Ухвала
від 11.03.2015 по справі 810/3961/14
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 810/3961/14 Головуючий у 1-й інстанції: Лиска І.Г. Суддя-доповідач: Собків Я.М.

У Х В А Л А

Іменем України

11 березня 2015 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого - судді: Собківа Я.М.,

суддів: Борисюк Л.П., Ключковича В.Ю.,

при секретарі: Присяжній Д.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Дочірнього підприємства Публічного акціонерного товариства "Оболонь" "Пивоварня Зіберта" на постанову Київського окружного адміністративного суду від 23 липня 2014 року у справі за адміністративним позовом Дочірнього підприємства Публічного акціонерного товариства "Оболонь" "Пивоварня Зіберта" до Васильківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Київській області про визнання протиправним та скасування рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 25.03.2014 року №0001601701,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач в особі Дочірнього підприємства Публічного акціонерного товариства "Оболонь" "Пивоварня Зіберта" звернувся до Київського окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до Васильківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Київській області, в якому просив визнати протиправним та скасувати рішення відповідача про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 25.03.2014 року №0001601701.

Постановою Київського окружного адміністративного суду від 23 липня 2014 року в задоволенні адміністративного позову відмовлено.

Позивач не погоджуючись з прийнятим рішенням суду звернувся з апеляційною скаргою, в якій зазначає, що оскаржувана постанова суду не відповідає вимогам матеріального та процесуального права, а саме, судом першої інстанції неповно з'ясовано та не доведено обставини, що мають значення для справи, висновки суду першої інстанції не відповідають обставинам справи, в зв'язку з чим просить скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нове рішення, яким задовольнити його позов в повному обсязі.

Заслухавши в судовому засіданні суддю-доповідача, пояснення учасників процесу, які з'явилися до суду апеляційної інстанції, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Відповідно до ч. 1 ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Згідно ч. 3 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення; безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, Дочірнє підприємство Публічного акціонерного товариства «Оболонь» «Пивоварня Зіберта» є юридичною особою, зареєстрованою Виконавчим комітетом Фастівської міської ради Київської області 16.12.1997 року, що підтверджується Випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Серії АД №195309, свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи Серії А00№475685 та Довідкою АБ №577529 з ЄДРПОУ .

25.03.2014р. посадовою особою Васильківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Київській області було винесено рішення №0001601701 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску до Дочірнього підприємства Публічного акціонерного товариства «Оболонь» «Пивоварня Зіберта» (далі по тексту - Позивач) на загальну суму 59 457,73 грн., з яких 55140, 45 грн. - штраф та 4317, 28 грн. - пеня.

04.04.2014р. позивач звернувся із скаргою за вих. №3 до Головного управління Міндоходів у Київській області про скасування рішення відповідача про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску №0001601701 від 25.03.2014р.

06.05.2014р. ГУ Міндоходів у Київській області винесено рішення про розгляд скарги №1073/10/10-36-10-01-04/356, яким залишено без змін рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску №0001601701 від 25.03.2014р., а скаргу позивача за №3 від 04.04.2014р. - без задоволення.

Не погоджуючись з рішенням ГУ Міндоходів у Київській області №1073/10/10-36-10-01- 04/356 від 06.05.2014р. позивач 19.05.2014р. звернувся із скаргою за вих. №8 від 15.05.2014р. до Міністерства Доходів і зборів України про скасування рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску №0001601701 від 25.03.2014р та рішення ГУ Міндоходів у Київській області №1073/10/10-36-10-01-04/356 від 06.05.2014р.

17.06.2014р. Міндоходів і зборів України винесло рішення про результати розгляду скарги №10747/6/99-99-10-01-0715, яким залишено без змін рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску №0001601701 від 25.03.2014р. та рішення про результати розгляду первинної скарги від 06.05.2014р. №1073/10/10-36-10-01- 04/356 ГУ Міндоходів у Київській області, а скаргу позивача за №8 від 15.05.2014р. - без задоволення.

Не погоджуючись з рішенням про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску №0001601701 від 25.03.2014р. позивач звернувся до суду з вищевказаним позовом, в якому просить визнати його протиправним та скасувати з підстав невідповідності нормам чинного законодавства.

Даючи правову оцінку обставинам вказаної справи колегія суддів зважає на наступне.

1 січня 2011 року набрав чинності Закон України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» № 2464 від 08.07.2010р., який визначає правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і оплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку (надалі - Закон № 2464).

Відповідно до ч.1 ст. 4 Закону № 2464, платниками єдиного внеску є підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового Договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

Згідно із частиною 2 статті 6 Закону № 2464, платник єдиного внеску зобов'язаний:

1) своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок;

2) вести облік виплат (доходу) застрахованої особи та нарахування єдиного внеску за кожним календарним місяцем і календарним роком, зберігати такі відомості в порядку, передбаченому законодавством;

3) допускати посадових осіб органу доходів і зборів до проведення перевірки правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску, а до проведення перевірки щодо достовірності відомостей про осіб, які підлягають загальнообов'язковому державному соціальному страхуванню, та для призначення пенсій - посадових осіб органів Пенсійного фонду за наявності направлення та/або наказу про перевірку та посвідчення осіб, надавати їм передбачені законодавством документи та пояснення з питань, що виникають у процесі перевірки;

4) подавати звітність та сплачувати до органу доходів і зборів за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки, порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом та фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування. У разі надсилання звітності поштою вона вважається поданою в день отримання відділенням поштового зв'язку від платника єдиного внеску поштового відправлення із звітністю;

5) надавати безоплатно застрахованій особі та на вимогу членів сім'ї померлої застрахованої особи відомості про заробітну плату (дохід), суму сплаченого єдиного внеску та інші відомості про застраховану особу, що подаються до органу доходів і зборів;

6) пред'являти на вимогу застрахованої особи, на користь якої він сплачує єдиний внесок, повідомлення про взяття на облік як платника єдиного внеску та надавати інформацію про сплату єдиного внеску, в тому числі у письмовій формі;

7) перевіряти під час прийняття на роботу наявність у фізичної особи посвідчення застрахованої особи;

8) повідомляти у складі звітності про прийняття на роботу фізичної особи, відомості про яку відсутні в Державному реєстрі або яка не пред'явила на вимогу платника єдиного внеску посвідчення застрахованої особи, та подавати необхідні відомості і документи для взяття на облік зазначеної особи;

9) отримувати в територіальному органі Пенсійного фонду посвідчення застрахованої особи в порядку, встановленому Пенсійним фондом, та видавати їх застрахованим особам;

10) повідомляти у складі звітності про зміну відомостей, що вносяться до Державного реєстру, про застраховану особу, на користь якої він сплачує єдиний внесок, у десятиденний строк після надходження таких відомостей;

11) у випадках, передбачених цим Законом і нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, стати на облік в органі доходів і зборів як платник єдиного внеску;

12) виконувати інші вимоги, передбачені цим Законом.

Як свідчать матеріали даної справи, в період з 02 по 15 жовтня 2013 року позивач сплатив кошти по єдиному внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на рахунок Управління Пенсійного фонду України в м. Фастові та Фастівському районі Київської області №37192021001039 по 10 платіжним дорученням на загальну суму 640 985,00 грн.

За твердженням позивача, 16.10.2013 р. йому стало відомо що органами виконавчої влади був змінений номер рахунку для сплати єдиного соціального внеску з №37192021001039, який був закріплений за Управлінням Пенсійного фонду України в місті Фастові на рахунок №37198201001035, що закріплений за Васильківською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Міндоходів у Київській області.

Цього ж дня, позивач звернувся з листом за вих. №766 до Васильківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Київській області з проханням зарахувати кошти на відкритий новий рахунок №37198201001035, які були сплачені ним по єдиному соціальному внеску на рахунок №37192021001039.

Однак відповідачем не було вчинено дій по зарахуванню сум єдиного соціального внеску Дочірнього підприємства публічного акціонерного товариства "Оболонь" "Пивоварня Зіберта", сплачених підприємством в період з 02 по 15 жовтня 2013р., з рахунку №37192021001039 на відкритий новий рахунок №37198201001035.

Починаючи з 17 по 30 жовтня 2013р. інші суми єдиного соціального внеску позивач сплатив по 8 платіжним дорученням на рахунок Васильківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Київській області №37197101001035 за кодом платежу №101, що в цілому склало 253 824,00 грн.

За несвоєчасну сплату єдиного соціального внеску в період з 02 по 15 жовтня 2013 року відповідачем 25.03.2014р. було винесено рішення №0001601701, яким до Дочірнього підприємства Публічного акціонерного товариства "Оболонь" "Пивоварня Зіберта" застосовано штраф у розмірі 55 140,45 грн. (10%) та нараховано пеню в сумі 4 317,28 грн. (0,1% від суми недоїмки), а всього на загальну суму 59 457,73 грн. за період з 22.10.2013 р. по 31.10.2013 р.

За даними облікової картки позивача (зворотній бік) за платежем єдиний внесок нарахований роботодавцями на суми заробітної плати, винагороди за договорами ЦПХ, допомоги по тимчасовій непрацездатності, станом на 16.10.2013 року у позивача утворилась недоїмка у розмірі 551404,45 грн.

В подальшому, позивачем було здійснено сплату зазначеної суми відповідно до платіжних доручень від 23.10 2013р. № 3961, від 24.10.2013р. № 3997, від 25.10.2013р. № 3999, від 29.10.2013р. № 4030, від 30.10.201р. № 4053, від 31.10.2013р. № 2.

Загальна сума штрафу та пені 59457,73грн. була сформована на підставі наступних платіжних доручень №3961 від 23 жовтня 2013 року на суму 2985 грн, №3997 від 24 жовтня 2013 року на суму 806, 00 грн, №3999 від 25 жовтня 2013 року на суму 192 455 грн, №4030 від 29 жовтня 2013 року, №4053 від 30 жовтня 2013 року на суму 930 грн., що підтверджується карткою обліку (КОРО) по позивачу з платежу «єдиний соціальний внесок за 2013 рік».

Відповідно до п. 8 ст. 9 Закону № 2464, платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 - числа місяця, що настає за базовим звітним періодом. Базовим звітним періодом є календарний місяць.

Аналогічні положення закріплено у п. 4.3.6 розділу Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 27.09.2010 21-5, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 27.10.2010 за № 994/18289 (далі - Інструкція). При цьому, сплата єдиний внесок повинен сплачуватись незалежно від виплати заробітної плати та інших видів виплат, на суми яких нараховується єдиний внесок.

Частиною 12 ст. 9 Закону № 2464, передбачено, що єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.

Згідно п.2 ч. 11 ст.25 Закону № 2464, за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум.

Відповідно до ч. 10. ст.25 Закону № 2464, на суму недоїмки нараховується пеня з її розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.

Як було вірно встановлено судом першої інстанції, суми єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування позивачем були перераховані після 20 числа що настає за базовим звітним періодом, доказом чого є наявні в справі копії платіжних доручень №3961 від 23 жовтня 2013 року на суму 2985грн, №3997 від 24 жовтня 2013 року на суму 806, 00 грн., №3999 від 25 жовтня 2013 року на суму 192 455грн, №4030 від 29 жовтня 2013 року, №4053 від 30 жовтня 2013 року на суму 930грн.

Водночас, частиною 13 статті 25 Закону № 2464 передбачено, що нарахування пені починається з першого календарного дня, що настає за днем закінчення строку внесення відповідного платежу, до дня його фактичної сплати (перерахування) включно.

Таким чином, аналізуючи обставини даної справи та досліджуючи наявні в справі докази, колегія суддів приходить до висновку, що відповідач при винесенні спірного рішення про застосування до позивача штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 25.03.2014 року №0001601701, діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені законом, а тому підстав для визнання його протиправним та скасування не вбачається.

З підстав вищенаведеного, колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції вірно встановив фактичні обставини справи, дослідив наявні докази, надав їм належну оцінку та прийняв законне і обґрунтоване рішення, з дотриманням норм матеріального і процесуального права, а тому підстав для його скасування не вбачається.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.198 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду без змін.

Керуючись ст.ст. 160, 195, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд,-

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Дочірнього підприємства публічного акціонерного товариства "Оболонь" "Пивоварня Зіберта" - залишити без задоволення.

Постанову Київського окружного адміністративного суду від 23 липня 2014 року - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання в повному обсязі, шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя суддя суддя Я.М. Собків Л.П. Борисюк В.Ю. Ключкович

Повний текст ухвали виготовлено - 16.03.15 р.

.

Головуючий суддя Собків Я.М.

Судді: Борисюк Л.П.

Ключкович В.Ю.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.03.2015
Оприлюднено25.03.2015
Номер документу43207636
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/3961/14

Ухвала від 17.04.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Головенко О.Д.

Рішення від 17.04.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Головенко О.Д.

Ухвала від 06.08.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Головенко О.Д.

Ухвала від 26.06.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Головенко О.Д.

Постанова від 23.05.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 20.05.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 11.03.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Собків Я.М.

Постанова від 23.07.2014

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

Ухвала від 04.07.2014

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні