Ухвала
від 23.02.2015 по справі 803/332/15-а
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову

23 лютого 2015 року Справа № 803/332/15-a

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Плахтій Н.Б.,

при секретарі Головатій І.В.,

з участю прокурора Климук Н.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Луцьку клопотання прокурора міста Луцька про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову у справі за позовом Прокурора міста Луцька до Луцької міської ради про визнання протиправним та скасування рішення «Про затвердження проекту внесення змін до проекту детального плану території мікрорайону в межах вулиць Карпенка-Карого, В'ячеслава Чорновола, Ветеранів та проспекту Соборності» №68/10 від 24 грудня 2014 року,

ВСТАНОВИВ:

Прокурор міста Луцька звернувся в суд з позовом до Луцької міської ради про визнання протиправним та скасування рішення «Про затвердження проекту внесення змін до проекту детального плану території мікрорайону в межах вулиць Карпенка-Карого, В'ячеслава Чорновола, Ветеранів та проспекту Соборності» №68/10 від 24 грудня 2014 року.

Ухвалою судді від 23 лютого 2015 року відкрито провадження у даній справі.

Прокурором міста Луцька при подачі позову заявлено клопотання про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову шляхом зупинення дії оскаржуваного рішення та заборони Луцькій міській раді вчиняти будь-які дії щодо розпорядження, зміни цільового призначення земельними ділянками, які розташовані в межах території, стосовно якої внесено зміни до проекту детального плану території мікрорайону, затвердженого оскаржуваним рішенням.

Необхідність вжиття заходів забезпечення позову прокурор обґрунтовував тим, що прийняттям вказаного рішення проігноровано введений державою мораторій та зменшено розмір рекреаційної зони, визначеної Генеральним планом міста Луцька; ознаки протиправності вказаного рішення є очевидними; існує небезпека заподіяння шкоди інтересам територіальної громади міста та держави, яка полягає в тому, що для розгляду на пленарному засіданні 71-ї сесії міської ради 25.02.2015 року підготовлені, підтримані та рекомендовані проекти рішень, якими пропонується надати управлінню капітального будівництва Луцької міської ради на умовах оренди земельну ділянку для будівництва та обслуговування багатоквартирних житлових будинків з вбудованими приміщення на вул.В'ячеслава Чорновола, а ТзОВ «Сучасний Дім Плюс» затвердити проекти зумлеустрою щодо зміни цільового призначення земельних ділянок площею 0,1009 га та 0,2000 га для будівництва та обслуговування багатоквартирних житлових будинків з вбудованими приміщення на вул.В'ячеслава Чорновола. Згідно проектів рішень земельні ділянки розміщені в межах території, щодо якої Луцькою міською радою прийнято оскаржуване рішення, про що свідчать плани земельних ділянок, які є невід'ємними додатками про проектів рішень.

В судовому засіданні прокурор клопотання про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову підтримала, просила його задовольнити.

Відповідач в судове засідання свого представника не направив, хоча належним чином був повідомлений про дату, час та місце розгляду судом клопотання про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, з огляду на що розгляд клопотання здійснювався у відсутності представника Луцької міської ради.

Заслухавши пояснення прокурора, дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що клопотання про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову підлягає до часткового задоволення з огляду на таке.

Судом встановлено, що предметом публічно-правового спору у даній справі є перевірка законності прийняття відповідачем рішення «Про затвердження проекту внесення змін до проекту детального плану території мікрорайону в межах вулиць Карпенка-Карого, В'ячеслава Чорновола, Ветеранів та проспекту Соборності» №68/10 від 24 грудня 2014 року. Зокрема, оскаржуваним рішенням Луцької міської ради затверджено проект змін до проекту детального плану території мікрорайону в межах вулиць Карпенка-Карого, В'ячеслава Чорновола, Ветеранів та проспекту Соборності, розроблений Волинською філією Українського державного науково-дослідного інституту проектування міст «Діпромісто» імені Ю.М.Білоконя, та внесено зміни в Генеральний план міста Луцька відповідно до затвердженого детального плану території мікрорайону в межах вулиць Карпенка-Карого, В'ячеслава Чорновола, Ветеранів та проспекту Соборності (а.с.6).

Відповідно до частини першої статті 117 Кодексу адміністративного судочинства України (КАС України) суд за клопотанням позивача або з власної ініціативи може постановити ухвалу про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, якщо існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, або захист цих прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, а також якщо очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень.

Згідно із частиною третьою статті 117 КАС України подання адміністративного позову, а також відкриття провадження в адміністративній справі не зупиняють дію оскаржуваного рішення суб'єкта владних повноважень, але суд у порядку забезпечення адміністративного позову може відповідною ухвалою зупинити дію рішення суб'єкта владних повноважень чи його окремих положень, що оскаржуються.

Частиною четвертою статті 117 КАС України встановлено, що адміністративний позов, крім способу, встановленого частиною третьою цієї статті, може бути забезпечено забороною вчиняти певні дії.

При вирішенні питання про забезпечення позову суд бере до уваги характер спірних правовідносин, враховує можливі наслідки невжиття заходів забезпечення позову, а також вимоги частини другої статті 144 Конституції України, згідно з якою рішення органів місцевого самоврядування з мотивів їх невідповідності Конституції та законам України зупиняються у встановленому законом порядку з одночасним зверненням до суду.

На думку суду, прокурором в судовому засіданні доведено існування очевидної небезпеки заподіяння шкоди правам та законним інтересам територіальної громади міста Луцька та держави рішенням Луцької міської ради «Про затвердження проекту внесення змін до проекту детального плану території мікрорайону в межах вулиць Карпенка-Карого, В'ячеслава Чорновола, Ветеранів та проспекту Соборності» №68/10 від 24 грудня 2014 року до ухвалення рішення у справі. Зокрема, в разі невжиття заходів забезпечення позову шляхом зупинення дії спірного рішення стане можливим подальше прийняття відповідачем актів щодо розпорядження земельними ділянками на території, правовий статус якої змінено рішенням відповідача №68/10 від 24 грудня 2014 року, що в свою чергу в разі задоволення позову зумовить докладення значних зусиль та витрат для повернення земельних ділянок у власність територіальної громади міста Луцька.

Враховуючи обгрунтованість заявленого клопотання, беручи до уваги принцип співрозмірного вжиття заходів забезпечення позову, суд приходить до висновку, що наведені позивачем фактичні обставини є достатніми для задоволення клопотання про вжиття заходів забезпечення позову в частині зупинення дії оскаржуваного рішення до вирішення справи по суті та набрання постановою суду законної сили, оскільки існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам територіальної громади Луцька та держави, а для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат.

Разом з тим, клопотання про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову в частині заборони Луцькій міській раді вчиняти будь-які дії щодо розпорядження, зміни цільового призначення земельними ділянками, які розташовані в межах території, стосовно якої внесено зміни до проекту детального плану території мікрорайону, затвердженого оскаржуваним рішенням, до задоволення не підлягає, оскільки вжиті судом заходи забезпечення позову шляхом зупинення дії оскаржуваного рішення в свою чергу виключають можливість вчинення відповідачем будь-яких дій щодо розпорядження, зміни цільового призначення земельними ділянками в межах території, щодо якої спірним рішенням внесено зміни до проекту детального плану території мікрорайону.

Керуючись статтями 117, 118, 160, 165 КАС України, суд

УХВАЛИВ:

Клопотання про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову задовольнити частково.

Зупинити дію рішення Луцької міської ради «Про затвердження проекту внесення змін до проекту детального плану території мікрорайону в межах вулиць Карпенка-Карого, В'ячеслава Чорновола, Ветеранів та проспекту Соборності» №68/10 від 24.12.2014 року до вирішення справи по суті та набрання постановою суду законної сили.

В задоволенні іншої частини клопотання відмовити.

Ухвала підлягає до негайного виконання.

Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали, повний текст якої буде виготовлено 27 лютого 2015 року. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.

Головуючий-суддя Н.Б.Плахтій

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.02.2015
Оприлюднено04.03.2015
Номер документу42885825
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —803/332/15-а

Ухвала від 08.10.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Швед Е.Ю.

Ухвала від 05.10.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Швед Е.Ю.

Ухвала від 06.07.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Швед Е.Ю.

Ухвала від 23.02.2015

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Плахтій Наталія Борисівна

Постанова від 09.06.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 06.04.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Гудим Л.Я.

Постанова від 12.03.2015

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Плахтій Наталія Борисівна

Ухвала від 23.02.2015

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Плахтій Наталія Борисівна

Ухвала від 23.02.2015

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Плахтій Наталія Борисівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні