Постанова
від 24.03.2015 по справі 804/3677/15
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 березня 2015 р. Справа № 804/3677/15 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Турової О.М.,

розглянувши в порядку письмового провадження у м. Дніпропетровську адміністративну справу за позовом Дніпровського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Товариства з обмеженою відповідальністю «Юридична компанія «Ліга» про стягнення штрафу,-

В С Т А Н О В И В:

Дніпровське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Юридична компанія «Ліга», в якому просило стягнути з відповідача штраф у розмірі 17000,00грн.

В обґрунтування пред'явлених позовних вимог зазначалося, що Товариством з обмеженою відповідальністю «Юридична компанія «Ліга» в порушення приписів ст.11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів Україні» та п.2 розділу ХVІІІ Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012р. №1470, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05.11.2012р. за №1855/22167, в добровільному порядку не сплачується штраф у розмірі 17000,00грн., застосований до останнього на підставі постанови про накладання санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 18.01.2012р. від №13-ДН, правомірність якої підтверджена судовим рішенням у справі №2а/0470/4017/12.

Позивач про час, дату та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, проте у судове засідання його представник не з'явився, але надав суду клопотання про розгляд справи за його відсутності в порядку письмового провадження, в якому також просив задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Відповідач пред'явлений адміністративний позов не визнав, подав на нього письмові заперечення, в яких просив відмовити у позовних вимогах у повному обсязі, посилаючись на те, що постанова про накладання санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 18.01.2012р. від №13-ДН, на підставі якої позивач просить суд стягнути з відповідача штрафні санкції, винесена Дніпропетровським територіальним управлінням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яку було ліквідовано згідно Указу Президента України від 23.11.2011р. №1061/2011, а позивач не є правонаступником ліквідованого органу, отже, у нього не виникало право на звернення до суду.

Відповідач також був належним чином повідомлений про час, дату та місце розгляду справи, проте у судове засідання його представник не з'явився, причини неявки суду не повідомив.

Зважаючи на приписи ч.4 ст.122, ч.4, ч.6 ст.128 КАС України, а також на строки розгляду адміністративних справ, встановлені ст.122 КАС України, суд розглянув дану справу в порядку письмового провадження за наявними у справі доказами, оскільки не вбачає потреби заслуховувати свідків та експертів.

Дослідивши матеріали справи та надані сторонами докази, проаналізувавши зміст норм матеріального та процесуального права, які регулюють спірні правовідносини, суд приходить до висновку про задоволення адміністративного позову, виходячи з наступних підстав.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.1 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» від 30 жовтня 1996 року №448/96-ВР (далі - Закон №448/96-ВР)державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Згідно ч.1 ст.5 Закону №448/96-ВРдержавне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.

Однак, згідно цієї ж норми закону в редакції до 04.08.2011р. обов'язок здійснення функцій державного регулювання ринку цінних паперів покладався на Державну комісію з цінних паперів та фондового ринку.

При цьому, згідно із п.5 ч.13Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо національних комісій, що здійснюють державне регулювання природних монополій, у сфері зв'язку та інформатизації, ринків цінних паперів і фінансових послуг» №3610-VІ від 07.07.2011р. у тексті Закону (448/96-ВР) слова «Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку» в усіх відмінках замінено відповідно словами «Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку» у відповідному відмінку.

Відповідно до ч.3 Прикінцевих положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо національних комісій, що здійснюють державне регулювання природних монополій, у сфері зв'язку та інформатизації, ринків цінних паперів і фінансових послуг» №3610-VІ від 07.07.2011р. передбачене цим Законом перейменування національних комісій, що здійснюють державне регулювання природних монополій, у сфері зв'язку та інформатизації, ринків цінних паперів і фінансових послуг, не є реорганізацією національних комісій та не має наслідком звільнення з посад голів та членів таких національних комісій. Вважати національні комісії, що здійснюють державне регулювання природних монополій, у сфері зв'язку та інформатизації, ринків цінних паперів і фінансових послуг, перейменованими з дати видання відповідного указу Президента України.

Згідно з п.1 Указу Президента України від 23.11.11р. №1063/2011 «Про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку» утворено Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до підпункту 81 пункту 6 Положення про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого Указом Президента України від 23 листопада 2011 року N1063/2011 «Про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку», Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку затверджено рішення від 26.01.2012Р.№177 «Про утворення територіального органу Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - Дніпровського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку». Положення про Дніпровське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку затверджено Рішенням НКЦПФР від 31.01.2012р. №218.

За наведених обставин, доводи відповідача про відсутність у позивача права на подання даного адміністративного позову через те, що постанова про накладання санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 18.01.2012р. від №13-ДН, на підставі якої позивач просить суд стягнути з відповідача штрафні санкції, винесена Дніпропетровським територіальним управлінням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, є необґрунтованими та спростовуються вищеозначеним.

Щодо підстав стягнення з відповідача штрафних санкцій судом встановлено наступне.

Як зазначалося вище, означеною підставою є постанова про накладання санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 18.01.2012р. від №13-ДН.

Правомірність цієї постанови встановлена постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 16.06.2012р. та ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 10.12.2013р. у справі №2а/0470/4017/12 за позовом ТОВ «Юридична компанія «Ліга» до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, Дніпровського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про визнання протиправним та скасувати рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 1471 від 13 жовтня 2011 року, визнання протиправним та скасування постанови Дніпровського територіального управління Національної комісії з цінних паперів № 13-ДН від 18 січня 2012 року.

Вказані судові рішення у розумінні приписів ст.254 КАС України є такими, що набрали законної сили.

При цьому згідно ч.1 ст.72 КАС Україниобставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Так, вказаними вище судовими рішеннями у справі №2а/0470/4017/12 встановлено, що 02 лютого 2004 року загальними зборами акціонерів Закритого акціонерного товариства «Павлограднефтеснаб» прийнято рішення про реорганізацію акціонерного товариства в Товариство з обмеженою відповідальністю «Юридична компанія «Ліга». Згідно протоколу №1 від 04 лютого 2002 року затверджено розмір Статутного фонду, Статут та обрано керівний склад товариства. Товариство з обмеженою відповідальністю «Юридична компанія «Ліга» зареєстроване як суб'єкт господарювання виконавчим комітетом Павлоградської міської ради Дніпропетровської області 05 лютого 2004 року.

За результатами проведеного моніторингу Дніпровським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, 13 жовтня 2011 року Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку було прийнято рішення №1471 щодо усунення порушень законодавства про цінні папери, яким Товариство з обмеженою відповідальністю «Юридична компанія «Ліга», як правонаступника ЗАТ «Павлограднефтеснаб», зобов'язаноу строк до 13 грудня 2011 року усунути порушення вимог п.п.1.1. ч.1. п.2, п.п.3.1 ч.3 п.2 розділу ІІІ Порядку скасування реєстрації випуску акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій, затвердженого рішенням Комісії від 30 грудня 1998 року №222 (у редакції рішення ДКЦПФР від 14.07.2005р. №398), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.03.1999р. за №180/3473 (надалі - Порядок), та протягом одного робочого дня після усунення порушення повідомити Комісію (Дніпропетровське територіальне управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку) та додати до повідомлення документи, які підтверджують факт усунення порушення.

Згідно пункту 9 Рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 13 жовтня 2011 року №1471 контроль за виконанням цього рішення покладено на Дніпропетровське територіальне управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

09 листопада 2011 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Юридична компанія «Ліга» звернулось із клопотанням про скасування рішення №1471 від 13 жовтня 2011 року, в якому просило скасувати оскаржене рішення.

У строк, вказаний у Рішенні Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 13 жовтня 2011 року №1471, до Дніпропетровського територіального управління ДКЦПФР від юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю «Юридична компанія «Ліга» не надходило повідомлення щодо усунення порушення вимог підпункту 1.1. частини 1 пункту 2 розділу III, підпункту 3.1. частини 3 пункту 2 розділу III Порядку та документи, які підтверджують факт усунення порушення.

Таким чином, Товариством з обмеженою відповідальністю «Юридична компанія «Ліга» Рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 13 жовтня 2011 року №1471 не виконано.

23 грудня 2011 року у зв'язку із невиконанням позивачем рішення відповідача постановою порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ТОВ «Юридична компанія «Ліга». Головою комісії з проведення ліквідації Дніпровського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку складено акт №5-ДН від 10 січня 2012 року, яким встановлено, що позивачем не виконані вимоги рішення №1471 та винесено постанову про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 10 січня 2012 року, якою було призначено розгляд справи на 18 січня 2012 року.

18 січня 2012 року за невиконання рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів від 13.10.2011р., Дніпровським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку відповідно до п.8 ч.1 ст.11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» винесено постанову про накладання санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 18.01.2012р. №13-ДН, відповідно до якої до відповідача застосовано штрафну санкцію у розмірі 17000,00грн. (а.с.10).

Так, згідно п.8 ч.1 ст.11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР, встановлено що невиконання або несвоєчасне виконання рішень Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів, застосовується штраф у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподаткованих мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, у розмірі від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Також судовими рішеннями у справі №2а/0470/4017/12встановлено, що рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №1471 від 13 жовтня 2011 року прийняте у відповідності до вимог чинного на момент виникнення спірних правовідносин законодавства та не підлягає скасуванню. Цим рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку позивачу було надано строк для усунення порушень вимог чинного законодавства України до 13 грудня 2011 року, а саме: подати документи на зупинення обігу акцій та скасування реєстрації випуску акцій. Постанова №13-ДН про застосування штрафних санкцій прийнята 18.01.2012р., тобто в межах строку, визначеного статті 250 Господарського кодексу України, тому твердження Товариства з обмеженою відповідальністю «Юридична компанія «Ліга»про порушення строків застосування штрафних санкцій є помилковим.

Відповідно до п.2 розділу ХVІІІ Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012р. №1470, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05.11.2012р. за №1855/22167, штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше ніж через п'ятнадцять днів з дати отримання ним постанови.

Згідно ст.11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів Україні» та п.5 розділу ХVІІІ Правил №1470, у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Комісії.

Станом на час судового розгляду справи постанова від 18.01.2012р. №13-ДН про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів в касаційному порядку не оскаржена, а судове рішення, яким ця постанова визнана законною, набрало законної сили.

Штрафна санкція, застосована до відповідача вищеозначеною постановою, станом на теперішній час ним не сплачена.

За таких обставин, суд приходить до висновку, що позивачем - суб'єктом владних повноважень була доведена правомірність та обґрунтованість підстав стягнення з відповідача суми штрафних санкцій, натомість відповідачем не було надано суду жодного доказу щодо спростування позиції позивача, викладеної в заявленому адміністративному позові, та доказів добровільної сплати означеної суми боргу на момент розгляду справи.

На підставі наведеного, керуючись статтями 122, 128, 158-163 Кодексу адміністративногосудочинстваУкраїни, суд,-

П О С Т А Н О В И В :

Адміністративний позов Дніпровського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Товариства з обмеженою відповідальністю «Юридична компанія «Ліга» про стягнення штрафу - задовольнити в повному обсязі.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Юридична компанія «Ліга» (код ЄДРПОУ 23021022) до Державного бюджету України суму штрафних санкцій, застосованих до нього на підставі постанови Дніпропетровського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 18.01.2012р. №13-ДН, у розмірі 17000,00грн. (сімнадцять тисяч гривень нуль копійок) на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету», по коду бюджетної класифікації 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», символ звітності 106.

Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені ст. 186 цього Кодексу до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя О.М. Турова

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.03.2015
Оприлюднено31.03.2015
Номер документу43269836
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/3677/15

Ухвала від 09.12.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Ухвала від 17.11.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Ухвала від 29.04.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Проценко О.А.

Ухвала від 29.04.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Проценко О.А.

Постанова від 24.03.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турова Олена Михайлівна

Ухвала від 24.03.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турова Олена Михайлівна

Ухвала від 10.03.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турова Олена Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні