають задоволенню.

При цьому, суд не бере до уваги заперечення позивача, щодо не відповідності чинному законодавству України земельних торгів, які були проведенні до січня 2013, оскільки до законодавчого врегулювання порядку проведення земельних торгів у формі аукціону, організації та проведення земельних торгів здійснювалась на підставі тимчасових порядків, положень, що були розроблені адміністраціями та затверджувались відповідними радами. В Сумській області земельні торги у формі аукціону проводились Сумською товарною біржею «Сумиагропромбіржа» на підставі Методичних рекомендацій щодо порядку продажу земельних ділянок у власність, надання їх в оренду шляхом проведення земельних торгів у формі аукціону, затверджених рішенням Сумської обласної ради 4 скликання 23 сесії від 30.08.2005. Тобто, дана процедура була врегульована нормативно.

Від так, суд вважає не достатньо обґрунтованою позицію відповідача, відносно того, що земельні торги, які були проведенні учасниками конкурсу до січня 2013 не можна брати до уваги під час проведення конкурсу та визначення його переможця. Навпаки, самовільне застосування непередбачених законодавством обмежень (у тому числі часових), під час проведення конкурсного відбору, матиме своїм наслідком порушення законодавства про захист економічної конкуренції.

Також, суд вважає необґрунтованими посилання відповідача на положення п.1.4. та 2.3. Порядку з огляду на наступне.

Відповідно, до пункту 1.4 Порядку до повноважень конкурсної комісії віднесені повноваження щодо визначення умов конкурсу.

В пункті 2.3 Порядку зазначено, що конкурсна пропозиція претендентів подається в запечатаному конверті і має містити пропозицію про вартість виконання робіт з урахуванням податку на додану вартість, калькуляцію витрат, пов'язаних з виконанням робіт, а також строк виконання робіт (у календарних днях), якщо він не визначений в інформації про проведення конкурсу.

Разом із тим, відповідно до п. 1.1. Порядку він визначає процедуру конкурсного відбору виконавців робіт із землеустрою, оцінки земель та виконавця земельних торгів на конкурентних засадах, що застосовується організатором земельних торгів у процесі підготовки лотів до продажу земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них (оренди, суперфіцію, емфітевзису) на земельних торгах у разі, якщо законодавство про здійснення державних закупівель не застосовується, але фінансування відповідних послуг з виконання робіт із землеустрою, та/або оцінки земель, та/або проведення земельних торгів здійснюється за бюджетні кошти.

Критерії, які враховуються під час проведення конкурсу з відбору виконавців торгів чітко визначені п. 3.2. Порядку. Вказаний перелік критеріїв є вичерпним.

З огляду на це, визначаючи умови конкурсу з відбору виконавців торгів конкурсна комісія зобов'язана виходити виключно з вказаних критеріїв, що не було зроблено відповідачем.

Що ж стосується п. 2.3 Порядку, то на думку суду він не визначає обов'язок учасника конкурсного відбору з визначення виконавця земельних торгів надавати інформацію про продані лоти за певний період, а стосується строків виконання робіт із землеустрою та оцінки земель.

Разом із тим, суд не вбачає підстав для задоволення вимог позивача, щодо зобов'язання Білківської сільської ради Тростянецького району повторно провести засідання конкурсної комісії з метою повторно розгляду конкурсних пропозицій учасників конкурсу, проведеного 05.12.2014, та оцінки їх за критеріями визначеними пунктом 3.2. Порядку з урахуванням загальної кількості проданих лотів (земельних ділянок), стартової ціни та ціни їх продажу порівняно зі стартовою, оскільки питання проведення конкурсного відбору виконавця земельних торгів належить до виключної компетенції відповідної конкурсної комісії, а тому вказане питання лежить поза межами компетенції суду.

З врахуванням наведеного, відповідно до ст. 94 КАС України слід стягнути з місцевого бюджету Білківської сільської ради Тростянецького району Сумської області на користь позивача судові витрати пропорційно до задоволеної частини позовних вимог в сумі 73,08 грн.

Керуючись ст.ст. 69-71, 159, 161, 162, 163 КАС України, суд,-

П О С Т А Н О В И В :

Позов Сумської товарної біржі «Сумиагропромбіржа» до Білківської сільської ради Тростянецького району Сумської області, третя особа: ПП «Регіональний інвестиційний центр аукціонів» про визнання протиправними та скасування рішення задовольнити частково.

Визнати незаконним та скасувати рішення Білківської сільської ради Тростянецького району Сумської області від 10.12.2014 про затвердження результатів конкурсного відбору виконавця земельних торгів.

Стягнути з місцевого бюджету Білківської сільської ради Тростянецького району Сумської області на користь Сумської товарної біржі «Сумиагропромбіржа» судові витрати по справі в сумі 73,08 грн.

В іншій частині позову відмовити.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суд протягом 10 днів з моменту отримання її копії.

Суддя В.В. Маслов

СудТростянецький районний суд Сумської області
Дата ухвалення рішення29.01.2015
Оприлюднено31.01.2015
Номер документу42487967
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —588/13/15-а

Ухвала від 23.04.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Цуркан М.І.

Ухвала від 30.03.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпіцька Л.Т.

Ухвала від 10.03.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Філатов Ю.М.

Ухвала від 29.01.2015

Адміністративне

Тростянецький районний суд Сумської області

Маслов В. В.

Постанова від 29.01.2015

Адміністративне

Тростянецький районний суд Сумської області

Маслов В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні