Рішення
від 31.01.2008 по справі 15/498-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

ГОСПОДАРСЬКИЙ

СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

73000, м. Херсон, вул. Горького, 18


Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М      У К Р А Ї Н И

31.01.2008                                                             

  Справа №  15/498-07

Господарський суд Херсонської області у складі судді

 Клепай З.В. при секретарі

Муравльовій Г.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу 

за позовом

ОСОБА_1, м.Херсон

до

Приватного підприємця ОСОБА_2, м.Херсон 

про

  стягнення 2798 грн.  12 

коп.

за участю представників сторін:

від

позивача -ОСОБА_3. - адвокат, довір.№ НОМЕР_1 від 19.11.2007р.

від відповідача - ОСОБА_4. -

представник, дов. від 18.12.2007р. № НОМЕР_2

          Засідання

проводилось з перервою від 24.01.08. до 31.01.08. на підставі ст.77 ГПК

України.

          Позивач

звернувся з позовом, в якому просить стягнути з відповідача 2798грн.12коп. в

рахунок відшкодування витрат за проведення досліджень  зразків ліків в державній інспекції по

контролю якості згідно до рахунків- фактур №186 від 25.04.07р. на суму

1010грн.96коп., №337 від 08.08.07р. на суму 936грн.19коп. та №416 від 18.09.07р.

на суму 850грн.98грн.

          Відповідач проти позову заперечує,

оскільки зразки ліків відбирались  без

його участі, позивач не обґрунтував вартість виконаних робіт, та не довів, що

дослідження проводились саме тих ліків, відбір проб яких проводився у нього.

          Вивчивши матеріали справи, заслухавши

представників сторін, суд -

в с т а н о в

и в:

          Позивач звернувся з позовом на

підставі ст.14 Закону України "Про лікарські засоби" №123/96. Ця

стаття передбачає, що спеціальним органом державного контролю якості лікарських

засобів є Державна інспекція з контролю якості лікарських засобів Міністерства

охорони здоров'я України з безпосередньо підпорядкованими їй державними

інспекціями з контролю якості лікарських засобів в Автономній Республіці Крим,

областях, містах Києві та Севастополі. Відповідно до ст.15 цього Закону

посадові особи позивача мають право відбирати зразки лікарських засобів для

лабораторної перевірки їх якості. Вартість відібраних зразків та проведення

контролю їх якості включається до виробничих витрат суб'єктів, у яких ці зразки

відібрано. Порядок відбору зразків лікарських засобів визначається Кабінетом

Міністрів України.

          Відповідно до

Порядку відбору зразків лікарських засобів для державного контролю їх якості

затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2003 р. N 610

зразки лікарських засобів можуть братися у суб'єктів господарської діяльності

незалежно від організаційно-правової форми та форми власності (далі - суб'єкти

господарської діяльності), які зобов'язані створити для цього належні умови в

місцях їх виробництва (виготовлення), зберігання, транспортування, реалізації

(торгівлі) та медичного застосування.

          Відбір проводиться безпосередньо

посадовими особами ОСОБА_1, а також посадовими особами територіальних інспекцій

у присутності представника суб'єкта господарської діяльності.

          Зразки лікарських засобів беруться за

правилами, визначеними у Державній Фармакопеї України та окремих нормативних

документах, у кількості, достатній для проведення лабораторного аналізу за

визначеними показниками діючої аналітичної нормативної документації із

складанням висновку щодо якості, а також для проведення у разі потреби

повторного аналізу.

          Відповідно до п.6 цього Порядку

ОСОБА_1 або відповідна територіальна інспекція перевіряє за документами

правильність проведення відбору зразків лікарських засобів та висновки

лабораторій з аналізу якості лікарських засобів щодо їх відповідності вимогам

законодавства, повноти підстав відбору, достатньої обґрунтованості і на основі

результатів аналізу готує і надсилає суб'єкту господарської діяльності

відповідне розпорядження (припис) та приймає рішення щодо контролю якості

зазначених засобів у подальшому.

          Позивачем представлені в якості

доказів по справі  акти відбору проб,  направлення 

на аналіз та  висновки  щодо якості аналізу.  Відповідного розпорядження або припису щодо

результатів проведених аналізів позивач не представив, тобто позивач не

завершив проведену роботу відповідно до норм чинного законодавства, оскільки

підставою для можливості подальшої реалізації є не сам факт проведення аналізу

ліків а розпорядження або припис позивача про якість ліків та можливість їх

реалізації. Перелік видів робіт та їх вартість при здійсненні контролю якості

лікарських засобів в державній інспекції з контролю якості  лікарських засобів у Херсонській області лише

підтверджує вартість виконаних робіт та не є кінцевим  етапом виконання позивачем своїх обов'язків.

          Окрім того, відповідно до п.4.1

Інструкції про порядок контролю якості лікарських засобів, затвердженої Наказом

Міністерства                                       охорони

здоров'я України 30.10.2001 N 436 та зареєстрованою в Міністерстві  юстиції України  05 лютого 2002 р. за N 107/6395, під час

інспектування суб'єктів господарювання державні інспектори територіальних

інспекцій на місці здійснюють перевірку додержання вимог законодавства щодо

забезпечення якості лікарських засобів та вибірковий візуальний контроль

лікарських засобів відповідно до підпунктів 2.3.4 та 3.3.4.

          Відповідно до

п.4.2 цієї Інструкції  лікарські засоби,

що пройшли   вхідний контроль

уповноваженими особами і перебувають у процесі зберігання та торгівлі,

підлягають вибірковому відбору інспектором, що проводить перевірку, для

виконання лабораторного аналізу, який здійснюється: за планами інспектувань (1

раз на рік); за окремими завданнями Державної інспекції чи територіальних

інспекцій; на підставі звернень місцевих органів державної влади, органів

самоврядування або правоохоронних органів щодо проведення перевірки; за

скаргами споживачів про якість лікарських засобів.

          В 

рішеннях позивача №67 від 03.04.07р., №126 від 16.07.07р.,  та № 161 від 12.09.07р. про проведення

перевірки відповідача не вказано, що це вхідний контроль ліків, які надійшли до

відповідача, а також не вказано, що стало для підстави перевірки  - планова перевірка, згідно з планом роботи (

1 раз на рік) чи це перевірка на підставі звернення відповідного органу, чи

громадян, тобто позивачем не доведено необхідність та підстави проведення такої

перевірки. До того ж сама періодичність проведення перевірок вказує на те, що

це не планові (1 раз на рік) перевірки. У випадках проведення позивачем

вхідного контролю якості ліків позивач зобов'язаний був перевірити наявність у

відповідача Реєстру лікарських засобів, які реалізуються суб'єктом

господарської діяльності, що є додатком №2 до Інструкції   про порядок контролю якості лікарських

засобів, затвердженої  Наказом  Міністерства охорони  здоров'я України 30.10.2001 N 436 та

зареєстрованою  в Міністерстві  юстиції України  05 лютого 2002 р. за N 107/6395, з вказанням

уповноваженої особи, яка веде вхідний контроль якості ліків та інших,

передбачених цим реєстром відомостей - номер і дата сертифіката якості

виробника, кількість наявних упаковок, термін придатності та інше, що позивачем

не зроблено.

          Відшкодування вартості виконаних

робіт при проведенні перевірки якості лікарських засобів підлягає лише при

проведенні перевірки у випадках, передбачених чинним законодавством. Посилання

позивача на договір №10, що укладений між позивачем та відповідачем, є

безпідставним, оскільки відповідно до п.1 цього договору аналізи якості ліків

проводяться за дорученням замовника, тобто відповідача, та доставка виконавцю

(позивачу) лікарських засобів покладається на замовника. У випадках, на які

посилається позивач, відбір проб та аналізи проводились на підставі рішення

позивача.

          За таких умов підстав для задоволення

позову не вбачається.

          Керуючись ст.ст.82, 83, 84, 85

Господарського процесуального кодексу України, суд

в и р і ш и

в:

 

1.

В задоволенні позову відмовити.  

2.Рішення направити сторонам по

справі.

 

        

Суддя                                                                                     

З.В. Клепай

 

Дата

оголошення рішення 31.01.2008р.

Дата ухвалення рішення31.01.2008
Оприлюднено13.08.2009
Номер документу4301825
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —15/498-07

Рішення від 31.01.2008

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Клепай З.В.

Постанова від 24.04.2008

Господарське

Запорізький апеляційний господарський суд

Зубкова Т.П.

Постанова від 26.06.2008

Господарське

Вищий господарський суд України

Грек Б.М.

Ухвала від 12.06.2008

Господарське

Вищий господарський суд України

Грек Б.М.

Постанова від 21.04.2008

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Такмаков Ю.В.

Рішення від 05.03.2008

Господарське

Господарський суд Харківської області

Лаврова Л.С.

Рішення від 20.09.2007

Господарське

Господарський суд Сумської області

Резниченко О.Ю.

Ухвала від 08.08.2007

Господарське

Господарський суд Сумської області

Резниченко О.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні