ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"10" березня 2015 р. Справа № 809/766/15
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
Судді Кишинського М.І.
за участю секретаря судового засідання Мельник О.Я.
від позивача Макара Г.В.
від відповідача не з'явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу
за позовом: ДП "Торговий дім "Росана" ТОВ "Росан-Агро"
до відповідача: Головного управління ДФС в Івано-Франківській області
про визнання протиправним та скасування наказу №65 від 16.02.2015 року,-
ВСТАНОВИВ:
Дочірнє підприємство "Торговий дім "Росана" Товариство з обмеженою відповідальністю "Росан-Агро" 20 лютого 2015 року звернулося в суд з адміністративним позовом до Головного управління ДФС в Івано-Франківській області про визнання протиправним та скасування наказу №65 від 16.02.2015 року.
Вимоги адміністративного позову мотивовані тим, що 16 лютого 2015 року Головним управлінням ДФС в Івано-Франківській області видано наказ №65 "Про проведення фактичних перевірок" відповідно до якого з метою здійснення контролю за дотриманням суб'єктами господарювання порядку здійснення розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, патентів, свідоцтв, отримання законодавства щодо укладення трудових договорів, оформлення трудових відносин з працівниками, та відповідно до пп.80.2.2,пп.80.2.7.п.80.2 статті 80 Податковий кодекс України, з 17 лютого 2015 року проводяться фактичні перевірки господарських одиниць Дочірнього підприємства "Торговий дім "Росана" Товариство з обмеженою відповідальністю "Росан-Агро".
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги викладені в адміністративного позову підтримала в повному обсязі. Просила позов задовольнити повністю.
Відповідач в судове засідання не з'явилася, хоча про дату, час та місце судового розгляду даної адміністративної справи повідомлялася належним чином, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення наявним в матеріалах справи, яке отримано відповідачем 26 лютого 2015 року. Своїм правом подання заперечення на адміністративний позов не скористалася, заяв чи клопотань про розгляд справи за її відсутності або про інші поважні причини неявки в судове засідання суду не надіслала. За таких обставин,суд на підставі частини 4 статті 128 КАС України вважав за належне розгляд справи проводити за відсутності відповідача за наявними в матеріалах справи письмовими доказами.
Розглянувши адміністративний позов, заслухавши представника позивача, дослідивши наявні в матеріалах справи письмові докази, суд приходить до висновку, що позов слід задоволити з наступних підстав.
Відповідачем, 16 лютого 2015 року винесено наказ про здійснення контролю за дотриманням суб'єктами господарювання порядку здійснення розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, патентів, свідоцтв, з отримання законодавства щодо укладення трудових договорів, оформлення трудових відносин з працівниками, та відповідно до пп.80.2.2,пп.80.2.7.п.80.2 статті 80 Податковий кодекс України.
Відповідно до пункту 3 розділу ІІ Прикінцевих положень Закону України, від 28.12.2014 року, №71-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи" встановлено, що у 2015 та 2016 роках перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб - підприємців з обсягом доходу до 20 мільйонів гривень за періодичний календарний рік контролюючими органами здійснюється виключно з дозволу Кабінету Міністрів України, за заявою суб'єкта господарювання щодо його перевірки, згідно з рішенням суду або згідно з вимогами Кримінального процесуального кодексу України.
Такі обмеження з 1 січня 2015 року поширюються на перевірки суб'єктів господарювання, що ввозять на митну територію України та/або виробляють та/або реалізують підакцизні товари, на перевірки дотримання норм законодавства з питань наявності ліцензій, повноти нарахування та сплати податку на доходи фізичних осіб, єдиного соціального внеску, відшкодування податку на додану вартість.
З 1 липня 2015 року на перевірки платників єдиного податку другої і третьої (фізичні особи - підприємці) груп, крім тих, які здійснюють діяльність на ринках, продаж товарів у дрібнороздрібній торговельній мережі через засоби пересувної мережі, за винятком платників єдиного податку, визначених пунктом 27 підрозділу 10 розділу ХХ "Перехідні положення" Податкового кодексу України, з питань дотримання порядку застосування реєстраторів розрахункових операцій.
За попередній календарний рік Дочірнє підприємство "Торговий дім "Росана" Товариство з обмеженою відповідальністю "Росан-Агро" задекларовано доходи в розмірі 6 982 686 грн., що підтверджує поширення на позивача зазначеною вище порядку проведення перевірки.
Крім того, відповідно до Закону України від 28.12.2014 року №71-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України (щодо податкової реформи)" який набрав чинності 1 січня 2015 року, скорочено кількість податків та зборів. Зокрема, скасовано збір за провадження деяких видів підприємницької діяльності. Торгові патенти видані на проведення торгівельної діяльності в магазинах Дочірнього підприємства "Торговий дім "Росана" Товариство з обмеженою відповідальністю "Росан-Агро" здано в органи їх видачі, зупинено здійснення контролю відповідачем за наявністю у суб'єкта господарювання патентів.
Крім того, в оскаржуваному наказі № 65 головним управлінням ДФС в Івано-Франківській області здійснюється посилання на пп.80.2.2 пп.80.2.7, п.80.2 статті 80 Податкового кодексу України.
Згідно із п.80.2.2 перевірки проводяться у разі отримання в установленому законодавством порядку інформації від державних органів або органів місцевого самоврядування, які свідчить про можливі порушення платником податків законодавства, щодо здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності патентів, ліцензій, та інших документів, контроль за наявністю, яких покладено на контролюючі органи, виробництва та обігу підакцизних товарів.
Згідно із п.80.2.7 такі перевірки можуть здійснюватись у разі отримання в установленому законодавством порядку інформації про використання праці найманих осіб без належного оформлення трудових відносин та виплати роботодавцями доходів у вигляді заробітної плати без сплати податків до бюджету, а також здійснення фізичної особи підприємницької діяльності без державної реєстрації, однак доказів про отримання такої інформації відповідачем не надано.
Як вбачається із матеріалів справи, представники Головного управління ДФС в Івано-Франківській області ОСОБА_2 та ОСОБА_3 які відповідно до Наказу №65 від 16.02.2015 року прибули для здійснення фактичної перевірки господарських одиниць Дочірнього підприємства "Торговий дім "Росана" Товариство з обмеженою відповідальністю "Росан-Агро", а саме магазину №17, м. Івано-Франківськ, вул. Довженка 1, не були допущені ОСОБА_4 до здійснення перевірки, про що складено акт №1, про не допуск здійснення перевірки від 19.02.2015 року.
Також, представники Головного управління ДФС в Івано-Франківській області ОСОБА_2 та ОСОБА_3 відповідно до Наказу №65 від 16.02.2015 року прибули для здійснення фактичної перевірки господарських одиниць Дочірнього підприємства "Торговий дім "Росана" Товариство з обмеженою відповідальністю "Росан-Агро", а саме магазину №25, м. Івано-Франківськ, вул. Василіанок 15, не були допущені ОСОБА_5 до здійснення перевірки, про що складено акт №2, про не допуск здійснення перевірки від 19.02.2015 року.
Згідно п.81.2 статті 81 Податкового кодексу України у разі відмови платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) у допуску посадових (службових) осіб органу державної податкової служби до проведення перевірки складається акт, який засвідчує факт відмови.
Враховуючи, що з змінами до Податкового кодексу України обмежено право податкових органів на проведення перевірок суб'єктів господарювання до яких відноситься позивач, приймаючи до уваги право позивача на відмову в допуску перевіряючих податкового органу до перевірки і те, що ця відмова зафіксована документально та здійснена до початку перевірки, суд приходить до висновку про правомірність таких дій позивача. Враховуючи, що представники податкового органу діяли на підставі наказу про проведення перевірок №65 від 16.02.2015 року, суд вважає що позивач має право на оскарження цього наказу та скасування його в судовому порядку.
Враховуючи вищенаведене, суд вважає, що оскаржуваний відповідачем наказ прийнятий неправомірно, а тому позов слід задоволити.
На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати наказ Головного управління ДФС в Івано-Франківській області №65 від 16.02.2015 року про проведення фактичних перевірок господарських одиниць Дочірнього підприємства "Торговий дім "Росана" Товариства з обмеженою відповідальністю "Росан-Агро".
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбаченому частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя: Кишинський М.І.
Постанова складена в повному обсязі 16.03.2015 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.03.2015 |
Оприлюднено | 26.03.2015 |
Номер документу | 43204598 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Глушко Ігор Володимирович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Глушко Ігор Володимирович
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Кишинський М.І.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Кишинський М.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні