Постанова
від 27.01.2015 по справі 4/68-б
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УКРАЇНА

Господарський суд

Житомирської області


10002, м. Житомир, майдан Путятинський, 3/65, тел. (0412) 48-16-20,

E-mail: inbox@zt.arbitr.gov.ua, http://zt.arbitr.gov.ua

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Від "27" січня 2015 р. Справа № 4/68-Б.

За заявою: Публічного акціонерного товариства "Корнинський цукровий завод" (смт.Корнин Попільнянського району)

про визнання банкрутом

Присутні:

- від кредиторів: Загоруйко А.А. - дов. №361/11.5.2 від 07.07.2014 (Публічне акціонерне товариство "ВТБ Банк"); Захарко Н.В. - дов. №108 від 30.12.2013 (Андрушівська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Житомирській області); Дорофєєв Д.О. - дов. від 04.11.2014 (Товариство з обмеженою відповідальністю "Укр-Ленд").

- від боржника: Ліптус В.І. - керуючий санацією; Горук В.А. - розпорядник майна.

- взяли участь: Рудченко М.М. - посв. №026381 від 21.05.2014 (прокуратура м. Житомира).

Суддя Гнисюк С.Д.

В провадженні господарського суду Житомирської області знаходиться справа про визнання банкрутом Публічного акціонерного товариства "Корнинський цукровий завод" (смт.Корнин Попільнянського району), за правилами Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" в редакції від 04.11.2012.

Ухвалою господарського суду Житомирської області від 17.12.2014 розгляд справи відкладено; призначено наступне засідання суду для розгляду питання щодо застосування до Публічного акціонерного товариства "Корнинський цукровий завод" наступної процедури на 27.01.2015, зобов'язано розпорядника майна Публічного акціонерного товариства "Корнинський цукровий завод" Горука В.А. надати суду необхідні докази по справі.

На адресу господарського суду Житомирської області, через загальний відділ, надійшли наступні документи:

- 29.12.2014 повернулась копія ухвали господарського суду Житомирської області від 17.12.2014, яку було направлено на адресу ТОВ "Промислові мастила", з відміткою поштового відділення: "інші причини";

- 05.01.2015 повернулась копія ухвали господарського суду Житомирської області від 17.12.2014, яку було направлено на адресу ТОВ "УГК", з відміткою поштового відділення: "за закінченням терміну зберігання";

- 05.01.2015 повернулась копія ухвали господарського суду Житомирської області від 17.12.2014, яку було направлено на адресу ТОВ "Промислові мастила", з відміткою поштового відділення: "за закінченням терміну зберігання".

Суд з'ясовує у присутніх учасників у справі про банкрутство про наявні у них клопотання до початку розгляду справи.

В засіданні суду 27.01.2015 розпорядник майна Горук В.А. звітував про хід процедури розпорядження майном боржника, відповідно до звіту, який подав в судовому засіданні. Зазначив, що на засіданні комітету кредиторів боржника розглядалось питання щодо переходу до наступної процедури у справі про банкрутство Публічного акціонерного товариства "Корнинський цукровий завод". Рішенням комітету кредиторів ПАТ "Корнинський цукровий завод" одноголосно вирішено клопотати перед господарським судом Житомирської області про введення подальших судових процедур та подати до суду відповідні клопотання (протокол засідання комітету кредиторів №2 від 23.01.2015).

Також, розпорядник майна в засіданні суду 27.01.2015 подав заяву на участь у справі про банкрутство ПАТ "Корнинський цукровий завод" в якості ліквідатора.

Дослідивши матеріали справи та додаткові докази, судом встановлено, що в матеріалах справи відсутні узагальнені відомості про активи боржника за останній час.

Розпорядник майна Горук В.А. в засіданні суду заявив усне клопотання про оголошення в судовому засіданні перерви, для надання необхідних доказів по справі.

Присутні в судовому засіданні учасники у справі про банкрутство не заперечили щодо оголошення в судовому засіданні перерви.

В судовому засіданні оголошувалась перерва до 15:00 год. 27.01.2015.

Розпорядник майна Горук В.А. в засіданні суду подав клопотання про долучення до матеріалів справи додаткових доказів, а саме: баланс (звіт про фінансовий стан) боржника станом на 30.09.2014; довідка №46 від 27.01.2015 про залишкову балансову вартість основних засобів станом на 01.01.2015.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення учасників у справі про банкрутство, господарський суд Житомирської області, -

ВСТАНОВИВ:

З 19.01.2013 року набрав чинності Закон України "Про внесення змін до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" від 22 грудня 2011 року № 4212-VI (далі - Закон).

Відповідно до п. 1-1 ч. 1 розділу Х Прикінцевих та перехідних положень Закону, Положення Закону, що регулюють ліквідаційну процедуру, застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження у яких порушено до набрання чинності цим Законом, якщо на момент набрання ним чинності господарським судом не було прийнято постанову про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.

На момент прийняття постанови про визнання боржника банкрутом, суд враховує що Законом України "Про внесення змін до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" від 22.12.2011 № 4212-VI внесено зміни до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" від 14.05.1992 № 2343-XII, а саме, викладено його в новій редакції.

Отже, розгляд справи про банкрутство за новою редакцією Закону здійснюється згідно з постановою про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури. При цьому правові підстави прийняття постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури визначаються відповідно до раніше чинної редакції Закону, а правові наслідки введення ліквідаційної процедури - за його новою редакцією (аналогічну правову позицію викладено в п. 40 листа Вищого господарського суду від 28.03.2013 № 01-06/606/2013 "Про Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом").

У ч. 1 ст. 37 Закону встановлено, що господарський суд приймає постанову про визнання боржника банкрутом і відкриває ліквідаційну процедуру у випадках, передбачених цим Законом.

Відкрите акціонерне товариство "Корнинський цукровий завод" (товариство) як юридичну особу зареєстровано Попільнянською районною державною адміністрацією 31.03.1992, юридична адреса: 13516, Житомирська область, Попільнянський район, смт.Корнин, вул. Мічуріна, б.7; ідентифікаційний код 00372345.

Відповідно до п.1.1. Статуту, товариство засноване згідно з наказом Регіонального відділення Фонду державного майна України по Житомирській області від 08.06.1994 №10-АТ шляхом перетворення Орендного підприємства "Корнинський цукровий завод" у Відкрите акціонерне товариство "Корнинський цукровий завод" та відповідно до Указу Президента України від 26.11.1996 №699/94 "Про заходи щодо забезпечення прав громадян на використання приватизаційних майнових сертифікатів та Закону України "Про господарській товариства".

Згідно п.4.1. товариство створене з метою здійснення підприємницької діяльності у відповідності з цим Статутом та законодавством України для одержання прибутків в інтересах акціонерів товариства, максимізації добробуту акціонерів у вигляді зростання ринкової вартості акцій товариства, а також отримання акціонерами дивідентів.

Статутний фонд товариства становить 252 825,30 грн. (п.6.1. Статуту).

Статутний фонд товариства поділено на 240 786 шт. простих іменних акцій рівної номінальної вартості 1,05 грн. кожна. Форма випуску акцій - документарна (п.6.2. Статуту).

Органами управління Товариства є: загальні збори акціонерів; наглядова рада; директор, ревізійна комісія (п.8.1. Статуту).

Відповідно до довідки про включення до ЄДРПОУ №247-50 від 21.05.2007 ВАТ "Корнинський цукровий завод" основними видами діяльності даного товариства є: виробництво цукру; оптова торгівля зерном, насінням та кормами для тварин; роздрібна торгівля з лотків та на ринках; діяльність автомобільного вантажного транспорту; оптова торгівля хімічними продуктами, тощо.

Згідно з рішенням власника ВАТ "Корнинський цукровий завод" від 27.03.2009 введена процедура досудової санації, утворено робочу групу з питань введення досудової санації (протокол наглядової ради ВАТ "Корнинський цукровий завод" від 27.03.2009.

Про введення досудової процедури санації ВАТ "Корнинський цукровий завод" опубліковано оголошення в газеті "Урядовий кур'єр" №64 від 09.04.2009.

В ході проведення підготовчої роботи встановлено наявність кредиторської заборгованості в сумі 20 млн. 644 тис. грн., що значно перевищує ліквідаційну вартість майна підприємства, а саме 7 млн. 045 тис. грн.

Відповідно до рішення Корнинської сільської ради від 22.05.2009 ВАТ "Корнинський цукровий завод" визнано містоутворюючим підприємством.

26.08.2009 головою Наглядової ради ВАТ "Корнинський цукровий завод" погоджено стислий план самосанації - Бізнес - план санації виробництва (збереження юридичної особи).

Відповідно до протоколу загальних зборів акціонерів №1, присутні вирішили звернутись до господарського суду з заявою про порушення справи про банкрутство та призначити директором Ліптуса В.І. керуючим санацією боржника.

Ухвалою суду від 04.09.2009 за заявою ВАТ "Корнинський цукровий завод" (смт. Корнин Попільнянського району) господарський суд порушив провадження у справі про банкрутство ВАТ "Корнинський цукровий завод" за правилами ст. 53 Закону України №2343-XII від 14.05.1992"Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Довідкою РВ ФДМУ по Житомирській області від 14.09.2009 №06/3127 підтверджено відсутність державної частки в майні товариства.

12.11.2009, зокрема, визнано ознаки неплатоспроможності Відкритого акціонерного товариства "Корнинський цукровий завод" (смт.Корнин Попільнянського району), іден. код 00372345; введено процедуру санації ВАТ "Корнинський цукровий завод" (смт. Корнин Попільнянського району); призначено керуючим санацією ВАТ "Корнинський цукровий завод" (смт. Корнин Попільнянського району) керівника боржника Ліптуса В.І.; призначено розпорядником майна Горука Віктора Андрійовича.

Оголошення про порушення справи про банкрутство боржника було опубліковано в газеті "Голос України" від 02.12.2009 №224.

Ухвалою господарського суду Житомирської області від 29.12.2010, зокрема, затверджено реєстр вимог кредиторів Відкритого акціонерного товариства "Корнинський цукровий завод", смт. Корнин Попільнянського району; зобов'язано перші загальні збори кредиторів ВАТ "Корнинський цукровий завод", смт. Корнин Попільнянського району провести 26 січня 2011 о 12 год. 00 хв. за місцем знаходження боржника; зобов'язано розпорядника майна Горука В. А. не пізніше п'яти днів з дня проведення комітету кредиторів подати до господарського суду протоколи загальних зборів кредиторів та комітету кредиторів боржника.

Керуючий санацією Ліптус В.І. та розпорядник майна Горук В.А. у судовому засіданні 27.06.2012 надали письмове клопотання про заміну назви боржника Відкрите акціонерне товариство "Корнинський цукровий завод" на Публічне акціонерне товариство "Корнинський цукровий завод", у зв"язку з рішенням власника боржника щодо заміни назви підприємства. В підтвердження надали протокол загальних зборів акціонерів ВАТ "Корнинський цукровий завод" №1, довідку Відділу статистики у Попільнянському районі, виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (т.13 а.с. 31-40).

Ухвалою господарського суду Житомирської області від 27.06.2012 замінено назву боржника з Відкритого акціонерного товариства "Корнинський цукровий завод" на Публічне акціонерне товариство "Корнинський цукровий завод".

У зв"язку з оскарженням ухвал господарського суду Житомирської області, матеріали справи значний проміжок часу перебували у апеляційній та касаційній інстанції.

Так, постановою Рівненського апеляційного господарського суду від 28.04.2014 у справі №4/68-Б, апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Зернове товариство" задоволено частково, ухвалу господарського суду Житомирської області від 04.11.2013 у справі №4/68-Б скасовано, прийнято нове рішення, продовжено строк процедури санації ПАТ "Корнинський цукровий завод" та строк повноважень керуючого санацією Ліптуса В.І. з 04.11.2013 по 04.05.2014 включно, продовжено строк процедури розпорядження майном ПАТ "Корнинський цукровий завод" та строк повноважень розпорядника майна Горука В.А. з 04.11.2013 по 04.05.2014, замінено кредитора у справі - Новоград-Волинську об'єднану державну податкову інспекцію Державної податкової служби Житомирської області на правонаступника - Новоград-Волинську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління Міндоходів у Житомирській області, затверджено реєстр вимог кредиторів у складі кредиторів: 1) Товариства з обмеженою відповідальністю "Промислові мастила" (м.Бориспіль) на суму 273080,23грн. основного боргу - до четвертої черги, 4210,17грн. пені - до шостої черги, 85,00грн. витрат по сплаті держмита та 40,00грн. витрат за інформаційно-технічне забезпечення - до першої черги; 2) Виконавчої дирекції Житомирського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (м. Житомир) на суму 19260,22грн. - до другої черги; 3) Товариства з обмеженою відповідальністю "УГК" (м. Житомир) на суму 547227,00грн. основного боргу - до четвертої черги, 85,00грн. державного мита, 40,00грн. за інформаційно-технічне забезпечення судового процесу - до першої черги; 4) ОСОБА_10 (с.Іванків, Андрушівського району, Житомирської області) на суму 90320,77грн. основного боргу - до четвертої черги, 85,00грн. витрат по сплаті державного мита, 40,00грн. за інформаційно-технічне забезпечення судового процесу - до першої черги; 5) Товариства з обмеженою відповідальністю "Зернове товариство" ( м. Кам'янка Черкаської області) на суму 2602206,00грн. основного боргу - до четвертої черги, 85,00грн. витрат по сплаті державного мита, 40,00грн. за інформаційно-технічне забезпечення судового процесу - до першої черги; 6) Товариства з обмеженою відповідальністю "УКР-ЛЕНД" (м. Житомир) на суму 3166578,40грн. основного боргу - до четвертої черги, 85,00грн. витрат по сплаті державного мита, 40,00грн. за інформаційно-технічне забезпечення судового процесу - до першої черги; 7) Дочірньої компанії "Газ України" НАК "Нафтогаз України" (м.Київ) на суму 287665,71грн. основного боргу - до четвертої черги, 85,00грн. витрат по сплаті державного мита, 40,00грн. за інформаційно-технічне забезпечення судового процесу - до першої черги; 8) Андрушівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Житомирській області на суму 467750,38грн. основного боргу - до третьої черги, 3520,02грн. - пені та 11786,33грн. - штрафних санкцій - до шостої черги; 9) Управління Пенсійного фонду України в Попільнянському районі на суму 707002,55грн. основного боргу - до другої черги, 153452,24грн. - фінансових санкцій, 38718,60грн. пені - до шостої черги; 10) Новоград - Волинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Житомирській області Головного управління Міндоходів на суму 2964,07грн. боргу - до третьої черги, 1284,48грн. пені - до шостої черги; 11) Державного агентства резерву України на суму 162180,18грн. основного боргу - до четвертої черги; 81090,09грн. неустойки - до шостої черги; 12) Попільнянського районного центру зайнятості на суму 40047,54грн. основного боргу - до другої черги; 2115,69грн. пені - до шостої черги;13) Публічного акціонерного товариства "ВТБ Банк" на суму 20762440,12грн. основного боргу - до першої черги; 343638,63грн. основного боргу - до четвертої черги; 55345,59грн. пені - до шостої черги, 85,00грн. державного мита, 40,00грн. за інформаційно-технічне забезпечення судового процесу - до першої черги. У зв'язку із звільненням кредиторів: Виконавчої дирекції Житомирського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Андрушівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Житомирській області Головного управління Міндоходів у Житомирській області, Управління Пенсійного фонду України в Попільнянському районі, Новоград - Волинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Житомирській області, Державного агенства резерву України, Попільнянського районного центру зайнятості від сплати державного мита за подачу заяв до господарського суду, підлягає сплаті боржником 510,00грн. державного мита в доход Державного бюджету України. Крім того, підлягає сплаті 240,00грн. за інформаційно-технічне забезпечення судового процесу. Вважати погашеними вимоги конкурсних кредиторів Публічного акціонерного товариства "Корнинський цукровий завод" (смт.Корнин, Попільнянського району, Житомирської області), які виникли до порушення провадження у справі про банкрутство та не заявлені в господарський суд у встановлений для їх подання строк в порядку визначеному п.6 ст.53 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом". Перші загальні збори кредиторів Публічного акціонерного товариства "Корнинський цукровий завод" (смт.Корнин, Попільнянського району, Житомирської області) призначити на 20.05.2014р. о 12:00год. за місцем знаходження боржника за адресою: смт.Корнин, Попільнянського району, Житомирської області, вул. Мічуріна, 7. Обов'язки по організації проведення зборів кредиторів покласти на розпорядника майна боржника Горука В.А. Розпоряднику майна Горуку В.А. надати господарському суду Житомирської області: протокол зборів кредиторів, на яких обрати комітет кредиторів; провести засідання комітету кредиторів на якому розглянути план санації боржника із внесеними змінами; протокол засідання комітету кредиторів надати суду; надати на затвердження схвалений комітетом кредиторів план санації із змінами Публічного акціонерного товариства "Корнинський цукровий завод" (смт. Корнин, Попільнянського району, Житомирської області). Матеріали справи №4/68-Б повернуто до господарського суду Житомирської області.

Постановами Вищого господарського суду України від 16.07.2014, касаційні скарги Товариства з обмеженою відповідальністю "Зернове товариство" та Закритого акціонерного товариства "Фінансово-енергетична компанія "Тай-Пен Холдінг" залишено без задоволення. Постанови Рівненського апеляційного господарського суду від 28.04.2014 р. у справі № 4/68-Б залишено без змін.

30.07.2014 матеріали справи №4/68-Б повернулись до господарського суду Житомирської області.

В засіданні суду 27.01.2015 встановлено, що у зв'язку з наявністю у боржника значної суми заборгованості перед кредиторами, неможливістю погасити вимоги інакше як через застосування ліквідаційної процедури.

Згідно з ч. 8 ст. 26 Закону, до компетенції комітету кредиторів належить, зокрема, прийняття рішення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури у випадках, передбачених цим Законом; звернення до господарського суду з клопотанням про призначення арбітражного керуючого (керуючого санацією, ліквідатора).

Відповідно до протоколу засідання комітету кредиторів №2 від 23.01.2015, по питанню порядку денного, комітетом кредиторів прийнято рішення звернутися до господарського суду Житомирської області з клопотанням про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури.

Згідно з ч. 9 ст. 26 Закону, рішення зборів (комітету) кредиторів вважається прийнятим більшістю голосів кредиторів, якщо за нього проголосували присутні на зборах (комітеті) кредитори, кількість голосів яких визначається відповідно до частини четвертої цієї статті.

Частиною 4 ст. 26 Закону передбачено, що конкурсні кредитори мають на зборах кредиторів кількість голосів, пропорційну сумі вимог кредиторів, включених до реєстру вимог кредиторів, та кратну одній тисячі гривень. Під час визначення кількості голосів кредиторів з правом вирішального голосу не враховуються суми неустойки (штрафу, пені), інші фінансові санкції, моральна шкода, судовий збір у справі про банкрутство, заявлені або сплачені кредиторами в провадженні у справі про банкрутство.

Враховуючи, що рішення про створення комітету кредиторів, визнання боржника банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури прийняті одноголосно, господарський суд приходить до висновку, що відповідні рішення є правомірними.

Порушень порядку скликання, проведення зборів кредиторів та засідання комітету кредиторів, визначених Законом, судом не виявлено.

При винесенні постанови про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури в суді повинен бути доведений факт неоплатності боржника, як того вимагає ст. 205 ГК України.

Так, відповідно до положень ч. 4 ст. 205 ГК України, у разі неспроможності суб'єкта господарювання через недостатність його майна задовольнити вимоги кредиторів він може бути оголошений за рішенням суду банкрутом.

У ст. 1 Закону надається визначення поняття неплатоспроможності та банкрутства, за змістом яких, при перебуванні суб'єкта підприємницької діяльності у стані "неплатоспроможності", останній може відновити свою платоспроможність шляхом вжиття заходів щодо її відновлення, до яких Закон відносить санацію, мирову угоду, виконання зобов'язань перед кредиторами власними силами; тоді як у стані "банкрутства" платоспроможність боржника відновити неможливо та задовольнити визнані судом вимоги кредиторів не інакше як через застосування ліквідаційної процедури.

Отже, визнаючи боржника банкрутом, суд має встановити його неоплатність, а відтак, в обов'язковому порядку повинен з'ясувати як актив, так і пасив боржника.

Слід зазначити, що пасив боржника встановлено за даними реєстру вимог кредиторів, затвердженого постановою Рівненського апеляційного господарського суду від 28.04.2014.

Відомості про актив боржника, мають міститися у звіті арбітражного керуючого (розпорядника майна) про фінансово-майновий стан боржника. Фінансово-майновий стан боржника (актив) повинен бути предметом розгляду в судовому засіданні.

При цьому, достатність чи недостатність активу боржника для задоволення кредиторських вимог оцінюється судом за критеріями формування ліквідаційної маси відповідно до ст. 42 Закону.

Згідно з абз. 1 ч. 1 ст. 42 Закону, усі види майнових активів (майно та майнові права) банкрута, які належать йому на праві власності або господарського відання на дату відкриття ліквідаційної процедури та виявлені в ході ліквідаційної процедури, включаються до складу ліквідаційної маси, за винятком об'єктів житлового фонду, в тому числі гуртожитків, дитячих дошкільних закладів та об'єктів комунальної інфраструктури, що належать юридичній особі - банкруту, які передаються в порядку, встановленому законодавством, до комунальної власності відповідних територіальних громад без додаткових умов і фінансуються в установленому порядку.

Майно, визначене родовими ознаками, що належить банкруту на праві володіння або користування, включається до складу ліквідаційної маси (ч. 2 ст. 42 Закону).

Проте, цим визначенням обсяг ліквідаційної маси не обмежується, оскільки згідно зі ст. 213 ГК України, з метою врегулювання заборгованості неплатоспроможного боржника у судових процедурах використовуються майнові активи, які належать йому на підставі речових та зобов'язальних прав, а також права інтелектуальної власності. До складу ліквідаційної маси включаються також майнові активи осіб, які відповідають за зобов'язаннями неплатоспроможного боржника відповідно до закону або установчих документів боржника.

З поданого розпорядником майна боржника Горуком В.А. звіту за результатами процедури розпорядження майна ПАТ "Корнинський цукровий завод" вбачається наступне.

На протязі 2010-2014 років у справі проводився розгляд грошових вимог кредиторів.

16.12.2014 проведено перші загальні збори кредиторів боржника де одночасно відбулось засідання комітету кредиторів на якому прийнято рішення звернутися до господарського суду з клопотанням про визнання боржника банкрутом.

З часу введення процедури санації боржника, умови виконання плану санації зазнали істотних змін. Зростання суми боргу перед кредиторами, до тридцяти млн.грн., що перевищує вартість активів боржника, вартість сировини та енергоносіїв виробничої діяльності, призводить виконання плану санації до категорії не обгрунтованих.

У зв"язку з чим власником прийнято рішення про включення до заходів відновлення платоспроможності, продаж частини майна, що не використовується в основному виробництві, з метою погашення заборгованості перед заставним кредитором.

Листом №7925/1-2 від 22.10.2014 заставним кредитором відмовлено боржнику у продажу за планом санації частини заставного майна. Одночасно заставним кредитором повідомлено боржника про необхідність зупинення процедури санації та введення процедури ліквідації.

На даний час план санації господарським судом не затверджено.

Згідно довідки Публічного акціонерного товариства "Корнинський цукровий завод" (смт. Корнин Попільнянського району) №46 від 27.01.2015, залишкова балансова вартість основних засобів станом на 01.01.2015 становить 5 982 654,73 грн.

Крім того, майновий стан Публічного акціонерного товариства "Корнинський цукровий завод" (смт. Корнин Попільнянського району) відображено у балансі (звіт про фінансовий стан) 30.09.2014 та у звіті про фінансові результати (звіт про сукупний дохід) 9 місяців 2014.

Ознак дій приховуваного, фіктивного банкрутства чи доведення до банкрутства не виявлено.

За результатами проведеного розпорядникам майна аналізу фінансово - господарського стану боржника встановлено, що зобов'язання боржника значно перевищують активи.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 209 ГК України, у разі нездатності суб'єкта підприємництва після настання встановленого строку виконати свої грошові зобов'язання перед іншими особами, територіальною громадою або державою інакше як через відновлення його платоспроможності цей суб'єкт (боржник) відповідно до частини четвертої статті 205 цього Кодексу визнається неспроможним. Нездатність боржника відновити свою платоспроможність та задовольнити визнані судом вимоги кредиторів інакше як через застосування визначеної судом ліквідаційної процедури вважається банкрутством.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 27 Закону, у підсумковому засіданні суду у процедурі розпорядження майном боржника здійснюється перехід до наступної судової процедури (процедури санації, ліквідації, мирової угоди) або припиняється провадження у справі.

До закінчення процедури розпорядження майном боржника збори кредиторів зобов'язані прийняти одне з таких рішень: схвалити план санації та подати до господарського суду клопотання про введення процедури санації і затвердження плану санації; відхилити план санації та подати до господарського суду клопотання про введення процедури санації і зобов'язання керуючого санацією підготувати план санації; подати до господарського суду клопотання про введення процедури санації і зобов'язання керуючого санацією підготувати план санації у разі його неподання боржником; подати до господарського суду клопотання про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури; подати до господарського суду клопотання про укладення мирової угоди.

Відповідно до ч. 6 ст. 27 Закону, з дня визнання господарським судом боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури або введення процедури санації, або затвердження мирової угоди процедура розпорядження майном та повноваження розпорядника майна припиняються.

Згідно з ч. 1 ст. 37 Закону, у випадках, передбачених цим Законом, господарський суд приймає постанову про визнання боржника банкрутом і відкриває ліквідаційну процедуру строком на дванадцять місяців.

Банкрут - боржник, неспроможність якого виконати свої грошові зобов'язання встановлена господарським судом.

Під ліквідацією розуміється припинення суб'єкта підприємницької діяльності, визнаного господарським судом банкрутом, з метою здійснення заходів щодо задоволення в порядку цього Закону вимог кредиторів шляхом продажу його майна.

Оцінивши в сукупності майновий стан боржника; аналіз фінансово-господарського стану боржника; зважаючи на рішення комітету кредиторів, оформлене протоколом №2 від 23.01.2015, пояснення учасників у справі про банкрутство; враховуючи велику кредиторську заборгованість боржника, недостатність майнових активів боржника для задоволення вимог кредиторів; відсутність осіб, які бажали б взяти участь в якості інвестора, відсутність пропозицій щодо укладання мирової угоди, господарський суд прийшов до висновку визнати ПАТ "Корнинський цукровий завод" банкрутом та відкрити ліквідаційну процедуру.

Таким чином, задоволення вимог кредиторів може бути здійснено не інакше як через застосування ліквідаційної процедури.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 38 Закону, з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури: господарська діяльність банкрута завершується закінченням технологічного циклу з виготовлення продукції у разі можливості її продажу за виключенням укладення та виконання договорів, що мають на меті захист майна банкрута або забезпечення його збереження (підтримання) у належному стані, договорів оренди майна, яке тимчасово не використовується, на період до його продажу в процедурі ліквідації тощо; строк виконання всіх грошових зобов'язань банкрута вважається таким, що настав; у банкрута не виникає жодних додаткових зобов'язань (у тому числі зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів)), крім витрат, безпосередньо пов'язаних із здійсненням ліквідаційної процедури; припиняється нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій за всіма видами заборгованості банкрута; відомості про фінансове становище банкрута перестають бути конфіденційними чи становити комерційну таємницю; продаж майна банкрута допускається в порядку, передбаченому цим Законом; скасовується арешт, накладений на майно боржника, визнаного банкрутом, чи інші обмеження щодо розпорядження майном такого боржника. Накладення нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається; вимоги за зобов'язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, можуть пред'являтися тільки в межах ліквідаційної процедури протягом двох місяців з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури. Зазначений строк є граничним і поновленню не підлягає. Кредитори, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними, а їх вимоги погашаються в шосту чергу в ліквідаційній процедурі; виконання зобов'язань боржника, визнаного банкрутом, здійснюється у випадках і порядку, передбачених цим розділом. З дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури припиняються повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та розпорядження його майном, якщо цього не було зроблено раніше, керівник банкрута звільняється з роботи у зв'язку з банкрутством підприємства, а також припиняються повноваження власника (власників) майна банкрута.

Частиною 1 ст. 40 Закону передбачено, що у постанові про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури господарський суд призначає ліквідатора банкрута з урахуванням вимог, установлених цим Законом, з числа арбітражних керуючих, якщо інше не передбачено цим Законом.

Частиною 8 ст. 26 Закону передбачено, що до компетенції комітету кредиторів належить прийняття рішення, зокрема, про звернення до господарського суду з клопотанням про призначення арбітражного керуючого (керуючого санацією, ліквідатора), припинення повноважень арбітражного керуючого (керуючого санацією, ліквідатора) та про призначення іншого арбітражного керуючого (керуючого санацією, ліквідатора).

Відповідно до абз. 5 ч. 1 ст. 114 Закону, кандидатура арбітражного керуючого для виконання повноважень ліквідатора визначається судом за клопотанням комітету кредиторів.

Частиною 2 ст.114 Закону передбачено, що розпорядником майна, керуючим санацією, ліквідатором не можуть бути призначені арбітражні керуючі:

1) які є заінтересованими у цій справі;

2) які здійснювали раніше управління цим боржником - юридичною особою, крім випадків, коли з дня усунення від управління зазначеним боржником минуло не менше трьох років;

3) яким відмовлено в допуску до державної таємниці, якщо такий допуск є необхідним для виконання обов'язків, покладених цим Законом.

До призначення арбітражним керуючим (розпорядником майна, керуючим санацією, ліквідатором) особа повинна подати до господарського суду заяву, в якій зазначається, що вона не належить до жодної категорії вищезазначених осіб.

У судовому засіданні 27.01.2015 арбітражним керуючим Горуком В.А. подано заяву про призначення його ліквідатором ПАТ "Корнинський цукровий завод".

Присутні у судовому засіданні учасники у справі про банкрутство підтримали кандидатуру арбітражного керуючого Горука В.А. на призначення ліквідатором боржника.

Обставин, передбачених пунктами 1-3 ч.ч. 1 ч. 2 ст. 114 Закону щодо вищезазначеної кандидатури, в ході судового засідання встановлено не було.

Заяви інших арбітражних керуючих, на призначення ліквідатором по справі, до суду не надходили.

З огляду на викладене, господарський суд прийшов до висновку призначити ліквідатором ПАТ "Корнинський цукровий завод" арбітражного керуючого - Горука В.А.

Згідно ч.13 Закону, у разі визнання господарським судом боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури керуючий санацією продовжує виконувати свої обов"язки до моменту передачі справ ліквідатору або призначення його ліквідатором у встановленому цим Законом порядку.

Статтею 38 Закону передбачено наслідки визнання боржника банкрутом.

Відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 49 Закону України "Про виконавче провадження", виконавче провадження підлягає закінченню у разі визнання боржника банкрутом.

Частиною 4 ст. 49 Закону України "Про виконавче провадження" передбачено, що постанова про закінчення виконавчого провадження у разі офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури виноситься державним виконавцем не пізніше наступного дня, коли йому стало відомо про такі обставини. При цьому виконавчий документ надсилається до господарського суду, який прийняв постанову про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.

Постановою Пленуму Вищого господарського суду України 17.12.2013 № 16 затверджено Положення про порядок офіційного оприлюднення відомостей про справу про банкрутство, відповідно до якого, офіційному оприлюдненню підлягають, зокрема, повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури (п.2.2 розділ 2).

Керуючись статтями 2, 26, 27, 37, 38, 40, 114, Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", статтею 49 Закону України "Про виконавче провадження" та статтею 86 ГПК України, господарський суд Житомирської області, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Прийняти до відома звіт розпорядника майна Публічного акціонерного товариства "Корнинський цукровий завод" (смт. Корнин Попільнянського району) Горука В.А. та долучити його до матеріалів справи, з доданими до нього документами.

2. Припинити процедуру санації Публічного акціонерного товариства "Корнинський цукровий завод" (смт. Корнин Попільнянського району) та повноваження керуючого санацією - Ліптуса В.І.

3. Припинити процедуру розпорядження майном Публічного акціонерного товариства "Корнинський цукровий завод" (смт. Корнин Попільнянського району) та повноваження розпорядника майна - арбітражного керуючого Горука В.А.

4. Визнати банкрутом Публічне акціонерне товариство "Корнинський цукровий завод", що зареєстроване Попільнянською районною державною адміністрацією 31.03.1992, юридична адреса: 13516, Житомирська область, Попільнянський район, смт. Корнин, вул. Мічуріна, б.7; ідентифікаційний код 00372345.

5. Відкрити ліквідаційну процедуру Публічного акціонерного товариства "Корнинський цукровий завод" (смт. Корнин Попільнянського району) строком на 12 місяців, тобто до 27.01.2016 (включно).

6. Призначити ліквідатором Публічного акціонерного товариства "Корнинський цукровий завод" (смт. Корнин Попільнянського району) арбітражного керуючого Горука Віктора Андрійовича (свідоцтво на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) №НОМЕР_1 від 19.07.2013, місце проживання: 10014, АДРЕСА_1, за його згодою.

З дня призначення ліквідатора до нього переходять права керівника (органів управління) юридичної особи - банкрута.

7. Припинити господарську діяльність банкрута після остаточного технологічного циклу по виготовленню продукції у випадку можливості її продажу за виключенням укладення та виконання договорів, що мають на меті захист майна банкрута або забезпечення його збереження (підтримання) у належному стані, договорів оренди майна, яке тимчасово не використовується, на період до його продажу в процедурі ліквідації тощо.

8. Строк виконання всіх грошових зобов'язань банкрута та зобов'язання щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) вважається таким, що настав.

9. Припинити нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій по всіх видах заборгованості.

10. Зняти всі обмеження по конфіденційності та комерційній таємниці з відомостей про фінансовий стан банкрута.

11. Скасувати арешт, накладений на майно боржника, визнаного банкрутом, та інші обмеження щодо розпорядження майном боржника. Накладення нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається.

12. Припинити повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та розпорядження його майном.

13. Зобов'язати посадові особи Публічного акціонерного товариства "Корнинський цукровий завод" (смт. Корнин Попільнянського району) протягом п'ятнадцяти днів з дня прийняття постанови про визнання боржника банкрутом передати ліквідатору Горуку В.А. бухгалтерську та іншу документацію банкрута, печатки і штампи, матеріальні та інші цінності банкрута про що скласти відповідний акт приймання-передачі. Один примірник акту надати до суду.

У разі ухилення від виконання зазначених обов'язків відповідні посадові особи банкрута несуть відповідальність встановлену законодавством України.

14. Зобов'язати ліквідатора банкрута Горука В.А. забезпечити виконання повноважень ліквідатора банкрута в порядку, визначеному ст. 41 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" та належне виконання заходів, передбачених ст. 42-45 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", спрямованих на задоволення вимог кредиторів.

15. Оприлюднити на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України оголошення про визнання банкрутом Публічного акціонерного товариства "Корнинський цукровий завод" (13516, Житомирська область, Попільнянський район, смт. Корнин, вул. Мічуріна, б.7; ідентифікаційний код 00372345), текст якого додається.

16. Зобов'язати ліквідатора боржника Горука В.А.:

- розглядати заяви поточних кредиторів, про результат розгляду яких повідомляти суд та заявників;

- здійснити інвентаризацію майнових активів та заборгованості банкрута, в тому числі, перед найманими працівниками; оцінку майна боржника; результати проведеної інвентаризації та оцінки надати суду;

- припинити трудові відносини підприємства-банкрута з найманими працівниками відповідно до законодавства України про працю; докази припинення подати суду;

- виявити документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових документів підлягають обов'язковому зберіганню;

- закрити рахунки банкрута у банківських установах, виявлені при проведенні ліквідаційної процедури за винятком основного рахунку боржника;

- надати довідку з МРЕВ ДАІ про наявність/відсутність у банкрута державної реєстрації права власності на транспортні засоби;

- надати довідку з відділу земельних ресурсів про наявні (відсутні) у боржника на праві власності та на праві постійного користування земельних ділянок;

- надати довідку інспекції по Держтехнагляду про наявність/відсутність державної реєстрації за боржником права власності на сільськогосподарську техніку;

- надати витяг з реєстру обтяжень (заборону відчуження) рухомого майна;

- надати витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно щодо наявності/відсутності записів про державну реєстрацію права власності або іншого речового права на нерухоме майно боржника; щодо наявності/відсутності записів про обтяження речових прав на нерухоме майно; щодо наявності/відсутності записів про обтяження іпотекою нерухомого майна;

- подати письмову інформацію з документальним підтвердженням про наявність/відсутність за боржником авторських прав;

- подати письмову інформацію з документальним підтвердженням про дебіторську заборгованість боржника;

- виявити додаткові докази про наявність/відсутність у банкрута майна на праві власності/користування; підтверджуючі документи подати суду;

- надати докази звернення з відповідною заявою до реєстраційної служби для внесення до ЄДР юридичних та фізичних осіб - підприємців запису про ліквідатора банкрута Горука В.А. як керівника юридичної особи; особу, уповноважену представляти юридичну особу у правовідносинах з третіми особами; особу, яка має право вчиняти від імені юридичної особи дії без довіреності, у тому числі підписувати договори;

- надати витяг з ЄДР юридичних та фізичних осіб - підприємців, з внесеними до нього відомостями щодо ліквідатора банкрута Горука В.А. як керівника юридичної особи; особу, уповноважену представляти юридичну особу у правовідносинах з третіми особами та особу, яка має право вчиняти від імені юридичної особи дії без довіреності, у тому числі підписувати договори;

- звернутися до Головного управління статистики для отримання інформації стосовно наявності/відсутності заборгованості по заробітній платі перед працівниками Публічного акціонерного товариства "Корнинський цукровий завод" (смт. Корнин Попільнянського району) станом на дату подання підприємством - банкрутом останнього звіту; отриману відповідь надати суду;

- подати письмову інформацію з документальним підтвердженням щодо нотаріально посвідчених угод боржником за три роки до порушення провадження у справі про банкрутство;

- подати письмову інформацію з документальним підтвердженням про дебіторську заборгованість боржника;

- вручити керівнику боржника копію постанови про визнання банкрутом, докази такого вручення подати суду;

- надати господарському суду проміжний звіт з підтверджуючими документами про хід ліквідаційної процедури банкрута та інші матеріали, що свідчать про виконання ліквідатором покладених на нього обов'язків.

17. Зобов'язати Реєстраційну службу Попільнянського районного управління юстиції Житомирської області:

- внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запис про ліквідатора Публічного акціонерного товариства "Корнинський цукровий завод" (смт. Корнин Попільнянського району) - Горука В.А., як керівника юридичної особи; особу, уповноважену представляти юридичну особу у правовідносинах з третіми особами та особу, яка має право вчиняти від імені юридичної особи дії без довіреності, у тому числі підписувати договори;

- надіслати на адресу господарського суду витяг з ЄДР із відповідними записами, згідно запиту.

18. Зобов'язати Відділ державної виконавчої служби Попільнянського районного управління юстиції надіслати на адресу суду не пізніше дати наступного судового засідання постанови про закінчення виконавчих проваджень відносно боржника.

19. Призначити судове засідання для розгляду стану здійснення ліквідаційної процедури банкрута на 15.04.2015 о 15:00 год. в приміщенні господарського суду Житомирської області, каб. №404.

20. Копії постанови надіслати на адресу кредиторів, банкрута, арбітражного керуючого Горука В.А., Реєстраційній службі Попільнянського районного управління юстиції Житомирської області, Відділу державної виконавчої служби Попільнянського районного управління юстиції, Головного управління статистики у Житомирській області, Головного управління Міндоходів у Житомирській області.

21. Викликати в судове засідання уповноважених представників кредиторів, ліквідатора Горука В.А.

Постанова господарського суду набирає законної сили в установленому законом порядку.

Суддя Гнисюк С.Д.

Віддрукувати:

1 - боржнику - смт. Корнин, Попільнянський р-н, вул. Мічуріна,7(рек. з пов.);

2 - а/к Горуку В.А. (АДРЕСА_1) (рек. з пов.);

3, 4 - ТОВ "УКР-ЛЕНД на 2 адреси:

- 10014, м. Житомир, вул. Київська, 102,(рек. з повід.);

- ОСОБА_11 - АДРЕСА_2 (рек.з повід. );

5, 6 - ТОВ "Промислові мастила" на 2 адреси:

- 01033, м. Київ, вул. Саксаганського, 36-б, 4-й,(рек.з повід. );

- 08300, Київська обл. м. Бориспіль, вул. Запорізька, буд. 16, (рек. з повід.);

7 - ЖОВ ФССзТВП (рек. з повід. );

8 - Попільнянський РЦЗ, 13501, смт.Попільня, Житомир. обл., вул.Б. Хмельницького, 24-а(рек.з повід.)

9 - Держ. агентство резерву, 01601, м.Київ, вул. Пушкінська, 28. (рек. з повід);

10 - ПАТ ВТБ Банк, 01004, м. Київ, бул. Т. Шевченко/вул. Пушкінська, буд. 8/26 (рек. з повід.);

11 - ТОВ "УГК", 10014, м. Житомир, вул. Довженка, 47 (рек. з пов.) та (13246, Житомирська обл., Чуднівський район, смт. Вакуленчук) (рек. з повід.);

12 - ОСОБА_10, АДРЕСА_3 (рек. з повід.);

13 - ТОВ "Зернове товариство", 20800, Черкаська обл. , м. Кам'янка, вул. Леніна, 110 (рек. з повід.);

14 - Новоград - Волинська ОДПІ, 11702, м. Новоград-Волинський, вул. Ушакова,3 (рек. з повід.);

15 - ДК "Газ України" НАК "Нафтогаз України, 04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 1 (рек. з повід.);

16 - Андрушівська ОДПІ Головного управління Міндоходів у Житомирській області, -13401, м. Андрушівка, вул. Воб'яна, 26, (рек. з повід.);

17 - УПФУ в Попільнянському районі - 13600, смт. Ружин, вул. Леніна, 35 а, (рек. з повід.);

18 - прокуратурі Житомирської обл. - рек. з повід.

19 - Реєстраційна служба Попільнянського районного управління юстиції Житомирської області (13500 Житомирська обл., Попільнянський р.,смт. Попільня, вул. Б.Хмельницького, 7 ) + запит - рек. з повід.

20-Відділ державної виконавчої служби Попільнянського районного управління юстиції (вул. Горького, 6-а, смт Попільня, Житомирська область, 13500) рек. з повід.

21-Головне управління статистики в Житомирській області (10003,м.Житомир, вул.Яна Гамарника ,6а) - рек.;

22- Головне управління Міндоходів у Житомирській області - ( 10003, м. Житомир, вул. Войкова, 7) -рек.

23- Відділу з питань банкрутства Головного управління юстиції в Житомирській області -10014, м. Житомир, майдан Соборний, 1) рек.

24 - Ліптусу В.І на адресу ВАТ Корнинський цукровий завод (рек. з пов.);

СудГосподарський суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення27.01.2015
Оприлюднено31.01.2015
Номер документу42498859
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —4/68-б

Ухвала від 27.07.2017

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

Ухвала від 22.06.2017

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

Ухвала від 25.05.2017

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

Ухвала від 25.05.2017

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

Ухвала від 20.04.2017

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

Ухвала від 30.03.2017

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

Ухвала від 28.03.2017

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

Ухвала від 23.03.2017

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

Ухвала від 21.02.2017

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

Ухвала від 13.12.2016

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні