ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
У Х В А Л А
"17" березня 2015 р.Справа № 916/1535/14 Одеський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
судді-доповідача: Мирошниченко М. А., суддів: Воронюка О.Л. та Лашина В.В.
(склад колегії суддів сформовано на підставі автоматичного розподілу справ між суддями)
при секретарі судового засідання - Станковій І.М.
за участю представників:
Прокурора Ананьївського району Одеської області- Лянна О.М.,
Ананьївської державної адміністрації - не з'явився,
фізичної особи підприємця ОСОБА_2- ОСОБА_3,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Одеса апеляційну скаргу фізичної особи підприємця ОСОБА_2 на рішення господарського суду Одеської області від 22.12.2014 р. по справі 916/1535/14 за позовом Прокурора Ананьївського району Одеської області в інтересах держави в особі Ананьївської районної державної адміністрації Одеської області до Фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 про внесення змін до договору оренди землі,
ВСТАНОВИЛА:
22.04.2014 р. Прокурором Ананьївського району Одеської області (далі Прокурор) у господарському суді Одеської області пред'явлено позов в інтересах держави в особі Ананьївської районної державної адміністрації Одеської області (далі Позивач) до Фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 (далі Відповідач) про внесення змін до укладеного між позивачем та відповідачем договору оренди землі від 08.01.2008 р., а саме:
- викласти п. 5 договору наступній редакції: «Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 726 807,54 грн. згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, складеного відділом Держземагенства в Ананьївському районі Одеської області»;
- викласти п. 9 договору у наступній редакції: „Орендна плата за земельну ділянку площею 38,766 га розрахована у розмірі 3% нормативної грошової оцінки земельної ділянки та складає 21804,22 грн. Орендна плата вноситься Орендарем у грошовій формі".
Свої вимоги прокурор обґрунтовував тим, що Рішенням Ананьївсього районної ради Одеської області №67-У1 від 16.02.2011р. затверджено нову нормативно-грошову оцінку земельної ділянки, яка становить 726 807,54 грн. коефіцієнт індексації за 2012 та 2013 роки становить 1.0.
Прокурор зазначив, що враховуючи вказане рішення та приписи ст. 288 Податкового кодексу України позивач протягом 2013 року та в лютому 2014р. звертався до відповідача з пропозицією перегляду розміру орендної на підставі змін вимог чинного законодавства, однак відповідач не відповів на ці пропозицію позивача .
Прокурор вважає, що неузгодженням нового розміру орендної плати порушуються вимоги чинного законодавства та інтереси держави в особі позивача, а тому він просить винести вказані змін в судовому порядку.
Рішенням господарського суду Одеської області від 22.12.2014 року (повний текст якого складено і підписано колегією суддів у складі суддів: Оборотова О.Ю. (головуюча) Гут С.Ф. і Літвінов С.В.- 26.12.2014 р. позовні вимоги позовні вимоги Прокурора задоволено повністю. Внесено зміни до договору оренди землі від 08 січня 2008 р., а саме:
- викладено п. 5 договору у наступній редакції: „Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 726 807,54 грн. згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, складеного відділом Держземагенства в Ананьївському районі Одеської області;
- викладено п. 9 договору у наступній редакції: „Орендна плата за земельну ділянку площею 38,766 га розрахована у розмірі 3% нормативної грошової оцінки земельної ділянки та складає 21804,22 грн. Орендна плата вноситься Орендарем у грошовій формі".
Суд також стягнув з відповідача до державного бюджету України 1218 грн. судового збору
Однак постановою Одеського апеляційного господарського суду від 17.03.2015р., якій переглядав цей спір в апеляційному порядку за апеляційною скаргою відповідача Фізичної особи підприємця ОСОБА_2 вищезазначене рішення суду першої інстанції скасовано та прийнято нове, яким відмовлено в задоволенні позову прокурора.
В процесу розгляду спору в суді апеляційної інстанції було встановлено наступне:
08.01.2018 р. між Ананьївською районною державною адміністрацією Одеської області (орендодавець) та фізичною особою підприємцем ОСОБА_2 було укладено договір оренди землі від 06.01.2008 р. (далі Договір).
Згідно до умов цього Договору орендодавець передав, а орендар прийняв в строкове (на 25 років) платне користування земельну ділянку загальною площею 38,766 га, у тому числі під ставком 22,9 га. (далі земельна ділянка), яка розташована на території Коханівської сільської ради Ананьївського району Одеської області для риборозведення та водогосподарського використання (далі Договір).
У пункті 5 договору сторони визначили, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки складає 299 049 грн. 60 коп.
У пунктів 9 договору сторони узгодили, що орендна плата вноситься орендарем в грошовій формі у розмірі 77,14 грн. за місяць або 2990,49 грн. на рік, що складає 1% від грошової оцінки землі.
У п. 13 договору сторони передбачили, що розмір орендної плати переглядається один раз у два роки у разі зміни умов господарювання, передбачених договором, зміни розмірів земельного податку, підвищення цін і тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством, у тому числі внаслідок інфляції, погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, в інших випадках, передбачених законом.
Відповідно до п. 36 договору зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо змін умов договору спір розв'язується у судовому порядку. (а.с.11-13)
З наявної в матеріалах справи технічної документації з нормативно грошової оцінки земельної ділянки ФОП ОСОБА_2 здійсненої 29.10.2010 р., вбачається, що нормативно грошова оцінки земельної ділянки ФОП ОСОБА_2, загальною площею 38,766 га, розташованої на території Коханівської сільської ради Ананьївського району Одеської області складає 726 807,54 грн.
Матеріали справи свідчать, що рішенням Ананьївської районної ради Одеської області № 67-VI від 16.02.2011 р. (далі Рішення): - затверджено вищевказану технічну документацію з нормативно грошової оцінки земельної ділянки ФОП ОСОБА_2, (тобто земельної ділянки, як є предметом вищевказаного Договору); введено в дію вказану нормативну грошову оцінку землі з 01.01.2011 р. та визначено про необхідність повідомлення ФОП ОСОБА_2 про введення в дію нормативно грошової оцінки землі з 01.01.2011 р. (а.с.7).
Проте в матеріалах справи відсутні будь-які належні докази того, що з моменту прийняття позивачем вищезазначеного Рішення (16.02.2011р.), позивач повідомляв відповідача, у будь-який спосіб (в т.ч. особисто або шляхом направлення поштових повідомлень (листів) або шляхом опублікування цього рішення в місцевій пресі) про прийняття ним цього Рішення і звертався до відповідача з пропозицією внести зміни до Договору, щодо розміру орендної плати, з урахуванням вказаного Рішення.
Наявні в матеріалах справи звернення позивача до відповідача датовані 04.02.2014 р., 11.02.2014 р. та 25.02.2014 р. (а.с.8-10) тобто через три роки після прийняття вказаного рішення, стосуються перегляду розміру орендної плати водного об'єкту, тобто іншого договору, якій теж укладався між сторонами спору, і відповідно не мають відношення до спірного договору внесення змін до якого просив прокурор у позові по цієї справі, а відтак ці звернення не можна вважати повідомленням відповідача про необхідність внесення змін до умов спірного договору.
Наявні у матеріалах справи повідомлення про те, що договір оренди землі не відповідає вимогам чинного законодавства, в т.ч. розділу Х11 ст. 288 п. 228.5., п. 288.5.1. Податкового кодексу України та з пропозиції про переукладання цього договору, з урахування вимог чинного законодавства, були направлені на адресу відповідача вперше лише 22.01.2013 р. (а.с. 20, 21), тобто майже через два роки після прийняття Рішення, а вдруге, 07.02.2013 р. (а.с. 18, 19). При цьому вказані звернення до відповідача були направлені не позивачем а державною податковою службою.
Викладене свідчить, що в результаті недбалості працівників позивача - Ананьївської районної державної адміністрації, які відповідали за виконання (контролем за виконання) вищевказаного договору оренди землі і своєчасного внесення в нього змін, держава не отримала до бюджету за період з лютого 2011 р. до 2013 р. грошові кошти, а саме різницю між раніше діючим розміром орендної плати і розміром визначеним відповідно до вище вказаного рішення позивача від 16.02.2011р., які б у разі своєчасної зміни умов договору оренди повинен був сплатити орендар за вказану земельну ділянку.
Враховуючи викладене, колегія суддів відповідно до приписів ст. 90 ГПК України вважає за необхідно повідомити Ананьївську районну державну адміністрацію Одеської області про вищевказані порушення законодавства та недоліки допущені її працівниками з метою їх усунення і недопущення в майбутньому.
Керуючись ст.90 ГПК України, колегія суддів Одеського апеляційного господарського суду -
УХВАЛИЛА:
Повідомити Ананьївську районну державну адміністрацію Одеської області про виявлені Одеським апеляційним господарським судом при розгляді цієї справи, зазначені в цій ухвалі, порушення законодавства та недоліки допущені працівниками Ананьївської районної державної адміністрацію Одеської області з метою їх усунення і недопущення в майбутньому.
Окрема ухала набуває законної сили з дня її оголошення і може бути оскаржена у касаційному порядку до Вищого господарського суду України.
Суддя - доповідач: М.А. Мирошниченко
Судді: О.Л. Воронюк
В.В. Лашин
Суд | Одеський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 17.03.2015 |
Оприлюднено | 23.03.2015 |
Номер документу | 43140408 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Одеський апеляційний господарський суд
Мирошниченко М.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні