Ухвала
від 19.03.2015 по справі 826/11386/13-а
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 826/11386/13-а Головуючий у 1-й інстанції: Кузьменко В.А.; Суддя-доповідач: Сорочко Є.О.

У Х В А Л А

Іменем України

19 березня 2015 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді Сорочко Є.О.

Суддів: Горбань Н.І.

Межевич М.В.

при секретарі Грисюк Г.Г.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Всеукраїнської громадської організації "Комітет конституційно-правового контролю України", Громадської ради при Міністерстві юстиції України на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 02 лютого 2015 року у справі за адміністративним позовом Всеукраїнської громадської організації "Комітет конституційно-правового контролю України", Громадської ради при Міністерстві юстиції України до Міністра юстиції України Петренка Павла Дмитровича, за участю третьої особи без самостійних вимог Міністерства юстиції України про визнання протиправною бездіяльності, зобов'язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

Всеукраїнська громадська організація "Комітет конституційно-правового контролю України", Громадська рада при Міністерстві юстиції України звернулася до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Міністра юстиції України Петренка П.Д. про визнання протиправною бездіяльності щодо невиконання норм Законів України "Про звернення громадян", "Про доступ до публічної інформації", Положення про Громадську раду при Міністерстві юстиції України, затвердженого 12.06.2014 р., Типового положення про громадську раду при міністерстві, іншому центральному органі виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласній, Київській та Севастопольській міській, районній, районній у містах Києві та Севастополі державній адміністрації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.11.2010 р. №996. Зобов'язання забезпечення розміщення на офіційному веб-сайті річного звіту про діяльність Громадської ради при Міністерстві юстиції України, протоколи позачергового засідання Громадської ради від 10.10.2014 р. №8 та від 14.11.2014 р. №9, а також надати письмові відповіді на численні звернення Громадської ради.

Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 02 лютого 2015 року в задоволенні позову відмовлено.

На вказану постанову позивачі подали апеляційну скаргу, в якій просять її скасувати та ухвалити нову постанову, якою позов задовольнити, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права.

У зв'язку з неявкою у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, відповідно до ч. 1 ст. 41 КАС України, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Дослідивши матеріали справи, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до матеріалів справи, Громадська рада при Міністерстві юстиції України посилається на те, що зверталась до Міністра юстиції України Петренка П.Д. зі зверненнями: вих. №118/3-14 від 17 вересня 2014 року; вих. №172/3-14 від 24 вересня 2014 року, вих. №119/3-14 від 18 вересня 2014 року, вих. №180/3-14 від 30 вересня 2014 року, вих. №184-4/14 від 07 жовтня 2014 року, вих. №186/4-14 від 10 жовтня 2014 року, вих. №192/4-14 від 13 жовтня 2014 року, вих. №204/4-14 від 27 жовтня 2014 року, вих. №207/4-14 від 19 листопада 2014 року, вих. №117/3-14 від 17 вересня 2014 року та вих. №116/3-14 від 16 вересня 2014 року.

Також позивачі зазначають, що Громадська рада при Міністерстві юстиції України звернулась до відповідача зі скаргою вих. №193/4-14 від 14 жовтня 2014 року, в якій вимагала застосувати заходи дисциплінарного реагування до заступника Міністра Ігоря Бондарчука, погодження у термін до 21 жовтня 2014 року нового графіку проведення громадської атестації працівників департаменту взаємодії з органами влади Міністерства юстиції України, надання особистої відповіді щодо реагування на скаргу.

Крім того, Громадська рада вказує, що зверталась до відповідача із запитами на інформацію відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації", а саме:

вих. №182/4-14 від 06 жовтня 2014 року, вих. 183/4-14 від 06 жовтня 2014 року, вих. №71/2-14 від 07 травня 2014 року, вих. №196/4-14 від 16 жовтня 2014 року.

Всеукраїнська громадська організація "Комітет конституційно-правового контролю України" зазначає, що зверталась до відповідача із зверненням вих. №659/3-14 від 28 вересня 2014 року, а також із запитом про надання інформації відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації" вих. №554/3-14 від 11 липня 2014 року.

Позивачі зазначають, що не отримували відповідей на свої звернення і скаргу та не отримували публічної інформації згідно поданих запитів.

Відповідно до ч. 1 ст. 7 Закону України "Про звернення громадян" звернення, оформлені належним чином і подані у встановленому порядку, підлягають обов'язковому прийняттю та розгляду.

Згідно ст. 14 Закону України "Про звернення громадян" органи державної влади і місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації незалежно від форм власності, об'єднання громадян, посадові особи зобов'язані розглянути пропозиції (зауваження) та повідомити громадянина про результати розгляду.

Частина 1 статті 19 Закону України "Про звернення громадян" покладає на органи державної влади, місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації незалежно від форм власності, об'єднання громадян, засоби масової інформації, їх керівників та інших посадових осіб ряд обов'язків щодо розгляду заяв чи скарг, зокрема об'єктивно, всебічно і вчасно перевіряти заяви чи скарги; письмово повідомляти громадянина про результати перевірки заяви чи скарги і суть прийнятого рішення та не допускати безпідставної передачі розгляду заяв чи скарг іншим органам.

Статтею 20 Закону України "Про звернення громадян" встановлюється, що звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів.

При цьому, згідно пункту 3.1 Інструкції з діловодства в Міністерстві юстиції України, затвердженої наказом Міністерства юстиції України від 02.07.2012 р. №973/5 (далі - Інструкція), кореспонденція, що надходить до Міністерства, у тому числі створена за допомогою ПК, приймається централізовано в Управлінні документального забезпечення та Відділі контролю, відповідно до розподілу функціональних обов'язків. Робота з незареєстрованими документами не дозволяється.

Пункт 3.3 Інструкції визначає, що реєстрація документів - це фіксація факту створення або надходження документа шляхом проставлення на ньому умовного позначення - реєстраційного індексу з подальшим записом у реєстраційних формах необхідних відомостей про документ.

Реєстрації підлягають всі документи, що потребують обліку, виконання й використання з довідковою метою (розпорядчі, планові, звітні, обліково-статистичні, бухгалтерські, фінансові тощо), як і ті, що створюються і використовуються в Міністерстві, так і ті, що надходять від інших органів і приватних осіб, а також пропозиції, заяви і скарги громадян.

На документах, які надійшли до Міністерства, проставляється вхідний номер. Він має вигляд реєстраційного штампа, який проставляється на нижньому полі першого аркуша документа праворуч (на листах-відповідях) та штрих-коду на листах, які пройшли комп'ютерну реєстрацію. Основним принципом реєстрації документів є однократність.

Однак, позивачами не надано суду копій зазначених звернень, а також не надано жодних доказів їх отриманням відповідачем.

Посилання позивачів на реєстрацію своїх звернень у журналах вихідної кореспонденції Громадської ради та Всеукраїнської громадської організації "Комітет конституційно-правового контролю України" не доводить їх отримання Міністерством юстиції України.

Таким чином, позивачами не доведено наявності протиправних дій (бездіяльності) з боку Міністра юстиції України Петренка П.Д.

Щодо вимог про визнання протиправною бездіяльності відповідача по невиконанню п. 1.5, 6.1 та 6.2 Положення про Громадську раду при Міністерстві юстиції України, затвердженого відповідачем 12.06.2014 р., норм ч. 2 п. 2 та п. 16, 17 Типового положення про громадську раду при міністерстві, іншому центральному органі виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласній, Київській та Севастопольській міській, районній у мм. Києві та Севастополі державній адміністрації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.11.2010 р. №996, та зобов'язання забезпечити розміщення на офіційному веб-сайті Міністерства юстиції України: річного звіту про діяльність Громадської Міністерстві юстиції України від 10 жовтня 2014 року №8; протоколу чергового засідання Громадської ради від 14 листопада 2014 року №9 та здійснити комплекс заходів для забезпечення належних умов роботи секретаріату та Громадської ради щодо виділення конвертів, марок тощо, колегія суддів зазначає наступне.

Відповідно до п. 1 Типового положення про громадську раду при міністерстві, іншому центральному органі виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласній, Київській та Севастопольській міській, районній у містах Києві та Севастополі державній адміністрації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.11.2010 р. №996, Громадська рада при міністерстві, іншому центральному органі виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласній, Київській та Севастопольській міській, районній, районній у мм. Києві та Севастополі держадміністрації (далі - громадська рада) є постійно діючим колегіальним виборним консультативно-дорадчим органом, утвореним для забезпечення участі громадян в управлінні державними справами, здійснення громадського контролю за діяльністю органів виконавчої влади, налагодження ефективної взаємодії зазначених органів з громадськістю, врахування громадської думки під час формування та реалізації державної політики.

Згідно п. 2 Типового положення, у своїй діяльності громадська рада керується Конституцією та законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, а також Положенням про громадську раду, розробленим на основі цього Типового положення.

Положення про громадську раду погоджується з органом виконавчої влади, при якому вона утворена, та схвалюється на її засіданні.

Відповідно до п. 16, 17 Типового положення Громадська рада інформує орган та громадськість про свою роботу шляхом розміщення в обов'язковому порядку в спеціально створеній рубриці "Громадська рада" на офіційному веб-сайті органу та оприлюднення в інший прийнятний спосіб матеріалів про установчі документи, план роботи, керівний склад, прийняті рішення, протоколи засідань, щорічні звіти про її роботу.

Забезпечення секретаріату громадської ради приміщенням, засобами зв'язку, створення умов для роботи ради та проведення її засідань здійснює орган.

Аналогічні норми містять пункти 6.1, 6.2 Положення про Громадську раду при Міністерстві юстиції України, схваленого на засіданні Громадської ради 12 червня 2014 року та погодженого Міністром юстиції України 12 червня 2014 року.

Відповідно до пунктів 6.1, 6.2 Положення про Громадську раду Міністерство юстиції забезпечує секретаріат Громадської ради приміщенням, засобами зв'язку, створює умови для роботи Громадської ради та проведення її засідань; Громадська рада інформує Міністерство юстиції України та громадськість про свою роботу шляхом надання для розміщення в обов'язковому порядку в спеціально створеній рубриці "Громадська рада" на офіційному веб-сайті Міністерства та оприлюднення в інший прийнятний спосіб матеріалів, а саме: установчі документи, плани роботи, керівний склад, прийняті рішення, протоколи засідань, щорічні звіти про свою роботу.

При цьому, в матеріалах справи знаходиться копія Положення про Громадську раду при Міністерстві юстиції України, схваленого на засіданні Громадської ради 12 червня 2014 року, на якому міститься напис про його погодження Міністром юстиції України 12 червня 2014 року.

Такими чином, твердження про непогодження відповідачем Положення про Громадську раду є необгрунтованим.

Крім того, жодних доказів щодо не забезпечення відповідачем належних умов для роботи Громадської ради також не надано.

Разом з тим, необхідно зазначити, що Типове положення та Положення про Громадську раду не покладають будь-яких обов'язків на Міністра юстиції щодо вжиття заходів, зазначених вище.

Отже, позовні вимоги є необґрунтованими, а доводи апеляційної скарги не спростовують правильності висновків суду першої інстанції.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції щодо відмови в задоволенні позову, а тому апеляційну скаргу Всеукраїнської громадської організації "Комітет конституційно-правового контролю України", Громадської ради при Міністерстві юстиції України необхідно залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 02 лютого 2015 року - без змін, оскільки вона ухвалена з дотриманням норм матеріального та процесуального права.

Керуючись ст. ст. 41, 160, 196, 198, 200, 205, 206 КАС України, суд,-

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу Всеукраїнської громадської організації "Комітет конституційно-правового контролю України", Громадської ради при Міністерстві юстиції України залишити без задоволення , а постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 02 лютого 2015 року - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена в порядку та строки передбачені ст. 212 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя Сорочко Є.О.

Судді: Горбань Н.І.

Межевич М.В.

Повний текст ухвали складено 24.03.2015 року

.

Головуючий суддя Сорочко Є.О.

Судді: Горбань Н.І.

Межевич М.В.

Дата ухвалення рішення19.03.2015
Оприлюднено30.03.2015
Номер документу43245666
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправною бездіяльності, зобов'язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —826/11386/13-а

Ухвала від 22.07.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Васильченко І.П.

Ухвала від 07.08.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Васильченко І.П.

Ухвала від 06.11.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голяшкін О.В.

Ухвала від 19.03.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Сорочко Є.О.

Ухвала від 19.03.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Сорочко Є.О.

Ухвала від 06.03.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Сорочко Є.О.

Ухвала від 27.02.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Сорочко Є.О.

Постанова від 02.02.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кармазін О.А.

Ухвала від 17.12.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кармазін О.А.

Ухвала від 13.11.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голяшкін О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні