Постанова
від 09.06.2015 по справі 803/332/15-а
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 червня 2015 року Справа № 876/3905/15

Львівський апеляційний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Гудима Л.Я.

суддів: Довгополова О.М., Святецького В.В.,

за участю секретаря судового засідання: Прокопенко О.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Луцької міської ради на постанову Волинського окружного адміністративного суду від 12 березня 2015 року у справі за адміністративним позовом Прокурора міста Луцька до Луцької міської ради про визнання протиправним та скасування рішення,-

В С Т А Н О В И В:

В лютому 2015 року позивач - Прокурор міста Луцька звернувся в суд з позовом до Луцької міської ради, в якому просив протиправним та скасувати рішення Луцької міської ради від 24 грудня 2014 року №68/10 «Про затвердження проекту внесення змін до проекту детального плану території мікрорайону в межах вулиць Карпенка-Карого, В»ячеслава Чорновола, Ветеранів та проспекту Соборності».

В обґрунтування своїх вимог покликався на те, що оскарженим рішенням Луцької міської ради від 24.12.2014 року №68/10 затверджено проект про внесення змін до проекту детального плану території мікрорайону в межах названих в рішенні вулиць, а також внесено зміни в Генеральний план міста Луцька відповідно до затвердженого плану території мікрорайону. Позивач вважав оскаржуване рішення протиправним, таким, що прийняте з порушенням вимог містобудівного законодавства, зокрема, без врахування вимог генерального плану, без проведення експертизи генерального плану, а також без врахування введеного державою мораторію на зміну цільового призначення земельних ділянок зелених зон і зелених насаджень, з огляду на що просив визнати його протиправним та скасувати.

Постановою Волинського окружного адміністративного суду від 12 березня 2015 року адміністративний позов задоволено повністю. Визнано протиправним та скасовано рішення Луцької міської ради від 24 грудня 2014 року №68/10 «Про затвердження проекту внесення змін до проекту детального плану території мікрорайону в межах вулиць Карпенка-Карого, В»ячеслава Чорновола, Ветеранів та проспекту Соборності».

Не погоджуючись з вищезазначеною постановою суду першої інстанції, Луцька міська рада оскаржила її в апеляційному порядку, яка, покликаючись на неповне з»ясування судом обставин, що мають значення для справи, недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції вважає встановленими, порушення судом норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить суд апеляційної інстанції скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нову, якою в задоволенні адміністративного позову відмовити в повному обсязі.

Свої апеляційні вимоги мотивує тим, що судом першої інстанції зроблено хибний висновок про те, що прийняттям рішення про затвердження внесення змін до детальний план території, міською радою фактично змінено цільове призначення земельних ділянок та порушено вимоги Закону України «Про мораторій на зміну цільового призначення окремих земельних ділянок рекреаційного призначення в містах та інших населених пунктах».

Заслухавши суддю-доповідача у справі, перевіривши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів апеляційного суду дійшла висновку про те, що апеляційна скарга підлягає до задоволення, а оскаржувана постанова суду першої інстанції скасуванню. При цьому суд виходить з наступних підстав.

Як достовірно встановлено судом першої інстанції та підтверджується матеріалами справи, згідно з пунктом 1 рішення Луцької міської ради від 24.12.2014 року №68/10 «Про затвердження проекту внесення змін до проекту детального плану території мікрорайону в межах вулиць Карпенка-Карого, В»ячеслава Чорновола, Ветеранів та проспекту Соборності» (а.с. 6) затверджено проект про внесення змін до проекту детального плану території мікрорайону в межах названих в рішенні вулиць. Крім того, пунктом 2 оскаржуваного рішення внесено зміни в Генеральний план міста Луцька відповідно до затвердженого плану території мікрорайону.

Рішенням виконавчого комітету Луцької міської ради від 02.07.2014 року №384-1 «Про дозвіл на внесення змін до проекту детального плану території мікрорайону в межах вулиць Карпенка-Карого, В»ячеслава Чорновола, Ветеранів та проспекту Соборності» управлінню капітального будівництва Луцької міської ради доручено забезпечити внесення змін в детальний план території мікрорайону в межах вулиць Карпенка-Карого, В»ячеслава Чорновола, Ветеранів та проспекту Соборності (55 мікрорайон) у м. Луцьку згідно з додатком, на якому чітко позначено територію мікрорайону, яка підлягала детальному плануванню (а.с. 20, оборот).

На підставі листа управління капітального будівництва Луцької міської ради від 17.07.2014 року №472/12-6 «Про виготовлення детального плану території» (а.с. 10) управлінням містобудування та архітектури Луцької міської ради виготовлені вихідні дані «Склад, зміст, порядок розроблення та внесення змін до проекту детального плану території мікрорайону в межах вулиць Карпенка-Карого, В»ячеслава Чорновола, Ветеранів та проспекту Соборності» №167-б-н-14 (т) від 24.07.2014 року (а.с. 11-19).

В пункті 11 вихідних даних зобов»язано замовника та розробника детального плану території врахувати вимоги Генерального плану м. Луцька та розробити його відповідно до ДБН Б.1.1-14.2012 «Склад та зміст детального плану території». Пунктом 14 вихідних даних зобов»язано замовника та розробника детального плану території надати його на розгляд архітектурно-містобудівній раді.

Волинською філією Українського державного науково-дослідного інституту проектування міст «ДІПРОМІСТО» імені Ю.М. Білоконя розроблено детальний план території «Внесення змін до проекту детального плану території мікрорайону на вул. Карпенка-Карого, В»ячеслава Чорновола, Ветеранів та пр. Соборності у м. Луцьку (а.с. 23, 27-31), який і був затверджений рішенням Луцької міської ради від 24.12.2014 року №68/10.

Розглядаючи даний спір суд першої інстанції виходив з того, що відповідач у зв»язку із затвердженням проекту внесення змін до проекту детального плану території повинен був вирішити питання щодо розроблення проекту зміни до генерального плану населеного пункту з подальшими громадськими слуханнями та проведенням експертизи, а не приймати рішення про внесення змін в Генеральний план міста Луцька, тому рішення відповідача «Про затвердження проекту внесення змін до проекту детального плану території мікрорайону в межах вулиць Карпенка-Карого, В»ячеслава Чорновола, Ветеранів та проспекту Соборності» від 24 грудня 2014 року №68/10 є протиправним та підлягає скасуванню.

З таким висновком колегія суддів апеляційної інстанції не погоджується, з наступних підстав.

Як встановлено частиною 1 статті 25 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Згідно з пунктом 42 статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» виключна на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання затвердження в установленому порядку місцевих містобудівних програм, генеральних планів забудови відповідних населених пунктів, іншої містобудівної документації.

У відповідно до статті 1 Закону України «Про основи містобудування» містобудування (містобудівна діяльність) - це цілеспрямована діяльність державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, громадян, об»єднань громадян по створенню та підтриманню повноцінного життєвого середовища, яка включає прогнозування розвитку населених пунктів і територій, планування, забудову та інше використання територій, проектування, будівництво об»єктів містобудування, спорудження інших об»єктів, реконструкцію історичних населених пунктів при збереженні традиційного характеру середовища, реставрацію та реабілітацію об»єктів культурної спадщини, створення інженерної та транспортної інфраструктури.

Статтею 5 Закону України «Про основи містобудування» встановлено, що при здійсненні містобудівної діяльності повинні бути забезпечені: розробка містобудівної документації, проектів конкретних об»єктів згідно з вихідними даними на проектування, з дотриманням державних стандартів, норм і правил; розміщення і будівництво об»єктів відповідно до затверджених у встановленому порядку містобудівної документації та проектів цих об»єктів; раціональне використання земель та територій для містобудівних потреб, підвищення ефективності забудови та іншого використання земельних ділянок; охорона культурної спадщини, збереження традиційного характеру середовища населених пунктів; урахування державних та громадських інтересів при плануванні та забудові територій; урахування законних інтересів та вимог власників або користувачів земельних ділянок та будівель, що оточують місце будівництва; інформування через засоби масової інформації громадян про плани перспективного розвитку територій і населених пунктів, розміщення важливих містобудівних об»єктів; участь громадян, об»єднань громадян в обговоренні містобудівної документації, проектів окремих об»єктів і внесення відповідних пропозицій до державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій; захист прав громадян та громадських організацій згідно із законодавством.

Колегія суддів апеляційної інстанції зазначає, що суд першої інстанції дійшов помилкового висновку про те, що право власності на земельні ділянки набуте ТзОВ «Сучасний Дім Плюс» в листопаді 2014 року, тобто після прийняття виконкомом Луцької міської ради рішення від 02.07.2014 року №384-1 «Про дозвіл на внесення змін до проекту детального плану території мікрорайону в межах вулиць Карпенка-Карого, В»ячеслава Чорновола, Ветеранів та проспекту Соборності», оскільки відповідачем надано копії державних актів на право власності на земельні ділянки від 22.11.2001 року та від 04.04.2006 року (а.с. 80, 81).

Також пунктами 2 та 7 частини першої статті 1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» передбачено, що генеральний план населеного пункту - містобудівна документація, що визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту. Містобудівна документація - затверджені текстові та графічні матеріали з питань регулювання планування, забудови та іншого використання територій.

Відповідно до пункту 3 частини першої статті 1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» детальний план території це містобудівна документація, що визначає планувальну організацію та розвиток території.

Детальний план у межах населеного пункту уточнює положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію і розвиток частини території (ч. 1 ст. 19 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»).

Також частиною 10 цієї статті передбачено, що внесення змін до детального плану території допускається за умови їх відповідності генеральному плану населеного пункту та плану зонування території.

Земельним кодексом України, зокрема статтею 20 передбачено, що віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень. Зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення.

Зміна цільового призначення земельних ділянок державної або комунальної власності провадиться Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та передачу цих ділянок у власність або надання у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.

Зміна цільового призначення земельних ділянок приватної власності здійснюється за ініціативою власників земельних ділянок.

Механізм проведення експертизи містобудівної документації визначає Порядок проведення експертизи містобудівної документації, затверджений постановою КМУ від 25 травня 2011 року №458.

У відповідності до пункту 2 цього Порядку експертизі підлягає така містобудівна документація: генеральна схема планування території України; схеми планування окремих частин території України; схеми планування території Автономної Республіки Крим, областей, районів; генеральні плани міст - після проведення громадських слухань їх проектів.

На виконання цих вимог чинного законодавства міською радою надано докази щодо ведення роботи по визначенню організації розробника проекту змін до Генерального плану міста Луцька, що підтверджується відповідними листами в матеріалах справи (а.с. 10, 21) та долучено в судовому засіданні представником відповідача лист Державного підприємства «Український державний науково-дослідний інститут проектування міст «Діпромісто» від 27.05.2015 року №3-1172.

Окрім цього, статтею 1 Закону України «Про мораторій на зміну цільового призначення окремих земельних ділянок рекреаційного призначення в містах та інших населених пунктах», який набрав чинності 13.04.2011 року, введено мораторій строком на 5 років на зміну цільового призначення окремих земельних ділянок рекреаційного призначення незалежно від форми власності в містах та інших населених пунктах, зокрема, земельних ділянок зелених зон і зелених насаджень.

Згідно зі статтею 4 Закону України «Про мораторій на зміну цільового призначення окремих земельних ділянок рекреаційного призначення в містах та інших населених пунктах» органи місцевого самоврядування при прийнятті рішень про розроблення містобудівної документації та її затвердженні передбачають збереження та розширення не менш як на п»ять відсотків площ земельних ділянок рекреаційного призначення.

Суд першої інстанції прийшов помилкового висновку про те, що згідно Генерального плану міста Луцька, який затверджений рішенням Луцької міської ради від 24.06.2009 року №42/1, територія, яка після затверджених оскарженим рішенням змін до проекту детального плану віднесена до групи житлових будинків з паркінгом (а.с. 23), відноситься до території зелених насаджень загального користування (а.с. 15), тому відповідачем змінено цільове призначення земельної ділянки всупереч мораторію.

Однак з матеріалів справи видно, що Генеральним планом міста Луцька, територія, щодо якої внесені зміни в містобудівну документації визначена як зона перспективних зелених насаджень, а не зелених насаджень, а тому жодної зміни цільового призначення землі в даному випадку не відбувалося, оскільки перспективні насадження це насадження, які плануються в майбутньому, а не існують на даний момент, а тому відповідачем не порушено норми Закону України «Про мораторій на зміну цільового призначення окремих земельних ділянок рекреаційного призначення в містах та інших населених пунктах»

Аналізуючи вищенаведене колегія суддів апеляційної інстанції дійшла висновку, що судом першої інстанції помилково зроблено висновок щодо визнання протиправним та скасування рішення Луцької міської ради від 24 грудня 2014 року №68/10 «Про затвердження проекту внесення змін до проекту детального плану території мікрорайону в межах вулиць Карпенка-Карого, В»ячеслава Чорновола, Ветеранів та проспекту Соборності», оскільки при винесенні оскарженого рішення відповідач діяв у межах своїх повноважень та у спосіб передбачений чинним законодавством.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Виходячи з вищенаведеного, колегія суддів дійшла висновку щодо правомірності дій відповідача та відсутності підстав для скасування оскарженого рішення, а тому позовні вимоги є безпідставними та необґрунтованими, через що задоволенню не підлягають.

З огляду на вищевикладене, доводи апеляційної скарги є суттєвими і складають підстави для висновку про порушення судом норм матеріального права, суд першої інстанції при вирішенні даного публічно-правового спору помилково встановив фактичні обставини справи та надав їм неналежну правову оцінку, через що постанова суду підлягає скасуванню з прийняттям нової постанови.

Керуючись ст.ст. 160, 195, 196, 198, 202, 205, 207, 254 КАС України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Луцької міської ради задовольнити, постанову Волинського окружного адміністративного суду від 12 березня 2015 року у справі №803/332/15-а - скасувати та прийняти нову постанову, якою в задоволенні адміністративного позову відмовити в повному обсязі.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили з моменту її проголошення, але може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції протягом двадцяти днів з дня набрання постановою законної сили, а у разі складення постанови в повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України - з дня складення постанови в повному обсязі.

Головуючий суддя : Л.Я. Гудим

Судді: О.М. Довгополов

В.В. Святецький

Повний текст постанови виготовлено та підписано 10.06.2015 року.

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.06.2015
Оприлюднено22.06.2015
Номер документу45025101
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —803/332/15-а

Ухвала від 08.10.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Швед Е.Ю.

Ухвала від 05.10.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Швед Е.Ю.

Ухвала від 06.07.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Швед Е.Ю.

Ухвала від 23.02.2015

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Плахтій Наталія Борисівна

Постанова від 09.06.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 06.04.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Гудим Л.Я.

Постанова від 12.03.2015

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Плахтій Наталія Борисівна

Ухвала від 23.02.2015

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Плахтій Наталія Борисівна

Ухвала від 23.02.2015

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Плахтій Наталія Борисівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні